17.5.2024 | Svátek má Aneta


Diskuse k článku

ŠAMANOVO DOUPĚ: Elektrodebilita na druhou

V minulém článku o elektrodebilních mýtech jsem psal o požární problematice lithiových akumulátorových baterií (dále jen baterií). Opět se kolem toho strhla fundovaná debata včetně uvedení odkazů, na které případné zájemce odkazuji.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
R. Langer 26.2.2020 14:42

Ano, to je samozřejmě pravda.

R. Langer 26.2.2020 14:41

Alarmisté určitě. Jenom by se neměli hromadně upalovat, aby zbytečně nezvyšovali svou uhlíkovou stopu. :-D

T. Kočí 26.2.2020 14:33

Dotace se čerpají a nesplácejí, ne?

T. Hraj 26.2.2020 14:31

Pozoruhodné jsou i problémy v Evropě.

Škoda svůj model Citygo-e (původně benzínový model za cca 200 tis Kč) prodává dnes za 470 tis Kč a i při této ceně ho údajně dotuje 200 tis Kč(!).

Mercedes je pod tlakem e-mobilizace v červených číslech, bude zřejmě po tisících propouštět a při pádu akcií se může klidně přes noc stát čínskou nebo indickou firmou.

eSUV od Jaguáru není oblíbené, ale Jaguár ho musí přesto protlačovat, aby splnil CO2 kvóty a nemusel platit mega pokutu. Ani tato nucená oběť ale bohy neusmířila: nejsou baterie. To už je opravdu hlava 22

T. Kočí 26.2.2020 14:30

Asi myslíte rekuperaci brzděním. Máte pravdu, ale vrátit můžete jen tu energii, kterou předtím dodáte. Pak 30 nebo 90 je buřt.

T. Kočí 26.2.2020 14:26

A co měď ? Kolik bude potřeba na elektromotory, kabely, turboalternátory atp.?Její výroba není ani trochu ekologická a kolik CO2 se při tom uvolní? Evropa na tom ůžasně prodělá.

T. Hraj 26.2.2020 14:19

Bylo by ale fér dodat, že v kynetickou energii se v automobilu přemění cca 30%, u elektromobilu více než 90%.

I tak je ale v 1kg benzínu mnohonásobně více (využitelné) energie než v 1 kg nejlepších baterií.

T. Hraj 26.2.2020 14:16

To by snad měli ti, kdo věští katastrofy přírodní, ne (tj. klima alarmisté)? Autor ale píše o katastrofě politické a tedy lidské.

V. Ožana 26.2.2020 14:07

Ta situace je tak zoufalá, že byste měli založit nějakou sektu a konat hromadné sebevraždy.

V. B 26.2.2020 13:48

Pre porovnanie: Ak zastrčím hadicu do nádrže a pustím benzín naplno, tak elektrický ekvivalent tohto výkonu je 5MW. To je 1000V x 5000A.

K. Wágner 26.2.2020 13:39

V Nizozemsku bylo pro letošek zvýhodnění elektrických aut sníženo jen částečně, přesto například prodeje Tesly se z 1. místa po omezení dotací propadly skoro na nulu :

https://www.autoforum.cz/zajimavosti/prodeje-tesel-v-nizozemsku-se-z-prvniho-mista-po-omezeni-dotaci-propadly-skoro-na-nulu/

O. M. 26.2.2020 13:30

Jednoduše, vezmu městského (příměstského) dojížděče. Cesta do práce přes větší město 30 minut, zpoza města cca hodinu (pokud pojede jen k P+R, tak míň). Cesta z práce to samé. Pokud připočítám zajížďku na nákupy, tak dejme tomu o hodinku víc. Suma sumárum 2 - 3 hodiny.

(24-3)/24*100=87,5, takže to jsem byl ve svém odhadu ještě velmi konzervativní.

Samozřejmě, pošťáci, mlíkaři, plynaři a podobní dodávkáři na tom budou jinak, ale i tak, i kdyby projezdili 3/4 své pracovní doby, tak je to nějakých 6 - 7 hodin ježdění denně (a to během jízdy nejedou furt na plný výkon a část doby dokonce stojí na křižovatkách).

