20.4.2024 | Svátek má Marcela


Diskuse k článku

EKONOMIKA: Absurdní „vodní dálnice“

Postavit kanál Dunaj-Odra-Labe může znít jako zajímavá investice. Už 1. fáze ale bude stát 15 miliard, a to v době, kdy máme zastavená celá odvětví ekonomiky. Živnostníkům by přitom pomohla už desetina této částky

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Milan 14.1.2021 17:42

Váš (ne)způsob uvažování?

L. Severa 14.1.2021 13:42

Lze souhlasit, že je to megalomanský projekt, ale navíc v době kdy by se měla před vydáním obracet každá koruna. V době kdy máme v havarijním stavu některé mosty a silnice nižších řádů. Moje babička by řekla, že vláda má roupy.

L. Novák 14.1.2021 14:29

Vaše babička používá příliš slušného slovníku. Na to, co dnešní návrhy zlodějů a rozkrádačů státního rozpočtu na stavbu podobných nesmyslů znamenají... :-P

V. Kain 14.1.2021 14:31

Zeman je umíněný dědek a možná že chce aby po něm něco zůstalo.Zatím má jistý nafukovací člun na rybníku.

V. Čermák 14.1.2021 13:28

Každé velké dílo má své zavilé odpůrce. Vodní díla pak jsou vždy víceúčelová, tedy více užitečná. Doprava, propojení moří, regulace vody proti povodním i proti suchu, výroba elektřiny a jistě i další, např. turistická atrakce aj. Studii jsem nečetl, ani ekonomickou rozvahu, ale jistě splňují požadovaná kritéria. Srovnáme-li se zmíněným Gabčíkovo-Nagymaros, ze kterého zfanatizovaní porevoluční Maďaři vycouvali a dodnes se tlučou do hlavy, nebo Nové Mlýny na Moravě, obě díla čelila obrovské kritice a naštěstí to ustála. I Havel se zapojil. Takže více takových Zdechů ( podpora školáků, samoživitelek, rodičů aj.) = více reklamy...;-D

P. Milan 14.1.2021 13:44

Zavilí odpůrci jsou u každého díla, až potud ano.

U tohohle ovšem pochybují i odpůrci zcela reální, konkrétní a to tak, že důvodně.

"Studii jsem nečetl, ani ekonomickou rozvahu, ale jistě splňují požadovaná kritéria." - klasický přístup Svědka Burešova, v tomhle případě Svědka Zemanova.

V. Čermák 14.1.2021 22:41

Typická reakce Jednoduchého ideologa, který když slyší Zeman, má jasno a ventiluje, i když o vodních dílech nemá ani páru. Malá urážka jako třešnička na dortu z něho ovšem inteligenta neudělá...;-D

L. Novák 15.1.2021 0:15

Blba jako jsi ty rozhodně stavět plavební kanály v Česku nenecháme. Je to jasná zlodějna na peníze daňových poplatníků do kapes Burešových kamarádíčků z StB. Rv

J. Kadeřábek 14.1.2021 14:27

Realita je pane nezpochybnitelná. Plavební kanály se začaly budovat v Evropě počíná francouzským Canal du Midi, který spojuje Středozemní moře s Atlantickým oceánem před 3. stoletími. Tehdy to byla jediná možnost ekonomicky dopravit velké náklady. Po vybudování železnice jejich hospodářský význam rychle upadal. Dnes třeba Holandsko své plavení kanály zasypává a na jejich místě buduje komunikace pro cyklisty. Stavba Zemanova kanálu se dá přirovnat ke stavbě parního automobilu ve Škodovce.

P. Milan 14.1.2021 17:44

Místo parního má teď Škodovka elektrické. :-P

L. Novák 14.1.2021 14:27

Jasně. Babišův chvost Čermák nemůže žádnou kravinu od Zemana a Babiše nepodpořit. Z cizí kapsy, samozřejmě. Ze své ani korunu.

V. Čermák 14.1.2021 22:49

Tak Vzteklounek sice k věci nic nemá, ale ventiluje, jak kdyby tomu rozuměl. Rozumí ovšem pouze tomu, že to propaguje Zeman a podporuje Babišova vláda. Malá urážka z něj ovšem inteligenta neudělá...;-D

L. Novák 15.1.2021 1:04

Blbečku babišo-zemanoidní, když tady budeš pořád dokola ;-O vylepovat stejné blbosti, možná že tě ti dva pochválí, ale z hlouposti se rozumná věc vytvořit nedá.

