18.5.2024 | Svátek má Nataša


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
JJ 4.8.2009 11:33

Re: ještě k elektrokolům

Ano to je problem, jedine reseni jsou boxy obdobne tem umistenych pred kadym vetsim nadrazim v Holandsku.

JJ 4.8.2009 11:30

Re: Pro jasan:

No pokud mate hodinovy meric, tak to bude elektrarenskemu podniku putna. Prirozene musite splnit veskere podminky a platit veskere tarify jako kazdy jiny dodavatel do site.

baf 4.8.2009 11:27

Re: Milý Ludvo, už sis někdy ty střeva od těch dvou typů aut vymontoval

Ono "uvařit" benzín z ropy taky nějakou energii spolkne

Tady šlo především o váhu srovnatelného auta (rychlost, dynamika, dojezd na nádrž/nabití). a když budeme puntičkáři, tak Nikly mají většinou paměťový efekt a baterky všeobecně stárnou tak, že postupně ztrácí kapacitu ...

baf 4.8.2009 11:18

Re: Jde o to,

Blbost

většina dlouhých cest je +/- ve stejný čas (víkendy, prázdniny)

Ledaže by to bylo jen pro ty rovnější, ale ti nemusí náklady řešit nikdy

krmič 4.8.2009 11:18

Re: autor je s velkou

Jestli si to nepletu (teď to nechci hledat) elektromotory v kolech vymyslel pro tahače těžkých děl za první světové války pan Porsche. Měly je taky první pražské trolejbusy za 1. republiky (systém Sousedík). Možná se to neosvědčilo, proto se asi od toho upustilo. Tehdy ovšem šlo ve všech případech o stejnosměrné motory.

baf 4.8.2009 11:15

Re: Jde o to,

a bude to podobný jak s masem za socíku - tehdy ke kilu kýty 2 kila bůčku, teď k jednomu dni na víkend či dovolenou 2 dny v neatraktivních časech anebo to bude ekonomicky stejné jako to auto vlastnit

On je ftip v tom, že na ty douhé trasy jich vyjíždí většina +/- stejně

ok 4.8.2009 11:09

Praha

Pro pražáky k dojezdu do práce (typicky cca 10 km) ideální.

krmič 4.8.2009 11:06

Re: Milý Ludvo, už sis někdy ty střeva od těch dvou typů aut vymontoval

A účinnost výroby té elektřiny v elektrárně? 40 - 45%? Tím to musíte všechno vynásobit. Tak to zřejmě bylo myšleno. (V případě spalování fosilních paliv.)

M. Zima 4.8.2009 11:00

Jde o to,

 že převážná většina normálních uživatelů aut po většinu času vyjde co do transportované zátěže a objemu a co do radiusu nasazení již dnes s el-autem. Na ostatní použití, transporty a dlouhé cesty je vhodnější, si odpovídající auto pronajmout. Celkově je to nejenom ekologičtější, ale i levnější.

krmič 4.8.2009 10:58

Re: Blbost, v současné koncepci není cílem el-auta dálniční provoz.

Každý slušný člověk ve vyspělých zemích má už dnes dvě auta. Je to velmi ekologické. A podporuje se tím průmysl. ;-(

baf 4.8.2009 10:56

Re: Milý Ludvo, už sis někdy ty střeva od těch dvou typů aut vymontoval

A teď počítej podle potřebného dojezdu. Motory mohou vážit +/- stejně (sice je elektromotor opticky menší ale je to těžká kompaktní potvora), ušetřit se muže tak 50 kg na převodovce, ale těžké baterky budou potřebovat robustnější kastli, takže spíš ne.

baf 4.8.2009 10:54

Re: Milý Ludvo, už sis někdy ty střeva od těch dvou typů aut vymontoval

Kapalné uhlovodíky (benzín, nafta) 42 - 45 kWh/kg, celková účinnost 20 - 30% dle provozního režimu a zatížení, efektivně tedy 8,5 - 15 kWh/kg.

