Neviditelný pes
První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996Diskuse k článku
ELEKTROMOBILITA: Katastrofální propad
M. Šejna 11.4.2024 8:39Jo aha, takže elektromobil je lidská hloupost. |
T. Hraj 11.4.2024 8:39Ve světě, kde EV nejsou podporována vládami je odpověď na vaši otázku jednoduchá. Bohužel v takovém světě ale nežijeme. Je tedy opravdu možné vsadit na výrobce EV, ale s vědomím, že hodnota vašich akcie nezávisí na schopnostech dané firmy, ale právě na té podpoře a visí tedy na vlásku politického vrtochu. |
M. Šejna 11.4.2024 8:38Brzy vám tu někdo napíše, že jezdíte slepou vývojovou větví. Tesla model 3 má spotřebu okolo 12 kWh/100 km, pokud s ní jedete normálně podle předpisů. Elektřinu můžete dobít u supermarketu Lidl za 6 Kč/ kWh. Sto km tak ujedete za 72 Kč. |
M. Šejna 11.4.2024 8:31To musí mít autor článku radost, že už konečně končí ta slepá vývojová větev zvaná elektromobil, která odporuje fyzikálním zákonům. Uniká mu ale, že růst nebo pokles akcií nemá občas nic společného s budoucností firmy a produktu. Spekulanti na burzách by o tom mohli vyprávět. Pokles akcií firem s elektromobily souvisí s cenovou válkou, která tlačí ceny BEV dolů. A právě pokles cen BEV přivede nové zákazníky. Autor článku by nám možná mohl prozradit, jaké akcie automobilky by si koupil on sám. Akcií výrobce elektromobilů, nebo akcie automobilky, která elektromobily odmítá nebo neumi vyrábět? |
P. Kotyza 11.4.2024 8:20No aspoň se to zjednodušilo |
J. Vrabec 11.4.2024 8:17Já jezdím už přes 3 roky Konu a jsem velmi spokojen a smějí se, když vidím ceny na těch pumpách. Spotřebu mám necelých 14 Kw a cena elektriky jde dolů. Inspekce nestojí ani polovinu spalovacích motorů a nějaké závady neexistují. Pan Smutný patří mezi fosilní obyvatelstvo, kterého je bohužel v Česku víc něž dost. |
M. Kocián 11.4.2024 8:15No sláva - takže můžeme všechna zvýhodnění pro elektromobily zrušit a dát na dobíjecí elektřinu stejnou spotřební daň, jako na naftu a benzín? |
O. Vašíček 11.4.2024 8:15S tím vesmírem to není jisté. |
J. Hanzal 11.4.2024 8:07Z toho jasně plyne kam vede lidská hloupost - do prdele Ale je to marný, je to marný... |
V. Mokrý 11.4.2024 7:371* |
V. Vérosta 11.4.2024 7:32a nabíjet by mělo být povoleno pouze ve dne ze solárů, jinak jsou elauta vlastně uhloauta!! :-) Ekologická katastrofa. |
F. Kusák 11.4.2024 7:18Jo to je tak, když marketéři oblbnou lidí falešným očekáváním. To platí nejen u elektromobilu, ale třeba i v politice. |
L. Písařík 11.4.2024 7:18Už teď je ve městě problém zaparkovat auto, leda v placené garáži a přibude problém kde najít nabíječku a hlavně jak vyrobit tolik elektřiny, když večer nejméně polovina připojí svá elauta k nabíjení. Ale o tom z těch elpytlíků nechce nikdo ani slyšet. Těší mně, že ten problém se mně ale už týkat nebude. |
M. Kocián 11.4.2024 7:14Ty do rozvoje vědy a kultury ze své podstaty špatné nejsou. Ale velice, velice špatné jsou dotace do spotřeby - zvlášť tam, kde je spotřeba jiného zboží zatížena vysokou spotřební daní. |
