Neviditelný pes
První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996Diskuse k článku
EKOLOGIE: Patentová válka
Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Sid 5.8.2009 23:20Recyklace lithiovych baterii Pokud se tyce potreby lithia na baterie a jejich nasledne likvidace, napada mne otazka. Neni mozne ze starych baterii to lithium recyklovat do baterii novych? Nevite nekdo odpoved? |
Martin 5.8.2009 13:26Lži Dieselové motory možná vypouštějí méně CO2, ale za to vypouštějí karcinogenní svinstva. Jejich používání v osobní dopravě musí být zlikvidováno a ne že to nějaký blbec bude ještě podporovat. |
Honza42 5.8.2009 15:49Re: Lži Ano, když rakovinu, tak z nákladní dopravy. Ta je totiž mnohem lepší. |
Ladislav N 5.8.2009 17:46Re: Lži Tak. Ono to není o SKUTEČNÉ škodlivosti pro člověka a životní prostředí, ale o plnění blábolů politiků (typicky EU magor Barroso a jeho 20-20-20 jako za starých pětiletkových časů). Kdyby to se škodlivými emisemi mysleli politici vážně, dieselové pohony by měly zákaz jezdit uvnitř měst. A neměly by úlevy oproti benzinovým motorům při měření emisí při technických prohlídkách. Když vidím, jak smradí i relativně nové značky se vznětovými motory, o autobusech MHD ani nemluvě, tak mi je veškeré blábolení o emisích (třeba z benzínových motorů) šuma fuk. |
JaS 5.8.2009 12:34Myslíte, že hybridní vozy se vyvíjejí pro zlepšení ekologické situace nebo pro vydělání více peněz? Ony ty ekologické pohony nesou taky ekologickou zátěž, jenže ta je skrytá a dá se nějakou dobu tajit. |
Honza42 5.8.2009 13:04Tajit se to nedá, je to v ceně. Všechno co tady na zemi děláme a vyrábíme a prodáváme se skládá ze tří základních komodit - práce, energie a surovin. Každá z těchto komodit se projeví v ceně a každá z těchto komodit je mimořádně ekologicky nepřívětivá (ano, včetně té práce, pokud nepracujete za hrstku rýže). Takže pokud je výsledná cena produktu vysoká, produkt není žádným ekologickým zázrakem, nýbrž pořádnou zátěží. |
viditelnypes 5.8.2009 12:13Fakticke chyby Ford a Toyota "Jako jeden z prvních vzdal vlastní vývoj koncern Ford, který od Japonců koupil licence na svůj hybrid Escape a pro Fusion Hybrid zvolil pro jistotu cestu křížové výměny licencí. Technicky je totiž systém téměř shodný s Toyotou Camry." To je nepravda. Ford nema hybridni pohony od Toyoty. Ford prave vlasni vyvoj nevzdal a to od zacatku, proto ma ted license na vse. Krizove vymeny jsou prave proto, ze systemy jsou podobne (ale vyvoj zcela samostatny) a ke vzajemne vymene licensi doslo uz u prvni generace Escape a ne u noveho Fusionu. Ford vyvinul a vyviji svuj system uplne nezavisle na Toyote. V zacatku cast licensi mel Ford a kus Toyota, aby mohli oba dal vyvijet, udelali krizove vymeny.Tak hodnota toho asi PR clanku Toyoty s takto faktickymi chybami nebo jednostranymi vyjadrenimi "pravnika" Toyoty bude asi velka, ze. http://en.wikipedia.org/wiki/Ford_Escape_Hybrid#Development |
Schumacher 5.8.2009 11:58Nejde o celkovou ekologickou zátěž ale o snížení zátěže v místě provozu. Nečistá výroba může být v zaostalejších zemích kde se na ekologii tak nedbá a kde je levná pracovní síla a nízká cena lidského života. Tamní vlády to přivítají, protože to přinese peníze do státní pokladny, zvýší přijem vládnoucí vrstvy, sníží chudobu omezí radikalismus mas. |
jarda 5.8.2009 13:55Re: Nejde o celkovou ekologickou zátěž To snad nemyslíte vážně. Pokud je pravda, že emise CO2 přinesou lidem těžké ztráty (o čemž osobně pochybuji), tak jejich přenesením jinam se globálně nevyřeší vůbec nic. |
baf 5.8.2009 13:59Re: Nejde o celkovou ekologickou zátěž A ono se to dosud praktikovalo jinak? |
