Pátek 17. 5. 2024Aneta polojasno10 °C

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

  • Příspěvků: 162
  • Poslední: 5.8. 2009 13:17
  • Řadit dle: času vložení
  • vláken
M. Zima 4.8.2009 8:20

Proč všichni ti čeští domorodí experti ignorují funkci el-auta jako zásobníku energie?

cb 4.8.2009 8:21

Re: Proč všichni ti čeští domorodí experti ignorují funkci el-auta jako zásobníku energie?

Muzete to blize rozvest?

M. Zima 4.8.2009 8:29

Už jsem tu tak s tím konceptem sice učinil, tak alespoň :

ta el-auta se budou dobíjet v noci levným proudem a jestliže uživatel nebude mít na následující den plné využití kapacity, dá ten proud přes den k disposici zpět do sítě, což mu bude vyúčtováno. Teoreticky, když koupí takovou baterii v trzích, může s ní vydělávat peníze.

jasan 4.8.2009 8:48

Re: Už jsem tu tak s tím konceptem sice učinil, tak alespoň :

achich ouvej... eugenosse evidentne netusi, proc je nocni proud "levny"...  a ze baterie jaksi nefunguji se 100% ucinnosti...

Prote jako obvykle

honzak 4.8.2009 9:19

Re: Proč všichni ti čeští domorodí experti ignorují funkci el-auta jako zásobníku energie?

Vítej v Grunbachu! Evidentně jsi vykoupaný!

Jestlipak dokážeš vymyslet ještě větší blbost? Zkus to s elektrokoly - těch se provozuje zejména v Německu hodně a gennossen tvůj návrh jistě přivítají (a každý si pořídí domů za horu peněz střídač z 24 V DC na 3x400V / 50 Hz). A bude to těžkej vejvar!

milanS 4.8.2009 8:13

Srovnáváte nesrovnavatelné

Srovnáváte cenu nafty za nějakých 25Kč/l zatížené SPOTŘEBNÍ daní s cenou elektřiny v NÍZKÉM tarifu BEZ spotřební daně.

cb 4.8.2009 8:15

Re: Srovnáváte nesrovnavatelné

R^R^R^R^R^R^

autor 4.8.2009 8:32

Re: Srovnáváte nesrovnavatelné

tak nějak by měl vypadat tarif čezu pro emobily.

Honza42 4.8.2009 7:17

A proč řešit automobilovou dopravu ve městě,

když automobil do "opravdového" města nepatří. A menší města problém se zplodinami nemají. Kdyby místo nesmyslných experimentů byly za tyto peníze konečně dostavěny kompletní obchvaty lidských sídel, není co řešit.

A v meziměstském provozu nemají elektromobily proti spalovacímu motoru šanci, a to ani z ekologických hledisek.

No... 4.8.2009 6:54

Dojezd 1000, nabíjení do půl hodiny, nebo přes noc pomaleji

Cena srovnatelná s běžným automobilem (vynechávám třetinové platy v Čr při 110% cenách EU). Pak je to reálné.Proč 1000 ? 7 x 130 a jednou týdně nabíjet je dostatečný komfort. Nebo o třetinu levnější a s dojezdem těch 130 a každodenní nabíjení, možnost volby CO potřebuji a zda jsem ochoten za to platit. Varianta výměnných baterii u "dojezdů 130" při potřebě delší jízdy také není od věci. Jenže ta infrastruktura !

cb 4.8.2009 7:54

Re: Dojezd 1000, nabíjení do půl hodiny, nebo přes noc pomaleji

Jiste, pri dojezdu 130 se musi tankovat 5x casteji si predstavte. Tak si predstavte, co budou muset zvladnou nabijeci stanice u Brno-Praha. U kazde vymenne stanice bude obrovska hala, kde se budou dobijet tisice akumulatoru, aby bylo co menit.

honzak 4.8.2009 8:10

Re: Dojezd 1000, nabíjení do půl hodiny, nebo přes noc pomaleji

Chtělo by to technokraticky založeného ekonoma, který by to spočítal. Mně se zdá, že lepší by bylo nabíjet v Dukovanech a rozvážet do "elektropump" podle D1. Ale financím nerozumím a mohu se drasticky mýlit.

