Neviditelný pes
První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996Diskuse k článku
ŠAMANOVO DOUPĚ: Elektrodebilita na druhou
Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
J. Vintr 26.2.2020 8:25Ty panely na střeše vám v zimním období 3/4 potřeby zaručeně nevyrobí. Takže stejně budete muset zatěžovat síť. A v tom nejkritičtějším období. Většina uživatelů elektromobilů ale ani nebude mít možnost si někam instalovat fotovoltaiku. Kromě toho jde o dost značnou investici. Takže vámi popsaný postup netěší ani v nejmenším problém, který nutně nastane s masovým rozvojem elektromobily. |
J. Bucek 26.2.2020 10:51Jak jsem již psal, dělám co můžu. Na začátku se u aut na fosilní paliva řešily obdobné problémy jako u elektromobility teď. Elektromobilita ve stávající podobě není konečný produkt, bude mít svůj vývoj. Stejně jako měla auta na fosilní paliva. S tou investicí Vám rozumím. Nicméně mám odrostlé děti a splacenou hypotéku na barák. Jinak bych si něco takového dovolit zcela jistě nemohl. Finanční priority by byly zcela jinde. Nicméně při mém nájezdu kilometrů se nejedná o ztrátovou investici. Teda aspoň první rok tomu nasvědčuje. |
R. Langer 26.2.2020 11:44No, klidně dělejte, co můžete, ale pak se nedivte, že to nebude fungovat. Ty nesmysly, co tady plácáte jsou neuvěřitelné. Ale klidně to zkuste, jsou to vaše peníze... :-D |
R. Langer 26.2.2020 11:42To je absolutní nesmysl, to nevyrobí ani desetinu potřebné energie, natož tak 3/4. Ten člověk kecá jako Palacký. |
I. Mentlík 26.2.2020 9:00Dobrý den, no vidím, že ne nadarmo se říká, že "u Bucků zhasli". Tak za prvé: naučte se pořádně česky, některé závady v textu bijí do očí a poněkud tu Vaši "namyšlenost" srážejí. Za druhé: asi jste přesvědčen, že dotace spočívají v tom, že zákazník toužící po elektroautomobilu dostane nějaké peníze. Tak to skutečně není. Takže se nebojte. I když jste u prodejce uváděnou cenu vozu zaplatil ze svého, na výrobek se Vám svým způsobem složili ostatní, za což Vám jistě děkují. Za třetí bych se Vás chtěl zeptat: máte "namyšlenou" nějakou radu i pro ty z nás (spoluobčanů), kteří na podobné finanční řešení, slovy spoluobčana Paroubka, "to nemají"? A za čtvrté: máte nějak "namyšlené" technické řešení pro ty z nás, kteří obývají panelové a jiné podobné domy (sám bydlím v rodinném), před kterými už ani není místo, kam auto postavit? Jinak bych také rád podotknul, že Váš příspěvek nutně potvrzuje podezření, že elektromobilita bude pouze pro vyvolené. Takže za páté: máte "namyšlené", jakým způsobem se budou vybírat jedinci, kteří budou "in", a kdo budou ti ostatní, kteří jim to budou platit? |
J. Bucek 26.2.2020 11:01Dobrý den, vykašlu se na připomínky k češtině (fakt s ní mám problém a v padesáti to už těžko změním) a tu namyšlenost. To fakt nejsem :-) Nicméně k tomu zbytku napíšu, že to co jste napsal je perfektní. Jsou to jedny z těch důležitých otázek elektromobility, na kterou by mladá generace měla hledat odpovědi. Myslím, že dostatečně podnikavý a chytří lidé, si při hledání odpovědí na Vámi položené otázky mohou přijít na docela slušný peníz. |
R. Langer 26.2.2020 11:47Ano, dostávat peníze za hledání odpovědí na otázky, na které neexistují rozumné odpovědi je dobrý kšeft pro mladou generaci, to máte pravdu. :-D |
