2.5.2024 | Svátek má Zikmund


Diskuse k článku

ANALÝZA: Opravdu chceme konec automobilů v EU?

Před nějakou dobou zveřejnila Evropská komise svůj nový klimatický plán zvaný „Fit for 55“. Bohužel se opět ukázalo, že v dnešní době o osudech miliónů lidí rozhodují nekompetentní a v daných disciplínách naprosto nevzdělaní jedinci, jejichž jedinou devízou je pouze jejich sebestřednost a ničím nepodložená sebedůvěra a sebejistota.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
R. Langer 4.9.2021 14:01

Tak elektřiny je přece v zásuvkach dost, to přece ví každý malý Šejna... ;-D

I. Schlägel 4.9.2021 10:37

Zjistěte si příkon jedné rychlonabíječky a profil kabelu, ke kterému bude muset být připojena. Asi budete nepříjemně překvapen.

K. Wágner 4.9.2021 11:19

Tedy ty stojany na 4 tisících čerpacích stanicích zázračným proutkem proměníte v nabíječky pro elektromobily? A tu elektrickou energii k těm nabíječkám budete brát ze vzduchu :-)?

R. Langer 4.9.2021 13:54

Jasně, žádný problém... ;-D ;-D ;-D

Ty jsi ale... :-P

J. Prikner 4.9.2021 15:00

Šejno, na benzinkách mají nízkonapěťový standard

dní rozvoz max 3 fáze na pohon čerpadel s jističi 25 A. Pro rychlonabíjení cca 8 min 200kWh/vůz by byly potřeba řádově jiné proud cca stovky A a razvoz asi napětí 22kV (a odběrový diagram dodhodnutý s ČEPS) a to je zcela jiná liga.

M. Šejna 4.9.2021 9:07

Autorova lež číslo 3 a zárověň unikátní kouzlo nechtěného:

Tak prý podle autora je 400 ppm stopová koncentrace, což pochopíte při použití matematiky 6.třídy.

Autor by nám měl ale vysvětlit, jak je možné, že toto stopové množství umožňuje fotosyntézu veškeré pozemské zeleně.

Autor se tímto "stopovým množstvím" střelil do vlastní nohy. ;-D

J. Ganaur 4.9.2021 10:10

To množství umožňuje fotosyntézu, protože to stačí a neustále se doplňuje.Je to uzavřený cyklus.I rostliny uvolňují CO2, minimálně hnitím nebo kvašením.;-DAle při vyšší koncentraci lépe rostou, což bylo pokusy dokázáno!:-)

M. Šejna 4.9.2021 9:02

Autorova lež číslo 2:

na ostatní skleníkové plyny se podle autora prý zapomíná.

Ale nezapomíná, to jen autor nepochopil, že CO2 a metan jsou skleníkové plyny, které v atmosfeře PŘIBÝVAJÍ.

Kdyby autor použil logiku žáka šesté třídy ZŠ, pochopil by rozdíl mezi skleníkovými plyny, jejichž obsah se v atmosfeře nemění a jejichž obsah se mění.

M. Šejna 4.9.2021 8:58

Autorova lež číslo 1:

CO2 je dle autora inertní plyn jehož obsah v atmosfeře je prý něco pod 400 ppm.

Jenže CO2 není inertní plyn, protože pokud by byl, neúčastnil by se fotosyntézy ani dalších chemických reakcí.

Jeho obsah je aktuálně 417 ppm. Pod hranicí 400 ppm byl naposledy v prosinci 2014. Autor je tedy skoro o 7 let pozadu.

J. Plzák 10.9.2021 13:50

Jen blb může autorovo tvrzení prohlašovat za lež. Normální člověk, což kritik zjevně není, by řekl že jde o nepřesnost a nebo že se autor zmýlil.

Kritik ani neví, že současné měřící aparatury jsou na výsost nepřesné - dalo by se říci k ničemu.

J. Šrajer 4.9.2021 8:53

Autor dokonale popsal dnešní nesmysly plynoucí od EU.

Ale vývoj jde dál a kouzlo je v tom, že vše bude nakonec trošičku jinak. Slyšeli jste o Pappově motoru a nebo o Rossiho E-CAT SKL ?

Jsou to vynálezy, zesměšňované, zatracované, které od sebe dělí 50 let. Rossiho je současný. Jedná se o využití interakce pikometrických vzdáleností párů elektron - proton. V podstatě o plazmu. Plazmový generátor před 50-ti lety, Pappův motor - využívál iniciaci vzácných plynů ve válci motoru k vykonání mechanické práce. Motor neměl výfuk, plyny se cyklicky roztahovaly a smršťovaly. Na jednu náplň se odhadoval dojezd cca 100 000 km.

Rossiho plazmový generátor vyrábí el. energii v uzavřeném prostoru naplněném Li7Ni58AlO2. Ta je v řádu kW. Prezentace je naplánována na 9.12.2021 ve Stockolmu.

Co se stane jestli dojde k masovému rozšíření této technologie? Splní se sen všech sluníčkářů a zároveň se rozpadne EU. Lidé dostanou levný zdroj a nebudou potřebovat nad sebou direktivní řízení. Dojde k naprosté decentralizaci energetických zdrojů, což povede i k decentralizaci politických postojů a konce globalizace jak ji známe dosud. V každém koutku země bude možno si zařídit pohodlný život.