cb 4.8.2009 8:17

Re: Dojezd 1000, nabíjení do půl hodiny, nebo přes noc pomaleji

Tankuju 50 l, to vazi nejakych 45kg. Kolik vazi jedna baterie? Kollik se jich bude voit z Dukovan, pokud se budou menit 5x casteji nez tankovat normalni auto? U kazde dobijeci stanice zeleznicni vlecka a prekladiste s vysokozdviznymi voziky.

M. Zima 4.8.2009 8:18

Možnosti "se mýlit" využíváte velmi často s velkým úspěchem (drasticky)

Honza z podhůří 4.8.2009 12:10

Re: Dojezd 1000, nabíjení do půl hodiny, nebo přes noc pomaleji

Máte pravdu - mne otravuje tankovat po cca 400 km Skodu Felicii a tak raději jezdím Renaultem Espace, kde tankuji po víc jak 700 km. ;-)

honzak 4.8.2009 6:49

autor je s velkou

pravděpodobností novinář. Nyní ve fázi předprojektového nadšení (přeloženo do hovorové češtiny, nerealisticky blábolí).

Čisté elektromobily mají smysl pouze u rozvážkových firem, které jezdí denně prakticky stejnou trasu (noviny, pečivo, pošta). A měly by být masivně podporovány. Čisté elektrotaxíky jsou v našich podmínkách nesmysl. Zkuste si představit rito z Karláku na letiště v lednových mrazech, kdy se spotřebuje stejně na topení jako na jízdu.

Pro individuální dopravu jsou čisté elektromobily rovněž nesmysl. Přes týden sice pár km po městě, na víkend ale několik set km. Zatím zcela nerealistické.

Vypadá to na rozvoj hybridů. Já osobně bych fandil "dieselelektrickému" řešení. Elektromotory (asynchronní) v kolech, dieslagregát cca 10 - 20 kW a podpůrná trakční baterie, která pokryje spotřebu při akceleraci. Rekuperace a elektronický diferenciál samozřejmostí. Výhodou takového řešení je využití stávající infrastruktury, možnost provozování topení / klimatizace a prakticky shodné jízdní vlastnosti a dojezd, jako u automobilů se spalovacím motorem.

autor 4.8.2009 8:39

Re: autor je s velkou

Já vám dám blábolení! A) o rozvážkách, které glorifikujete, píšu jako o jednom z nejzajímavějších využití. B) Na letiště je to odkudkoliv z Prahy max 30 km. Dobití do nových baterií trvá na 80% kapacity třicet minut, nehledě na rekuperaci po Evropské dolů. Kolik taxikářů v PRaze má rito každých třicet minut? C)Většina aut, registrovaných v PRaze, město téměř neopouští. Pokud chcete aplikovat Váš model chování se stovkami km o víkendu na celou populaci, vyžaduje to opravdu vysokou míru narcismu. C) Tu koninu o řešení s motory v kolech vůbec nemá smysl komentovat. 

Haui1 4.8.2009 8:49

Re: autor je s velkou

Taxikář si musí na sebe vydělat. Pokud polovinu pracovní doby prostojí u nabíječky (bude si muset počkat, až se mu uvolní místo, protože není v Praze sám), tak už tak vysoké ceny půjdou ještě výše. Nebo jak se zachováte, až vám taxikář řekne, počkejte ještě deset minut, než budu mít nabito, pak vás na to letiště hodím, letadlo na vás určitě počká? Celá populace sice nejezdí každý víkend stovky kilometrů, ale jednou za čas většina z nás vyrazí někam na výlet. A to by znamenalo, že ta většina bude potřebovat dvě auta. A motory v kolech nejsou žádná konina, ale staré řešení, mnohokrát použité. Že to není nejlepší řešení, je si ce fakt, ale není to žádná konina. A pokud chcete psát do psa, musíte si zvyknout, že jdete s kůží na trh a ne se hned urážet.

