18.5.2024 | Svátek má Nataša


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
honzak 4.8.2009 12:46

Re: A co autíčka s "klackem" jak na pouti ???

a nad tou sítí by se vznášely kůry andělské a duly by v šalmaje, že? Bohajeho....

Honza42 4.8.2009 12:41

Re: Jestli pak někdo z přítomných diskutujících někdy nějaké elektrické vozidlo provozoval?

No já jsem myslel že elektromobil má být na elektřinu a ne na ty odporné fosily. Bufík = 0,5 litru za hodinu = 1 litr benzínu na 100km a pod 25.000 Kč ho neseženete. Poruchovost značná.

JJ 4.8.2009 12:41

Re: Blábolíte,

V takovem pripade ovsem tento "dodavatel" neplati patricne poplatky pro pripojeni k soustave CR a pro dodavky elektriny do prenosove soustavy CR. Pokud chcete prodat do site, tak musite splnit urcite podminky.

milanS 4.8.2009 12:40

A co autíčka s "klackem" jak na pouti ???

Nebylo by pak jednodušší natáhnout nad silnice pletivo s eletrikou jako to mají na vesnických poutích a jezdit "s klacky"? Je fakt, že by se musely pokovit silnice... Odpadly by těžké akumulátory a pohyb mimo "pletivo" by zajistil malý spalovací motor.

M. Zima 4.8.2009 12:40

Jste opět přitroublí, hoši, zase presentujete český smysl pro techniku.

Jestliže by došlo k problémům s kapacitou, což není pravděpodobné, řešilo by se to, jako problém s kapacitou dálnic v kulturních zemích. V Německu mají jednotlivé země posunuté prázdniny. Aspekty, jako ten bezpečnostní, (vhodnost auta pro odpovídající nasazení) nemá cenu zmiňovat, je to mimo váš horizont.

Ludva 4.8.2009 12:39

Re: Vraťme se ze sci-fi do reálu

A proč myslíte, že jsou dosud elektromobily spíše kuriozitou ? Nebo šidítkem pro ekologisty.  Nakonec spálit ty pohonné hmoty v elektrárnách nebo v automobilech vyjde na stejno.

honzak 4.8.2009 12:36

Re: Nejspis to netusite,

Camille Jenatzy (snad Belgičan) jako první překročil se samohybem rychlost 100 km/h. Byl to elektromobil a je to více než 100 let. Kde udělali soudruzi chybu, že vývoj nešel cestou elektromobilu:-D?

vladimír314 4.8.2009 12:34

Re: Vraťme se ze sci-fi do reálu

přesně tak, elemobily jsou fajn, akorát je nebude čím dobíjet!! Temelím má asi 2000 MW? Tedy by bylo potřeba postvait desetitisíce Temelínů ?? Nebo jsem se někde splet, každopádně elektromobily jsou naprosto neuskutečnitelné sci-fi.

M. Zima 4.8.2009 12:32

Blábolíte,

elektrátenskému podniku to není putna. Jestliže se elektroměr může točit pozpátku, prodáváte mu elektřinu za Váš tarif.

Ludva 4.8.2009 12:30

Re: Milý Ludvo, už sis někdy ty střeva od těch dvou typů aut vymontoval

Kdeže 45%. U nás tak 30%.

MLOK 4.8.2009 12:29

Re: Emobil

No mě spíš Mirku děsí představa výměnných akumulátorů. Jako - že si koupím nový e-mobil S FUNGLNOVÝM AKUMULÁTOREM a na elektropumpě mi ho vyndají a dají místo něj VRAK AKUMULÁTORU, s kterým stačím tak akorát odjet 5km od elektropumpy. A ten mi pak už nebudou chtít nikde dál vyměnit! To budu stokrát raději udržovat svůj vlastní akumulátor, byť nabíjení bude chvíli trvat a ten akumulátor také nebude "zadarmo".

Honza z podhůří 4.8.2009 12:25

Re: Emobil

přesně tak - s tím to ale také celé stojí a padá R^

MLOK 4.8.2009 12:23

Re: autor je s velkou

Nepletete se krmiči. Pan Porsche, liberecký rodák, který elektrifikoval rodinnou vilu rodičů už ve svých 15ti letech vlastnoručně vyrobeným dynamem byl vášnivým propagátorem elektrického pohonu vozidel s el-motory v kolech. Detaily konkretního provedení neznám. Vím ale, že propagoval i autovlaky, kdy bylo několik vozů (každý s vlastním pohonem všech kol) spřaženo a měly údajně vynikající průchodnost terénem.

Frank 4.8.2009 12:23

Re: Jde o to,

I moje žena nemá ráda zimu a to ještě nezná Zimu. Jaký typ el.auta vlastníte pane? Nebo jenom melete, co vám slina na jazyk přinese?

i.h. 4.8.2009 12:17

Mne se moc libi

veta " vyzíval ho k dobytí baterie ", abych pouzil dva oblibene novotvary. Zmena je zivot.

MLOK 4.8.2009 12:16

Re: Blbost, v současné koncepci není cílem el-auta dálniční provoz.