A aby se dalo nabíjet při každé smysluplné příležitosti, TO je úkolem státu - dotovat výstavbu infrastruktury (když už se chce dotovat), ne nákup automobilů.

K. Wágner 26.2.2020 13:29

Situace na největším trhu světa nejlépe ukazuje, jak neudržitelný je v dnešní době zájem o elektrická auta. Pokud vedení země nezmění svůj přístup k nim, stanou se téměř neprodejnými:

https://www.autoforum.cz/predstaveni/prodej-elektromobilu-v-cine-se-propadl-az-k-nule-na-konci-roku-mohou-byt-mrtvou-vetvi/?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu

J. Skála 26.2.2020 13:16

Není: 3x16x230=11040 a ne 22k.

J. Vintr 26.2.2020 12:38

Technicky se proti elektromobilům nedá nic namítat. Tedy až na ekologické dopady výroby a likvidace baterií a případně i tu hořlavost. Ovšem problém a to zásadní je s tím, kde brát tu energii. Fyzika se obejít nedá, přemístit dvě tuny materiálu z místa na místo vzdycky znamená vykonat určitý objem práce. Fotovoltaika není řešení pro masové použití. Budování nových zdrojů energie a rekonstrukce rozvodů, bez ohledu na časový faktor, jen kvůli elektromobilům (protože díky úsporám celková potřeba elektrické energie víceméně stagnuje), je hodně drahý špás, který by musel někdo zaplatit.

F. Kusák 26.2.2020 12:32

Čoveče, představte si, že jsem si toho všiml. Ale také jsem si všiml toho, že se dost lidí brání iracionálnímu chování. Takže mně nic nevyčítejte, já jsem se, co by technik, choval, pokud možno, racionálně. To lze doložit, na rozdíl od jiných pindalů v různých diskuzích.

A. Forman 26.2.2020 12:21

Krušné Hory.

P. Grigar 26.2.2020 11:58

.. kde budeme všechno to lithium brát? Potěš tě koště země, kde se bude těžit a zpracovávat. Nic moc ekologického to zrovna není.

Výroba akumulátorů už je jenom hračka, na které se vydělá nejvíc.. a proto v Německu.

R. Langer 26.2.2020 11:51

No tak to uveďte na pravou míru! Je to tak složité?

P. Grigar 26.2.2020 11:50

..že vůbec na toho osla reagujete. Ztráta času.

R. Langer 26.2.2020 11:49

Nemá. To taky nefunguje.

R. Langer 26.2.2020 11:48

Nemůže to fungovat. :-P

R. Langer 26.2.2020 11:47

Ano, dostávat peníze za hledání odpovědí na otázky, na které neexistují rozumné odpovědi je dobrý kšeft pro mladou generaci, to máte pravdu. :-D

R. Langer 26.2.2020 11:44

No, klidně dělejte, co můžete, ale pak se nedivte, že to nebude fungovat. Ty nesmysly, co tady plácáte jsou neuvěřitelné. Ale klidně to zkuste, jsou to vaše peníze... :-D

R. Langer 26.2.2020 11:42

To je absolutní nesmysl, to nevyrobí ani desetinu potřebné energie, natož tak 3/4. Ten člověk kecá jako Palacký.

R. Langer 26.2.2020 11:40

No, tak se navzájem poplácejte po zádech, a vy při vašich delších jízdách doufejte, že díky změně klimatu budou zimy i nadále teplé. Sice si tím znepřátelíte toho duchem mladého Zeleného bolševika, ale alespoň neumrznete někde v zácpě. :-D

R. Langer 26.2.2020 11:37

Nebav se o JE, když jim nerozumíš, Zelený bolševiku. :-P

R. Langer 26.2.2020 11:36

Jak jste přišel na to, že elektromobil nejméně 80 % času prostojí u chodníku, na parkovišti nebo v garáži, a na to, že by se během toho dal kdekoliv nabíjet?

R. Langer 26.2.2020 11:32

Ne, to jsi zase jenom špatně pochopil, Zelený bolševiku. To je cesta DO HÁJE. ZELENÝHO. :-P

S. Donát 26.2.2020 11:27

Dobře napsáno a shrnuto, souhlas. Díky.