Moderní ss bezkomutátorový elektromotor ve velikosti pro elektromobil účinnost nad 80%, ve většině režimů 90% i více

Baterie Lixx 0,15 - 0,17 kWh/kg, účinnost nabití/vybití cca 90%, efektivně 0,11 - 0,135 kWh/kg.

Baterie Nixx 0,08 - 0,12 kWh/kg, účinnost nabití/vybití cca 70%, efektivně 0,05 - 0,075 kWh/kg.

Baterie Pb 0,06? kWh/kg, účinnost nabití/vybití cca 70%, efektivně 0,04 kWh/kg.

MLOK 4.8.2009 10:43

Re: Jak se vyrábí elektřina ?

Třením ebonitové tyče liščím ohonem :-)

cb 4.8.2009 10:42

Re: Blbost, v současné koncepci není cílem el-auta dálniční provoz.

Cilem je mit dve auta? Po meste jezdim sockou.

M. Zima 4.8.2009 10:41

Blbost, v současné koncepci není cílem el-auta dálniční provoz.

cb 4.8.2009 10:37

Az s elektromobilem

uviznete v zime na dalnici v kolone, vzpomente si. ;-)

toogood 4.8.2009 10:36

Re: Vynechat nejen hybridy

Souhlasim, ale cast rozpoctu by se rozhodne mela ponechat na vyvoj RUCNIHO PLASMATICKEHO ANIHILATORU, ktery se nepochybne stane kazdodennim pomocnikem pri reseni problemu vzajemneho souziti jednotlivcu v ramci nasi spolecnosti.

honzak 4.8.2009 10:17

Re: Jestli pak někdo z přítomných diskutujících někdy nějaké elektrické vozidlo provozoval?

bufík jako v T603 / T613? Potěš koště...

Zlatý hybrid, ten bude topit jako normální auto.

Jenda 4.8.2009 10:17

Re: autor je s velkou

A ktere taxiky mate na mysli? Ty co postavaji na nekterem z par stanovist a cekaji na rito? Nebo ty ktere jezdi pro nejakou firmu s telefoni centralou a prijedou na zavolani? Nebo ty co projizdi mestem a cekaji az na ne nekdo mavne? Mozna jezdite taxikem dost. Ovsem dost mozna porad ty same trasy s temi samymi taxikari.

honzak 4.8.2009 10:16

Re: Jak se vyrábí elektřina ?

utáhne. Asynchronní motor je dělník.

Jenda 4.8.2009 10:11

Re: Prosimvas, co je to tahle

"Nechutne drahe".

MLOK 4.8.2009 10:11

Re: Jestli pak někdo z přítomných diskutujících někdy nějaké elektrické vozidlo provozoval?

Honzo42! Jak jsem již psal "hore" - o dojezdu se s Vámi nehádám - souhlasím.

       Ale argument o zamrzlých sklech neberu. To lze technicky elegantně vyřešit několika různými způsoby. Nejspíš tak, že v e-mobilu bude i na elektřině nezávislé topení na PB / benzin / naftu  - přece byste nechtěl, aby tam lidé seděli v -20°C v mrazu a topit elektřinou v kabině by byl naprostý nesmysl. No a jeden výdech navíc na přední sklo......

       Přeji Vám hezký den, ať už v e-mobilu, nebo "benziňáku/nafťáku:-)

M. Zima 4.8.2009 10:07

Pro jasan:

Rentabilnost napájení sítě ve dne "nočním" proudem je závislá především od cenové diference mezi dnem a nocí. Jak známo, zpětné napájení do sítě je el-koncerny zásadně blokováno a když už to jinak nejde, cenově "trestáno". (BTW: Měřiče energie, které se točily zpět byly nahrazeny blokovanými). Je jasné, že to snižuje zatěžovací špičku. Energo-koncerny mají ale tu drzost současně s odmítnutím blekotat o nedostatku elektřiny a hlupáčci, jako Neff a spol. jim to žerou a jsou ochotni kdykoli vyhrabat rudou vlajku a bojovat za uskutečnění socialistických cílů komsomolského mládí.