Ti neslušní mají dokonce auta tři!!!

para 4.8.2009 12:15

Re: Milý Ludvo, už sis někdy ty střeva od těch dvou typů aut vymontoval

Jo jo - přesně tímto je to dánoR^

i.h. 4.8.2009 12:15

Nejspis to netusite,

ale jedny z prvnich automobilu jezdily na elektriku, a uz tenkrat mely jenom nejake drobne mouchy, ktere se brzo vychytaji a pak ty kourici konkurencni technologie s naftou a benzinem prevalcuji ...

MLOK 4.8.2009 12:14

Re: Jestli pak někdo z přítomných diskutujících někdy nějaké elektrické vozidlo provozoval?

Zlatý hemeroidní pohon - souhlasím.

        Ale to chcete honzaku ty nešťastníky v e-mobilech nechat v zimě umrznout? Takový sadista snad nejste;-D. Akumulační elektrická kamna (nabíjená spolu s akusy ze sítě) skrzevá cca 300 kg a značné  rozměry také nepřipadají v úvahu. A topit el. proudem z akumulátorů - to už je čirý nesmysl a utopie. Takže nakonec nezbývá nic jiného, nežli oprášený a inovovaný (nebo ani to ne) bufík.

Honza z podhůří 4.8.2009 12:12

Re: I ten zbytek

To není tak špatná myšlenka, ale u elektromobilů mne děsí nutnost koupě nových baterií (dosti nezanedbatelná položka) po nejisté době, tj. mnohem větší rizikou u koupě ojetého vozu v porovnání se standardním. Je hezké číst kolik baterie vydrží, ale zkušenosti z jiných mobilních zařízení (notebooky, mobilní telefony atp.) moc optimismu nedodají...

Honza z podhůří 4.8.2009 12:10

Re: Dojezd 1000, nabíjení do půl hodiny, nebo přes noc pomaleji

Máte pravdu - mne otravuje tankovat po cca 400 km Skodu Felicii a tak raději jezdím Renaultem Espace, kde tankuji po víc jak 700 km. ;-)

honzak 4.8.2009 12:06

Re: Elektomobily mají budoucnost

právě se zrodila nová kategorie - ELEKTROHUJER! Tedy plamenný hlasatel pokroku a propagátor zatím ne zcela použitelných monster. "Nějaké mouchy" ho nemohou svést z pravé cesty....

honzak 4.8.2009 12:05

Re: Jak se vyrábí elektřina ?

tedy motor krokový. Asi to mají zmáknuté, stejnou koncepci používají modeláři v elektroletech. Hračka o velikosti standardního monočlánku má výkon v desítkách W! U elektroletu jen krátkodobě, v autě bude muset být stavěný na trvalý výkon (např. z Koutů nad Desnou na Červenohorské sedlo;-D)

Ten asynchroňák bude asi výhodnější při rekuperaci (nejsem silař, mohu se mýlit).

Kokos 4.8.2009 11:57

Elektomobily mají budoucnost

ať si říká kdo chce co chce...jistě, jsou tu nějaké mouchy, ale ty se za pár let vychytají. Ale kdo chce ať si používá sto let starou neefektivní fosilní, smradlavou chlastající a kouřící technologii dál.

honzak 4.8.2009 11:56

Re: Jde o to,

bohajeho, ty jsi opravdu vůl! Ty kraviny vymýšlíš sám, nebo to z něčeho opisuješ?

baf 4.8.2009 11:46

Re: Milý Ludvo, už sis někdy ty střeva od těch dvou typů aut vymontoval

oprava, uhlovodíky 42 - 45 MJ/kg, tedy 12 - 13 kWh/kg a efektivně 2,3 - 4,2 kWh/kg

baf 4.8.2009 11:40

Re: Jak se vyrábí elektřina ?

V těch zmíněných projektech (Tesla, ... ) není asynchroňák, ale ss bezkomutátorový motor s rotačním pláštěm (=kolo) a permanentními magnety (on je o dost lehčí a má lepší účinnost). A v dnešní době mikroprocesorů k tomu možná vyjde rozumněji i řídící elektronika

milanS 4.8.2009 11:40

Vraťme se ze sci-fi do reálu

V starším článku text se uvádí že v r. 2006 byla spotřeba 7,6 mld litrů PHM, z čehož 37% tvořil benzín. Tedy bezinu se "projezdilo" více než 2,5 mld. litrů. Kdyby jen 10% z toho to množství energie z benzinu mělo být nahrazeno elektromobily znamenalo by to při výhřevnosti bezinu cca 45MJ/l energii 250.000.000*45 = 11.250.000.000 MJ elektrické energie = 3.125.000.000 MWh. A pokud by se toto množství mělo dobýt v noci za 8hodin v "nízkém" tarifu znamenalo by to průměrný výkon 390.625.000 MW. A kolik že je výkon obou bloků Temelína ???

JJ 4.8.2009 11:35

Re: "není problém jej vzít s sebou třeba do kanceláře"

U nas to tak funguje.

JJ 4.8.2009 11:35

Re: Článek je pěkný, ale jen stáel dokola pokračuje v mlžení an toto téma.

Niklu je dost, BHP BIlliton zavrelo jeden dul jenom 8 mesicu po uvedeni do provozu, protoze nebyl odbyt.