Neviditelný pes
První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996Diskuse k článku
EKONOMIKA: K budoucnosti Evropy
Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
J. Svoboda 4.1.2020 11:00Je moc dobře, že jste uznal, že hlásáte nesmysly. Odpověď je opravdu jasná. |
J. Svoboda 4.1.2020 10:53Pane Pivodo, vezměte jed na to, že se Evropa dostala do toho špatného stavu jen a jen díky všem socialistickým regulacím. Jedinou cestou, jak z toho ven je svobodný trh! |
M. Pivoda 4.1.2020 11:17Pro J. Svobodu: Kéž by to bylo tak jednoduché! |
J. Svoboda 4.1.2020 16:55Jistě, pane. Je mi naprosto jasné, že komunista vašeho typu by velice rád vše, co se dá, zkomplikoval. A to je to, proti čemu musíme vehementně bojovat. |
A. Hrbek 3.1.2020 16:59Pan Kohout "Soubor opatření" již dávno napsal v roce 2012 a nazval jej Úsvit. Zásadním opatřením měla být změna Ústavy. Prvním bodem je změna volebního systému na přímý s 81 poslanci a 81 senátory - za každý obvod jen jeden kandidát. Druhým bodem je zbavit současné politické strany nynější moci - měly by se stát obchodními společnostmi, jejichž financování musí podléhat veřejné kontrole. Třetím bodem je zavést do ústavy výdajový limit na veřejné finance ve výši 37% HDP. Atd, atd. Dále zpracoval rozsáhlý ekonomický program, zahrnující například vynucené státní investice do nových technologií, omezení soukromého vlastnictví pozemků při stavebním řízení, Sliboval radikální snížení daní a současně obrovské státní investice, zavedení doplatků ve zdravotnictví. Návrh ústavy spolu s ekonomickým programem se nejprve pokusil prosadit pomocí Úsvitu a pak pomocí Realistů, kteří měli, podle něho, šanci na vítězství.. V obou případech zkrachoval. |
M. Pivoda 3.1.2020 17:55Pro A. Hrbka: Mne zde (pod tímto Kohoutovým článkem o Evropě) zajímá především Úsvit Evropy. Poznámka: "Soubor opatření" byl myšlen samozřejmě jen metaforicky. Ale spekuluji, že tak jako bylo v historii pozdě na korigující "Soubor opatření", je pravděpodobně již pozdě na podstatnou nápravu stavu evropské nekonkurenceschopnosti. Nadejde Úsvit Evropy? |
P. Pepax 3.1.2020 20:39Vy jste soubor opatření sám o sobě |
S. Rádl 3.1.2020 12:51Kdyby Evropa dávala do opravdu ekologických projektů tolik co Čína, bylo by to v pořádku. Ale my vyhazujeme peníze za blbosti oni koncepčně omezují emise průmyslu a dopravy. V roce 2007 měli v Číne 0 km tratí pro rychlvlaky, nyní mají téměř 30 000 km a 25 000 plánují/staví. Je to cestování nové generace, rychlost až 400 km/h (plánují 500). Argumenty, že to okopírovali od Siemense neobstojí, nové generace jsou o třídu lepší než Shinkanzen nebo evropské vlaky - vlastní zkušenost. |
M. Šejna 3.1.2020 12:59Pro rychlovlak je potřeba postavit vysokorychlostní koleje. Na ty je potřeba mít v EU souhlas hromady ekologických iniciativ, které Vám sdělí, že v trase kolejí žije chráněný druh žížaly, hraboše, krtka nebo buhvíčeho. V Číně se s tím nepatlají a ekologické aktivisty strkají rovnou do kriminálu, abychom pak mohli číst v eurounijních médiích o tom, jak se tam porušují lidská práva. |
J. Svoboda 3.1.2020 13:22Chráněné druhy - to by ale měl vědět a řešit stát. Místo toho například u nás státní organizace tvrdí, jak je STUTOX2 neškodný a bude se rozhazovat po polích a pak všichni čumíme na fotky mrtvých zvířat ... Pěkný den. |
V. Církva 3.1.2020 13:31Nepřekvapivé, to co jste napsal naprosto ladí. První vlna boje proti CO2 přinesla především řepku a pesticidy. Prdlí ekoteroristé chrání jedno vřesoviště ale s masovým použití pesticidů nejsou schopni udělat nic. Kdyby měly mozky, místo extinct rebelií a sezení hladovkářů v Praze by zkusili nastoupit proti pesticidům a podpořit zdravé prostředí jinde. Abych byl férový, někteří z nich se o přírodu bez jedů snaží, jen už natolik otrávili spoluobčany, že na ně i rozumní lidé kašlou. Je to stejné jako s Chvilkamy. Nadužívání svobody a demontrace kvůli prkotinám jen přehlušuje skutečné problémy a způsobuje averzi u spoluobčanů. |
J. Svoboda 3.1.2020 14:22Ono to kašlání lidi přejde, až příště uvidí fotky mrtvých a nemocných lidí. Pěkný den. |
V. Petr 3.1.2020 15:08Pitomost. I zde se situace zlepšuje a to i u nás. Ale úplný zákaz pesticidů by znamenal hladomor! |
