25.4.2024 | Svátek má Marek


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
twine 4.8.2009 17:24

pro města by auta na elektriku byly požehnáním

Už vzhledem k tomu, že nezanedbatelná část exhalací se vyprodukuje ve stojících kolonách, kde motory zbytečně smrdí na volnoběh.

V diskusi je mnoho argumentů proti elektromobilům. Já chápu, že při současných možnostech jsou ropné produkty z mnoha hledisek efektivnější. ALE JEDNOU PROSTĚ DOJDOU, a co pak ?

Mrazivý dech 4.8.2009 17:55

Re: pro města by auta na elektriku byly požehnáním

VYMYSLÍME TELEPORTY:-D

JJ 4.8.2009 17:15

Systemy rekuperace energie a promenny zdvyhovy objem

u spalovacich motoru se zdaji byt dnes na spicce, co se tyce uspornosti z pohledu spotreby paliva. Rekuperace energie se i zkousi se stlacenym vzduchem, urcite by takovy "hybrid" byl levnejsi, nez elektricky hybrid. I kdyby to resilo "jenom" 10-25 % problemu, tak je to celkem dost.

Ludva 5.8.2009 10:45

Re: Systemy rekuperace energie a promenny zdvyhovy objem

R^výborná myšlenka.

Ludva 4.8.2009 16:05

Našel jsem na Wikipedii

Nádrž na 40 litrů benzínu lze nahradit olověnými bateriemi o váze 1 tisíc kg nebo moderními o váze 500 kg. A o tu hmotnost tam přece jde - energie na provoz je úměrná hmotnosti automobilu.

baf 4.8.2009 16:07

Re: Našel jsem na Wikipedii

Přidej

A vyztuž kastli

Agent 4.8.2009 15:41

Rozumprdi,

to, že by byl problém s dobíjením už tu zaznělo, ale nikdo si neuvědomil při své nebetyčné inteligenci, že baterie jsou CHEMICKÝ ZDROJ ELEKTRICKÉ ENERGIE. A komu už svítá, čest výjimkám - z této podtaty JSOU A BUDOU VELICE CHOULOSTIVÉ NA ZMĚNY TEPLOTY A HLAVNĚ NA TEPLOTY POD NULA STUPŇŮ CELSIA - ČÍM NÍŽE, TÍM HŮŘE. Takže si rozumprdíci přičtěte plochy na garáže a energii na jejich vytápění.

Řešením jsou automobily (neříkám elektromobily) na jadernou energii. Minireaktor je technicky řešitelný. Účinnost vzhledem k objemovému úbytku aktivního paliva obrovská. Ale máme tu zelené magory a jim příbuzné teroristy. Co s tím?

baf 4.8.2009 16:02

Re: JSOU A BUDOU VELICE CHOULOSTIVÉ NA ZMĚNY TEPLOTY A HLAVNĚ NA TEPLOTY POD NULA STUPŇŮ CELSIA - ČÍM NÍŽE, TÍM HŮŘE.

Pokud aku pro srovnatelné auto vyjdou nejméně 20x (u hihihihtech projektu, který v brzdách nemaří ani Joule a všechno rekuperuje možná "jen" 10 - 15x) těžší než nádrž s benzínem není pokles kapacity aku s poklesem teploty problém č. 1, ostatně, elektromotor se taky musí chladit, takže tímto teplem přihřát baterku není až takový problém. Chladící systém pro baterky už u hitech projektů je.

Agent 4.8.2009 16:38

Re: JSOU A BUDOU VELICE CHOULOSTIVÉ NA ZMĚNY TEPLOTY A HLAVNĚ NA TEPLOTY POD NULA STUPŇŮ CELSIA - ČÍM NÍŽE, TÍM HŮŘE.

Bafe, hovořím o parkování. Hlavně v noci, kdy jsou v zimě teploty nejnižší. To by každé vozidlo muselo mít vyhřívanou garáž.

baf 4.8.2009 22:43

Re: JSOU A BUDOU VELICE CHOULOSTIVÉ NA ZMĚNY TEPLOTY A HLAVNĚ NA TEPLOTY POD NULA STUPŇŮ CELSIA - ČÍM NÍŽE, TÍM HŮŘE.

Tohle myslím není u baterek s kapacitou na min. 300 km problém č. 1. Tak bude v okamžiku vyjetí na 180 a jak se provozem nahřeje tak se vrátí zpět 

kirast 4.8.2009 14:40

.. a proto by tu měla zafungovat politická podpora ..

