1.6.2024 | Svátek má Laura


Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Šejna 11.4.2024 16:36

Vám někdo vnucuje elektromobil? Kdo a jak?

O. Barvíř 11.4.2024 16:33

. . .on se nikdo nechce zbavovat elektroaut a tech. pokroku. Zde jde jen o formu vnucování a plánování dnes skoro všeho. Já pamatuji jako malej kluk II. pětiletku, v r. tuším 61 Novou soustavu řízení Antonína Novotného a spol, RVHP . . A jak to nakonec dopadlo?? No a dnes tu máme Radu Vzájemné Bruselské Pomoci a finanční přerozdělování, dotace a to vše obstarává spousta - troufnu si tvrdit, že čím dál větší, čili spousta neproduktivních lidí. Čert je vem, ale ať nevymýšlí zhovadilosti .. . .

Inu, zkuste pumpovat slávu do prasete, ono vám stejně jednou bouchne . . .

( Švejk, nebo jednoročák Marek?? Momentálně si nevzpomenu...)

Vzhůru, lépe, radostněji mílovými kroky kupředu. Kdo nejde s námi, jde proti nám . .

:-)

Že ano??

M. Šejna 11.4.2024 15:55

Volvo je pro Nováka socialismus, Dacia kapitalismus. ;-D

M. Šejna 11.4.2024 15:54

Při počítání diskuze jsem zjistil, že se tady všichni předháníte v předpovědi krachu elektromobility.

Tak se dál placejte po zádech, vy milovníci čmouďáků na věčné časy.

Brzy vám nezbude nic jiného, než nákup čínského elektromobilu, nebo koloběžka. Vaše nechuť kupovat elektromobily dovede evropské automobilky ke krachu a jejich pozice zabere BYD, Zeekr, Xiaomi, Tesla apod...

Před 15 lety jste tu všichni bojovali za edisonky a odmítali LEDky. Dnes by si edisonsku koupil jen idiot, který potřebuje topit a nikoli svítit , nebo vy.

D. Polanský 11.4.2024 15:49

Jo budou je vyrábět na Slovensku Číňané.

D. Polanský 11.4.2024 15:48

Když se daří, tak se kur.. daří!

L. Novák 11.4.2024 15:47

Švédský socialismus, náš vzor! :-)

J. Ganaur 11.4.2024 15:47

Já taky.:-)R^R^

L. Novák 11.4.2024 15:46

Zelená mafie si hlídá svůj výnosný byznys prosazováním výhod státní politikou. Peníze do vlastní kapsy...Rv

M. Šejna 11.4.2024 15:42

Fisker nejspíš zkrachuje. Ale to neznamená, že zkrachuji elektromobily.

Saab taky zkrachoval, ale švédská auta se prodávají dál.

M. Šejna 11.4.2024 15:40

Jožine,

chcete nám tu sdělit, že spotřeba Tesly je podstatně vyšší?

Tak kolik má Tesla 3 spotřebu, trojčlenko Hruško?

V. Němec 11.4.2024 15:12

R^R^R^

M. Kocián 11.4.2024 15:11

Pro NASA vždycky dělaly soukromé firmy (Lockheed, Rockwell a mnoho dalších), které samozřejmě poznatky z kosmického výzkumu využívalo a hojně aplikovalo.

P. Sura 11.4.2024 14:55

Pane Wágnere, přece byste neveřil tomu, že je v tomnaivita? Vždyť se podívejte na skladbu těch "investorů" - to je jen prostá vyčůranost! Protože všichni jdou do projektů, které se bez dotací nevyplatí, ale ty dotace garantují státy !!

M. Smutný 11.4.2024 14:54

Minus 99,66 %, tato hodnota svítí u vývoje ceny akcií firmy Fisker Inc. na amerických burzách za poslední rok.

https://www.autoforum.cz/predstaveni/uz-i-v-evrope-krachujici-fisker-v-zoufalosti-zlevnil-vsechna-auta-o-507-tisic-korun-koupit-je-neni-problem-ani-pro-cechy/

A teď si přečtěte, jak prodejní novináři opěvovali firmu Fisker a adorovali její šéfy ještě v roce 2020

https://forbes.cz/poznejte-fiskerovi-miliardarsky-par-ktery-vyzval-teslu-na-souboj/

P. Sura 11.4.2024 14:51

Ale PROČ chtějí odběratelé, akcionáři nebo banky, aby firmy byly co "nejzelenější" ? Mají utkvělou představu, že dodávaná elektřina, dotovaná z kapes ostatních nezůčastněných bude levnější FURT !! Žádná snaha o zerlenání planety v tom není. Jen a jen zase něčí prachy !!

M. Smutný 11.4.2024 14:46

Pane Šejno, budete překvapen, nevlastním vůbec žádné akcie, natož nějaké akcie ČEZ či automobilek. Ovšem jako občan ČR, která vlastní v ČEZ 70 % akcií, jsem akcionářem ČEZ nepřímo. To, že český stát se dosud aktivně neujal vlastnických práv v ČEZ, to je jiný příběh. Nevsázím na tento (kapitálový) svět, který je zcela zdeformovaný závislostí na dotacích jako na drogách a milisekundovými spekulativními počítačovými operacemi na akciovém trhu. Jak mohla mít Tesla větší tržní kapitalizaci než Toyota se stabilním prodejem kolem 10 milionů aut ročně? Sázka na akcie elektromobilních výrobců se už blíží kdysi splasklé technologické bublině. Nicméně, kdyby český stát (MF) vydal jaderné obligace s jasným atraktivním a státem zaručeným zhodnocením, jimiž by napomohl financovat životně nutnou výstavbu nových jaderných bloků, tak bych si jako dárek pro své vnuky pro vyplacení za 25 let takové obligace koupil.