Charlie 5.8.2009 11:49Všechny problémy světa, až na pár prkotin jako sopky a tsunami, mají své kořeny v přelidnění. Nebylo by jednodužší zredukovat lidstvo na desetinu dnešního stavu ? |
Rudolph 5.8.2009 13:23Re: Všechny problémy světa, až na pár prkotin jako sopky a tsunami, No to by tedy nebylo. Kupte si příručku Ekonomie pro začátečníky. |
Harry 5.8.2009 15:42Re: Všechny problémy světa, až na pár prkotin jako sopky a tsunami, Bylo. Hlasite se jako prvni k ekologicke likvidaci? |
Ludva 5.8.2009 15:49Re: Všechny problémy světa, až na pár prkotin jako sopky a tsunami, Taky to tak vidím. Roste-li počet lidí a jejich životní´úroveň, tak zákonitě rostou i emise. Třeba Čína si kontrolou porodnosti dokázala zvednout životní úroveň. Kdo z nás by dokázal zabezpečit deset dětí ? Možná, že Malthus ještě neřekl poslední slovo a dojde na něj. |
JJ 5.8.2009 11:28Mimochodem, pokud se jim podari dat dokupy ten dojezd podle planu .. |
Ludva 5.8.2009 11:49Re: Mimochodem, pokud se jim podari dat dokupy ten dojezd podle planu .. Ano, rekuperace energie přes stlačený vzduch vypadá jako mnohem lepší nápad než hybrid s elektromotorem. Hlavně proto, že nepotřebuje baterie. |
JJ 5.8.2009 11:52Re: Mimochodem, pokud se jim podari dat dokupy ten dojezd podle planu .. Navic se experimentuje s tim, ze by (jenom tu cast rekuperace pri brzdeni) mohl zvladnout i normalni spalovaci motor. Spolu s promennym zdvihovym objemem (pokud by nebyly exclusivni) by to melo spolehlive vetsi dopad, nez bateriove hybridy. |
Honza z podhůří 5.8.2009 12:54Re: Mimochodem, pokud se jim podari dat dokupy ten dojezd podle planu .. Už to někdo někdy viděl v normálním provozu? Zatím mi to velice připomíná jisté "perpetum mobile" |
Honza42 5.8.2009 13:07Je to perpetum debile. Stlačený vzduch je jako zásobník energie jedno z nejhorších médií vůbec. Nízká hustota energie a obrovské ztráty. |
krmič 5.8.2009 13:51Re: Je to perpetum debile. Jenom tak pro připomenutí: v dolech jezdily lokomotivy na stlačený vzduch už před více než sto lety. Ovšem tam o ekonomii provozu nešlo, hlavně o bezpečnost v prostředí s nebezpečím výbuchu. A ten stlačený vzduch tam byl všude k dispozici. |
honzak 5.8.2009 14:16Re: Je to perpetum debile. V chemičkách zase AKUMULAČNÍ PARNÍ LOKOMOTIVY! Pára byla k dispozici a bylo to taky nevýbušné, navíc to mělo pořádný výkon. Snad ještě v 90. letech minulého století v Ústí n/ L (bez záruky). |
baf 5.8.2009 14:36Re: Je to perpetum debile. Ono pro speciální použití je opodstatněné (a pro některé speciální vlastnosti i žádoucí - např. výše zmíněná nevýbušnost) použít leccos co by pro masové nasazení byl naprostý nesmysl. |
J.M. 5.8.2009 14:54Re: Je to perpetum debile. On ten JJ je asi technickým vzděláním nedotčen, jinak by nevěřil pohádkám o akumulaci energie pomocí stlačeného vzduchu. Máte pravdu, stlačovat vzduch je jedna z nejméně účinných metod akumulace energie a je vhodná jenom tam, kde nic jiného není možné. |
JJ 6.8.2009 9:18Re: Je to perpetum debile. Tady je to samej technickej ci fyzikalni genius. Co kdybste poradili tem tupcum, co nejsou dotceni technickym vzdelanim a delaji veci jako: http://www.hvllc.com/en/rel/?17 Vzal jsem to namatkou. Vetsinou jde v energetice o kombinaci stlaceneho vzduchu a zemniho plynu, vyuziti vetrniku jako kompresoru muze byt zajimave. Jste proste tupoun, ktery je presvedcen o vlastni neomylnosti a genialite. Nic vic. Co se tyce tech aut ciste na vzduch, jsem skepticky, proto jsem napsal jestli. Mozna v hromadne doprave by to bylo schudnejsi, zvlaste v teplejsich zemich. |