Rád bych věděl, co to konkrétně znamená ta "politická podpora". Znamená to snad, že vedle vlaků a autobusů (jejichž služby nepoužívám), větrných a fotovoltaických elektráren, ekologického zemědělství a dalších parazitních aktivit budu donucen ještě financovat neefektivní elektromobily? Protože kdyby byly finančně efektivní, nepotřebovali by přece "politickou podporu"! Zásuvku na proud má přece každý doma a podnikat v dobíjení nebo vyměňování baterií může každý na kterémkoliv parkovišti!

kirast 4.8.2009 14:42

Re: .. a proto by tu měla zafungovat politická podpora ..

"nepotřebovaly" by ... omlouvám se za hrubky, ale jsem opravdu rozrušen další připravovanou lumpárnou.

haviř 4.8.2009 15:19

Re: .. a proto by tu měla zafungovat politická podpora ..

No jo, ale uvažte, že podle zákona čistého trhu tu nic nového nevznikne, dokud nezkolabuje trh s ropou...(může dojít i ke světové válce).CNG je jasný bpříklad bez podpory-nejsou auta-nejsou pumpy a naopak...

Didi 4.8.2009 16:44

Re: .. a proto by tu měla zafungovat politická podpora ..

A přitom CNG je politicky podporováno. Neboť se z něj neplatí spotřební daň. O tom se v porovnání nákladů na provoz zarytě mlčí, neboť srovnání ceny plynu vypadá zajímaveji vůči benzínu s cenou 28 Kč/litr než vůči benzínu bez spotřební daně za 16 Kč/litr. Z čeho se bude platit údržba silnic až budou všichni jezdit na plyn a na elektřinu je mi záhadou.

Jirka1 4.8.2009 18:46

Re: .. a proto by tu měla zafungovat politická podpora ..

To mi bohužel záhadou není. Zavedení satelitního způsobu výběru mýta se už připravuje, pak jen stačí rozšířit povinnost na všechny vozy a silnice.

kirast 4.8.2009 21:39

Re: .. a proto by tu měla zafungovat politická podpora ..

Zákon "čistého trhu" a nic nového podle něj nevznikne - škoda, že jsem se dostal k diskuzi znovu až tak pozdě. Moc rád bych znal nějaký odkaz na tento zákon, čtu to poprvé v životě a nemohu tomu ani uvěřit.

Martin 4.8.2009 13:11

Bludy

1) Naftový motor produkuje značné množství karcinogenních spalin. Nejekologičtější je benzín i přes svou o něco menší účinnost.

2) Elektromobil v současném stavu se na území ČR nedá moc použít, anžto nemá topení ani klimatizaci. Hybrid se použít dá.

3) Pokud by se začaly masivně používat elektromobily, museli bychom zabít Zelené, protože by bylo nutné postavit dalších až 16 bloků Temelína.

4) Elektrická distribuční soustava není ani omylem připravena na masivní nabíjení elektromobilů, rekonstrukce by znamenala několik set miliard.

JJ 4.8.2009 13:14

Re: Bludy

V podstate rikate, ze nejde o vec, kterou lze udelat pres noc. Pokud je ovsem pravdepodobne, ze to budeme muset jednou udelat, je asi vhodne zacit s vyvojem a doladenim tech technologii v predstihu.

Honza42 4.8.2009 13:29

Re: Bludy

Však to není nic tak hrozného. 16 bloků = 8 Temelínských elektráren. Kolik že máme v ČR krajů? V každém kraji jedna elektrárna není nic moc a ještě proud zbude. (Kolik set miliard stále distribuční síť PHM (nesmyslně hustá, snad světový unikát)

Je hlavně třeba mít dostatek PRIMÁRNÍ energie, zbytek se vždycky pořeší. Snít o elektromobilech a podvazovat rozvoj jaderné energetiky  je ten hlavní blud.

JJ 4.8.2009 13:32

Re: Bludy

Navic jihocesi jsou hamizni, chteji 4 bloky!

Zajimave jsou i uvahy o prime vyrobe vodiku (bez mezistupne na proud) s vyuzitim jaderne energie.

