18.4.2024 | Svátek má Valérie


Diskuse k článku

EKONOMIKA: Absurdní „vodní dálnice“

Postavit kanál Dunaj-Odra-Labe může znít jako zajímavá investice. Už 1. fáze ale bude stát 15 miliard, a to v době, kdy máme zastavená celá odvětví ekonomiky. Živnostníkům by přitom pomohla už desetina této částky

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
T. Zlesa 15.1.2021 14:05

Censor v akci, bravo! 8-o

L. Novák 15.1.2021 13:39

Jasně. Kurz inovací agenta Pivody "Akáta". Snůška nesmyslných blábolů komunistického futuro-fantasmagora... :-P

I. Lyčka 15.1.2021 11:46

Pane Pivodo, končím tuto diskusi. Mohli bychom si popovídat někde u piva, možná bychom si popovídali dobře, ale nebudu diskutovat přes NP. Howgh.

M. Pivoda 15.1.2021 11:19

Pro I. Lyčku sděluji: Já stále reaguji na vaše výše uvedené tvrzení "O nadějné perspektivě vzducholodí psala už VTM (Věda a technika mládeži) před 45 lety a nic."

Řekl jsem, že to sice je jakýsi argument, ale že to není žádný významný argument. Možná, že jsem měl pro ilustraci použít spíše jiný historický příklad, nikoliv Ciolkovského.

Možná by bývalo bylo lepším příkladem uvést skutečnost, že elektromobily byly zvažovány jako pohon automobilů už před více než sto lety, ale tehdy se ještě neprosadily. No a teď by mohla následovat delší diskuze (delší, než kolik umožňuje NP) proč k tomu nedošlo tehdy, tzn. proč se tzv. dominantním designem (odborný termín z předmětu Inovace) stávají až v dnešní době.

Závěrečné doporučení: Přihlašte se, prosím, do kurzu Inovací. Vězte, že ukončením vašeho studia na vysoké škole se technologický vývoj nezastavil. A jak na sviňu, neprobíhá vždy jen lineárním tempem, na které je lidský mozek zvyklý.

L. Novák 15.1.2021 1:04

Blbečku babišo-zemanoidní, když tady budeš pořád dokola ;-O vylepovat stejné blbosti, možná že tě ti dva pochválí, ale z hlouposti se rozumná věc vytvořit nedá.

L. Novák 15.1.2021 0:15

Blba jako jsi ty rozhodně stavět plavební kanály v Česku nenecháme. Je to jasná zlodějna na peníze daňových poplatníků do kapes Burešových kamarádíčků z StB. Rv

L. Novák 15.1.2021 0:11

Soudnému projektantovi musí být jasné, že v dnešní době stavět plavební kanál v Česku je totální kravinium. Nikdo ho nepotřebuje a nikdo do něj není ochoten investovat firemní peníze. Bylo to totální kravinium i půl století před dementním Zemanem a bude nadále i po něm.

Takže blb"toš" Čermák zalezlý Babišovi mezi půlkami na tom nic svými reklamními žvásty nezmění.

V. Čermák 14.1.2021 23:24

Jako začínající projektant v ČKD Blansko pamatuji, na diskuze o VD Gabčíkovo-Nagymaros, kdy odborníci tvrdili, že je nereálné. Tvrdili to ovšem slušně a kultivovaně a přesto toto nádherné mnohoúčelové dílo bylo dokončeno i přes útěk zfanatizovaných Maďarů a přes snahu o nedokončemí i od našeho Havla v úklonu před Rakušáky. Proto dnešní kritici nejsou nic zvláštního. Zvláštní je ovšem vtažení ideologie do problému, zejména té jednoduché - propaguje to Zeman a podporuje to Babišova vláda, takže Fuj. Po skončení Covidové světové krize možná dojde opět k rozmachu a podobné ambiciozní projekty se opět rozjedou...;-D

V. Čermák 14.1.2021 22:49

Tak Vzteklounek sice k věci nic nemá, ale ventiluje, jak kdyby tomu rozuměl. Rozumí ovšem pouze tomu, že to propaguje Zeman a podporuje Babišova vláda. Malá urážka z něj ovšem inteligenta neudělá...;-D

V. Čermák 14.1.2021 22:41

Typická reakce Jednoduchého ideologa, který když slyší Zeman, má jasno a ventiluje, i když o vodních dílech nemá ani páru. Malá urážka jako třešnička na dortu z něho ovšem inteligenta neudělá...;-D

