10.5.2024 | Svátek má Blažena


Diskuse k článku

ENERGETIKA: Bursík cenzorem

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Stredocech 28.2.2007 15:23

Ten odpor k jaderné energii v KOMBINACI s "bojem proti globálnímu oteplování"

stačí kompletně k odepsání zelených jako přijatelné politiké strany, neb vede k ekonomické katastrofě. To, že biomasa v žádném případě nemůže nahradit fosilní paliva je známo od 18 století, dřevěné uhlí mělo lepší parametry pro tavbu železa než koks ale prostě nestačilo. V podstatě totiž máme v současné době tři možnosti

1) Jadernou energetiku

2) Pokračování ve spalování fosilních paliv

3) Kelerovy "bioregiony," zhruba odpovídající Pol Potovým "venkovským komunám."

Já volím variantu 1. kterou volíte Vy? A co byste vybral mezi jadernou energetikou (bod 1) a pokračováním spalování fosilních paliv (bod 2).  Ono to totiž všude dopadlo tak, že alternativou jaderné energetiky bylo pokračování ve spalování fosilních paliv (např. USA). Nejnověji k tomu směřuje Německo, to hodlá dokonce budovat hnědouhelné elektrárny.

Šumavák 28.2.2007 18:27

Já nevím... !! Něco nakousnete a nedořeknete! To se dělá?

"Německo, to hodlá dokonce budovat hnědouhelné elektrárny"....nejen s Rakouskou účastí ve vlastních uhelných pánvích, ale dokonce na břehu moře na australské levné uhlí, jdoucí "z lodě rovnou do kotle"....

Pro jednu takovou bude zařízení dodávat Škoda Plzeň !

(Než němečtí zelení zjistí, že to nedělá Siemens DE!)

hodne neRath 28.2.2007 16:07

Re: Re: Díky autore, podepisuji a souhlasím na 100%

co mi vadi?

http://www.zeleni.cz/3448/clanek/martin-bursik

-na-sjezdu-nemeckych-zelenych/

kdokoli 28.2.2007 18:50

Re: Re: Díky autore, podepisuji a souhlasím na 100%

Co přesně je špatného na tržním mechanismu určování cen a alokace zdrojů ?

Emp 28.2.2007 18:57

Re: Re: Díky autore, podepisuji a souhlasím na 100%

Mně vadí neobjektivnost, tendenčnost, plno líbivých myšlenek nedotažených do konce, regulace, regulace, regulace. Zatajování externalit, ale nejvíc mi vadí hloupost.

clay 28.2.2007 23:31

Re: Re: Díky autore, podepisuji a souhlasím na 100%

jo pane, kde by to vyjmenovávání skončilo?

raff 28.2.2007 18:38

Re: Díky autore, podepisuji a souhlasím na 100%

Souhlasím s Vámi, Zlý Kukuči

kdokoli 28.2.2007 13:40

další projev ekofašismu

Napříště bude dovoleno šíři jen jediné správné - zelené - názory, neboť Zelení jsou avantgarda nové společnosti. Všechny ostatní názory jsou zcestné a zločinné. Jejich nositelé budou zlikvidování. Je proti nám, kdo není s námi. Byť jediný vlas to byl ...

Co na tom, že celý svět staví nebo se chystá stavět jaderné elektrárny, co na tom, že 2/3 občanů ČR podporuje dostavbu Temelína. To jsou jen ubozí zaostalí hlupáci, které je třeba "přesvědčit". Heil Bursík, Heil, Heil !

Kotec 28.2.2007 14:18

Re: další projev ekofašismu

Vaše projevy jsou zřejmě naprosto totožné, jen z druhé strany... mám vás snad nazývat nukleofašistou??

zdeněk 28.2.2007 14:57

Re: Re: další projev ekofašismu

Zelení chtějí řízenou genocidu lidstva, a postupný návrat několika vyvolených jedinců do doby kamenné. děkuji, nechci , to raději deset temelínů  a technický rozvoj!!!!

