2.5.2024 | Svátek má Zikmund


Diskuse k článku

ANALÝZA: Opravdu chceme konec automobilů v EU?

Před nějakou dobou zveřejnila Evropská komise svůj nový klimatický plán zvaný „Fit for 55“. Bohužel se opět ukázalo, že v dnešní době o osudech miliónů lidí rozhodují nekompetentní a v daných disciplínách naprosto nevzdělaní jedinci, jejichž jedinou devízou je pouze jejich sebestřednost a ničím nepodložená sebedůvěra a sebejistota.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
T. Zlesa 4.9.2021 12:39

Počítat, jak to bude v "cílovém" stavu je nesmysl. To je jakoby v Angli řekli, když se rozjely první parní lokomotivy, že tolik uhlí v Evropě nikdy nevytěžíme, tak je ani nebudeme zdokonalovat.

Je třeba modelovat simulace spotřeby na pár prvních let s penetrací nejdříve osobních aut do např. 10 - 30%. A podívat se, zda je to možné... Také je třeba vyvrátit myšlenku, že velké množství větrníků této věci nepomůže. Že není reálné, aby se většina aut dobíjela jen na potřebné množství na pár příštích jízd, z nadbytečné levné energie z těchto větrníků. Například zapnutím přes aplikaci v síti 5G (modernější obdoba HDO). Energetici a distributoři elektřiny na tom mohou vydělat nebo prodělat?

J. Prikner 4.9.2021 14:38

Neustálým dobíjením bychom si mnoho nepomohli. Jednak byste museli mít velmi četné dobíjecí stanice, jednak by ve stanicích museli mít vždy k dispozici z těch větrníků požadovaný elektrický výkon a nakonec byste brzo oddělali baterie (a s tím i auto). na to by žádný rozumný podnikatel neskočil.

T. Zlesa 4.9.2021 15:42

Dobíjecí stanici může mít už dnes mnoho lidí v garáži či v garážovém stání u domu. Stačí na to překvapivě i zásuvka 230V/16A, což je každá. A pokud jezdí jen kolem komína, mohlo by jim to stačit. Také změny životního stylu, kdy je už dnes možné do Kaufu jezdit jen 2x za měsíc, by tomu pomohly. Covid naučil i dědky objednat si věci u rozvážkových služeb. A těm se daří, expandují, ty naše, i do Německa. Co je dnes jen testovací provoz, může být za 5 let standard. EU není Státní Plánovací Komise, takže bych tak vážně všechny její návrhy nebral. Ale tady se to tak bere, což je na škodu normální debaty. Soudě podle množství citátů Lenina a jiných prevítů se tomu nedivím. :-)

J. Jurax 4.9.2021 19:25

Jojo, leč někteří jezdí do práce, ne ve všech profesích to lze jen dvakrát do měsíce. Taky se vozí děti do školy, kroužků a tak. Rovněž, zejména ve městech, bydlí hodně lidí jinde než v rodinných domcích s garážemi či garážovými stáními. A tak dál.

Myslíte, že se to do roku zákazu výroby aut se spalovacími motory, jímž zelení euroblbečkové vyhrožují, nějak výrazně změní? Má to být za 14 let, to uběhne jak voda.

Mimochodem, jen tak ze zájmu - jezdíte autem klasickým nebo elektro nebo žádným? Já klasickým ... :-)

T. Zlesa 4.9.2021 19:41

Jezdíme doma klasickými auty. Ve firmě elektrická máme.

Když si náš příznivec klasického auta v roce 2035 koupí benzínovou roční ojetinu, vydrží s ní u nás bohatě až do roku 2050. Jezdit budou dokud budou jezdit. Jen se mají přestat vyrábět.

J. Jurax 4.9.2021 20:08

Ano.

A za jak dlouho potom prudce zdaní benzín a naftu, aby nahradili výpadek spotřební daně, zakážou leckams vjezd a konečně klasiku úplně zakážou. To vše ve jménu lepších zítřků a záchrany planety.

Od EU bych to čekal, ba skoro to mám za jisté. Neboť jak patrno, není hovadiny, jež by EU nevzala za svou a násilím neprosazovala. Samozřejmě demokratickým násilím, to je v EU už dávno ošéfováno.

T. Zlesa 4.9.2021 20:37

... neboli ... ať dopadne jak chce, vždy to bude špatně. Protože EU! Tak zase zítra nebo v pondělí. :-)

J. Jurax 4.9.2021 22:40

Ano. Protože EU. A bez smajlíka ...

J. Jurax 4.9.2021 14:45

Jistě.

Moudře pravíte, že je třeba modelovat simulace spotřeby na pár prvních let s penetrací nejdříve osobních aut do např. 10 - 30%, simulace potřeby nabíjecích míst a nákladů na ně, simulace získání dostatečného množství energie v místě čase, kde a kdy se bude nabíjet, dopadu na stabilitu sítě, simulace širších souvislostí tímhle indukovaných včetně socioekonomických změn etc. etc., a taky posoudit poměr ceny a výkonu, tedy zlepšení či zhoršení stavu ve všech dotčených aspektech proti současnosti. A podívat se, zda je to možné, potřebné, zda to přinese to, co je deklarovaným cílem a v neposlední řadě co nás to bude stát nejen, ale taky, v penězích.