J. Zeman 26.2.2020 9:17Vaše nadšení pro elektromobilitu je mi sympatické. Jsem také technik a fanda technologií. S moderními technologiemi denně pracuji. Pokud bych měl barák a dostatek financí, tak si soláry, baterkárnu a k tomu elektromiláčka také pořídím. Pokud bych měl jako barák bývalý mlýn, tak už se tam zaručeně točí "malá voda", byť řádově pár kVA a k ní ve sklepě hromádka baterek. Jako koníček je to krásné a prospěšné v jednom. Takoví jednotlivci ničemu neškodí a táhnou vývoj vpřed. Problém nastane, když se neponechá masivní rozvoj technologie přirozenému vývoji, tedy vývoji technologie samotné a poptávce na trhu, ale tlačí se direktivně v nesmyslných termínech. Jednoduchou matematiku, v článku uvedenou, nepřečůráme a fyziku už vůbec ne. Celkový objem energie, které pojmou akumulátory elektroaut bude muset někdo vyrobit. Z uhlí ne, z jádra ne. Distribuční síť v městských aglomeracích bude muset být zcela jinak dimenzována, aby špičkové odběry přenesla. Včetně páteře na 22 kV. Mnohde v Praze nepovolí PRE nové odběrné místo 100 kVA, protože na paprsku už nemá rezervu. Kolik je to nabíječek? A rozkopat celou Prahu nebo jakékoli jiné město je běh na dlouhou trať. Investiční náklady nechme stranou. V EU se opravdu peníze válejí na zemi a stačí je zvednout (napsat hezký projekt). Masová elektromobilita by byla krásná, ale nějak naráží na realitu. A když k ní nakonec dojde a celá EU bude krásně uhlíkově neutrální, tak ze světové produkce zmizí deset procent, což se na klimatu nijak moc neprojeví. A to za předpokladu, že "uhlíkově náročné" výroby nebudou přesunuty na druhý konec světa. Na celkové produkci by se tak nic nezměnilo, jen ekonomická bilance EU by se také zneutralizovala. |
J. Bucek 26.2.2020 11:14Máte naprostou pravdu. Ale zdroje energie mohou být (já fakt věřím tomu, že se Evropa jádra nakonec nevzdá), a rozvoj sítí beru jako smysluplnou investiční příležitost, ke které stejně jednou bude muset dojít. Stávající infrastruktura bude muset být modernizována komplet a celá. Částečně se to i děje. Já osobně vidím největší problém elektromobility v tom, že i investoři projektanti budoucích obytných domů a sídlišť se trendu elektromobility vyhýbají. Prostě s ní neuvažují ani v horizontu deseti let. Jejich přístup vychází z logiky, že když by už naprojektovaly parkoviště pro EL vozy, tak musí blokovat budoucí připojení k distribuční síti a to je dost drahá záležitost. A třeba za to budou platit i deset let dopředu, než vůbec kopnou do země. A do toho se nikomu nechce, celkem logicky, rvát peníze. Drtivou část elektrické energie dodáváte do auta doma. Nicméně od dob, kdy jsem si s formulí na baterky jezdil po zahradě jsem toužil jezdit autem na baterky i ve skutečnosti. A je super, že to může fungovat. |
R. Langer 26.2.2020 11:48Nemůže to fungovat. :-P |
J. Vintr 26.2.2020 12:38Technicky se proti elektromobilům nedá nic namítat. Tedy až na ekologické dopady výroby a likvidace baterií a případně i tu hořlavost. Ovšem problém a to zásadní je s tím, kde brát tu energii. Fyzika se obejít nedá, přemístit dvě tuny materiálu z místa na místo vzdycky znamená vykonat určitý objem práce. Fotovoltaika není řešení pro masové použití. Budování nových zdrojů energie a rekonstrukce rozvodů, bez ohledu na časový faktor, jen kvůli elektromobilům (protože díky úsporám celková potřeba elektrické energie víceméně stagnuje), je hodně drahý špás, který by musel někdo zaplatit. |
P. Selinger 26.2.2020 7:10Elektromobilita je slepá ulička propagovaná šílenými ekoteroristy. Skutečnou budoucnost má vodík, vyráběný elektrolyzou vody větrnými a přilivovými elektrárnami na mořském pobřeží. |
V. Kolman 26.2.2020 7:26No jo, ono se řekne vodík! Když on je ale ten vodík strašně těkavej a "utíká" mrška jeden z tlakových nádob umístěných v samohybných vozech "atomárníma dírkama" ven do luftu. P.S. - Jsem tuhle četl. Nejsem přes vodík (a plyny vůbec) odborník :-) |
