Neviditelný pes
První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996Diskuse k článku
EKONOMIKA: K budoucnosti Evropy
Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
V. Církva 3.1.2020 13:39Tak sdílení aut je složitější mimo města ale možné kdekoliv, jen nevyřeší to co si slibuje Zmrzlinář - Elektrické kabely. Energie bude totiž potřeba jak pro to sdílení i nesdílení. Naopak šetření energií nabízí stará dobrá socka, respektive moderní vysokorychlostní železnice a tramvajová doprava. Případně okořeněná těmi menšími elektrickými vozítky na malé vzdálenosti. Osobně mne sdílení neoslovuje. Zapomíná jako všechny komunistické praktiky na člověka. Někdo ničí krade a stačí mu zašpiněný autonavigovaný elektromobil. Jiný chce hezké čisté auto které mu udělá radost. No a v multikulti společnosti (kombinování civilizace se středověkem) to bude zrovna dost "zajímavé" |
J. Svoboda 3.1.2020 12:19Zkuste googlit UBER, zájem se zdá velký. Pěkný den. |
O. Uživatel 3.1.2020 12:27Uživatel požádal o vymazání |
J. Svoboda 3.1.2020 12:39O vaše trolí odklánění dotazem si nabouchejte do kecek. Pěkný den. |
O. Uživatel 3.1.2020 12:44Uživatel požádal o vymazání |
P. Grigar 3.1.2020 12:44..vy si strčte do harddisku svoje moudra o sdílené službě, dokud nebude dostupná cenově a fyzicky všem, kteří ji potřebují. Dodnes není vyřešeno internetové připojení v mnoha místech. |
J. Svoboda 3.1.2020 13:15Já bych začal ve městech, kde to úspěšně už dělá UBER. To určitě fungovat bude. To jsem hnusnej, že? Pěkný den. |
P. Grigar 3.1.2020 13:22..hnusne? To ne.. ale |
V. Církva 3.1.2020 13:41Asi nevíte co je UBER. Nástroj pro taxikáře k obcházení daní . |
J. Svoboda 3.1.2020 14:10Daní? Takže o tom víte prd Pěkný den. |
O. Uživatel 3.1.2020 17:13Uživatel požádal o vymazání |
V. Petr 3.1.2020 12:40Již soudruh Chruščov počátkem 60 let tvrdil, že se v SSSR zaměří na sdílení aut. Výsledky jsou jasně viditelné... |
J. Svoboda 3.1.2020 13:16MHD se chytlo. Pěkný den. |
J. Vintr 3.1.2020 15:07Myslíte, že když lidé budou auta sdílet, že jich bude jezdit výrazně méně? Stojící soukromá auta i elektromobily žádnou energii nespotřebovávají, bez ohledu na to, kolik jich je. Ty mají jen problém s parkováním. Energetický problém způsobí jen ty jezdící elektromobily. |
M. Šejna 3.1.2020 12:03Chcete mi snad sdělit, že když si koupím elektromobil, tak si budu muset do garáže natáhnout nový tlustý drát? Už dnes tam mám 4 zásuvky, z toho jedna je na 380 V. Kolik tam mám přidat kabelů? Téměř všechny pumpy na dálnících už mají nabíjecí stanice. To sáme je ve velkých nákupních cenrech. A žádné nové dost tlusté dráty k tomu nepotřebovali. Možná bude problém s dostatkem elektřiny. Rozhodně ale nebude problém s dostatkem dost tlustých drátů. |
P. Staronový 3.1.2020 12:28Vy ten problém nevidíte, odborníci jo. Těch pár elektromobilů zatím dráty jakž takž zvládají. https://www.youtube.com/watch?v=a1uFudf37JU |
P. Grigar 3.1.2020 12:48
|
M. Šejna 3.1.2020 13:39Když u nás u pumpy před Hyperalbertem dají slevu 5Kč na litr, tak tam jsou fronty ještě větší. V těch frontách pak stojí i ti vaši staronoví odborníci, co vědí, že elektromobily jsou zastaralá nefunkční technologie |
V. Petr 3.1.2020 12:45Když jsem si chtěl instalovat průtokový ohřívač vody 18 kW, musel mi to schválit ČEZ. Bez toho papíru mi to odborná firma odmítala připojit. Ten ohřívač je v provozu čistého času tak půl hodiny denně. Neumím si představit, kdyby podobný výkon odebírali všichni cca 6 hodin denně. |
