17.1.2021 | Svátek má Drahoslav


Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
V. Čermák 14.1.2021 23:24

Jako začínající projektant v ČKD Blansko pamatuji, na diskuze o VD Gabčíkovo-Nagymaros, kdy odborníci tvrdili, že je nereálné. Tvrdili to ovšem slušně a kultivovaně a přesto toto nádherné mnohoúčelové dílo bylo dokončeno i přes útěk zfanatizovaných Maďarů a přes snahu o nedokončemí i od našeho Havla v úklonu před Rakušáky. Proto dnešní kritici nejsou nic zvláštního. Zvláštní je ovšem vtažení ideologie do problému, zejména té jednoduché - propaguje to Zeman a podporuje to Babišova vláda, takže Fuj. Po skončení Covidové světové krize možná dojde opět k rozmachu a podobné ambiciozní projekty se opět rozjedou...;-D

L. Novák 15.1.2021 0:11

Soudnému projektantovi musí být jasné, že v dnešní době stavět plavební kanál v Česku je totální kravinium. Nikdo ho nepotřebuje a nikdo do něj není ochoten investovat firemní peníze. Bylo to totální kravinium i půl století před dementním Zemanem a bude nadále i po něm.

Takže blb"toš" Čermák zalezlý Babišovi mezi půlkami na tom nic svými reklamními žvásty nezmění.

S. Amst 14.1.2021 21:35

Pokud chce lidovec předstírat, že má v sobě trochu rozumu a/nebo slušnosti, má věru těžký úkol. Protože kdyby cokoli z toho opravdu měl, začal by odchodem od lidovců.

Š. Hašek 14.1.2021 21:50

R^

M. Krátký 14.1.2021 20:07

Já si myslím, že bychom měli zasypat jak Suezský i Panamský i další průplavy i koridory - asi stejně jako se u nás přestaly budovat dálnice, rychlostní vlakové tratě a vůbec by se ten český "pokrok" měl prošetřit, zda se neplýtvá penězi - čest práci !!!!!!

M. Pivoda 14.1.2021 20:46

Dopravní vzducholodi z posledních let:

... 125 tons (= Hindeburg) is probably not a ceiling. And as airships get built bigger and bigger, they will enjoy ever greater economies of size. Double the dimension, and the payload will rise by tenfold or more. These bigger airships might push costs well below the estimate of $0.20 per tonne-km ($0.296 per ton-mile).

I. Lyčka 14.1.2021 21:09

O nadějné perspektivě vzducholodí psala už VTM (Věda a technika mládeži) před 45 lety a nic.

P. Milan 14.1.2021 21:17

Periodicky se to objevuje pořád. S každým novým technickým vynálezem.

L. Novák 14.1.2021 22:16

Potíž je, že demence Pivodovi žere mozek, a tak se mu odhalují znalosti z dětských let... Technické znalosti už mu taky, "inženýrovi", dávno sežrala, takže nepochopí, že vzducholodě jsou jenom na hraní... :-P

Led Zeppelin ten "Akát" určitě taky asi neposlouchal, měl by mnemotechnickou pomůcku na HOSIPA. ;-D

M. Pivoda 14.1.2021 21:44

I. Lyčka uvádí nic neříkající argument.

Lety do vesmíru raketou totiž předvídal (teorii prezentoval) už ruský vědec ... koncem 19. století. Uhodnete jeho jméno?

I. Lyčka 14.1.2021 21:46

Vladimír Iljič Lenin?

M. Pivoda 14.1.2021 21:49

https://cs.wikipedia.org/wiki/Konstantin_Eduardovi%C4%8D_Ciolkovskij

I. Lyčka 14.1.2021 21:54

Pane Pivodo, už jsem si zvykl, že považujete diskutující na NP za pitomce, jejichž IQ nepřesahuje venkovní teplotu. Nevím sice, odkud berete to sebevědomí (když jsem studoval na FE VUT asi ve stejnou dobu, neslyšel jsem o žádném géniovi jménem Pivoda), ale každý máme sklon se posuzovat lépe. Nicméně na vaši blbou otázku blbá odpověď.

