25.4.2024 | Svátek má Marek


Diskuse k článku

EKONOMIKA: Absurdní „vodní dálnice“

Postavit kanál Dunaj-Odra-Labe může znít jako zajímavá investice. Už 1. fáze ale bude stát 15 miliard, a to v době, kdy máme zastavená celá odvětví ekonomiky. Živnostníkům by přitom pomohla už desetina této částky

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Nevrkla 14.1.2021 19:26

To jistě nemohl myslet vážně. Že by chtěl kanálem zdolavat převýšení tři sta metrů?

O. Kožušník 14.1.2021 8:26

Plně souhlasím s panem Zdechovským - o stavbě kanálu může uvažovat pouze blouznivec našich hor, Investice by to byla naprosto nevratná - vyhozené peníze, a jsem přesvědčen, že na to nemáme. Nikde jsem taky neviděl vyčíslit provozní náklady.

T. Zlesa 14.1.2021 7:40

Pan autor dnes dobře. Myslet nad vydáváním státních peněz je třeba i takhle. Souhlasím s jeho závěrem, je to už dnes pitomost. Hlavně z pohledu využití, tedy tun, které se převezou, až by to bylo hotové celé.

Ovšem ta první část za 15 m. je něco jiného. Je to dle mého zamaskovaný pokus o zprovoznění řeky až do Ostravy a nic víc. Většinu by zařídili Poláci na svém území. Je to jen pár kilometrů, ale i tak je tam mnoho sporných míst. Takže se to asi stejně nepostaví. Zatím není jasné kdo to tam vlastně chce.

J. Koubek 14.1.2021 6:59

Jak sebrat pane Z. politické body? Kopnout si do kanálu.

P. Dvořák 14.1.2021 8:09

Tak si vyhrňte rukávy, nechte někoho, ať posbírá zbytky vašeho mozku a běžte budovat.

V. Vérosta 14.1.2021 6:55

Já jsem pro DOL. Je šance, že se tím výrazně zvedne krása krajiny. Jako kdysi, když byznysmeni s rybami kompletně a brutálně přeorali tehdejší jižní Čechy tak, že je to dnes CHKO. A tak tam každý rok jezdím! :-)

L. Novák 14.1.2021 10:58

Vy už jste taky přišel o rozum? 8-o

B. Hynek 14.1.2021 11:06

R^

J. Pankovic 14.1.2021 4:35

Pane Zdechovsky, teđ so pŕedstavte, źe by de zruśil zbytečny senàt, v parlamentu by sedelo jenom 101 poslancû a zruśili by se krajské uŕady...

To by se uśetŕilo zbytečne vyhozenÿch peñez !!

:-):-):-)

V. Chrastina 14.1.2021 12:43

Je jisté, že zrušením senátu a jeho drahého provozu, ale i zeštíhlením dolní komory by se hodně uspořilo. A co se týče krajů, to je kapitola sama o sobě. Už při jejich zakládání se jevila jejich naprostá zbytečnost. Tam všude jsou zakopány miliardy a možná biliony, o které zbytečně přichází státní kasa a tím kapsy občanů republiky. Ostatně už pan Baťa uvažoval o potřebnosti této vodní cesty, která by se stala důležitou dopravní křižovatkou celé Evropy. Možná by nebyla tolik vytížena naším zbožím, nicméně je evidentní, že evropské státy by ji určitě využívaly a tím postupně nemalými poplatky za jeho užívání zaplatily náklady na jeho výstavbu. O potřebnosti prestiže pro naši republiku ani nemluvě.

L. Novák 14.1.2021 19:07

Prosím vás, co to melete o nákladech na Senát? Vždyť jenom na přípravu projektu DOL vláda vyčlenila 15 miliard Kč! (1 miliarda = 1000 milionů). A teď si zjistěte, jaké jsou roční náklady na provoz Senátu...Rv 8-o

R. Polášek 14.1.2021 0:40

On je hlavní problém v tom, že ten kanál nepovede přes Prahu. Ale vede přes Ostravu, neboli přes z pohledu Prahy zapadákov, který se jen vytěžuje, ale nic se do něho neinvestuje.

L. Novák 14.1.2021 11:00

Ne. Ten idiotský nápad (DOL) je v dnešní době nesmyslem kdekoliv na území ČR. !!