autor 4.8.2009 8:57

Re: autor je s velkou

Já se neurážím. Proti pseudoargumentaci ale musím reagovat. Nevím, jak často jezdíte taxíkem. Já dost. Hodně řidičů si stěžuje, že čekají i hodinu na další rito, přes noc samozřejmě daleko víc. NAvíc každá cesta není v mínus 25 na letiště z Počernic.  V reálu běžných cest po Praze, pokud započítáme navíc rekuperaci a fakt, že ty taxikáři se s tím naučí jezdit, nebudou potřebovat na dobíjení mezi ritem 1 a 2 víc než deset minut.

Motory v kolech konina jsou. Drasticky zvyšují neodpruženou hmotnost, a tím pádem spotřebu, drasticky omezují komfort jízdy, jízdní vlastnosti vozu... prostě nápad, který nevyšel.

Haui1 4.8.2009 9:29

Re: autor je s velkou

S tím, že motory v kolech nejsou nic světoborného, souhlasím, ale je to jedno z řešení. Taxíkáře neřeším, je jich relativně menšina. Ale dle mého názoru, dokud nebude vyvinut nějaký způsob akumulace elektřiny, který se obejde od těžkých hmot, do té doby nebude elektromobil ve větším měřítku konkurenceschopný. Málokdo bude spokojen s tím, že hodinku pojede a deset miut bude muset čekat u nabíječky. A to pomíjím fakt, že na hromadné zavádění elektormobilů není připraveno dost elektráren a rozvodná síť.

Jenda 4.8.2009 10:17

Re: autor je s velkou

A ktere taxiky mate na mysli? Ty co postavaji na nekterem z par stanovist a cekaji na rito? Nebo ty ktere jezdi pro nejakou firmu s telefoni centralou a prijedou na zavolani? Nebo ty co projizdi mestem a cekaji az na ne nekdo mavne? Mozna jezdite taxikem dost. Ovsem dost mozna porad ty same trasy s temi samymi taxikari.

MLOK 4.8.2009 9:25

Re: autor je s velkou

Milý Autore! Proč nazýváte elektromotory v kolech automobilů koninou? Vy jste neslyšel o indukčním motoru s OBĚŽNÝM! rotorem? Jinak řečeno. Třífázový pomaloběžný motor BEZ PŘEVODŮ! v každém kole + konvertor DC / AC (třífázový) s proměnnou frekvencí. Část s vinutím je statorem - kotva nakrátko je rotorem, obíhajícím kolem statoru. (Uspořádání s oběžným rotorem používaly větráky firmy MEZ)

       Odpadají:  těžká kardanova hřídel, mechanický diferenciál, převodovka, spojka.....     Osobně TOTO řešení považuji za rozumné. Ještě jednou se Vás ptám. Proč toto řešení nazýváte koninou??? Doložte své tvrzení rozumnými argumenty!

krmič 4.8.2009 11:18

Re: autor je s velkou

Jestli si to nepletu (teď to nechci hledat) elektromotory v kolech vymyslel pro tahače těžkých děl za první světové války pan Porsche. Měly je taky první pražské trolejbusy za 1. republiky (systém Sousedík). Možná se to neosvědčilo, proto se asi od toho upustilo. Tehdy ovšem šlo ve všech případech o stejnosměrné motory.

MLOK 4.8.2009 12:23

Re: autor je s velkou

Nepletete se krmiči. Pan Porsche, liberecký rodák, který elektrifikoval rodinnou vilu rodičů už ve svých 15ti letech vlastnoručně vyrobeným dynamem byl vášnivým propagátorem elektrického pohonu vozidel s el-motory v kolech. Detaily konkretního provedení neznám. Vím ale, že propagoval i autovlaky, kdy bylo několik vozů (každý s vlastním pohonem všech kol) spřaženo a měly údajně vynikající průchodnost terénem.

autor 5.8.2009 12:39

Re: autor je s velkou

Drasticky zvyšují neodpruženou hmotnost, a tím pádem spotřebu, drasticky omezují komfort jízdy, jízdní vlastnosti vozu... prostě nápad, který nevyšel. - co víc chcete?

