Neviditelný pes
První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996Diskuse k článku
EKOLOGIE: Jízda pod napětím
Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Pavel 5.8.2009 13:17Re: Vraťme se ze sci-fi do reálu Oslovujete ostatní kolego? Nejste ten "chemik", co chtěl měřit globální oteplování pokusem? |
Pavel 5.8.2009 13:14Re: Vraťme se ze sci-fi do reálu Ty vole, proč něco počítáš, když si pleteš jednotky? |
autor 5.8.2009 12:43Re: Článek je pěkný, ale jen stáel dokola pokračuje v mlžení an toto téma. No, a temelín je jen.... jedna z mnoha elektráren, navíc ještě co... ještě nedostavěná do plného výkonu. |
autor 5.8.2009 12:39Re: autor je s velkou Drasticky zvyšují neodpruženou hmotnost, a tím pádem spotřebu, drasticky omezují komfort jízdy, jízdní vlastnosti vozu... prostě nápad, který nevyšel. - co víc chcete? |
Ludva 5.8.2009 10:45Re: Systemy rekuperace energie a promenny zdvyhovy objem výborná myšlenka. |
baf 4.8.2009 22:43Re: JSOU A BUDOU VELICE CHOULOSTIVÉ NA ZMĚNY TEPLOTY A HLAVNĚ NA TEPLOTY POD NULA STUPŇŮ CELSIA - ČÍM NÍŽE, TÍM HŮŘE. Tohle myslím není u baterek s kapacitou na min. 300 km problém č. 1. Tak bude v okamžiku vyjetí na 180 a jak se provozem nahřeje tak se vrátí zpět |
kirast 4.8.2009 21:39Re: .. a proto by tu měla zafungovat politická podpora .. Zákon "čistého trhu" a nic nového podle něj nevznikne - škoda, že jsem se dostal k diskuzi znovu až tak pozdě. Moc rád bych znal nějaký odkaz na tento zákon, čtu to poprvé v životě a nemohu tomu ani uvěřit. |
krmič 4.8.2009 20:56Re: Bludy S většinou vašich tezí se dá souhlasit, ale co to je "podil vykonu a nabijeciho prikonu", který prý "zustava stale na nekolika procentech..." ? Jestli myslíte energetickou účinnost (to je energie a ne výkon!!), tak ta není několik procent, ale několik desítek procent. Pokud opravdu myslíte poměr výkonu a příkonu, tak při běžně používaném režimu může být (a zpravidla je) odebíraný výkon mnohonásobně větší než příkon při nabíjení! I když bychom brali v úvahu rychlonabíjení, tak pořád může být ten poměr kolem jedné nebo i víc. O několik procent se nejedná v žádném případě. |
Jirka1 4.8.2009 18:46Re: .. a proto by tu měla zafungovat politická podpora .. To mi bohužel záhadou není. Zavedení satelitního způsobu výběru mýta se už připravuje, pak jen stačí rozšířit povinnost na všechny vozy a silnice. |
Mrazivý dech 4.8.2009 17:55Re: pro města by auta na elektriku byly požehnáním VYMYSLÍME TELEPORTY |
twine 4.8.2009 17:24pro města by auta na elektriku byly požehnáním Už vzhledem k tomu, že nezanedbatelná část exhalací se vyprodukuje ve stojících kolonách, kde motory zbytečně smrdí na volnoběh. V diskusi je mnoho argumentů proti elektromobilům. Já chápu, že při současných možnostech jsou ropné produkty z mnoha hledisek efektivnější. ALE JEDNOU PROSTĚ DOJDOU, a co pak ? |
JJ 4.8.2009 17:15Systemy rekuperace energie a promenny zdvyhovy objem u spalovacich motoru se zdaji byt dnes na spicce, co se tyce uspornosti z pohledu spotreby paliva. Rekuperace energie se i zkousi se stlacenym vzduchem, urcite by takovy "hybrid" byl levnejsi, nez elektricky hybrid. I kdyby to resilo "jenom" 10-25 % problemu, tak je to celkem dost. |
