3.5.2024 | Svátek má Alexej


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Pavel 5.8.2009 13:17

Re: Vraťme se ze sci-fi do reálu

Oslovujete ostatní kolego? Nejste ten "chemik", co chtěl měřit globální oteplování pokusem?

Pavel 5.8.2009 13:14

Re: Vraťme se ze sci-fi do reálu

Ty vole, proč něco počítáš, když si pleteš jednotky?

autor 5.8.2009 12:43

Re: Článek je pěkný, ale jen stáel dokola pokračuje v mlžení an toto téma.

No, a temelín je jen.... jedna z mnoha elektráren, navíc ještě co... ještě nedostavěná do plného výkonu.

autor 5.8.2009 12:39

Re: autor je s velkou

Drasticky zvyšují neodpruženou hmotnost, a tím pádem spotřebu, drasticky omezují komfort jízdy, jízdní vlastnosti vozu... prostě nápad, který nevyšel. - co víc chcete?

Ludva 5.8.2009 10:45

Re: Systemy rekuperace energie a promenny zdvyhovy objem

R^výborná myšlenka.

baf 4.8.2009 22:43

Re: JSOU A BUDOU VELICE CHOULOSTIVÉ NA ZMĚNY TEPLOTY A HLAVNĚ NA TEPLOTY POD NULA STUPŇŮ CELSIA - ČÍM NÍŽE, TÍM HŮŘE.

Tohle myslím není u baterek s kapacitou na min. 300 km problém č. 1. Tak bude v okamžiku vyjetí na 180 a jak se provozem nahřeje tak se vrátí zpět 

kirast 4.8.2009 21:39

Re: .. a proto by tu měla zafungovat politická podpora ..

Zákon "čistého trhu" a nic nového podle něj nevznikne - škoda, že jsem se dostal k diskuzi znovu až tak pozdě. Moc rád bych znal nějaký odkaz na tento zákon, čtu to poprvé v životě a nemohu tomu ani uvěřit.

krmič 4.8.2009 20:56

Re: Bludy

S většinou vašich tezí se dá souhlasit, ale co to je "podil vykonu a nabijeciho prikonu", který prý "zustava stale na nekolika procentech..." ?

Jestli myslíte energetickou účinnost (to je energie a ne výkon!!), tak ta není několik procent, ale několik desítek procent. Pokud opravdu myslíte poměr výkonu a příkonu, tak při běžně používaném režimu může být (a zpravidla je) odebíraný výkon mnohonásobně větší než příkon při nabíjení! I když bychom brali v úvahu rychlonabíjení, tak pořád může být ten poměr kolem jedné nebo i víc. O několik procent se nejedná v žádném případě.

Jirka1 4.8.2009 18:46

Re: .. a proto by tu měla zafungovat politická podpora ..

To mi bohužel záhadou není. Zavedení satelitního způsobu výběru mýta se už připravuje, pak jen stačí rozšířit povinnost na všechny vozy a silnice.

Mrazivý dech 4.8.2009 17:55

Re: pro města by auta na elektriku byly požehnáním

VYMYSLÍME TELEPORTY:-D

twine 4.8.2009 17:24

pro města by auta na elektriku byly požehnáním

Už vzhledem k tomu, že nezanedbatelná část exhalací se vyprodukuje ve stojících kolonách, kde motory zbytečně smrdí na volnoběh.

V diskusi je mnoho argumentů proti elektromobilům. Já chápu, že při současných možnostech jsou ropné produkty z mnoha hledisek efektivnější. ALE JEDNOU PROSTĚ DOJDOU, a co pak ?

JJ 4.8.2009 17:15

Systemy rekuperace energie a promenny zdvyhovy objem

u spalovacich motoru se zdaji byt dnes na spicce, co se tyce uspornosti z pohledu spotreby paliva. Rekuperace energie se i zkousi se stlacenym vzduchem, urcite by takovy "hybrid" byl levnejsi, nez elektricky hybrid. I kdyby to resilo "jenom" 10-25 % problemu, tak je to celkem dost.