Martin Vlk 4.8.2009 6:47

I ten zbytek

Ono to vypadá na první pohled úžasně, elektrické auto, malá spotřeba, dojezd sice jen 160 km, ale většina lidí jezdí stejně jen do práce a zpět. To je všechno pravda, ale nezaznamenal jsem tam ten zbytek.

Bohužel, pro mne (a asi pro většinu lidí) by to znamenalo mít auta dvě. Jedno, kterým budu jezdit do práce (elektromobil) a druhé, kterým můžu jet i na dovolenou nebo k babiččce. A tohle je celkem dost luxus, který si asi většina lidí dovolit nemůže. Pořídit si hybrida je skoro totéž jako mít dvě auta (finančně).

Prakticky použitelný elektromobil je u mně zařízení, které ujede na jedno nabidí minimálně 600 km, nabíjení bude trvat do 2h a bude stát tolik, co normální auto. Do té doby to prostě není zajímavé.

autor 4.8.2009 8:41

Re: I ten zbytek

Svbým zůsobem máte pravdu a díváte se na věc podobně jako já. Jenže je tu ještě jedna možnost - vidět auto jako spotřební zboží, ne jako rodinnou modlu. Takže co emobil pro pojíždění po městě a auto na CNG z půjčovny na dlouhé trasy? Je to trochu hardcore, nicméně je to jedna z možností, kam půjde trend... 

R. 4.8.2009 10:00

Re: I ten zbytek

Co sem cpete "rodinnou modlu"? Auto je zdokonalena obuv na presun z mista A do mista B. To je cely. Jenomze i v nasem pidi-statecku budete mit 90% cilu na hranici idealniho dojezdu! Z Prahy do Jizerek nebo Krkonos na hory: 130+ km. Do Budejovic k babicce: 160 km. Na Vysocinu na chalupu... Nedej boze jizda na tydenni dovolenou do Alp ci k mori: 6-7 nucenych zastavek na tankovani??? Dojezd 600km, jak je psano vyse, je uz postacujici.

Honza z podhůří 4.8.2009 12:12

Re: I ten zbytek

To není tak špatná myšlenka, ale u elektromobilů mne děsí nutnost koupě nových baterií (dosti nezanedbatelná položka) po nejisté době, tj. mnohem větší rizikou u koupě ojetého vozu v porovnání se standardním. Je hezké číst kolik baterie vydrží, ale zkušenosti z jiných mobilních zařízení (notebooky, mobilní telefony atp.) moc optimismu nedodají...

Pavel 4.8.2009 16:41

Re: I ten zbytek

Řešením není hybrid, ale palivový článek.

A pokud by byla dobíjení do půl hodiny, tak je to tak akorát na přestávku na svačinu.

David 4.8.2009 2:11

Článek je pěkný, ale jen stáel dokola pokračuje v mlžení an toto téma.

1) BATERIE. Přestaňme si lhát do kapsy. Při použití současných či i jen se rýsujícíh průmyslově využitelných technologiích - není materiál. Nejde o pát set nebo tisíc kusů nějakých Priusů, Lexusů nebo Tesel. Miliony vozů. Osobních ... ale i nákladních. Miliony a miliony tun baterií. Z čeho je vyrobíte?

2) Elektřina. Podívejte se na přehledy spotřeby energie v průmyslových zemích či na světě. Naprostá většina z ropy - a to na dopravě. A tu chceme právě nahradit elektřinou. To ale neznamená výrobu elektřiny o nějakých deset procent navíc, ale alespoň desetkrát více. Např. v ČR ne dva nové bloky Temelína, ale "Temelín" v každém kraji. Já se jaderné energetiky nebojím, ale je opravdu většina lidí ochotna mít takové věci "za humny"? Dtto další země.

Jsem technik a jsem pro - ale chce to realismus. Ať technický, tak ten řekněme "politický".