Jura Jurax 28.2.2007 17:01

Re: Re: další projev ekofašismu

Nejsou. Pochopte rozdíl mezi podporou rozumné alternativy (JE třeba) a podporou Bursíkových zelených blábolů.

kdokoli 28.2.2007 18:47

Re: Re: další projev ekofašismu

Bráním snad někomu svobodně vyjadřovat jeho názory ? Skrývám snad nepohodlné dokumenty do šuplíku jako Bursík ? Víte vy vůbec, co to znamená fašismus ?

Emp 28.2.2007 19:01

Re: Re: další projev ekofašismu

Bursík prohlásil, že pokud dopadne nezávislá energetická studie ve prospěch jádra, zelení odejdou z vlády. ?Nezávislost - nic? Hmm

Nezávislý 28.2.2007 19:45

Re: Re: další projev ekofašismu

Ano, skutečnost, že jaderné elektrárny na rozdíl od opěvovaných "obnovitelných" zdrojů efektivně vyrábějí elektrickou energii, je v zelených očích fašismus. Bílá je čená, černá je bílá. V zelených očích.

Zelení jsou jenom bezohlední technologové moci, využívající tragických nedostatků našeho školství, zejména neznalosti kritického myšlení. Příroda ano, ale až po získání moci a peněz ...

Luboš 28.2.2007 13:30

Komplexní řešení energetiky, zásobování plynem a chem. surovinami

Bohužel musím souhlasit s článkem kolegy Dlouhého. Cenzorováním se nic nevyřeší. Ovšem staré typy JE pracují s mizernou účiností a produkují zatím nedořešené problémy s vyhořelým palivem. Je nejvyšší čas hledat komplexní řešení, to je : Využít HTGR (vysokoteplotní reaktor)pára o 950 stupních +pyrolýza hnědého uhlí pro výrobu syntetického zemního plynu, benzínu, etanolu, elektrické energie a tepla. To vše se 100 x větší bezpečností, a bez zamořeného vyhořelého jaderného paliva !!!

Stín 28.2.2007 13:52

Re: Komplexní řešení energetiky, zásobování plynem a chem. surovinami

pára na 950 stupních, nejsem strojař, ale není už to trochu problém pro zařízení?

zlý kukuč 28.2.2007 14:30

Re: Komplexní řešení energetiky, zásobování plynem a chem. surovinami

pára na 950 stupních - tak vedle toho bydlet nehodlám. Poku někdo chce v naší vesnici vybudvat sklad vyhořelého paliva, je naopak vítán. Klidně budu bydlet vedle.

A propos , všimli jste si, že 99% odmítačů jaderné energie NEMÁ technické vzdělání nebo MFF UK ?

Kotec 28.2.2007 14:39

Re: Re: Komplexní řešení energetiky, zásobování plynem a chem. surovinami

Děkuji, jen jsem čekal, kdo se s tím vytasí. Mohu vás ubezepečit, že řada největších odmítačů jaderných elektráren pochází právě ze sektoru jaderné energetiky a že mezi mými známými technické vzdělání je velmi silně zastoupeno.

Václav Železný 28.2.2007 14:54

Re: Re: Re: Komplexní řešení energetiky, zásobování plynem a chem. surovinami

Tak nám nějaké jmenujte. V energetické branži je zatím populární akorát jména Dalibora Stráského a ten pokud se nepletu zatrpkl hlavně kvůli tomu, že se mu ani nadvakrát nepodařilo projít testy na operátora v Dukovanech.

Emp 28.2.2007 18:11

Re: Re: Re: Re: Komplexní řešení energetiky, zásobování plynem a chem. surovinami

Ještě mi přišel na mysli jistý pan Beránek, který prý ze školy dobrovolně odešel, protože nesnesl "atmosféru mez vědci"

zly kukuc 28.2.2007 14:57

Re: Re: Re: Komplexní řešení energetiky, zásobování plynem a chem. surovinami

nikoliv, dokonce si myslim, ze s blizicim se ropnym zlomem je zelena politika nutna - dokonce jsem pro osvobozeni uspornych spotebicu od DPH, je potreba lidi motivovat aby setrili - osvobodit od DPH domaci rekuperaci tepla, solarni panely, tepelna cerpadla. V zadnem pripade NEVYKUPOVAT dotovanou elktrinu. Co se Kjota tyce, muj nazor je - nice try, but it will never work.

problem je, ze Zeleni jsou strano, ktera je splichtena z ruznych skupin a jeji volici jsou volici ODA/US, kteri nejsou zeleni v pravem slova smyslu. Howgh, uz mi leti letadlo.

