Neviditelný pes
První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996Diskuse k článku
ELEKTROMOBILITA: Katastrofální propad
T. Hraj 11.4.2024 21:01Dostatečně bohatý techno-geek metrosexuál s narcisistní empatií k planetě si takové auto myslím klidně koupí. Žádného sice neznám, ale možná je to tím, že už delší dobu nežiju v Praze. |
J. Hrazdil 11.4.2024 20:57Pres Vase vsechny skvele argumenty je zrejme, ze celkove prodeje elektromobilu svetove nepokracuji tak, jak by si naslednici sv. Grety prali. Cela ta vec mne pripomina stary vtip z doby totality: Jaky je rozdil mezi lidem a lidmi? Lid buduje socialismus a lidi mu na to s.... (rymuje se s derou). |
M. Pivoda 11.4.2024 20:55Pokud takový elektromobil zakoupí nějaká byznys-společnost a bude provozovat levnou samo-řídící taxi službu (například pro důchodce), pak to bude oboustranně prosperující byznys. Firma Tesla oznámila zveřejnění samo-řídícího taxíku na den 8. srpna 2024. Vydržte! |
P. Diviš 11.4.2024 20:47Vždyť tomu ̶v̶o̶l̶o̶v̶i̶ Šejnovi píšu. Ale mne a další zde sral hlavně pitomý zákaz. Lepší by se prosadilo i bez něj (pokud by ovšem bylo lepší). |
P. Diviš 11.4.2024 20:45Začaly, ale hlavní náhrada byly "úsporky". Buďto si nepamatuje, nebo jste prostě momentálně zaostalý, ani kombinaci nevylučuji. |
M. Pivoda 11.4.2024 20:45Sdělení pro J. Ticháčka Souhrou okolností jsem prošel opakovaným školením Evropské nadace pro podnikatelský výzkum (EFER), a také podnikatelsky zaměřeným studijním pobytem v USA (...), abych v ČR následně vyučoval obor podnikatelství a inovace. Bohužel, v této polistopadové demokracii 1989, jsem k tomu nedostal příležitost. Asi to tato ekonomika hojnosti nepotřebuje. Stydlivý český demokrat, Všeználek Karel Šebesta, zde stydlivě vystupující jen jako Prokop Diviš, vám to možná ochotně vysvětlí. Případně diskutující Roman Langer. |
P. Diviš 11.4.2024 20:43Na jeden problém jste zapomněl, "experte": Elektřina zatím není zatížena spotřební daní. Pokud bude ubývat spotřeba fosilních (zatížených) paliv, spolehlivě si na elektřinu nenažrané státy vzpomenou. |
P. Diviš 11.4.2024 20:39Pozoruji jisté společné rysy mezi ním a Šejnou. Oba urputně bojují s tím, co si myslí, že si jiní myslí. :-P |
P. Diviš 11.4.2024 20:38Co bych s takovým krámem dělal? Na užitek překombinované, na plezír nudné. |
M. Pivoda 11.4.2024 20:33Upřesnění. Německý pořad o cestě na Mars (za odhadovaných 400 miliard dolarů) běžel dnes v podvečer na Prima Zoom. Bohužel, nemohu zde diskutujícím sdělit více, protože tento TV pořad nelze zpětně dohledat, aniž byste komusi dovolili umístit "cookies" do vašeho počítače. TV Prima Zoom tím zřejmě chce odradit TV diváky od sledování svých TV pořadů. Je mi líto, že zde nemohu diskutujícím sdělit více. V takovém "stimulujícím" prostředí, v roce 2024, bohužel, žijete. |
J. Kostelanský 11.4.2024 20:16Přesně tak. V Číně ceny elektrovozů výrazně klesly právě po zrušení dotací. Důvod je nasnadě: bez dotací se vyostřil konkurenční boj a začala cenová válka a boj o přežití. |
M. Šejna 11.4.2024 20:16Prolhaný sklerotiku Diviši, Ledky se u nás začaly prodávat v roce 2009. Zákaz klasicmych žárovek přišel v roce 2012. |
O. M. 11.4.2024 20:14Jo jo, a až budou mít fotoelektrárníci extra zvýšený měsíční paušál za připojení k síti, kterou využívají jen napůl, ale zdroje se pr ně musí držet pro plnou zátěž, tak zapláčou. |
M. Šejna 11.4.2024 20:13LED žárovky s E závitem se začaly v Česku prodávat v roce 2009. Zákaz klasických žárovek přišel v roce 2012. Máte mizernou paměť |
J. Kostelanský 11.4.2024 20:08Stát dotuje elektrovozy jenom z jedné čtvrtiny? A já myslel, že z 90 %... |
I. Teren 11.4.2024 20:08Plus statne subsidies: https://www.latimes.com/business/la-fi-hy-musk-subsidies-20150531-story.html |
O. M. 11.4.2024 20:07Domnívám se, že jeden z důvodů, proč jsou elektromobily tak drahé, jsou dotace. Teď, když dotace končí, musí cena dolů - nejmíň o výšku té dotace. |
