26.4.2024 | Svátek má Oto


Diskuse k článku

EKOLOGIE: Kauza Dieselgate 2?

Elektromobilita je aktuální politikou EU až dost nekriticky podporována, ačkoliv se ukazuje, že elektroauta způsobují vysoké emise i kvůli jinému způsobu brždění a hybridní automobily také nejsou žádné terno.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Rada 7.1.2021 10:10

Ano oproti aroganci komunismu se situacce ohledně imisí síry a popílku zlepšila. V 80tých letech pro kyselé deště vrcholila devastave horskýh lesů. CO2 ale bylo dál kam rozptylovat.

Dnes pro i předtím opomíjené dopady sleníkových plynů nastala celosvětová devastace ale už spíše nížinných lesů. Odbourávat CO2 s ovzduší totiž nikdo žádnou metodou doposud nedokázal. A podobně jsme na tom s pesticidy...

ttps://www.seznamzpravy.cz/clanek/nejnovejsi-zabery-lesni-katastrofy-vysocina-temer-znicena-nejvic-zatim-odolavaji-brdy-74892

https://www.e15.cz/byznys/potraviny/svaz-kvalita-pudy-v-cr-se-stale-zhorsuje-cena-ale-roste-1176243

https://www.idnes.cz/ekonomika/domaci/eroze-puda-rozhovor-radim-vacha-meliorace.A200831_202323_ekonomika_fih

https://luciekrivinkova.cz/otravili-jsme-si-vodu-a-ta-se-ocita-na-hranici-upravitelnosti-ne-sama-voda-uz-hori-co-se-s-tim-da-delat/

J. Nevrkla 7.1.2021 10:22

Když píšu nejčistší za sto let, tak myslím od vzniku Československa. A kde nastává ta celosvětová devastace? Plocha zeleně se na světě zvětšuje, zvláště v subsaharské Africe. Nejen kvůli větším srážkam, ale i díky vyšší koncentraci oxidu uhličitého, který je pro růst rostlin rozhodující.

L. Novák 7.1.2021 12:15

Krmíte rudého trolla! ;-)

P. Rada 7.1.2021 13:13

Pane Nevrklo rozhodující pro růst rostlin je pravidelně nějaký limitní faktor. CO2 to ale pro jeho rovnoměrné rozložení v atmosféře pravidelně není už po min. deset tisíc let. Spíše to dnes bývá voda.

Planeta se sice opticky-satelitně jeví zelenější ale to pro sezoní nárůst rychle bující trávy, lišejníků... a také pro ústup zalednění. S hlediska vazby uhlíku v masivu dřevní hmoty a v půdním profilu už začíná navázaný uhlík celkově spíše ztrácet. Ptoto také i přes některá polovičatá opatření dál a dál roste koncentrace v atmosféře. Viz narušení uhlíkového cyklu.

https://www.klimatickazmena.cz/download/6cb3587ac9eaf77b4b8e83b50a138739/4.%20kapitola_uhl%C3%ADkov%C3%BD%20cyklus.pdf

https://cs.wikipedia.org/wiki/Keelingova_k%C5%99ivka

J. Nevrkla 7.1.2021 13:35

Máte pravdu, že bez vody nic neroste. A já mám pravdu, že vyšší koncentrace oxidu uhličitého vede k většímu růstu rostlin. Tak už proti němu tolik nebojujte, rostliny jsou fajn, díky nim žijeme i my.

P. Rada 7.1.2021 14:07

Pane Nevrklo já proti CO2 nebojuji!!!

Když už tak spíše proti lidské konzervativnosti v chamtivosti a hlouposti která vede zhruba 100x vyššími imisemi CO2 než průměrná sopečná činnost (10GtC/ročně) k rozvratu biosféry sestávající jen s 550GtC a takto ohrožuje i civilizaci.

Celoplanetárně dochází i k podlamování stabilních podmínek pro život s zž několika důvodů najednou. Viz "Věk nerovnováhy".

https://www.databazeknih.cz/knihy/vek-nerovnovahy-411202

Pokud chtějí lidé na této planetě obstát - měli by hodně rychle "zabojovat" na změně chování a ideálů směrem k udržitelnosti. Elektromobilita by v tomto směru mohla trochu pomoci. Demagogii ale vnímám v pokusech o přímpu náhradu dnešních osobních automobilů. Nadějí jso u např. docela ná vozidla typu Aptera a s nimi jiná kultura a jiné parametry dopravy:

https://www.youtube.com/watch?v=ePctOEPnXp4

L. Novák 7.1.2021 14:14

Blbe, kolik těch tvých lží sem ještě nakopíruješ?