L. Novák 14.1.2021 22:17

:-) R^

M. Pivoda 15.1.2021 11:19

Pro I. Lyčku sděluji: Já stále reaguji na vaše výše uvedené tvrzení "O nadějné perspektivě vzducholodí psala už VTM (Věda a technika mládeži) před 45 lety a nic."

Řekl jsem, že to sice je jakýsi argument, ale že to není žádný významný argument. Možná, že jsem měl pro ilustraci použít spíše jiný historický příklad, nikoliv Ciolkovského.

Možná by bývalo bylo lepším příkladem uvést skutečnost, že elektromobily byly zvažovány jako pohon automobilů už před více než sto lety, ale tehdy se ještě neprosadily. No a teď by mohla následovat delší diskuze (delší, než kolik umožňuje NP) proč k tomu nedošlo tehdy, tzn. proč se tzv. dominantním designem (odborný termín z předmětu Inovace) stávají až v dnešní době.

Závěrečné doporučení: Přihlašte se, prosím, do kurzu Inovací. Vězte, že ukončením vašeho studia na vysoké škole se technologický vývoj nezastavil. A jak na sviňu, neprobíhá vždy jen lineárním tempem, na které je lidský mozek zvyklý.

I. Lyčka 15.1.2021 11:46

Pane Pivodo, končím tuto diskusi. Mohli bychom si popovídat někde u piva, možná bychom si popovídali dobře, ale nebudu diskutovat přes NP. Howgh.

L. Novák 15.1.2021 13:39

Jasně. Kurz inovací agenta Pivody "Akáta". Snůška nesmyslných blábolů komunistického futuro-fantasmagora... :-P

T. Zlesa 15.1.2021 14:05

Censor v akci, bravo! 8-o

P. Milan 14.1.2021 21:16

Čest práci, hanba vejplatě, slyšel jsem říkat ve fabrice.

A radši moc nemyslete, jinak byste mohl vymyslit rozdíly mezi různými průplavy.

Na takovéhle myšlení tu máme Pepíka montovnu! :-P

Š. Hašek 14.1.2021 19:46

.... a štrasposlanec Zdechovský se probudil .....

D. Polanský 14.1.2021 18:41

Nic se takového nestaví, ani neprojektuje, což ví každý. Tak nechápu, o čem vlastně článek je.

L. Novák 14.1.2021 18:55

Že se připravuje, ví každý. Jenom vy ne. To jste líný zadat si pár slov do Google?

https://www.idnes.cz/ekonomika/doprava/koridor-dol-vedci-prohlaseni-hazard-nenavratne-zmeny-v-krajine.A201008_092151_domaci_brzy

https://forbes.cz/nevyhnutelna-stavba-dunaj-odra-labe-ma-podporu-sefa-rejdaru-vedci-mluvi-o-omylu/

L. Novák 14.1.2021 18:57

P.S.: Máte pocit, že 15 miliard Kč, které vláda na projekt vyčlenila, je pakatel, který lze ve státním rozpočtu zanebat? 8-o

J. Nevrkla 14.1.2021 19:26

R^

P. Selinger 14.1.2021 17:03

Projekt je dobrý, ale má zpoždění 50 let. Kdyby se před 50lety postavila část spojující Ostravsko se severním mořem, bylo by možno levně vyvážet ocel, uhlí a dovážet rudu. Ale kde že doby Ostravska hornického a hutnického jsou.

P. Milan 14.1.2021 17:42

IMHO více, než 50 let. Ono to utíká ...

L. Novák 14.1.2021 18:59

Projekt byl zastaralý už v době, kdy se budovala železnice s parními lokomotivami. :-P

P. Milan 14.1.2021 21:21

Tehdy snad ještě ne, ale když už železnice byla a fungovala (česká železniční síť je snad nejhustší na světě, ale bez rychlostních koridorů), tak už jo. Taky to vždy někdo soudný zamázl.

L. Novák 14.1.2021 22:21

Když průplav plánoval Baťa, v tehdejším ekonomickém prostředí to možná smysl dávalo. Jenomže od té doby už uplynulo 100 let... [>-]

V. Kosiner 14.1.2021 16:24

Hlavní minus projektu je to, že jeho zastáncem je Zeman! Kdyby jeho zastáncem byl Havel, to byste se mohli všichni posr...!;-D