J. Kostelanský 11.4.2024 20:06Standardní výblitek argumentačně impotentního L. Nováka. |
J. Kostelanský 11.4.2024 20:04Slyšel jste někdy, že by někdo u nás měl elektrovůz a neměl možnost ho nabíjet? Nabíjecích stanic v současnosti není dostatek pro několik milionů elektrovozů. Ale proč by jich tolik mělo být? Je jich tolik, kolik je potřeba pro SOUČASNÝ počet elektrických aut. Jak bude růst počet elektrovozů, tak bude růst i počet nabíjecích míst. Kdyby tomu bylo tak, že v současnosti by se budovaly statisíce nabíjecích míst, aniž by pro ně byl dostatek elektrovozů, vy a lidé jako vy byste byli první, kdo by to odsuzoval jako nesmysl. Je to stejné jako s rychlostí mobilního internetu. Zvyšovala se postupně, jak rostly požadavky na objem přenesených dat. Nebylo to tak, že se nejdřív kompletně postavila sít na rychlý přenos dat a až pak se začaly prodávat mobily umožňující velký přenos dat. Šlo to krok za krokem. Objevily se novší telefony, vylepšila se sít. Na trh přišly další, rychlejší telefóny a opět se zrychlila síť. Atd. Atd. Až jsme se dostali k současným rychlostem řádově v desítkách Mb za vteřinu. Co se týče těch nabíjecích míst, to bylo ještě před pár lety řečí ze strany "expertů" s elektrotechnickým vzděláním, že auta se nikdy nebudou moct nabíjet výkonem větším jako 50 kW. Protože prý by kabely musely být hrubé řádově desítky centimetrů, což by bylo technicky i ekonomicky neproveditelné. Ti "experti" ale jaksi "zapomněli", že výkon se dá zvyšovat nejen pomocí ampérů, tedy velikosti proudu, ale také pomocí voltů = velikosti napětí. A tak je to se všemi "experty" na elektrovozy zde na Neviditelném psu. |
I. Teren 11.4.2024 20:03Ta cena ktoru uvadzte je len 3/4 skutocnej ceny, ktoru kupujuci zaplati. Stat (my) plati zbytok v inych polozkach - nabyjace stanice etc... |
M. Šejna 11.4.2024 20:02Najděte mi mezi vámi milovanymi spalováky auto s výkonem 210 kW, zrychlením z nuly na sto za 6,1 sec., v plné výbavě, ale za nižší cenu, než stojí Tesla. |
L. Novák 11.4.2024 19:53Komouš Šejna nám dnes opět přišel předvést, že je jenom hloupý bolševický kretén. |
L. Novák 11.4.2024 19:46Marketingové bláboly hlupáka Kostelanského jako obvykle... |
L. Novák 11.4.2024 19:44Pivoda je dementní StBácký dědek, který ještě než natáhne bačkory, snaží se na§rat co nejvíc lidí... |
J. Jurax 11.4.2024 19:42No a pro sprostný lid Tesla model 3 stojí 1 085 238 Kč s DPH a bez dotací; tedy kromě dočasných úlev přiznaných elektromobilům (parkování, dálniční známka etc.), což jsou též dotace. No nekupte to za tu lidovku! |
J. Ticháček 11.4.2024 19:37Úvaha o nutnosti použití elektromobilů na Marsu? Hernajz, a co jiného by tam, s ohledem na složení atmosféry, na možnost těžby a zpracování bylo k dispozici? |
M. Šejna 11.4.2024 19:34Diviši, buzerovaný na věčné časy, vás buzeruje stát elektromobilem? Jak se to u vás projevuje? poklesem IQ nebo poklesem erekce? |
J. Jurax 11.4.2024 19:34Ehm ... vezmu masivní litinový hrnec po babičce, dám do něj dvě deci vody na kafe, ohřeju na 100° C ten hrnec a ta dvě deci vody, vypnu plotýnku odporovou či indukční, piju kafe a ŠETŘÍM, neboť onen masivní hrnec vychládaje vytápí mi obytné jádro. I v létě! |
J. Ticháček 11.4.2024 19:33Pane Pivodo. Mne z vysoké školy z nějakých duvodů vyloučili ještě před imatrikulací. Ale jen kvůli Vám jsem ochoten vrátit maturitní vysvědčení z doby, kdy na VŠ nastupovala s bídou desetina populace. Nerad bych byl řazen mezi vzdělance, jakým jste Vy. |
M. Pivoda 11.4.2024 19:32V TV jsem dnes v podvečer sledoval úvahu, z roku 2018, o plánované cestě lidí na planetu Mars. Byl to překlad německého naučného filmu. Úvahu o nutnosti použití elektromobilů na planetě Marsu jsem neviděl. Možná, že jsem na ten patřičný TV kanál jen přeladil až pozdě. Stihnul jsem ale uslyšet tehdejší odhad celkových nákladů (na výzkum, vývoj i realizaci projektu): USD 400 miliard. To si prý sám nemůže dovolit žádný existující stát planety Země. |