Jenže právě tohle se neděje, nebo aspoň o tom nevím. Protože kdyby se to dělo a studie vycházely nadějně, byly by široce v médiích publikovány a tlačeny nám do lbí všemi možnými kanály. Což se taky neděje.

Takže?

Zatím je to prezentováno jako alternativlos a tlačeno jen emotivně a ideově - přece musíme spasit planetu! Jenom aby si našeho úsilí planeta vůbec všimla ...

T. Zlesa 4.9.2021 15:24

Máte pravdu, na NP jsem takové články ještě nezaznamenal. Tady to má pod palcem uhelný Souček. :-)

J. Jurax 4.9.2021 19:05

Ano. Uhelný Souček to tu ale jen zčásti supluje.

A zaznamenal jste je někde jinde? Pakliže ano, dejte vědět kde, případně poskytnete odkaz.

T. Zlesa 4.9.2021 19:43

Tak je možno se odrazit i na wikipedii, je tam dole odkazů spousta: https://cs.wikipedia.org/wiki/Elektromobil

J. Jurax 4.9.2021 20:17

Ehm ... to vtipkujete nebo opravdu máte za rozbor ve smyslu mého příspěvku výše?

T. Zlesa 4.9.2021 20:34

Žádné články ani studie si neukládám. Google určitě máte, tak v čem je problém...

J. Jurax 4.9.2021 22:37

Jistě. Nicméně Googlem i Bingem hledaje jsem žádného takového rozboru nenalezl. Proto jsem se Vás taky ptal, neboť jste mohl být úspěšnější nebo znáte něco tištěného v rozumném jazyce - jsem schopen kromě češtiny ještě slovenštiny, angličtiny a ruštiny. No, nepotěšil jste mne ... :-)

Š. Hašek 4.9.2021 12:30

A všechno jenom proto, že v Německu již zaplatili a vytvořili davy "malých zelených Leninů" (dále bez uvozovek). Šíří se to jako lavina.

Rodiče těch leninů jsou jen takoví starší leninové.

Dědové a báby malých leninů mají sehnuté hlavy, jako ostatně celý německý národ - třeba v roce 1944. Dokonce již z nich mají strach.

P. Rada 4.9.2021 12:52

Pane Hašku svět se oproti nám, tonoucím v českém energetickém i dopravním skansenu, vyvíji rychleji nejen (podle Vaší "leninské mysli") v Německu.

J. Ganaur 4.9.2021 12:55

V Německu byli vždy napřed.Marx, pak Rakušák Hitler.Jen tak dál!:-(:-(:-(

P. Rada 4.9.2021 13:03

"Napřed" tam byli i jiní moudřejší - třeba Planck ... Hlavně se ti nejmoudřejší odkudkoli naučili nejdříve za znalostmi cestovat a poté komunikovat a přebírat zkušenosti odkudkoli.

Tupější se naopak uzavírají jen do světa svých vlastních představ.

J. Ganaur 4.9.2021 13:09

Já proti Němcům tak moc nemám.Hlupáci jsou všude a i xindlové.Vážím si géniů (Riemann, Grasmann...), ale pitomci, co si nechají nabulíkovat hlouposti (nacismus, komunismus, green deal) převažují!:-(

J. Ganaur 4.9.2021 13:18

Grassmann

V. Petr 4.9.2021 13:19

R^R^R^

V. Bok 4.9.2021 14:20

No, pane Rada, tohle šilenstvi je podložené pouze slepou virou a zkreslovanim skutecností. A to je spíše stredovek. Vite?

P. Rada 4.9.2021 17:07

Argumenty tedy nemáte - jen jiným podsouváte "šílenství" a to v "šílené" situaci kdy 3/4 roku nejspíše i sám jako průměrný čech žijete na ekologický dluh.

V. Petr 4.9.2021 17:36

"Ekologický dluh" je fantasmagorie!

J. Hejna 4.9.2021 10:59

Je to marný, je to marný, je to marný.

Fyzikální zákony neplatí, logika neexistuje.

Ale budeme bezuhlíkoví.

Sláva, sláva, sláva.

J. Pankovic 4.9.2021 11:21

Fyzikální zákony nevyhovují, tak je EK jednoduše změní a hotovo. Blbí jsou na to dost ;-)

...a mohli by rovnou na území EU snížit i gravitaci, aby měli lidé lehčí život :-)

P. Rada 4.9.2021 12:48

Je to zdánlivě marný.... Navzdory fyzikální realitě, nosné kapacitě území, logice... si dnešní foslině a obwcně materiálně zkorumpovaná až zdrogovaná lidská mysl zatím dál bezduše vykřikuje: ... "Sláva, sláva, sláva" uhlíku.

J. Ganaur 4.9.2021 12:57

Ano, nevzdělaný imbecile!:-P:-P:-PHlavně, za plivete tu foslinu....;-D

J. Ganaur 4.9.2021 13:10

že