Jenda 4.8.2009 17:04Re: Nejspis to netusite, Ano, dost pokročil. Ovšem pokročil dost? |
Jiri Polivka 4.8.2009 17:03Re: Bludy Souhlasim s panem Martinem! Navic je znamo, ze elektricky vykon z baterii je dosud asi 80krat mensi nez z benzinu. V principu se vyfukove plyny, nyni minimalizovane katalyzatory, budou zvysenou merou produkovat jinde- v elektrarnach (krome jadernych), takze je plosne budeme dychat jeste vic. Od 80.let 19.stoleti je pokrok ve vyvoji akumulatoru temer zastaven. Ty uplne nejnovejsi akumulatory v hybridech jsou ponekud lepsi, ale ucinnost - podil vykonu a nabijeciho prikonu, zustava stale na nekolika procentech... Ocekava se pokrok v palivovych clancich, kde se muze spalovat napr. vodik, jenze- vodik se opet musi vyrobit zpusobem dosud velmi malo ucinnym ( plyny opet z elektraren) a katalyzatory nutne k provozu palivovych clanku jsou drahe a maji omezenou zivotnost. Benzin je dosud a dlouho zustane nejlepsim palivem. Vse ostatni je obrovsky podporovano z dani pesich obcanu, stejne jako slunecni baterie (ucinnost pod 15%) a vetrniky ( vsimnete se, kolik jich stoji a jak dlouho), take za penize tech, kteri z toho nic nemaji. |
Pavel 4.8.2009 16:47Re: Nejspis to netusite, Možná to pro tebe bude šokující zjištění, ale od té doby vývoj akumulátorů dost pokročil. |
Pavel 4.8.2009 16:45Re: Elektomobily mají budoucnost jj, zlatej kůň! |
Didi 4.8.2009 16:44Re: .. a proto by tu měla zafungovat politická podpora .. A přitom CNG je politicky podporováno. Neboť se z něj neplatí spotřební daň. O tom se v porovnání nákladů na provoz zarytě mlčí, neboť srovnání ceny plynu vypadá zajímaveji vůči benzínu s cenou 28 Kč/litr než vůči benzínu bez spotřební daně za 16 Kč/litr. Z čeho se bude platit údržba silnic až budou všichni jezdit na plyn a na elektřinu je mi záhadou. |
Pavel 4.8.2009 16:41Re: I ten zbytek Řešením není hybrid, ale palivový článek. A pokud by byla dobíjení do půl hodiny, tak je to tak akorát na přestávku na svačinu. |
Agent 4.8.2009 16:38Re: JSOU A BUDOU VELICE CHOULOSTIVÉ NA ZMĚNY TEPLOTY A HLAVNĚ NA TEPLOTY POD NULA STUPŇŮ CELSIA - ČÍM NÍŽE, TÍM HŮŘE. Bafe, hovořím o parkování. Hlavně v noci, kdy jsou v zimě teploty nejnižší. To by každé vozidlo muselo mít vyhřívanou garáž. |
Tomáš 4.8.2009 16:24Re: A co autíčka s "klackem" jak na pouti ??? Ten motor bych vynechal, vyřešil by se tak problém s machry, kteří parkují mimo určená místa, při opuštění "správné" zóny by to nejelo. |
baf 4.8.2009 16:07Re: Našel jsem na Wikipedii Přidej A vyztuž kastli |
Ludva 4.8.2009 16:05Našel jsem na Wikipedii Nádrž na 40 litrů benzínu lze nahradit olověnými bateriemi o váze 1 tisíc kg nebo moderními o váze 500 kg. A o tu hmotnost tam přece jde - energie na provoz je úměrná hmotnosti automobilu. |