P. Dvořák 11.4.2024 7:12Jasně. O tom píšu ve 3. a 4. odstavci |
V. Kolman 11.4.2024 7:11VŠECHNY DOTACO JSOU ŠPATNÉ |
L. Písařík 11.4.2024 7:09To by tak hrálo, aby každý měl elauto, už teď jejich na cestách až moc. Elauta jsou způsobem snížení provozu, protože ne každý na ně bude mít. |
P. Dvořák 11.4.2024 7:01Kolik dotací dostal Henry Ford na vývoj svého automobilu, na výstavbu továrny, linky atd? Kolik dotací dostávali zákazníci na zakoupení jeho vozidel? Kolik dotací dostal Samuel Colt, Daimler s Benzem, Emil Škoda, Tomáš Baťa . . . . Všichni víme, co všechno dokázali a co po nich zůstalo. Také víme, co dokázali a co zůstalo po těch, kteří evidentně dotace dostávali. Marxe dotoval Engels. Lenina Němci. Hitlera stát prostřednictvím zbrojního průmyslu . . . . Green Deal a elektromobilita je jedna obrovská podvodná dotace. |
P. Kotyza 11.4.2024 7:00Jen 2 věci na světě jsou nekonečné::vesmír a lidská hloupost. Causa elektromobilita je toho dostatečným důkazem. |
P. Holeček 11.4.2024 6:46Včera jsem četl, že Dongfeng chystá do prodeje v ČR e-auto za půl milionu, takže ta doba je tu, jen evropské automobilky si jí moc neužijí... Ale všemožní aktivisté budou chvíli spokojení |
L. Hančar 11.4.2024 6:40Li-ion baterky znamenaly velký pokrok. Ruční nářadí dovolilo mužům po šichtě ještě dokonale uspokojit milenky. A ta elektrokola! Znám spoustu důchodců, kteří jsou tak odpočatí, že se jim zdá dokonce i o sexu. Výdrž erotických pomůcek mnohdy překonává i ty nejlepší trdláky v oboru filmů pro dospělé. Ale elektroauto? To je taková často zvadlá umělá pánská chlouba s krátkou výdrží. Dokonale bylo naplněno heslo z mého mládí: Tesla = TEchnicky SLAbé. |
V. Mokrý 11.4.2024 6:33
|
V. Mokrý 11.4.2024 6:31Snad se toho naše vnoučata dočkají. |
M. Mařák 11.4.2024 6:08VW za Hitlera vyvinul brouka pro všechny a nejen tím Německo nastartovalo ekonomiku a vedlo k růstu prosperity a nulové nezaměstnanosti, Musk vyrábí elektroauta pro bohaté, vsadil na opačnou klientelu a trh je již patrně nasycen. Až bude elektroauto stát 300 000 korun, dojede bez nabíjení v zimě pět set kilometrů i se zapnutým topením a světly, no a baterie se nabije za pár minut, začnu o koupi té současné hračky pro bohaté uvažovat. |
M. Dvořák 11.4.2024 5:59
|
J. Pilny 11.4.2024 5:52To současným eurobolševikům nevysvětlíte. Ti stejně jako před 70 ti lety chtějí poroučet větru , dešti. |
R. Langer 11.4.2024 5:34
|
R. Langer 11.4.2024 5:34Zajímavé. Jsem zvědavý na ostatní automobilky s podobnými systémy... |
R. Langer 11.4.2024 5:32Bublina už praskla? Ještě ne, ale věřím, že se toho brzy dožijeme. Hlavně až krachne ten dotační podvodník Musk, co ho techničtí analfabeti mají za génia. |
L. Novák 11.4.2024 3:18Tesla se dohodne na vyrovnání kvůli smrtelné nehodě autopilota, při které zahynul inženýr společnosti Apple (podrobnější údaje v článku) https://www.wn24.cz/tesla-se-dohodne-na-vyrovnani-kvuli-smrtelne-nehode-autopilota-pri-ktere-zahynul-inzenyr-spolecnosti-apple/ |