21.6.2024 | Svátek má Alois


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
qwert 1.7.2008 9:55

Měřit rychlost vozidel má právo každý občan

O tom nemůže být sporu.

Ludvík 1.7.2008 8:36

Každýá názor není dobrý

Pane Vlku, Praha radary nainstalogvala na místech, které motoristé znají a slouží jako prevence. Počet smrtelných nehod  i díky tomu za poslední rok klesl o čtyřicet procent a v desítkách procent poklesla i nehodovost celkově. Pokud jezdíte rychle, je to pro vás sice smůla, ale radary fungují. Policii ČR v Praze chybí zhruba čtvrtina policistů, na převzetí práce městské policie proto sílu nemá. Vcelku chápu, že i poslanci rádi jezdí rychle, a že jim radary vadí. Ani ne tak kvůli pokutám, protože mají imunitu, ale protože strážníci nedrží pusu tak dokonale jako státní policisté, takže když nachytají při přestupku politika, objeví se to většinou v médiích. Takže je pro politiky lepší, aby obecní policie rychloost měřit přestaly. Další smysl celé šarády nedopatřením prozradil mluvčí ministerstva dopravy, když řekl, že radary mohou obce nechat v provozu, ale pokuty z nich mají odvádět státu - jinak řečeno, obce zaplatí měřící techniku a její provoz  a peníze si strčí do kapsy resort. Kdyby něco podobného navrhl soukromé firmě, bylo by to na žalobu. Obce ale také hospodaří s penězi, i když jsou to peníze občanů a jako občan nesouhlasím s tím, aby  "mé" peníze zcizovalo mibnisterstvo dopravy.

skip 1.7.2008 15:34

Re: Každýá názor není dobrý

Počet smrtelných nehod klesl o 40%? A to kde a v porovnání s jakým obdobím? Pokud vím, tak za poslední rok počet úmrtí na silnicích v ČR meziročně naopak vzrostl a to navzdory stovkám radarů, které se v obcích objevily. Mimochodem se tak zastavil a zcela obrátil sestupný trend, který panoval na silnicích několik posledních let. A že nehodovost jako taková prudce klesla? No samozřejmě, vzhledem k tomu, že řádově vzrostl limit škody, od které se nehoda do statistik započítává.

Helena Šmídová 1.7.2008 8:16

V Holešovičkách za vzor?

Dobrý den, nechci řešit článek jako takový, nebo činnost MP, ale když si za vzor berete ul. V Holešovičkách, není to zrovna ideální přirovnání. Tato ulice není (!) ulicí dálničního typu, vede obytnou zástavbou a proto se na ni vztahuje 50. Právě proto, že mnoho řidičů 50 nedodržuje (rovná, dlouhá, klesající), dochází zde často k nehodám, vjezdům na chodníky a dokonce i tragicky končícím případům. I proto byly tři (!) pruhy (nezapomeňme, že pořád mluvíme o silnici v obytné zóně) sníženy na dva s tím, že současný parkovací pruh funguje jako "nárazníkové" pásmo. Helena Šmídová, tisková mluvčí MČ Praha 8

Olin 1.7.2008 15:38

Re: V Holešovičkách za vzor?

Paní Šmídová, vyřiďte prosím na radnici Prahy 8, že silnice (narozdíl od ulic) jsou pro auta, a obytné zóny pro lidi. Ulice v Holešovičkách nevede obytnou zástavbou (ústí do ní snad vjezdy do vrat??), nýbrž obytná zástavba je vlevo a  vpravo od této slinice. Statisíce řidičů, kteří tamtudy jezdí do Prahy, se musí podle vaší radnice přizpůsobovat padesátikilometrovou rychlostí tomu, že blízko silnice bydlí asi 3O (!) rodin? Ono jich ubyde, když tam bude osmdesátka nebo sedmdesátka? A vy byste dávno nemohli řešit jejich situaci - když už bydlí u takovéto silnice  - investičními zásahy v místě? Jistě - ať se přizpůsobí řidiči, že! Místní si to vylobovali. Pak je ale vrchol drzosti tam ještě postavit měšťáky a měřit!! Pak se divte, že je má veřejné mínění za výběrčí z Půlnočního království.