Honza2 4.8.2009 14:04

Re: Bludy

Jo, úvahy. Jediná JE, kde se přímá produkce vodíku ve velkém (neplánovaně) povedla byl Černobyl. :-)

V realitě máme ve světě tři prototypy rychlých reaktorů z nichž dva nefungují. Ubývá i firem, které jsou schopné postavit "obyčejný reaktor". O výpadku peněz, zájmu a kvalitních lidí v jaderném výzkumu ani nemluvím.

ver 4.8.2009 14:53

Re: Bludy

půjde o dlouhý proces , nicméně s třetím bodem by se dalo začít

Jiri Polivka 4.8.2009 17:03

Re: Bludy

Souhlasim s panem Martinem! Navic je znamo, ze elektricky vykon z baterii je dosud asi 80krat  mensi nez z benzinu.  V principu se  vyfukove plyny, nyni minimalizovane katalyzatory,  budou zvysenou merou produkovat jinde- v elektrarnach (krome jadernych), takze  je plosne budeme dychat jeste vic.

 Od 80.let 19.stoleti je pokrok ve vyvoji akumulatoru temer zastaven. Ty uplne nejnovejsi akumulatory v hybridech jsou ponekud lepsi, ale ucinnost - podil vykonu a nabijeciho prikonu, zustava stale na nekolika procentech...

Ocekava se pokrok v palivovych clancich, kde se muze spalovat napr. vodik, jenze- vodik se opet musi vyrobit zpusobem dosud velmi malo ucinnym ( plyny opet z elektraren) a katalyzatory nutne k provozu palivovych clanku jsou drahe a maji omezenou zivotnost.

Benzin je dosud a dlouho zustane nejlepsim palivem. Vse ostatni  je obrovsky podporovano z dani pesich obcanu, stejne jako  slunecni baterie (ucinnost pod 15%) a vetrniky ( vsimnete se, kolik jich stoji a jak dlouho), take za penize tech, kteri z toho nic nemaji.

krmič 4.8.2009 20:56

Re: Bludy

S většinou vašich tezí se dá souhlasit, ale co to je "podil vykonu a nabijeciho prikonu", který prý "zustava stale na nekolika procentech..." ?

Jestli myslíte energetickou účinnost (to je energie a ne výkon!!), tak ta není několik procent, ale několik desítek procent. Pokud opravdu myslíte poměr výkonu a příkonu, tak při běžně používaném režimu může být (a zpravidla je) odebíraný výkon mnohonásobně větší než příkon při nabíjení! I když bychom brali v úvahu rychlonabíjení, tak pořád může být ten poměr kolem jedné nebo i víc. O několik procent se nejedná v žádném případě.

milanS 4.8.2009 12:40

A co autíčka s "klackem" jak na pouti ???

Nebylo by pak jednodušší natáhnout nad silnice pletivo s eletrikou jako to mají na vesnických poutích a jezdit "s klacky"? Je fakt, že by se musely pokovit silnice... Odpadly by těžké akumulátory a pohyb mimo "pletivo" by zajistil malý spalovací motor.

honzak 4.8.2009 12:46

Re: A co autíčka s "klackem" jak na pouti ???

a nad tou sítí by se vznášely kůry andělské a duly by v šalmaje, že? Bohajeho....

Jenda 4.8.2009 13:51

Re: A co autíčka s "klackem" jak na pouti ???

No. Nebylo. Myslim, ze si vubec nedokazete predstavit jake silene mnozstvi pletiva, sloupu, izolatoru a tak dale a tak podobne by bylo potreba. A kolik by kazdodocne bylo mrtvych (lidi i zvirat). Mimo jine i proto ze byste musel do toho pletiva pustit podstatne vetsi proud aby to utahlo i skutecne auto i do kopce a jedouci prijatelnou rychlosti.

Mimochodem ... co cerne odbery?

cb 4.8.2009 14:16

Re: A co autíčka s "klackem" jak na pouti ???

To jsem videl, myslim ve filmu Super Mario.

Tomáš 4.8.2009 16:24

Re: A co autíčka s "klackem" jak na pouti ???

Ten motor bych vynechal, vyřešil by se tak problém s machry, kteří parkují mimo určená místa, při opuštění "správné" zóny by to nejelo.

Kokos 4.8.2009 11:57

Elektomobily mají budoucnost

ať si říká kdo chce co chce...jistě, jsou tu nějaké mouchy, ale ty se za pár let vychytají. Ale kdo chce ať si používá sto let starou neefektivní fosilní, smradlavou chlastající a kouřící technologii dál.