Ludva 6.8.2009 14:28Re: Je to perpetum debile. Samozřejmě, mluvil jste o hybridech. Auto čistě na stlačený vzduch by muselo mít obrovské nádrže. Tlaková energie je dána součinem tlaku a objemu. A přeměna kinetické energie na tlakovou a naopak má mnohem větší účinnost než třeba přeměna tepelné energie na mechanickou - vysvětluje to Carnotův cyklus. |
MPL 5.8.2009 16:42Re: Mimochodem, pokud se jim podari dat dokupy ten dojezd podle planu .. Ke zvýšení dojezdu auta na stlačený vzduch bych měl asi toto. Na www.autonavzduch.cz jsou kromě jiného i základní údaje o autu na stlačený vzduch (jinde už se dohledat nedají). V technických parametrech se předpokládá, že dojde ke stlačení 90m3 vzduchu z atmosférického tlaku na 300 bar do nádrží, které mají celkový objem 300 litrů a taky je tam uvedeno, že kompresor s elektromotorem 5 kW dokáže „natankovat“ tyto zásobníky za 3 až 4 hodiny. Ze dvou různých výpočtů (jeden jsem nedělal já), vychází ekvivalentní množství benzínu kolem 1 litru, kdy se předpokládá účinnost kompresoru na stlačování vzduchu cca 25% (asi je to moc) a spalovacího motoru taky asi 25%. Pokud není ve výpočtech nějaký zásadní kiks, což je možné, tak se ptám: Kam dokáže dojet normální řidič v běžném provozu sice s malým autem, ale které má v nádrži jen přibližně 1 až max. 1,3 litru benzínu? Při jízdě se zkušebním komisařem na okruhu to auto prý ujelo pouze necelých 8 km (někdy v r. 2005). Opravdu by mě zajímalo, co s tím chtějí ještě dělat, aby se zvýšil dojezd auta. Už dříve jsem četl něco o dodatečném ohřevu stlačeného vzduchu před vstřiknutím do motoru, čímž se má ten dojezd výrazně zvýšit. Tím by se z auta na stlačený vzduch udělal v podstatě hybrid. Ale od té doby už je zase poměrně dlouho "ticho po pěšině". |
Ladislav N :-))) 5.8.2009 18:00Re: Mimochodem, pokud se jim podari dat dokupy ten dojezd podle planu .. A co s tím stlačeným a ochlazeným vzduchem v zimě? Co zamrzání kondenzované vody a vytváření námrazy v zimě při expanzi stlačeného vzduchu? Viz "problémy" s kapalným LPG v zimě - a to je mnohem lepší alternativa pohonu, než obyčejný stlačený vzduch... nehledě na hmotnost a velikost tlakové nádrže (podobně u pohonu na metan - CNG). |
MPL 5.8.2009 18:49Re: Mimochodem, pokud se jim podari dat dokupy ten dojezd podle planu .. Podívejte se, jak jsou ty nádrže, ale hlavně princip motoru, řešené. Celkem mazaně se problémům s nízkými teplotami po expanzi vzduchu a tím i se zamrzáním vody vyhýbá. Na úkor účinnosti. Ale problémy v zimě určitě budou, ale to má i nafťák a někdy i benzínový motor. Já vidím jako hlavní problém ten dojezd a navíc řešení dostatečného dojezdu mi pořád není úplně jasné (pokud vůbec řešení existuje). A je fakt, že ten motor a auto zkonstruovali v jižní Francii u moře, takže je velké mrazy asi moc nezajímaly. |
JJ 5.8.2009 8:30Uzitecni idioti naklady na "ekologickou likvidaci baterii" misto pozitivniho dopadu recyklace - ty kovy tam proste v obehu zustanou a nemusi se tezit v jizni Americe, vozit do Ciny apod. Proste nekdo, kdo vi to populisticky vypusti do obehu a uzitecni idioti se toho hned chyti. |
Honza42 5.8.2009 11:39Re: Uzitecni idioti Ano, pozitivně se naloží starý baterky na loď, odvezou se do Číny nebo indie a tam z nich malé děti zcela ekologicky vyrobí nové. Pozitivní dopad potom spočívá v tom, že se Indové nebudou tolik množit, neb zmrzačené a přiotrávené děti nebudou mít potomky. No a my ty zrecyklované baterky naložíme zase na loď , nastartujem diesel o 50.000 HP a ekologicky si je zase dovezeme do Hamburku a pak dál kamiony. Tady se budem plácat do stehen, protože tím snížíme produkci CO2 (bohužel jen v Evropě) o 0,00005%. A to se vyplatí. |