M. Šejna 3.1.2020 13:04Když stavíte dům, tak musíte požádat ČEZ o připojení na elektrickou soustavu. Oni Vám pak dodají ten správný jistič podle toho, o jak velký odběr požádáte. Nedodají Vám ale nové dráty. Ty dráty totiž mají kapacitu dostatečnou. |
J. Vintr 3.1.2020 14:20Vy zřejmě o této problematice víte naprosto kulové. Rozvodná síť se samozřejmě buduje s ohledem na budoucí nárůst spotřeby s jistou rezervou. Tato rezerva ale z ekonomických důvodů nebude zas tak velká. Nejde totiž jen o dráty, ale i o transformátory, spínací a jistící zařízení a v neposlední řadě i o dimenzi stožárů, které tyto dráty nesou. Na místech, kde je rozvodná síť už starší, může být tato rezerva i téměř vyčerpána. Elekrická síť ale rozhodně nemá nikde rezervu na několikanásobek současně odebíraného výkonu. Elektromobil je obrovský spotřebič. Spotřebuje během svého nabíjení víc ( i několikanásobně) než běžná domácnost. Rozšířením elektromobilů prakticky neodpadne nic ze stávající spotřeby. Když si všichni majitelé elektromobilů najednou strčí své auto do nabíječky (což není nijak nepravděpodobné), tak se zákonitě celá energericka soustava podělá. Ochranná zařízení, která chrání síť před přetížením, odpojí elektřinu. A totéž se bude stávat i lokálně. Vzhledem k tomu, že síť tvoří smyčky, může lokální vypnutí způsobit přetížení dalších částí sítě a může snadno nastat to, čemu se říká "Black aut". A to není žádná legrace. |
L. Novák 3.1.2020 21:37Jako byste neznal Miroslava Šejnu. Kecá do všeho, čemu nerozumí... |
P. Grigar 3.1.2020 12:54Pokročilejší variantou, jak nabíjet svůj elektromobil v pohodlí domácí garáže, je pořízení si tzv. wallboxu čili nástěnné nabíjecí stanice. Jedná se většinou o zařízení do 22 kW/32 A na střídavý proud. Ceny těchto wallboxů se pohybují od 10 do 30 tisíc Kč, v závislosti na jejich výkonu a kvalitě. Pokud takovou variantu zvolí i další obyvatelé ve vašem okolí, bude provozovatel distribuční sítě postaven před zásadní problém. Pokud vám ovšem provoz takového zařízení vůbec povolí. |
M. Šejna 3.1.2020 13:23no jistě. ČEZ je už dnes z toho podělanej strachy: https://www.cez.cz/cs/sluzby-pro-zakazniky/elektromobilita/ |
L. Novák 3.1.2020 21:35Jasně. A zadarmo, bez dodatečných investic... Troubo! |
J. Vintr 3.1.2020 13:51Nejde o ty dráty u vás doma, z těch nemůžete odebírat víc, než dovolí hlavní jistič ve vašem domovním rozvaděči, ale o ty dráty, které vedou od vás do elektrárny. Tam není počítáno s tím, že se najednou někde sejde několikanásobek obvykle odebíraného množství elektřiny. |
P. Staronový 3.1.2020 12:26Automobilky v jiných částech světa ho nemusí zajímat. Pokud pitomé předpisy zhorší nákup nových aut (dražší, funkčně horší), klesne produkce a některé automobilky krachnou. Někdy je opravdu úsměvné číst, jak přínosné je vnucování horší a dražší technologie. |
M. Šejna 3.1.2020 12:51Ano, Egon Musk musí být úplný pitomec, když vyrábí technologicky horší a dražší auta. Tesla 3 se v první polovině roku 2019 v Evropě prodávala stejně dobře, jako Škoda Superb a daleko za sebou nechala vozy Opel Insignia, Audi A5 nebo Ford Mondeo. |
P. Grigar 3.1.2020 13:08.. prodejní cena Tesla 3 cca. 53 ooo€ a například v Norsku osvobození od DPH, v Německu odečtení poplatků + ekologický bonus 2000€. Tomu lze jen těžko říkat rovné tržní podmínky. Podobně též ceny el.energie pro dobíjení. Podpora jedinců financovaná masou.. |
M. Šejna 3.1.2020 13:30Prodejní cena v Česku začíná na 1.2 milionech Kč. A to bez jakékoli dotace a daňového zvýhodnění. 1.200.000,- Kč / 25,30 = 47.430 Euro Nějak Vám tam čísla nehrají. |