J. Jurax 3.1.2020 19:44Jednak lidi se stutoxem nepoprašují, jednak lidi vidí pomalu denně obrázky mrtvých a raněných, přesto jezdí auty dál ... :-) |
M. Valenta 3.1.2020 13:56Pane Šejno, až tu nebude to bůhvíco, jak s despektem píšete, tak jsme na řadě my. |
D. Mach 3.1.2020 17:33Pane Rádl, správně poukazujete na vztah Číňanů a Siemense. Ty nejrychlejší vlaky jsou licence německých souprav Velaro, a Číňani na nich vymysleli pramálo. Švídské rychlovlaky X2000 okopírovali, ty jsou ale relativně pomalé. Německé vlaky si museli koupit, byť ani tady si Němci nedokázali vše ohlídat. Siemens navíc dodává i zabezpečovací zařízení. Není na něj kladen tak velký důraz, jako v Evropě, proto došlo už k několika nehodám. Ty vlaky jezdí max. rychlostí 350 km/h. a vyšší rychlost se u konvenčních rychlodrah prozatím nepředpokládá. Jinak pokud budu porovnávat z vlastní zkušenosti, tak čínské i japonské rychlovlaky jsou na stejné úrovni. Nevím, co hodnotíte jako "o třídu lepší". Jinak je samozřejmě obdivuhodné, co dokázali, byť je často opomíjeným faktem, že v menším rozsahu v poměru k počtu obyvatel se něco podobného daří Španělům. A ti mají vlastní technologie, se kterými se postupně propracovávají na evropské a asijské železnice. |
S. Pavuk 3.1.2020 12:34Nová bruselská verchuška svojou agendou rozvráti aj to málo čo ešte v Únii fungovalo. Agónia EU je realita, treba sa zamýšlať nad tým, čo budeme robiť keď sa o cca 10 rokov ocitneme na spálenisku. |
M. Šejna 3.1.2020 11:41Autor článku nemusí mít obavy o osud evropských automobilek. Ekologické předpisy totiž musí plnit v EU i auta dovážená ze zemí mimo EU. Navíc všechny evropské automobilky vyvíjejí elektromobily a jiné alternativní pohony. Někdy je opravdu úsměvné číst, jak těžké to budou mít automobilky při omezování spalovacích motorů. |
J. Macků 3.1.2020 11:52Problém je v tom, že Evropa není už dávno pupkem světa a že ve většině světa se mohou hloupým nápadům evrosvazu jen smát, jak si pod sebou řežou větev a směřují do zapomnění. Ekologické šílenství evrosvazu může přinést jen zdražení všeho, naprostou ztrátu konkurenceschopnosti ve světě. Autor příspěvku se zdá, že už není žádný puberťák a mohl by se na problém dívat trochu s nadhledem. Elektromobily mají jeden zásadní problém a sice, že je lidé nechtějí. Jestli se to nějakými netržními metodami podaří zvrátit, je otázka, otázka je i, zda zda tak nákladné elektromobily jsou ta správná cesta. |
J. Vintr 3.1.2020 11:55Elektromobily mají jiný zcela zásadní problém. Na jejich masové rozšíření nebude dost elektřiny a nejsou natahané dost tlusté dráty. |
J. Svoboda 3.1.2020 11:58To sdílená ekonomika v oblasti aut hravě vyřeší. Pěkný den. |
O. Uživatel 3.1.2020 12:04Uživatel požádal o vymazání |
M. Šejna 3.1.2020 12:18Poptávka je zatím hlavně mezi zloději. Ale u elektrokoloběžek v centrech měst to začíná docela fungovat. Tam totiž je tento druh dopravy skoro nejrychlejší. |
O. Uživatel 3.1.2020 12:33Uživatel požádal o vymazání |
P. Grigar 3.1.2020 12:42..no jo, v centrech měst. A na nás venkovany zase se.ou. Holt civilizace končí v Průhonicích.. |
M. Šejna 3.1.2020 12:54Sdílet elektrokoloběžky na vesnici můžete se svými sousedy dobrovolně. Na to není potřeba zakládat firmu. Když mohou vesničané sdílet společné chlastání piva v místní hospodě, mohou zkusit sdílet i jiné věci. |
P. Grigar 3.1.2020 13:21..pivo k chlastání jim čas od času přiveze cisterna z pivovaru. Kdo jim zajistí sdílená auta? |
M. Šejna 3.1.2020 13:35Vy si necháváte k Vám domů přivézt pivo cisternou z pivovaru? Tak v tom případě si nechte přívézt domů i ten automobil. A zatímco sdílení chlastu u Vás zajišťuje hospodský a nikoli cisterna z pivovaru, tak až Vám dovezou to auto, můžete to sdílení auta zajistit sám. Zkuste něco dělat sám a nespoléhejte se na to, že to za Vás udělají jiní. |
P. Han 3.1.2020 15:33Dedukuji dobře, že jste si pořídil elektromobil a postaral se o jeho sdílení? |
V. Petr 3.1.2020 15:42Pane Šejna, jste dost starý a inteligentní na to, aby jste věděl, že sdílení aut na vesnici nebude v reálu fungovat. Maximálně se, což se už děje, mohou tři chlapi dohodnout na tom, že je do práce bude vozit jeden týden Franta, druhý týden Pepa a třetí Karel. I to ovšem předpokládá, že začínají a končí stejně, nikdo si nepotřebuje po práci ještě něco zařídit atd. |