baf 4.8.2009 16:02Re: JSOU A BUDOU VELICE CHOULOSTIVÉ NA ZMĚNY TEPLOTY A HLAVNĚ NA TEPLOTY POD NULA STUPŇŮ CELSIA - ČÍM NÍŽE, TÍM HŮŘE. Pokud aku pro srovnatelné auto vyjdou nejméně 20x (u hihihihtech projektu, který v brzdách nemaří ani Joule a všechno rekuperuje možná "jen" 10 - 15x) těžší než nádrž s benzínem není pokles kapacity aku s poklesem teploty problém č. 1, ostatně, elektromotor se taky musí chladit, takže tímto teplem přihřát baterku není až takový problém. Chladící systém pro baterky už u hitech projektů je. |
baf 4.8.2009 15:47Re: Vraťme se ze sci-fi do reálu Tož to joooooo, šak taky vývoj jde dopředu a za posledních 30 let se někam dobelhal. A objevily se i zcela nové technologie, původně určené pro něco úplně jiného (Li aku, bezkomutátorové ss elektromotory, ...). Zároveň se taky zlepšily spalovací motory a přiblížily se o kousek svým teoretickým limitům, takže hendikep elektriky pro masové nasazení o moc neklesl. Pokud jde o samotný pohon je už možná elektrika před čmoudem, jenže aby byla konkurenceschopná (i s drobnou, ale opravdu jen drobnou daňovou podporou), je potřeba ještě několik technických revolucí v akumulaci energie anebo hooooooooooooooooooooooooooooooooooooooodně dlouhý vývoj. Zatím totiž 1kWH v elektrice váží nejméně 20x více než v uhlovodících. O ceně ani nemluvě. |
Agent 4.8.2009 15:41Rozumprdi, to, že by byl problém s dobíjením už tu zaznělo, ale nikdo si neuvědomil při své nebetyčné inteligenci, že baterie jsou CHEMICKÝ ZDROJ ELEKTRICKÉ ENERGIE. A komu už svítá, čest výjimkám - z této podtaty JSOU A BUDOU VELICE CHOULOSTIVÉ NA ZMĚNY TEPLOTY A HLAVNĚ NA TEPLOTY POD NULA STUPŇŮ CELSIA - ČÍM NÍŽE, TÍM HŮŘE. Takže si rozumprdíci přičtěte plochy na garáže a energii na jejich vytápění. Řešením jsou automobily (neříkám elektromobily) na jadernou energii. Minireaktor je technicky řešitelný. Účinnost vzhledem k objemovému úbytku aktivního paliva obrovská. Ale máme tu zelené magory a jim příbuzné teroristy. Co s tím? |
haviř 4.8.2009 15:19Re: .. a proto by tu měla zafungovat politická podpora .. No jo, ale uvažte, že podle zákona čistého trhu tu nic nového nevznikne, dokud nezkolabuje trh s ropou...(může dojít i ke světové válce).CNG je jasný bpříklad bez podpory-nejsou auta-nejsou pumpy a naopak... |
JJ 4.8.2009 15:19Re: Vraťme se ze sci-fi do reálu Na elektromobilech nepochybne makaji lide, co umi pocitat, to mi verte. |
ver 4.8.2009 14:53Re: Bludy půjde o dlouhý proces , nicméně s třetím bodem by se dalo začít |
kirast 4.8.2009 14:42Re: .. a proto by tu měla zafungovat politická podpora .. "nepotřebovaly" by ... omlouvám se za hrubky, ale jsem opravdu rozrušen další připravovanou lumpárnou. |
kirast 4.8.2009 14:40.. a proto by tu měla zafungovat politická podpora .. Rád bych věděl, co to konkrétně znamená ta "politická podpora". Znamená to snad, že vedle vlaků a autobusů (jejichž služby nepoužívám), větrných a fotovoltaických elektráren, ekologického zemědělství a dalších parazitních aktivit budu donucen ještě financovat neefektivní elektromobily? Protože kdyby byly finančně efektivní, nepotřebovali by přece "politickou podporu"! Zásuvku na proud má přece každý doma a podnikat v dobíjení nebo vyměňování baterií může každý na kterémkoliv parkovišti! |