P. Rada 26.2.2020 7:56Elektromobilita na jízdních kolech či naopak i ta hromadná... jsou reality bezesporu už nyní leckde životaschopné. "Skutečná budoucnost" bude o trvale udržitelné a dostatečně efektivní variantě mobility v příslušných podmínkách a to vše se bude teprve muset v realitě prokázat. |
R. Langer 26.2.2020 11:49Nemá. To taky nefunguje. |
V. Kolman 26.2.2020 6:40Jděte už k šípku s elektromobilitou vy věční nedoukové, zpozdilci a zpátečníci!!! Již v roce 1946!!! psali tehdejší věrozvěstové o sqvělé budoucnosti automobilních vozů, jakož i létajících aparátů na ATOMOVÝ POHON! Malilinkatý problém byl/je sice v radioaktivním záření a váze olověného stínění, ale to bude jistě velmi brzy hravě vyřešeno :-) |
P. Rada 26.2.2020 8:01Ten problém už přece vyřešen je. Solární atomová fůzní reaktor máme k dispozici na slunci už celé věky všichni. Potíž je spíše v tom, že je to i při dnešním pokroku v OZE leckomu málo. |
R. Langer 26.2.2020 11:27No tobě evidentně taky, Zelený bolševiku! Tak co se tady navážíš do ostatních, ty pokrytecký sedmilháři! Odpoj se od všech zdrojů, a funguj jenom na ten tvůj Solární atomový fúzní reaktor, a uvidíme, jak často tady potom budeš prudit, pokud vůbec někde, podvodníku! :-D |
J. David 26.2.2020 4:14Kurňa, a čím budu v e-mobilu topit, aby mne nezábly nohy? Rekuperačně, až budu kramflekem brzdit? |
P. Burda 26.2.2020 4:48Správný e-mobilista netopí, aby dojel. Vezme si jégrovo prádlo, flanelku, vaťákové kalhoty, péřovku, palčáky a ušanku. Co na tom, že neotočí volantem, auta budou autonomní. Občas autonomě sejmou nevinného chodce. |
J. David 26.2.2020 6:00Pane Burdo, to již dělám, teplé prádlo oblékám. Ale takový EMP, elektronika v řiti (i u automobilů se spalovacím motorem s řídící jednotkou), já v podvlíkačkách a ušankou budu vesele kosou kosit trávu králíkům a koňským povozem trávu vozit. Blackout mi může být, víte kde. Neskutečné, v autobuse každý vytáhne dráty z mobila a zasune je do slech, autobus zombie. Nu nic, asi jsem moc starej, nemaje pochopení v kolotání nové doby. Kurňa, ani ten mariáš se v hospodě nedá zahrát, hospoda nemá mariášový list a kouřit našinec musí chodit do intravilánu jiných nešťasníků domovních. Pracuj a spoř a plať hlavně berně, a drž hubu, jinak... |
P. Grigar 26.2.2020 15:35..a na příští rok už máš daně zaplaceny, ševče? No..!!!? |
P. Dvořák 26.2.2020 5:26Jelikož už v té době asi bude zrušený letní čas, tak prostě vyjedete o hodinu později, až se oteplí. :-) |
R. Langer 26.2.2020 5:46:-D |
V. Kolman 26.2.2020 6:43Zkus nezávislé topidlo na fosilní paliva milá Lízo - nezávislá kamínka na fosilní paliva :-) |
P. Dvořák 26.2.2020 7:46Do auta jedině dotovaný kotlík! |
V. Sember 26.2.2020 3:45Jane, píšeš hezky, ale je to moc dlouhé. Nedala by se ta podstata sesumírovat do dvou či tří odstavců? Jinak Tě zdravím, Šamane. Viděli jsme se pouze jednou, U Kruhu. Lucifer |
J. Hruška 26.2.2020 3:26Ahoój. Zmiňte někdo ještě cenu 120 kWh el. práce na dojezd k chatě. A kolik snesou ty šňůry na prádlo co jí mají přinést. Tuhle zrovna foukalo a pak a nic. Elektrika nebyla "pouhých" 10 hodin. Vrtule se netočily a solárka strkala elektriku do drátů co ležely na zemi. Čaj se vařil na ohníčku za větrem. Čůůs. |
P. Burda 26.2.2020 4:45Se místo šňůr na prádlo natahnou dráty s průměrem pivního břicha. Je to jen pár (stovek tisíc) tun kovu. Zhroutily se stožáry. Tak stožáry místo z 60 vinglů uděláme z 100 íček (měřit jsem to nebyl). Je to jen pár (stovek tisíc) tun oceli. Kde vezmeme suroviny? Kde energii na jejich zpracování? My tu přírodu zachráníme, i kdybychom jí měli zlikvidovat! |
R. Langer 26.2.2020 5:47Přesně! |