Jenda 4.8.2009 17:04

Re: Nejspis to netusite,

Ano, dost pokročil. Ovšem pokročil dost?

Jiri Polivka 4.8.2009 17:03

Re: Bludy

Souhlasim s panem Martinem! Navic je znamo, ze elektricky vykon z baterii je dosud asi 80krat  mensi nez z benzinu.  V principu se  vyfukove plyny, nyni minimalizovane katalyzatory,  budou zvysenou merou produkovat jinde- v elektrarnach (krome jadernych), takze  je plosne budeme dychat jeste vic.

 Od 80.let 19.stoleti je pokrok ve vyvoji akumulatoru temer zastaven. Ty uplne nejnovejsi akumulatory v hybridech jsou ponekud lepsi, ale ucinnost - podil vykonu a nabijeciho prikonu, zustava stale na nekolika procentech...

Ocekava se pokrok v palivovych clancich, kde se muze spalovat napr. vodik, jenze- vodik se opet musi vyrobit zpusobem dosud velmi malo ucinnym ( plyny opet z elektraren) a katalyzatory nutne k provozu palivovych clanku jsou drahe a maji omezenou zivotnost.

Benzin je dosud a dlouho zustane nejlepsim palivem. Vse ostatni  je obrovsky podporovano z dani pesich obcanu, stejne jako  slunecni baterie (ucinnost pod 15%) a vetrniky ( vsimnete se, kolik jich stoji a jak dlouho), take za penize tech, kteri z toho nic nemaji.

Pavel 4.8.2009 16:47

Re: Nejspis to netusite,

Možná to pro tebe bude šokující zjištění, ale od té doby vývoj akumulátorů dost pokročil.

Pavel 4.8.2009 16:45

Re: Elektomobily mají budoucnost

jj, zlatej kůň!

Didi 4.8.2009 16:44

Re: .. a proto by tu měla zafungovat politická podpora ..

A přitom CNG je politicky podporováno. Neboť se z něj neplatí spotřební daň. O tom se v porovnání nákladů na provoz zarytě mlčí, neboť srovnání ceny plynu vypadá zajímaveji vůči benzínu s cenou 28 Kč/litr než vůči benzínu bez spotřební daně za 16 Kč/litr. Z čeho se bude platit údržba silnic až budou všichni jezdit na plyn a na elektřinu je mi záhadou.

Pavel 4.8.2009 16:41

Re: I ten zbytek

Řešením není hybrid, ale palivový článek.

A pokud by byla dobíjení do půl hodiny, tak je to tak akorát na přestávku na svačinu.

Agent 4.8.2009 16:38

Re: JSOU A BUDOU VELICE CHOULOSTIVÉ NA ZMĚNY TEPLOTY A HLAVNĚ NA TEPLOTY POD NULA STUPŇŮ CELSIA - ČÍM NÍŽE, TÍM HŮŘE.

Bafe, hovořím o parkování. Hlavně v noci, kdy jsou v zimě teploty nejnižší. To by každé vozidlo muselo mít vyhřívanou garáž.

Tomáš 4.8.2009 16:24

Re: A co autíčka s "klackem" jak na pouti ???

Ten motor bych vynechal, vyřešil by se tak problém s machry, kteří parkují mimo určená místa, při opuštění "správné" zóny by to nejelo.

baf 4.8.2009 16:07

Re: Našel jsem na Wikipedii

Přidej

A vyztuž kastli

Ludva 4.8.2009 16:05

Našel jsem na Wikipedii

Nádrž na 40 litrů benzínu lze nahradit olověnými bateriemi o váze 1 tisíc kg nebo moderními o váze 500 kg. A o tu hmotnost tam přece jde - energie na provoz je úměrná hmotnosti automobilu.

baf 4.8.2009 16:02

Re: JSOU A BUDOU VELICE CHOULOSTIVÉ NA ZMĚNY TEPLOTY A HLAVNĚ NA TEPLOTY POD NULA STUPŇŮ CELSIA - ČÍM NÍŽE, TÍM HŮŘE.

