Neviditelný pes
První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996Diskuse k článku
EKOLOGIE: Kauza Dieselgate 2?
Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
L. Novák 7.1.2021 19:51To se stává běžně. |
Z. Lapil 7.1.2021 13:55200 000 km starý benzíňák je pořád slušné auto. 200 000 km starý elektromobil potřebuje nové baterie, a ty tvoří ne-li polovinu ceny NOVÉHO auta. Volkswagen blíže nespecifikovaný: po 160 000 km má mít baterie nejméně 70% původní kapacity. Nová baterie - Audi, ale snad zhruba stejná - 973 000,- Kč. Ano - nejsem si jist porovnatelností. Viz https://elektrickevozy.cz/clanky/cena-nove-baterie-audi-e-tron-radsi-se-posadte |
L. Novák 7.1.2021 20:23Přečetl jsem článek, a napadlo mě, že "přijatelným únikem z lithiové pasti" by byl už diskutovaný unifikovaný výměnný systém, kde by výměnu "staré za nové" řešil provozovatel služby, takže samotný automobilista by se nemusel starat. Tím by byl vyřešen problém i s funkčností akumulátorů u ojetin. Ovšem k takovému výměnnému systému je zatím hodně dlouhá cesta, protože má řadu dalších úskalí a rizik, která nelze zanedbat. Akumulátor je zařízení, které vyžaduje slušné zacházení a udržování pokud možno v nabitém či alespoň téměř nabitém) stavu. No ale jsou tací, co dokáží akumulátory významně poškodit nebo znehodnotit tak, že se zkrátí jejich doba života na minimum. A kdo pak bude ochoten v systému výměny platit pořízení nové místo starých? No a pak je ještě poněkud divoká metoda, jak se zbavit problému s šeptajícím akumulátorem: Někde šikovně auto nabourat a nechat si zaplatit náhradu od pojišťovny. Pochybuji, že by rozmáhající se nehodovost elektromobilů pojišťovny nechaly běžet dál bez protiopatření na vlastní straně. |
V. Mokrý 7.1.2021 7:04Holt tomu chybí " sibiřská " zima, tak měsíc dlouhá, hlavně v tom Bruseli. Aby se jim tam rozsvítilo v kebulích. |
P. Rada 7.1.2021 6:59Mohl by autor vysvětlit - dát odkaz na podstatu svého úvodního tvrzení: ..."se ukazuje, že elektroauta způsobují vysoké emise i kvůli jinému způsobu brždění".... Proč autor sestavil článek s podobných nepodloženin a účelových spekulací? Proč byl článek umístěn pod hlavičkou "ekologie"? Vždyt hlavním obsahem není popis vstahů organismů k prostředí - ale mezilidské sociálně ekonomické disproporce, nekorektnosti až podvody! |
L. Novák 7.1.2021 12:30A co tady hledáš ty, rudozelený podvodníku a lháři? |
Z. Lapil 7.1.2021 14:03Nepotřebuju odkaz. V článku se píše a při troše zamyšlení je jasné, že elektromobil je proti srovnatelnému benzíňáku výrazně těžší, takže při brzdění (i při rozjezdu, mimochodem) produkuje mnohem víc "třecích zplodin" přinejmenším z pneumatik. Fakt je, že "jiný způsob brzdění" je nejspíš nějaký nešťastný překlad až hloupá formulace, způsob brzdění je stejný: tření pneumatiky a asfaltu. Už to, že v článku je brŽdění místo správného brzdění, naznačuje, že autor píše o něčem, co mu není vlastní. |
K. Wágner 7.1.2021 6:35Plug-in hybridní vozidla? Jen aby se vlk nažral a koza zůstala celá... |
P. Rada 7.1.2021 7:12Proč podobně jak autor nehodnotíte druh mobility vzhledem k provozním podmínkám? Proč nesledovat záměr optima provozní nákladovosti a minima nežádoucích dopadů na okolí? |
V. Kolman 7.1.2021 10:29Nákladovost? U e-mobilů to není tak jednoznačné, jak se často uvádí - viz 100km za 50,-Kč (a méně). Dovolím si malou analogii. Situace je podobná, jako kdyby byla možnost kupovat benzin/naftu za dejme tomu 5,-Kč/litr. Na první pohled - velmi výhodné. Výhoda ale padá, když bude potřeba po 6 - 10. letech (předpokládaná doba životnosti akumulátoru elektromobilu!) vyndat starou nádrž na palivo a namontovat NOVOU, SILNĚ POZLACENOU v ceně cca 200.000 - 400.000,-Kč. A za dalších 6 - 10 let to opakovat. Nehledě na to, že e-mobil se v současné době prodává za cca dvojnásobek ceny automobilu se spalovacím motorem. |
J. Jurax 7.1.2021 11:59Ale jistě, proč nesledovat záměr optima provozní nákladovosti a minima nežádoucích dopadů na okolí? Jenže učiniv tak, nikdy bych si elektromobil nemohl koupit ... |
Z. Lapil 7.1.2021 14:06O to se tu celou dobu mnozí snažíme, a někteří pořád nechtějí slyšet, že elektromobil je drahá sranda s mizernou užitečností. |