Kdysi jsem jezdil po Praze profesionálně, mj. i s tramvají. Dobře vím, že pražská bába je přesvědčena, že si může chodit kudy chce a má absolutní přednost, protože tam bydlí. Jenomže od mých mladých let se situace změnila, řidič je každý dospělý a  veřejné mínění řidičů se nakonec může ukázat silnější než veřejné mínění rezidentů. K tomuto zápasu veřejných mínění může dojít, pokud pražské radnice - jak nám poslední dobou dokazují - nebudou vytvářet přijatelné a srozumitelné kompromisy a místo toho budou situace využívat k rejžování.

Olin

cc 1.7.2008 0:23

Zrušit MP

MP je opravdu k ničemu, jen k té buzeraci.

ferdinandeste 30.6.2008 20:44

Klidně si to nazývejte buzerací,

ale na respektování zákonů stojí i celá demokracie. Blbé zákony můžete kritizovat leda ve své hospůdce, protože je stvořili vámi zvolení zástupci. Je v zákoně 50 a 90? Tak vynechte takové výrazy jako "idiotská devadesátka", která vám oficielně nedovolí děsit vaším audi okolí, a pamartujte na to při příštích volbách.

Honza42 30.6.2008 20:56

Re: Klidně si to nazývejte buzerací,

No jo, na respektování zákonů stojí třeba i fašismus, že jo.

Olin 30.6.2008 21:07

Re: Klidně si to nazývejte buzerací,

Výsosti, vona je subordinace vocať-pocať. Tak jak demokracie počítá s respektováním zákonů, tak musí počítat i s myslícími občany. Zvlášť v Rakousku! Myslící občani, jestliže se jim dostává zákona, který veřejný mínění považuje za obtěžující a zavádějící, to sabotujou, ale jen když můžou. Stát pak spotřebuje neúměrně energie na to, aby občani co nejméně mohli. Šikovnější by bylo vydat se cestou, kterou konsensus uživatelů bude respektovat. To je to známý "držení zbraní" v Americe. Tak jako zákaz držení zbraně ve Washingtonu D.C. nesnížil náslinou kriminalitu, nýbrž zvýšil, tak i zbytečné buzerování řidičů kvůli drobným přestupkům nehodovost nesnížilo, možná přispělo k jejímu navýšení. A já si myslím, že ten blázinec nepochází z policejní hlavy, to je objednávka zvenku, od úřednického stolu. V tomto případě nikoli bruselského.

PRÁVĚ PROTO, že musím na silnicích 1.třídy, včetně těch kvalitních, dodržovat 90 - a taky dodržuji, a PROTO, že na okreskách 90 dodržovat nemusím - a taky nedodržuji - nazývám tento limit "idiotskou devadesátkou". Nadávat na poměry, když už se musím podřizovat, je má jediná radost. 

Bubik 30.6.2008 22:27

Re: Klidně si to nazývejte buzerací,

ó ano, díte pravdu. Jenže nejde tady o zákony, jde tady o aplikaci těch zákonů. je-li v obcích nařízeno 50, pak rozhodnutím obce může být i někde ( nebo všude) 30 ale taky (někde) 80. Stejně tak na obyčejných silnicích může být povoleno více než 90 atd.

Všichni, co jezdí znají po republice desetitisíce míst, kde je zbytečné omezení rychlosti (třeba i pověstná třicítka),  tisíce míst, kde by mohla být zvýšena rychlost, protože směrové poměry, kvalita komunikace a lokalita to umožňuje, stovky míst, kde  ta rychlost dokonce už zvýšená byla, ale na zásah paní z občanského sdružení nebo rozhodnutím nějakého obecního pitomce bylo zvýšení zrušeno a postaveny buzerbudky.