těchňik 4.8.2009 10:04

Re: Vynechat nejen hybridy

V podstatě kopie. Je to podobné tomu, jak „fungují" internetové stránky. Ze serveru na počítač klienta (toho, kdo si stránku prohlíží) se nepřenáší - symbolicky řečeno - stránka, ale pouze informace o tom, jak a z jakých prvků ji na klientském počítači složit (což vede často k tomu, že stejnou stránku vidí různí klienti vzhledově odlišně - třeba kvůli absenci nějakého typu písma, přičemž se třeba použije náhradní typ). Jde tedy o zaslání stavebního plánu stránky ze serveru a její následné postavení dle něj. No a vyplývajíce z podstaty, stavební plány lze snadno kopírovat. Obdobné by to bylo v teleportátoru.

Jinak doufám, že je jasné, že jde o recesi, ale že právě kvůli zmíněnému side efektu je praktická realizace telepotrátoru nereálná. Bych se i klidně vsadil ... ;-)

Mirek 4.8.2009 10:01

Emobil

Všechny příspěvky i sám článek pomíjí jednu řekl bych nejdůležitější skutečnost. A to cenu.

Budeme-li uvažovat, že emobil stojí cca 600 tisíc a prvo nabyvatel ho po čtyřech letech prodá za cca 350 až 400 tisíc což je optimistické novému majiteli a tomu za rok až rok a půl odejdou baterie co bude stím emobilem dál? Nove totiž i z výměnou nyní stojí cca 350 tisíc. Znamená to, že auta jako taková budou jen pro ty kteří mají jem na nové? Protože jako ojeté budou neprodejné, nebo vy by jste si koupili jetý emobil  u kterého Vám odejdou baterie a vy máte nepojízdnou hromadu plechu ktará je nanic?

R. 4.8.2009 10:00

Re: I ten zbytek

Co sem cpete "rodinnou modlu"? Auto je zdokonalena obuv na presun z mista A do mista B. To je cely. Jenomze i v nasem pidi-statecku budete mit 90% cilu na hranici idealniho dojezdu! Z Prahy do Jizerek nebo Krkonos na hory: 130+ km. Do Budejovic k babicce: 160 km. Na Vysocinu na chalupu... Nedej boze jizda na tydenni dovolenou do Alp ci k mori: 6-7 nucenych zastavek na tankovani??? Dojezd 600km, jak je psano vyse, je uz postacujici.

Ludva 4.8.2009 9:50

Re: Milý Ludvo, už sis někdy ty střeva od těch dvou typů aut vymontoval

Myslíte nějaký městské prdítko, které ujede na nabití 20 km ? Mě jde o hmotnost baterií se srovnatelným dojezdem, jako benzíňák.

cb 4.8.2009 9:49

Re: Vynechat nejen hybridy

A kdybyste se teleportoval, byl byste to vy, nebo vase kopie? ;-D

cb 4.8.2009 9:48

Re: Jak se vyrábí elektřina ?

Bez prevodovky? Do kopce to utahne?

Honza42 4.8.2009 9:43

Re: Jestli pak někdo z přítomných diskutujících někdy nějaké elektrické vozidlo provozoval?

Ano, velmi rychlý rozjezd, ale jenom párkrát a dost. O tom se ovšem raději mlčí. Pokud chcete na baterky někam skutečně dojet, musíte šetřit a šetřit.

Troufám si tvrdit, že v zimních podmínkách na sněhu můžete dojezd vydělit třemi a bude to možná pravda. A bez topení.

120W Vám nepostačí, ještě Vám totiž pořád chybí ty 3kW co jdou v normálním autě do topení. Takže Vám zamrznou i boční skla.....

Jo, bydlet v jižní Itálii a dojíždět do práce 20km po rovině, to je jiná.