Pokud aku pro srovnatelné auto vyjdou nejméně 20x (u hihihihtech projektu, který v brzdách nemaří ani Joule a všechno rekuperuje možná "jen" 10 - 15x) těžší než nádrž s benzínem není pokles kapacity aku s poklesem teploty problém č. 1, ostatně, elektromotor se taky musí chladit, takže tímto teplem přihřát baterku není až takový problém. Chladící systém pro baterky už u hitech projektů je.

baf 4.8.2009 15:47

Re: Vraťme se ze sci-fi do reálu

Tož to joooooo, šak taky vývoj jde dopředu a za posledních 30 let se někam dobelhal. A objevily se i zcela nové technologie, původně určené pro něco úplně jiného (Li aku, bezkomutátorové ss elektromotory, ...).  Zároveň se taky zlepšily spalovací motory a přiblížily se o kousek svým teoretickým limitům, takže hendikep elektriky pro masové nasazení o moc neklesl.

Pokud jde o samotný pohon je už možná elektrika před čmoudem, jenže aby byla konkurenceschopná (i s drobnou, ale opravdu jen drobnou daňovou podporou), je potřeba ještě několik technických revolucí v akumulaci energie anebo hooooooooooooooooooooooooooooooooooooooodně dlouhý vývoj. Zatím totiž 1kWH v elektrice váží nejméně 20x více než v uhlovodících. O ceně ani nemluvě.

Agent 4.8.2009 15:41

Rozumprdi,

to, že by byl problém s dobíjením už tu zaznělo, ale nikdo si neuvědomil při své nebetyčné inteligenci, že baterie jsou CHEMICKÝ ZDROJ ELEKTRICKÉ ENERGIE. A komu už svítá, čest výjimkám - z této podtaty JSOU A BUDOU VELICE CHOULOSTIVÉ NA ZMĚNY TEPLOTY A HLAVNĚ NA TEPLOTY POD NULA STUPŇŮ CELSIA - ČÍM NÍŽE, TÍM HŮŘE. Takže si rozumprdíci přičtěte plochy na garáže a energii na jejich vytápění.

Řešením jsou automobily (neříkám elektromobily) na jadernou energii. Minireaktor je technicky řešitelný. Účinnost vzhledem k objemovému úbytku aktivního paliva obrovská. Ale máme tu zelené magory a jim příbuzné teroristy. Co s tím?

haviř 4.8.2009 15:19

Re: .. a proto by tu měla zafungovat politická podpora ..

No jo, ale uvažte, že podle zákona čistého trhu tu nic nového nevznikne, dokud nezkolabuje trh s ropou...(může dojít i ke světové válce).CNG je jasný bpříklad bez podpory-nejsou auta-nejsou pumpy a naopak...

JJ 4.8.2009 15:19

Re: Vraťme se ze sci-fi do reálu

Na elektromobilech nepochybne makaji lide, co umi pocitat, to mi verte. ;-D

ver 4.8.2009 14:53

Re: Bludy

půjde o dlouhý proces , nicméně s třetím bodem by se dalo začít

kirast 4.8.2009 14:42

Re: .. a proto by tu měla zafungovat politická podpora ..

"nepotřebovaly" by ... omlouvám se za hrubky, ale jsem opravdu rozrušen další připravovanou lumpárnou.

kirast 4.8.2009 14:40

.. a proto by tu měla zafungovat politická podpora ..

Rád bych věděl, co to konkrétně znamená ta "politická podpora". Znamená to snad, že vedle vlaků a autobusů (jejichž služby nepoužívám), větrných a fotovoltaických elektráren, ekologického zemědělství a dalších parazitních aktivit budu donucen ještě financovat neefektivní elektromobily? Protože kdyby byly finančně efektivní, nepotřebovali by přece "politickou podporu"! Zásuvku na proud má přece každý doma a podnikat v dobíjení nebo vyměňování baterií může každý na kterémkoliv parkovišti!