Emp 28.2.2007 18:09

Re: Re: Re: Komplexní řešení energetiky, zásobování plynem a chem. surovinami

Pane Kotec, zítra tu možná vyjde Eurobarometr, uvidíte, kdo je největší odmítač jaderných elektráren. Nebo to zpochybníte? Jako cokoli, co se Vám nehodí?

kdokoli 28.2.2007 18:49

Re: Re: Re: Komplexní řešení energetiky, zásobování plynem a chem. surovinami

To by mně moc zajímalo, já žádného takového neznám. Jmenujte nějaké.

Emp 28.2.2007 18:16

Re: Re: Komplexní řešení energetiky, zásobování plynem a chem. surovinami

kukuči, ono 90% přírodovědně zaměřených lidí také odmítá zelené

Václav Železný 28.2.2007 15:02

Re: Komplexní řešení energetiky, zásobování plynem a chem. surovinami

Sory, ale tohle je bohužel zatím trochu utopie. Výstupní teplota kolem 1000°C se předpokládá u reaktoru VHTR (Very High Temperature Reactor). Ten by ale měl být chlazený Heliem a nikoliv vodou. U tohoto reaktoru se také počítalo s dodáváním tepla pro přímý rozklad vody tzv. I-S metodou. Pokud budete dělat vodík z uhlí, tak to věci zase až tak moc nepomůže.

Tyto projekty jsou ovšem z velké části zatím jen v rovině studií a technici zejména z oblasti materiálového inženýrství poněkud brzdí nadšené očekávání. Na spoustu věci totiž nejsou materiály, které by takové podmínky spolehlivě snášely a to ne po dobu v řádu hodin nebo dnů, jako je tomu při laboratorních testech, ale po dobu let nebo desítek let, jak bude nutné pro komerční provoz.

Václav Železný 28.2.2007 15:05

Re: Komplexní řešení energetiky, zásobování plynem a chem. surovinami

A vyhořelé palivo tam pochopitelně bude také. Jinak by tam nemohla probíhat štěpná reakce, neboť je jejím nevyhnutelným produktem.

Petr Vaňura 28.2.2007 15:34

Takovéto reaktory už byly vyzkoušeny, ale byly samozřejmě

chlazeny heliem. Zeleným vadí více, než standardní tlakovodní reaktory, tady mohou opravdu tvrdit, že s jejich provozem "není dost zkušeností" a tak celý problém manipulují do začarovaného kruhu. Skoro totéž platí pro rychlé reaktory. Ve všech reaktorech samozřejmě vzniká vyhořelé jaderné palivo ale to se dá přepracovat a "nespálený" uran a nově vzniklé plutonium recyklovat. Štěpných produktů vyrobí jeden temelínský reaktor 1200 kg za ROK. Získávání dalších užitečných materiálů ze štěpných produktů je zatím ve stádiu výzkumu, průmyslově je odzkoušeno pouze oddělování 137Cs a 90Sr, které ovšem představují 99% celkové radioaktivity.

 

Kotec 28.2.2007 14:17

Re: Pro bursíka

Kolikrát mám ještě opakovat, že ta stránka obsahuje ÚČELOVĚ ZMANIPULOVANÁ DATA!!! Podceněné životnosti VE a naopak přeceněné u JE (60 let ani omylem), stejně jako Temelín je v současnosti ne na 90, ani na 80, ale na 60-65 nominálu!!

Jirka 28.2.2007 14:23

Re: Re: Pro bursíka

A jak jsou na tom ted Dukovany ?