5.6.2024 | Svátek má Dobroslav


Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Šejna 11.4.2024 19:29

Melete nesmysly.

Tesla model 3 stojí v USA 40.630,- USD bez daní.

Kurz je 23,60 Kč/ USD. Takže je to 958 tisíc Kč

V Česku stojí 891,800,- Kč, bez DPH.

J. Jurax 11.4.2024 19:18

Jak zpátečnické, neprogresivní a neEUropské!

J. Jurax 11.4.2024 19:15

Inu, Vaše umělá inteligence nejen na tohle zjevně nestačí.

A nedá mi to, abych Vaší umělé inteligenci nedoporučil, aby se naučila správně umísťovat čárky v souvětí.

J. Jurax 11.4.2024 19:11

Peníze daňových poplatníků pasírované skrz dotace do vlastní kapsy. No neberte to, když vám z cizího sypou a ještě to zachrání planetu!

M. Pivoda 11.4.2024 19:09

Bohužel se mi v minulosti nepodařilo přesvědčit Juru X, aby sám požádal, svoji alma mater, o odnětí svého někdejšího vysokoškolského diplomu. Dnes už neplatí.

J. Jurax 11.4.2024 19:05

Možno i obé ... :-)

J. Jurax 11.4.2024 19:04

Vaše strategie je jen tak účinná, jak o produkt lidi projeví zájem za něj utratit své peníze. K čemuž jistě pomůže komunikace, čti reklama, ale hlavně užitné vlastnosti produktu v konfrontaci s jeho cenou a případné náklady na provoz.

J. Jurax 11.4.2024 18:57

Jo.

Jednak kdo a proč to bez dotací bude kupovat a jednak kde, z čeho a za kolik se to bude nabíjet?

M. Kocián 11.4.2024 18:52

Když rušili žárovky, nabízeli jako náhradu zářivky, které dnes v obchodech prakticky nevidíte. Důvod - byla to špatná náhrada. LED přišly později a teprve ty odbouraly nevýhody zářivek.

J. Jurax 11.4.2024 18:48

Inu, uvážím-li Vaši poslední větu, jež je zřejmou nepravdou, neřkuli blbostí, dovoluji si soudit, že i zbytek Vašeho příspěvku je kraviniem.

M. Pivoda 11.4.2024 18:45

Autor Milan Smutný ve svém článku smutně informuje o chybných ekonomických měřítcích pokroku (pokroku technologického, i pokroku společenského). Nebudu zde ale rozebírat detaily.

Raději zde sdělím obecnou moudrost pro inovátory, kteří se snaží o nějaký pokrok:

Vaše strategie je jen tak účinná, jak efektivní je vaše schopnost ji sdělit. Můžete mít tu nejúžasnější inovaci, ale pokud nedokážete sdělit její hodnotu nebo překonat odpor ke změně, neuspějete. Nejúspěšnější lídři aktivně trénují sebe a své týmy, aby komunikovali, inspirovali a motivovali.

Your strategy is only as effective as your ability to communicate it. You can have the most amazing innovation, but if you can’t communicate its value or overcome resistance to change, you will not succeed. The most successful leaders actively train themselves and their teams to communicate, inspire, and motivate.

I. Teren 11.4.2024 18:34

V USA kazdy danovy poplatnik prispieva s 1/4 na cenu EV. Ked si niekto chce kupit vatsie golfove vozitko, nech si za to zaplati trhovu cenu.:-P

V. Kolman 11.4.2024 18:27

Chtěl bych mít p. Nevrklo vaší jednoduchou a jasnou jistotu o budoucnosti e-automobilů.

Z vašeho pohledu "nemám zdravý rozum", protože nevidím svět tak jednoduše (ano-ne) jako vy.

Teprve budoucnost ukáže, kdo se víc strefí do předpovědi systémů automobilní dopravy.

P.S. - Nejsem nekritickým elektro-hujerem, ale ani nezatracuji E-vozy, kromě nevýhod mají i své výhody. Už jsem se e-autem svezl a je to paráda. Odpich jako F1 a absolutní ticho, pouze aerodynamický šum a "hluk" od pneumatik. Nevýhody jsou také všeobecně známy.

P. Sura 11.4.2024 18:25

Vy snad znáte NĚKOHO, kdo si koupil soukromně předražené auto na baterky (ne, že by šlo vyrobil levněji) za svoje, bez státního příspěvku a bez možnosti dobíjet to dotovanou elektřinou???

J. Černý 11.4.2024 18:23

Bojovalo se za Ediconky, protože byly levné,cca 5,- Kč, kdežto LED stály v a 150,- Kč.

Takže elektroauto budete mít v garáži. Ale nabíjení bude na příděl.

Podařilo se někdy v historií Poručime větru dešti ?

J. Černý 11.4.2024 18:18

Von der Leyenová musí mít také Asperga.

V. Kolman 11.4.2024 18:13

Rozumný důchodce si schová "dvouplotýnku" do sklepa pro sichr a koupí si úspornější indukční vařič. Potom vytáhne ze sklepa (nebo koupí v bazaru) prastaré litinové hrnce po prapraprababičce a šetří el. energii.;-D;-D;-D

V. Kolman 11.4.2024 18:04

Tím vítězstvím "ac" (versus "dc") si pane Hruško nejsem tak jistý.