L. Novák 11.4.2024 14:42

:-) S tím ať si poradí sami aktéři kurzového sázení na akciové indexy... ;-)

J. Hruška 11.4.2024 13:23

Ten výpočet spotřeby říká: závaží hmotnosti 1,2 tuny se přesunulo o 100 km při tření 0,36. Práce = síla x dráha. Máte něco lepšího,? pane Šejno, než trojčlenku.? Jóžín.

K. Křivan 11.4.2024 13:19

R^ ;-D !

L. Novák 11.4.2024 13:15

SpaceX navazuje na know-how NASA. Bez dotací to určitě není. Je ale možné, že SpaceX dokáže řadu věcí s vyšší efektivitou než NASA, a využila získaných znalostí ke komerčním účelům, kterými se NASA z podstaty své existence nezabývá.

T. Hraj 11.4.2024 13:14

ba,ba.:-/

T. Hraj 11.4.2024 13:13

To že úspěch Tesly je do velké míry bublina věděli asi opravdu všichni. A není to dáno jen dotacemi. Ty měli všichni. Vtip je v tom trefit kdy se to zlomí. To je ale hádání psychologie davu.

L. Novák 11.4.2024 13:10

Podobné je to i u fotovoltaiky:

Zájem o fotovoltaiku klesá. Impuls přinese tlak odběratelů a komunitní energetika (hodinový videozáznam diskuse fotovoltaické lobby pro HN)

Po velkém boomu firemních fotovoltaik nyní zájem ochabuje. Nemálo firem je nicméně pod tlakem svých odběratelů, akcionářů či bank. Ti po nich požadují, aby byly co „nejzelenější“. To by mohlo zájem znovu oživit, protože jinak hrozí, že podniky o své odběratele, často ze západní Evropy, přijdou. Další impulz přinese také sdílení elektřiny a komunitní energetika.

https://video.aktualne.cz/aktualne-pro-byznys/firmy-nuti-sve-dodavatele-k-porizeni-fotovoltaik-kdo-odmitne/r~b697f984f72d11eea065ac1f6b220ee8/

Jedná se v podstatě o PR propagaci fotovoltaiky a pohled hlavních aktérů vzhlížejících k další legislativní a finanční podpoře státu. Je zajímavé sledovat jejich argumentaci a snahu "ohnout si stát" ve svůj prospěch... Poučné poznání, jak celou problamatiku vidí ti, co si na fotovoltaice založili vlstní byznys. :-/

T. Hraj 11.4.2024 13:04

To asi do určité míry ano, když je vidina že ty dotace budou. Otázka jak by se Tesle (a všem ostatním) dařilo bez dotací. Určitě by prodávali mnohem méně aut za mnohem vyšší cenu. A třeba by je to dobře uživilo.

Musk ale nemá jen Teslu, má také spacex a další firmy, které na dotacích postavili nejsou.

L. Novák 11.4.2024 13:01

Šejna nemá žádnou ekonomickou gramotnost. Je to jenom za bolševika vyškolený POLITRUK. :-P

L. Novák 11.4.2024 12:59

Propad akcií Tesly byl předpovídán experty už před několika lety, protože tržní cena akcií Tesly několikanásobně přesahovala hodnotu odhadovanou podle skutečných ekonomických výsledků. Dnes už víme, že předpověď se vyplnila. (Věděli jsme to už tehdy... ;-))

L. Novák 11.4.2024 12:51

Potíž je, že ta PR ekvilibristika je hnána směrem k získání astronomických dotací od státu, bez nichž by celý podnikateský záměr ztratil smysl. :-)

L. Novák 11.4.2024 12:49

A co by se za ty DVA roky mělo změnit, když po století vývoje jsem tam, kde jsme? ;-D :-P ;-)

L. Kuča 11.4.2024 12:34

Možná se pletu, protože nejsem nikterak sběhlý v nahlížení na náročnost procesu z hlediska masové výroby, ale, zdá se mi, že nyní "umět vyrábět elektromobily" již nepředstavuje žádnou zvláštní schopnost. Ba naopak se stylem znouzectnost snaží prodat jako pravý zelený progresivismus plný přechod na elektromobilitu u firem, které v poslední době zápasily se schopností inovovat přesnou mechaniku a efektivitu spalovacích motorů a posouvat ji na další úroveň (tímto zdravím Jaguar). To, že jsou spalovacím motorům házeny pod nohy ne klacky, ale rovnou dubové kmeny je další věc. Provozní cena je navíc momentálně šroubovaná spotřební daní, kterou bude třeba při masivním rozšíření elmobility nějak těchto uživatelů dostat jinak. Zda je to slepá větev či není, nevím. (Sám jsem tu už psal, že kdybych kupoval auto teď, byl by to plug-in hybrid s on-gearbox elektromotorem, i při vědomí složitosti tohoto konceptu.) Ale jak vypadá brutálně pokřivené tržní prostředí, to poznám už teď.