J. Strakoš 7.1.2021 5:52CO2 se stalo modlou a je považováno za ekologicky nejhorší plyn a boj s ním se stal nejvyšší prioritou a už stál dost peněz a úsilí. Jde ty výsledky někde vidět? Například teplota trošku poklesla? Sazmořejmě vždy můžeme říct, že bez opatření by to bylo horší a jednou se to ukáže, ale co když jdeme špatným směrem? I když je třeba nepřítel správně pojmenován (CO2), co když pro boj s ním stačí zasadit dost stromů? |
P. Rada 7.1.2021 9:58Proč o CO2 píšete jako o nepříteli? Proč tím nepřítelem není spíše chamtivý člověk který nadspotřebou vykolejil pozemské klima s rovnováhy odklonem od OPTIMA koncentrace skleníkových plynů? Jak jste přišel na to že: .... "pro boj s ním stačí zasadit dost stromů"? Vždyt v dynamičtějším klimatu, kdy už s posouvají a proměnují podnební pásy, sotva které stromy dorostou do dospělosti a to prostě proto, že jejich životní podmínky se mění mnohem dynamičtěji jak je dlouhé období jejich růstu. Podívejte se už na dnešní rozvrat lesů. Porovnejte si např složení lesů kolem Prahy a Liberce s průměrnou teplotou o 2C rozdílnou se situací kdy za posledních 60 let vzrostla u nás teplota o 2C a do konce století hrozí další posun o 3C i více! |
R. Langer 7.1.2021 10:33Jo? Tak teplota nám za posledních 60 let vzrostla o 2°C? Neuvěřitelné? A kde že se to stalo? A proč už tam vlastně nenastal ten prorokovaný klimatický Armagedon? Ty jsi takový prolhanec, Zelený bolševiku, až to mlátí dveřma... |
R. Langer 7.1.2021 10:35Jo, a o těch lesech lžeš pochopitelně také, Zelený bolševiku zalesněnost ČR se zvyšuje, prolhanče jeden prolhaná. |
J. Strakoš 7.1.2021 10:57Píšu o nepříteli, protože s ním bojujeme - udáváme spotřebované CO2, podvádí se v testech apod. Slovní obrat vyjadřující postavení CO2 na stupnici škodlivosti tak, že ostatní plyny se mohou schovat. A na boj s ním jsme již vydali dost peněz (i já, když jsem platil elektřinu) - a považuji se za logické ptát kde to jde vidět? Protože jinak finance vyhazujeme oknem. A k vysazení stromů - ukázka jiné možnosti, jak s CO2 bojovat, možná (taky) špatná, ale strom CO2 absorbuje, ne? |
J. Jurax 7.1.2021 12:03Ano. Ale pan Rada není ustrojen tohle pochopit. Odpoví-li Vám, bude to zas nějaký nesmysl mimo mísu podpořený hojnými odkazy ... :-) |
J. Kostelanský 7.1.2021 4:34Presne o tom písal včera. Tak prečo rovnaký článok aj dnes? |
J. Strakoš 7.1.2021 5:53A psal opravdu Zdechovský? Poslední článek má z konce loňského roku. |
J. Jurax 7.1.2021 0:42No jo, a když se v putovním cirkuse o schvalování těch zelených peachovin hlasuje, je autor co europoslanec zajisté zásadně proti ... nebo že by snad ne? |
Š. Hašek 7.1.2021 7:16Trefná připomínka! |
V. Braun 7.1.2021 0:40Že hybridy mají nižší spotřebu jen pokud se opravdu využívá dojezd na baterii, a tedy se jezdí spíše na kratší vzdálenosti s jen občasnými delšími cestami, je známá věc. Na delší cesty je spotřeba spíše vyšší z důvodu těžšího auta s baterií. |
J. Jurax 7.1.2021 0:43Tak nějak mi to připomíná klasika - nechci slevu zadarmo ... |
Š. Hašek 7.1.2021 7:19Jak nižší spotřebu? Možná kvalitnějším spalovacím motorem! Nabíjení a vybíjení není perpetuum mobile. Malinko snad rekuperace brzděním ...... ale nejdřív to musíte rozjet. |
L. Písařík 7.1.2021 8:32
|
V. Braun 7.1.2021 12:35míněna nižší spotřeba benzínu nebo nafty |
Z. Lapil 7.1.2021 14:24Nižší spotřebu určitě. Spalovací motor hybridu běží vždy a za všech okolností (no, skoro...) v optimálních otáčkách. Viz rozjíždění - prvních pár desítek metrů máte spotřebu klidně přes 20km/h. |
J. Jurax 7.1.2021 12:11Ano. Ale když nemáte plug-in hybrid - nebo máte, ale nemáte rozumnou možnost jej dobíjet ze sítě - tak tu baterku na ekologické elektrické ježdění dobíjíte ryze ekologicky spalovacím motorem svého vozu. A ano, je tu určitá možnost rekuperace, ale zato sebou furt vozíte elektromotor a těžkou baterií. |
Z. Lapil 7.1.2021 14:17Hybrid má tu poezii, že spalovací motor funguje právě a jedině v optimálních otáčkách (nepufá zbytečně u semaforu; neotírá spojku při rozjezdu, nevytáčí se při ostré akceleraci...). Pokud je baterie navržená tak, že nezvládne normální dlouhodobou jízdu (řekněme 90% všech řidičů), je navržená technicky špatně. Je-li důvodem cena, je špatný celý koncept. Netvrdím, že jednou pro vždy - cena i technika jsou mršky skotačivé. |