J. Nevrkla 7.1.2021 14:29

Já jsem přesvědčen, že nic nehrozí. V minulosti byly koncentrace v atmosféře i nasobne, bez lidí, vše rostlo jak o závod. Dnes je kolem 95% oxidu uhličitého produkováno přírodou, oceány, těch lidských ca 5% na to nemá vliv, natož těch unijnich 0,4%, z čehož auta budou mít ještě asi o rád nižší podíl. Nechápu, že do toho boje se sypou prachy, zcela bez užitku, tedy kromě různých podnikatelských baronů. Vylucujete, že se klima začne ochlazovat? Já rozhodně ne. A to je zvláště pro nás daleko větší problém, oteplování je pro nás příjemné. A ti v tropech ho neřeší a nechápou naše snažení.

P. Rada 7.1.2021 19:49

Pane Nevrklo Vaši víru (že se nic neděje) tolik nezpochybuji. Pochybuji naopak o tom, že jste schopen neměnnost doložit.

Vždyt to probíhá léta a celosvětově a s rostoucí gradací - viz rozdíl 2009 a 2015:

https://cs.wikipedia.org/wiki/Planet%C3%A1rn%C3%AD_meze

Pro mě g. oteplování není příjemné, protože vnímám jak se pro takto narostlou dynamiku podnebí rozpadají i naše lesy, jak v létě stále častěji schne tráva, ubývá ptactva, vysychají potoky, chybí voda ve studních, rostou migrační tlaky...

Čím to, že Vy tyto jevy nevnímáte jako negativa?

J. Nevrkla 7.1.2021 20:14

Pane Rado, jednak si nemyslím, že se něco zvláštního děje, klima se mění neustále, ale hlavne si nemyslím, že to ovlivňují a vůbec mohou ovlivnit lidé. Jsou to naprosto neucelne vyhazovane peníze a protilidova omezení svobody. Měli jsme pět let nižší srážky, v dubnu jsme byli děseni petisetletym suchem, abychom byli na konci roku přes dvacet procent nad dlouhodobým ročním normalem. Úplně stejně to přes všechny ty pavedecke předpovědi může být z teplotou. Já už se s jedním alarmistou vsadil o sud piva, že následujících pět let bude chladnějších než pět let minulých. Přiznám se, že bych velmi rád tu sázku prohrál. To by se hodně vyplatilo.

T. Hraj 7.1.2021 10:24

"pro .... opomíjené dopady sleníkových plynů nastala celosvětová devastace ... lesů"

Pokud vím, tak globální zalesněnost v posledních dekádách stoupá, nikoli klesá. Planeta je zelenější (pravděpodobně i díky vyššímu obsahu CO2).

R. Langer 7.1.2021 10:30

Ano, a ta poslední známá masivní devastace pralesů byla způsobena jejich hromadným klučením kvůli pěstování palem na olej přidávaným do biopaliv, což nám ovšem prolhaný Zelený bolševik jaksi zapomněl připomenout, že? Ale co také od prolhaného podvodníka jiného čekat, že? ;-)

L. Novák 7.1.2021 13:14

... a v Brazílii nové plochy pro pěstování cukrové třtiny na výrobu "BIO"lihu... a jeho (pro brazilský stát) výhodný export tankery do zeleně zblblých USA.

P. Rada 7.1.2021 13:40

Alespon, že je s Vašich poznámek zřejmé, co mi lživě podsouváte za "zelenou zblblost".

Zkuste na vyvrácení lživosti najít kdekoli v mých textech (i desetiletí zpět) podporu pro vypalování pralesů a pěstování biopaliv s potravinářských zdrojů.

To u nás doposud preferuje Babiš a spol a poslední návrh na zrušení povinnosti přidávat biopaliva do nafty odmítli vládní poslanci.

https://www.novinky.cz/ekonomika/clanek/pirati-proti-povinne-bioslozce-v-benzinu-40342169

L. Novák 7.1.2021 13:42

Ty ani nic jiného než lhát (jako agent Greenpeace) neumíš! Rv !!

P. Rada 7.1.2021 13:22

Ne! Lesů celosvětově fakticky ubývá. (https://cs.wikipedia.org/wiki/Odles%C5%88ov%C3%A1n%C3%AD)-

Někdy ale mýlí to, že např u nás s hlediska katastrálního lesy neubývají - a to i když jsou na jejich místech holiny které se nedaří včas zalesnovat a proto hlavně v kopcovité krajině výrazněji působí půdní eroze.

http://www.lesprace.cz/casopis-lesnicka-prace-archiv/rocnik-82-2003/lesnicka-prace-c-09-03/ohrozeni-pud-introskeletovou-erozi-v-lesich-cr

L. Novák 7.1.2021 13:40

Co to sem zase pereš za blbosti, magore?

Lesy v zámoří likvidují zelenorudí bezmozci jako jsi ty hromadným kácením všeho, co se dá naštěpkovat a vyvézt ke spálení...

T. Hraj 7.1.2021 15:09

"

Study shows global forest loss over past 35 years has been more than offset by new forest growth"

https://phys.org/news/2018-08-global-forest-loss-years-offset.html

J. Jurax 7.1.2021 12:24

Zase jste mimo mísu. Imise síry a popílku jsou dávno vyřešeny; ostatně ty nebyly produkovány spalovacími motory aut a dopravou vůbec.