D. Krajíček 4.9.2021 10:10

Jsem poněkud skeptický, co se týká těchno nových, úžasných vynálezů. Pokud by fungovaly, už by je používala armáda ve formě zbraní a pohonných jednotek. A zatím je stále v kurzu nafta, benzín a letecký petrolej.

J. Ganaur 4.9.2021 10:13

R^

Z. Lapil 4.9.2021 11:10

Ad Pappův motor: nemá výfuk, plyny se cyklicky smršťují a roztahují. A kde že to má zdroj energie?

R. Langer 4.9.2021 13:59

V blbosti lidstva, to je nikdy nevysychající zdroj takových nesmyslných hovadin. ;-)

J. Pankovic 4.9.2021 11:24

Stačí fungující perpetuum mobile :-):-):-)

R. Langer 4.9.2021 13:57

Á, další technický analfabet, co věří na perpetuum mobile... ;-D

V. Tichý 4.9.2021 8:40

A nezapomeňte na letadla, hlavně dopravní. jejich podíl na "znečištění" je dle mne srovnatelný, možny vyšší. Letadlo na baterky je pro úsmevné!!!

I. Schlägel 4.9.2021 10:55

Nákladní lodě. Kam se hrabou automobily.

J. Nevrkla 4.9.2021 8:37

Tady se láme chleba. Kdo dá hlas straně, která s těmito nesmysly souhlasí, bude spoluviníkem úpadku a bídného života. A od stran je třeba zadat jednoznačně vyjádření bez vytacek.

M. Černý 4.9.2021 8:30

A to zde autor počítá jen osobní automobily.

T. Zlesa 4.9.2021 8:11

Autor to měl rozepsat ještě trochu více, protože deset obrazovek textu na takové čtení ze skleněné koule je opravdu málo. :-)

J. Pokoutný 4.9.2021 10:03

Vrať se do lesa a nauč se číst a chápat text.

T. Zlesa 4.9.2021 11:26

Tak promiň chlapečku, že se tě to dotklo. :-)

L. Hančar 4.9.2021 7:29

Za svého života jsem zaznamenal 3 etapy kapitalismu: první byl čistý kapitalismus,kdy zákazník určoval, co si koupí a občan rozhodoval, co se v komunitě budě dělat. Spolu s rozvojem médií a techniky začali sami výrobci a politici ve svém regionu určovat, co je pro nás dobré. A nyní jsme sklouzli do stádia třetího, kdy se centrum rozhodování o našem dobru přesunulo z obce, kraje , státu někam jinam. Stádium dotací, korupce, korporátního fašismu. Kolotoč dějin. Je čas vystoupit!

P. Dvořák 4.9.2021 8:22

Nevystupujte, čeká nás návrat do prvního stádia.

Opět bude zákazník určovat, co si koupí, zda sůl nebo kožešiny a v komunitách budeme rozhodovat, zda se z kožešiny udělají oděvy nebo záplaty na společné obydlí.

I. Schlägel 4.9.2021 10:57

Korporátní socialismus = fašismus.;-)

R. Vacek 4.9.2021 7:07

Každá společnost jednou za čas zblbne a vydá se slepou cestou k úpadku. Tím se dostanou nahoru civilizace jiné, které nedělají stejné hlouposti.

Inspirativními se nestávají státy v úpadku, ale ty, které jdou nahoru. Stačí se podívat, jaký způsob řízení vede k ekonomickému rozmachu:

https://emergingmarketfdi.wordpress.com/2013/06/20/share-of-the-worlds-gdp-since-1820/

Z. Lapil 4.9.2021 11:16

Hezkej graf, díky.

Ať koukám, jak koukám, tak nejstálejší vývoj byl v dobách před jakýmikoliv náznaky EU a řízeného hospodářství vůbec.

J. Strakoš 4.9.2021 5:45

Krásné shrnutí. A díky, že je v článku zmiňeno i to, co už se lidé ani nesnaží rozporovat - a to boj proti CO2. O tom se polemizovalo v minulosti, dnes se to má za fakt.

Stejně nevím, proč se ženeme do takové záhuby? Je to skutečně nějaká tajemná skupina iluminátu někde za politiky, Čína, nebo Putin? To by bylo ještě fajn, jednou by se na ně přišlo.

Bojím se však, že je to tak nebude, ale že systém demokracie ve státech EU a EU je nastaven tak, že postrádá zpětnou vazbu a každou ideologii pár fanatiků jen prohloubí. Takže politik nejdříve nemůže říct nic proti Co2 a následně nic proti GD, protože by přišel o flek a roznesli by ho fanatici na sociálních sítích, takže to prosazuje. Automobilky si spočítaly, že pro přežití musí dělat elektromobily (byť třeba méně), tak je propagují. Prostě hlavní proud je daný a odchylky nejsou povoleny a dosahuje se toho mrkví (dotace) a bičem (Co2 limity). Tak jako komunisté po 48 neumožnili změny a propagovali jen jeden směr- a majorita cítila, že to tak nějak není ono, ale trvalo 40 let, než to ruplo. Jak dlouho to bude trvat v EU?