L. Novák 14.1.2021 22:27

Na tvou blbost vylepovanou pořád dokola tahle "oponentura" sedí. :-P

L. Novák 14.1.2021 22:21

Když průplav plánoval Baťa, v tehdejším ekonomickém prostředí to možná smysl dávalo. Jenomže od té doby už uplynulo 100 let... [>-]

L. Novák 14.1.2021 22:17

:-) R^

L. Novák 14.1.2021 22:16

Potíž je, že demence Pivodovi žere mozek, a tak se mu odhalují znalosti z dětských let... Technické znalosti už mu taky, "inženýrovi", dávno sežrala, takže nepochopí, že vzducholodě jsou jenom na hraní... :-P

Led Zeppelin ten "Akát" určitě taky asi neposlouchal, měl by mnemotechnickou pomůcku na HOSIPA. ;-D

I. Lyčka 14.1.2021 21:56

Dostal jste mne. R^

I. Lyčka 14.1.2021 21:54

Pane Pivodo, už jsem si zvykl, že považujete diskutující na NP za pitomce, jejichž IQ nepřesahuje venkovní teplotu. Nevím sice, odkud berete to sebevědomí (když jsem studoval na FE VUT asi ve stejnou dobu, neslyšel jsem o žádném géniovi jménem Pivoda), ale každý máme sklon se posuzovat lépe. Nicméně na vaši blbou otázku blbá odpověď.

Š. Hašek 14.1.2021 21:50

R^

M. Pivoda 14.1.2021 21:49

https://cs.wikipedia.org/wiki/Konstantin_Eduardovi%C4%8D_Ciolkovskij

I. Lyčka 14.1.2021 21:46

Vladimír Iljič Lenin?

M. Pivoda 14.1.2021 21:44

I. Lyčka uvádí nic neříkající argument.

Lety do vesmíru raketou totiž předvídal (teorii prezentoval) už ruský vědec ... koncem 19. století. Uhodnete jeho jméno?

S. Amst 14.1.2021 21:35

Pokud chce lidovec předstírat, že má v sobě trochu rozumu a/nebo slušnosti, má věru těžký úkol. Protože kdyby cokoli z toho opravdu měl, začal by odchodem od lidovců.

P. Milan 14.1.2021 21:23

Proplují, ty tři lodě.

Projedou až vyschne.

P. Milan 14.1.2021 21:21

Tehdy snad ještě ne, ale když už železnice byla a fungovala (česká železniční síť je snad nejhustší na světě, ale bez rychlostních koridorů), tak už jo. Taky to vždy někdo soudný zamázl.

I. Lyčka 14.1.2021 21:20

V pořadu Nedej se byl rozhovor s nějakou autoritou ohledně kanálu, postaveného před nějakou dobou v Německu. Kanál se stavěl 30 let a stál hodně peněz. Teď po něm projedou 3 nákladní lodě za týden a pár vyhlídkových. Takže je ztrátový. Navíc v něm v období sucha je málo vody, která se musí dočerpávat z Dunaje. Ovšem pokud je v Dunaji málo vody, zakáže Rakousko vodu odvádět. Takže bychom asi museli všichni povinně chodit čůrat do kanálu.

P. Milan 14.1.2021 21:17

Periodicky se to objevuje pořád. S každým novým technickým vynálezem.

P. Milan 14.1.2021 21:16

Čest práci, hanba vejplatě, slyšel jsem říkat ve fabrice.

A radši moc nemyslete, jinak byste mohl vymyslit rozdíly mezi různými průplavy.

Na takovéhle myšlení tu máme Pepíka montovnu! :-P

I. Lyčka 14.1.2021 21:09

O nadějné perspektivě vzducholodí psala už VTM (Věda a technika mládeži) před 45 lety a nic.

I. Lyčka 14.1.2021 21:06

Poněkud nerozumný názor. Pokud je něco podepřeno rozumnými argumenty, tak je třeba se nad tím zamyslet, i když to je pořad Nedej se, který normálně nesleduji, protože ho jinak považuji za silně demagogický.

S. Amst 14.1.2021 20:49

Pokud něco potopí ČT, je to pro mne důvod to podpořit. Lumpové z ČT dobře vědí, na které (bruselské) straně stojí.

M. Pivoda 14.1.2021 20:46

Dopravní vzducholodi z posledních let:

... 125 tons (= Hindeburg) is probably not a ceiling. And as airships get built bigger and bigger, they will enjoy ever greater economies of size. Double the dimension, and the payload will rise by tenfold or more. These bigger airships might push costs well below the estimate of $0.20 per tonne-km ($0.296 per ton-mile).