Teď skrze elektromobilitu válčíme s kysličníkem!

Jezdíte elektromobilem? Jako věrozvěst zelena zajisté ano, vždyť elektromobil má jen samá pozitiva.

T. Hraj 7.1.2021 10:14

www.eon.cz, není nad nezaujaté zdroje ;-D

V. Kolman 7.1.2021 10:15

Malá poznámka k "vývojovým trendům".

Jsou trendy, které se prosadí samy, protože jsou oproti stávající situaci výhodné. Pak jsou ale také "trendy", cpané obyvatelstvu "vrchností a ouřady" mocí-mermo, které neberou do úvahy technické možnosti. Kladné i záporné.

Elektromobily mají své výhody, ale i nevýhody, o kterých je také dobré mluvit. Nejen zdůrazňovat pouze výhody! Až elektromobily časem "dozrají", prosadí se samy, bez masírování zákazníků.

Nikdo například v současné době netouží po velké a těžké televizi s vakuovou obrazovkou.

Shrnuto: Do měst na rozvoz zboží, případně na dojíždění do nedalekého zaměstnání - elektromobil.

Na cestu na dovolenou k moři - jednoznačně automobil se spalovacím motorem.

Hybrid pro toho, komu nevadí, že sebou vozí STÁLE! navíc - těžký elektromotor + akumulátor. Výhodou je, že není odkázaný na nabíječky, kterých není mnoho a u kterých bude zanedlouho "narváno".

J. Jurax 7.1.2021 11:42

Ano.

A pokud nemá plug-in hybrid, dobíjí tu baterku ekologicky spalovacím motorem svého vozu. A když ho má, tak taky ... a jezdí chvilku ekologicky na elektriku ... :-)

L. Novák 7.1.2021 12:14

Kdo by si nenechal namontovat do auta torzo elektromobilu jako zbytečnou přítěž na cestách, když mu to přinese daňové zvýhodnění? ;-)

Bez nesmyslných "zelených" dotací by nikdo podobná auta nechtěl ani vyrábět, ani kupovat...

T. Novotný 7.1.2021 11:46

račte si uvědomit, že většina lidí má nějaké finanční a provozní limity, do kterých se elektroauta prostě nevejdou. Nějaké emise jsou pro majitele patnáctiletých ojetin parkovaných na sídlišti naprosto irelevantní. Nebo si snad myslíte, že pro většinu lidí je nákup co nejlevnější ojetiny životní sen? Pokud jo, tak tim spíš si elektroauto nepořídí.

L. Novák 7.1.2021 12:27

Nejde tolik o sídliště velkých měst, kde často ani nemáte kde auto zaparkovat, takže jste okolnostmi nucen se rozhodnout, zda auto vůbec mít a starat se o ně (někdy je opravdu lepší se auta zbavit a jezdit MHD - vlastní zkušenost).

Velké množství lidí dojíždí denně za prací z venkova do měst a bez auta by byli "odříznuti od světa". Ti samozřejmě nekupují nová auta za drahé peníze, ale auta levná a stále provozuschopná. Elektromobily ani "hybridy" to určitě nejsou... ;-)

V. Braun 7.1.2021 12:46

I z elektroaut se časem stanou levnější ojetiny. Otázkou je životnost a úbytek kapacity baterií.

L. Novák 7.1.2021 13:07

Jo. Časovaná "bomba" s lithiovým akumulátorem. Ale proč bych si kupoval auto s baterií o snížené kapacitě, když nedokážu odhadnut, kdy klekne úplně? Nehledě na nutnost (nejspíš to bude povinnost) takový drahý akumulátor předat oproti potvrzení k recyklaci?

Z. Lapil 7.1.2021 13:41

Z předání k recyklaci bych strach neměl. Za kdejakou ledničku dnes zaplatíte recyklační poplatek při nákupu a starou vrátíte zdarma. Často rovnou tomu PPLákovi, co vám přiveze novou. Viz též vratné lahve.

Například: https://www.datart.cz/sluzby/ekologicka_likvidace_vyrobku.html

L. Novák 7.1.2021 13:50

Jo, ale potíž je při nákupu ojetin. Proč bych si vlastně měl kupovat ojetý elektromobil se zbytkovou kapacitou akumulátoru, jehož schopnost sloužit k jízdě je těžko předvídatelná, a nový akumulátor by stál víc, než byla nákupní cena ojetého auta?

Ojetina se spalovacím motorem může klidně jezdit dál, protože do palivové nádrže natankujete stejné množství energie, jako u nového auta. ;-) No a v tom je zásadní rozdíl oproti ojetému elektromobilu s baterkou zralou leda na sešrotování, ne? :-P

Z. Lapil 7.1.2021 13:56

Pozdě .-). Zhruba totéž píšu hned pod vámi.

Tedy - já pozdě.