A. Forman 14.1.2021 14:30

No nazdar, vy jste mi materiál..... takže nečtete, ale víte.

M. Pivoda 14.1.2021 12:26

Každý projekt lze zastavit a v jakékoliv fázi pokročilosti. Připomenu například zasýpání velké jámy velkého projektu Gabčíkovo-Naďmároš. Přičemž i to zasýpání jam projektu Gabčíkovo-Naďmároš se tehdy započítalo do ukazatele Hrubý domácí produkt. Takže by mohli být uspokojeni i ekonomové.

Ve 21. století je vhodné zvažovat technologické alternativy.

1. Doprava? Odhaduji, že za 15 miliard by se dalo zakoupit několik vzducholodí, pro potřebnou dopravu velkých nákladů.

2. Boj proti suchu? Odhaduji, že s použitím dnešní technologie rychlého hloubení tunelů Elona Muska by se za 15 miliard dal vykopat i alternativní tunel. Mohla by se tak do suché české krajiny přivést i vzdálená mořská voda.

P. Milan 14.1.2021 13:04

Zase kecáte ...

Gabčíkovo upraveno, postaveno, Nagymaros nezačali stavět.

Vzducholodi jsou taky dobrý tahák na peníze od bláznů. O tunelech ani nemluvě.

M. Pivoda 14.1.2021 13:19

Karel Šebesta se zde raději podepisuje jako Milan Prokop, aby svá slova mohl později popřít. Nevidí si totiž do vlastní huby (co řekl dříve), jsem zjistil.

P. Milan 14.1.2021 13:46

Každopádně vyhmátl, jak zase kecáte o něčem, čemu rozumíte jak koze od prdele k noze. :-P

L. Novák 14.1.2021 14:33

Blb "Akát" Pivoda je jen šílený důchodce, který se na sebe snaží za každou cenu upozornit. Exhibicionista demence. Rv;-D

M. Pivoda 14.1.2021 20:14

Typická česká oponentura!

L. Novák 14.1.2021 22:27

Na tvou blbost vylepovanou pořád dokola tahle "oponentura" sedí. :-P

I. Lyčka 14.1.2021 11:48

Tuším, že minulý týden dávali v české televizi pořad "Nedej se!", který se věnoval právě projektu DOL. Bylo to opravdu zajímavé a vyznělo to tak, že průplav je zbytečný a jde pouze o vyhazování peněz. Což je i můj subjektivní názor. Dal bych přednost dostavbě dálniční sítě a rozvoji rychlostní železnice.

P. Milan 14.1.2021 13:05

Jedna z mála věcí, kde s "melouny" souhlasím.

L. Novák 14.1.2021 14:38

Na nesmyslném projektu DOL zasahujícím do přirozeného toku řeky a jejího hydrobiologického řádu samozřejmě žádné ekologické plus najít nelze. Už se o tom psalo mnohokrát, jenomže betonáři a úplatní politici takové analýzy nečtou. Proč taky, když jim jde jenom o to, jak utratit peníze, které jim nepatří. Nejlépe s podílem do vlastní kapsy....

I. Lyčka 14.1.2021 16:32

Souhlasím.

S. Amst 14.1.2021 20:49

Pokud něco potopí ČT, je to pro mne důvod to podpořit. Lumpové z ČT dobře vědí, na které (bruselské) straně stojí.

I. Lyčka 14.1.2021 21:06

Poněkud nerozumný názor. Pokud je něco podepřeno rozumnými argumenty, tak je třeba se nad tím zamyslet, i když to je pořad Nedej se, který normálně nesleduji, protože ho jinak považuji za silně demagogický.

M. Pivoda 14.1.2021 11:38

Úporná snaha o zadržování vody je významné téma zejména pro prostatiky.

P. Miller 14.1.2021 11:25

Pane Zdechovský, občas máte názory se kterými bez výhrad souhlasím, ale tady jste vedle jak ta jedle. Bylo už "pro" řečeno vše, Vás to minulo, tedy nemá cenu se pouštět do zbytečné polemiky. Smiřte se s tím, že kanál bude a to neříkám jako první prezident spolku Pro podporu Pomoraví, ani jako první stínový premiér za ČSSD v době, kdy Zeman byl s Kužvartem odpůrcem kanálu. Jsem rád, že kromě pitomostí, které hlásá, aspoň v tomto náš milovaný prezident prozřel. 8-o

P. Milan 14.1.2021 13:07

Nebude, to by Zeman musel žít a presidentovat věčně.

Ekonomicky, logisticky i hydrologicky je to nesmysl.