17.5.2024 | Svátek má Aneta


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
cb 4.8.2009 7:54

Re: Dojezd 1000, nabíjení do půl hodiny, nebo přes noc pomaleji

Jiste, pri dojezdu 130 se musi tankovat 5x casteji si predstavte. Tak si predstavte, co budou muset zvladnou nabijeci stanice u Brno-Praha. U kazde vymenne stanice bude obrovska hala, kde se budou dobijet tisice akumulatoru, aby bylo co menit.

Honza42 4.8.2009 7:17

A proč řešit automobilovou dopravu ve městě,

když automobil do "opravdového" města nepatří. A menší města problém se zplodinami nemají. Kdyby místo nesmyslných experimentů byly za tyto peníze konečně dostavěny kompletní obchvaty lidských sídel, není co řešit.

A v meziměstském provozu nemají elektromobily proti spalovacímu motoru šanci, a to ani z ekologických hledisek.

No... 4.8.2009 6:54

Dojezd 1000, nabíjení do půl hodiny, nebo přes noc pomaleji

Cena srovnatelná s běžným automobilem (vynechávám třetinové platy v Čr při 110% cenách EU). Pak je to reálné.Proč 1000 ? 7 x 130 a jednou týdně nabíjet je dostatečný komfort. Nebo o třetinu levnější a s dojezdem těch 130 a každodenní nabíjení, možnost volby CO potřebuji a zda jsem ochoten za to platit. Varianta výměnných baterii u "dojezdů 130" při potřebě delší jízdy také není od věci. Jenže ta infrastruktura !

honzak 4.8.2009 6:49

autor je s velkou

pravděpodobností novinář. Nyní ve fázi předprojektového nadšení (přeloženo do hovorové češtiny, nerealisticky blábolí).

Čisté elektromobily mají smysl pouze u rozvážkových firem, které jezdí denně prakticky stejnou trasu (noviny, pečivo, pošta). A měly by být masivně podporovány. Čisté elektrotaxíky jsou v našich podmínkách nesmysl. Zkuste si představit rito z Karláku na letiště v lednových mrazech, kdy se spotřebuje stejně na topení jako na jízdu.

Pro individuální dopravu jsou čisté elektromobily rovněž nesmysl. Přes týden sice pár km po městě, na víkend ale několik set km. Zatím zcela nerealistické.

Vypadá to na rozvoj hybridů. Já osobně bych fandil "dieselelektrickému" řešení. Elektromotory (asynchronní) v kolech, dieslagregát cca 10 - 20 kW a podpůrná trakční baterie, která pokryje spotřebu při akceleraci. Rekuperace a elektronický diferenciál samozřejmostí. Výhodou takového řešení je využití stávající infrastruktury, možnost provozování topení / klimatizace a prakticky shodné jízdní vlastnosti a dojezd, jako u automobilů se spalovacím motorem.

Martin Vlk 4.8.2009 6:47

I ten zbytek

Ono to vypadá na první pohled úžasně, elektrické auto, malá spotřeba, dojezd sice jen 160 km, ale většina lidí jezdí stejně jen do práce a zpět. To je všechno pravda, ale nezaznamenal jsem tam ten zbytek.

Bohužel, pro mne (a asi pro většinu lidí) by to znamenalo mít auta dvě. Jedno, kterým budu jezdit do práce (elektromobil) a druhé, kterým můžu jet i na dovolenou nebo k babiččce. A tohle je celkem dost luxus, který si asi většina lidí dovolit nemůže. Pořídit si hybrida je skoro totéž jako mít dvě auta (finančně).

Prakticky použitelný elektromobil je u mně zařízení, které ujede na jedno nabidí minimálně 600 km, nabíjení bude trvat do 2h a bude stát tolik, co normální auto. Do té doby to prostě není zajímavé.

V 4.8.2009 5:20

Re: Článek je pěkný, ale jen stáel dokola pokračuje v mlžení an toto téma.

ja hlavne nevidim, ze lidi jsou realisticti, tudiz zadne reseni neni realisticke, co s tim, kdyz se prakticky zastavily stavby novych elektraren v poslednich destiletich, pak nejake jezdeni na elektriku je jen sen, my budeme radi, kdyz budeme mit nakonec cim svitit.

Pavel 4.8.2009 3:41

Re: Článek je pěkný, ale jen stáel dokola pokračuje v mlžení an toto téma.

Takže 1. Surovin je zatím dost a neustále se vyvíjejí nové typy baterií. Není důvod, proč by nějaká konkrétní surovina měla kvůli nim dojít

2. Nesmysl. Ropa tvoří ani ne 40% světové spotřeby. (A ne všechna je pro auta)

Pavel 4.8.2009 3:25

Re: Článek je pěkný, ale jen stáel dokola pokračuje v mlžení an toto téma.

No dobře. Tak navrhněte nějaké řešení, které je podle vás realistické.

(opravdu doprava=10tinásobek spotřeby elektřiny? Odkud to máte?)

David 4.8.2009 2:11

Článek je pěkný, ale jen stáel dokola pokračuje v mlžení an toto téma.

1) BATERIE. Přestaňme si lhát do kapsy. Při použití současných či i jen se rýsujícíh průmyslově využitelných technologiích - není materiál. Nejde o pát set nebo tisíc kusů nějakých Priusů, Lexusů nebo Tesel. Miliony vozů. Osobních ... ale i nákladních. Miliony a miliony tun baterií. Z čeho je vyrobíte?

2) Elektřina. Podívejte se na přehledy spotřeby energie v průmyslových zemích či na světě. Naprostá většina z ropy - a to na dopravě. A tu chceme právě nahradit elektřinou. To ale neznamená výrobu elektřiny o nějakých deset procent navíc, ale alespoň desetkrát více. Např. v ČR ne dva nové bloky Temelína, ale "Temelín" v každém kraji. Já se jaderné energetiky nebojím, ale je opravdu většina lidí ochotna mít takové věci "za humny"? Dtto další země.

Jsem technik a jsem pro - ale chce to realismus. Ať technický, tak ten řekněme "politický".

Jenda 4.8.2009 1:03

"není problém jej vzít s sebou třeba do kanceláře"

Jo, uz to vidim. Kola v kancelarich. Jasne. Plnej openspace kol.

Jenda 4.8.2009 0:59

" 160 kilometrů, což třeba pro taxíky představuje dostatečnou vzdálenost"

Aha. Fajn. Pocitate s tim, ze ten taxikar bude taxikarit tak dve, dve a pul hodiny denne, ze? Pripadne, ze budete muset vzdycky obejit vsechny taxiky na stanovisti nez najdete nektery ktery vas jeste bude schopny dovezt az domu. Nebo si holt pul hodiny pockate nez se nektery dost nabije. No booooze. Mame cas.

nocnimys 4.8.2009 0:36

pekny clanek, diky

NM