Při přenosu el. energie na velké vzdálenosti je zkoušen přenos pomocí "dc" o napětí kolem 3 MV. Ztráty sice nízké, ale co si počít s el. energií na konci 3MV vedení??? Přesto se to zkouší.

"Skladování" el. energie - to je jiná kapitola.

R. Langer 11.4.2024 18:00

R^ ;-D

R. Langer 11.4.2024 18:00

Inu, co čekat od technického analfabeta... ;-)

R. Langer 11.4.2024 17:59

Sranda vypadá jinak. To je jenom přání otcem myšlenky. ;-D

R. Langer 11.4.2024 17:58

Ano, vidíte to blbě. :-P

P. Diviš 11.4.2024 17:37

To už vám tu vysvětlovalo tolik lidí (včetně mne), že jste buďto sklerotik, nebo se "robíte sprostým na sposob Švejka".

P. Diviš 11.4.2024 17:36

Normální průběh ...

P. Diviš 11.4.2024 17:35

Šejno, vy lháři na věčné časy..

Nikdo zde nebojoval za edisonky, všichni jenom proti jejich zákazu. Kromě toho, tehdy nešlo o LEDky, ale "úsporné" zářivky. Nebyl jste to vy, kdo tvrdil, že rtuť v nich neškodí?

S elektromobilitou je to podobně. Ať se elektro, čmoudící z elektrárny, prosadí kvalitou/cenou a ne státní buzerací docela vyhovujících aut.

M. Šejna 11.4.2024 17:31

Já jsem úplně v klidu. Jen mám z místních milovníků čmouďáka na věčné časy srandu. ;-)

J. Kostelanský 11.4.2024 17:23

Jedno číslo ke "katastrofálnímu propadu" prodejů elektrovozů:

V letošním březnu v Číně dosáhl podíl elektrických aut (čistě elektrické vozy + hybridy, které lze nabíjet i ze zásuvky) na celkových prodejích 48 %. Čína ovšem není malé Norsko. Loni se v Číně prodalo 30 milionů nových vozů... Letos by nejméně polovina z celkových prodejů měla být elektrická auta.

Raketový růst je např. v Austrálii, kde již čínské značky mají vybudované zázemí. A ceny na tamním trhu se blíží cenám na trhu čínském.

Kdo se o elektrovozy zajímá, ví, že letos se budou dít velké věci: nové a současně levnější baterie s dlouhou životností a rychlým nabíjením, nebo nové modely z Číny, které jsou podstatně levnější než ty evropské.

Pokud bych si teď měl vybírat z evropské nabídky, není v ní prakticky nic zajímavého. Snad kromě modernizovaného, ale předraženého Enyaqu a Volva EX30. Ale situace s mění každým týdnem.

J. Kostelanský 11.4.2024 17:10

Ale tohle všechno je přesně součástí životního cyklu každé nové technologie. Teď jsme v etapě, kdy se z elektrovozů coby zboží pro bohaté a fandy postupně stává cenově dostupný produkt, který lze běžně spatřit na silnicích. Konkurence houstne, vývoj jde rychle dopředu, parametry se zlepšují, ceny klesají.

Co víc si zákazník může přát... Ale pořád ti samí lidé křičí, že přesně tohle jsme říkali, že se stane. Akorát že každý to vidí diametrálně odlišně.

J. Kostelanský 11.4.2024 17:09

Co k tomu říct... Je zcela přirozené, že ne všichni výrobci elektromobilů přežijí. To je základní princip tržního prostředí - přežijí jen ti nejschopnější.

Myslím, že start-upy mají jeden hlavní problém: neuvědomují si, že vyvinout a vyrobit nějaký nový produkt je ta snadnější část projektu. O moc těžší je zrealizovat a optimalizovat výrobu tak, aby byla zisková.

Často se uvádí tenhle příklad: Dovedli byste udělat doma lepší hamburger než prodávají v McDonalds? Většina by patrně řekla, že jó. Tak proč potom neprodáváte hamburgery?

Tesla má v současnosti u nejprodávanějšího modelu Y jeden problém. Všichni, co se o vozy této značky zajímají, vědí, že letos nebo příští rok by měla být představena modernizovaná verze: s lepším podvozkem, výkonnějšími motory a podstatně vylepšenými bateriemi. Proto si raději počkají, až se modernizované Y objeví na trhu. Že Tesla tento model teď zlevňuje a je dokonce levnější než model 3, je zcela přirozené. Model 3 je již po modernizaci, ale je to "jenom" sedan. A sedanům v Evropě pšenka moc nekvete. Model Y je výběhový model před modernizací a aby si ho lidé koupili, cena musí jít dolů. Tak to dělají všichni výrobci aut.

Já bych současnost nazval ticho před bouří. Firma BYD začína do svých aut montovat nové baterie s cenou 55 USA/kWh kapacity. Podobné baterie bude mít i Tesla. Číňané se hotují prodávat své elektroauta v Evropě ve velkém. Firma Dongfeng letos začne u nás prodávat svůj elektrovůz Box velikosti krátké Fabie za půl mega.

Zkrátka v současnosti je velice překotný vývoj. Hlavně v oblasti nových technologií. I to je jeden z důvodů, proč elektrovozy tak rychle klesají na hodnotě. Co bylo před 2 roky skvělé, je teď již jen průměrné, a za další 2 roky to bude technologický pravěk.

M. Kocián 11.4.2024 17:02

Vy jste se nám nějak rozohnil, pane.