Na rozdíl od našich obecních politiků obecní politici rakouští, polští a němečtí vědí, že přílišná a nerozumná rychlostní buzerace lidi prudí a zdržuje a tak ji pokud možno neprovozují. Když totiž přejedete hranice, záhadně zmizí třicítky a čtyřicítky a přesunou se do obytných zón, na okrajích obcí se téměř všude jezdí sedmdesátkou, často i rychleji a kopání čehosi na silnici není důvodem pro osazení rychlostního omezení 20 nebo 30, ale 50 či 70. A věřte, že pokud Němec osadí někde na volné silnici 70, o moc rychleji se to místo projet nedá. Na rozdíl od situace u nás, kde by v podobném místě byla vždy třicítka....

nosál 30.6.2008 23:19

Re: Klidně si to nazývejte buzerací,

to je ten problém : jsouzákony od lidí, tedy měnitelné a nebo od Boha, tedy neměnitelné ?

David 30.6.2008 23:42

Re: Klidně si to nazývejte buzerací,

Ano - toto je základní problém. Nejen na respektování zákonů stojí demokracie, ale též na tom, že mocní účelově nezneužívají zákonů pro svůj (osobní či skupinový )prospěch. A kauza radarů s neměření na nebezpečných místech a měřením na pohodových místech (včetně slavného měření těsně u cedule obce) je toho příkladem.

Místo Vašeho rychlokvaškového kurzu demokracie si přečtěte něco o tzv. teorii společenské smlouvy, která se dost do hloubky zabývá vztahem mezi vládci a těmi druhými, co si vládci ve slušném státě mohou a nemohou dovolit. Finálně zjistíte, že demokracie nestojí na respektování zákonů a nikdy na respektování zákonů nesmí stát.  Respektování zákonů je speciální případ respektování druhých lidí,jejich práv a potřeb. Absurdní vymáhání zákonů stylym "kde Vás nachytám abych si vydělal" je mor na demokracii. Demokracie stojí na rovnosti lidí a jejich svobodách plus odpovědnosti a zodpovědnosti vládnoucích, ne na tom, že si vládnoucí nastavují takové fintičky v zákonech, s kterými se nemůžou lidi vyrovnat a vládnoucí je můžou vždy nějak odrbat. Viz. proslavené závádění parkovacích zón prostě všude - bez prostoru pro krátkodobé parkování. Zákon není samoúčelem, právo vládnoucích (a't demokraticky zvolených či různých monarchů, diktátorů atd.) vydávat a vynucovat zákony není samoúčelem. Legitimita vydávání zákonů je jen v tom, že umožňuje lidem lépe žít. Pochopitelěn včetně ono něco-za-něco. Nechám se omezit společností pomocí zákonů, společnost mně zato ale dá lepší žití, než bez těch zákonů. Legitimitea vynucování zákonů je dána tím, že umožňuje lidem lépe žít. Legitimita 50 či 90 je dána tím, že snižuje počet bouraček a jejich důsledků. To evidentně neplatí na měření rychlosti 51 (po průšvih s tolerancí radarů pak 54) u cedule obce.

c 1.7.2008 0:14

Re: Klidně si to nazývejte buzerací,

Ano, s takovými hlupáky, za každou cenu dodržujícími zákon,  by tu byl ještě bolševik!!!

Petr Benes 30.6.2008 17:26

na narek nekterych starostu, ze vyhodili spoustu penez za radary

muzu rict jen jedno - dobre vam tak! a nejlip, kdyby to zaplatili ze sve kapsy! kdyz jim prislo vhodnejsi investovat penize do buzerace spoluobcanu, misto aby investovali do opravy silnic, chodniku a rozumnejsiho nematouciho dopravniho znaceni, tak ted to maji. ;-P

karel 30.6.2008 17:07

Česky problem.

Naš problem neni odhlasovat zakony ale zajistit jejich dodržovani. Je vysměchem že parlament  se snaži aby zakony ktere odhlasuje nebyly dodržovany, a sam jejich dodržovani nazyva šikanou a buzeraci občanu. Nedavno byla akce kde se rušily zbytečne značky a omezeni. Pokud jsou někde zbytečna omezeni měly by motoristicke organizace přislušne organy upozornit. Pokud většina diskutujicich nema rada městskou policii muže ji snadno finančně zničit, tim že bude dodržovat zakony.

J.G. Pašek 30.6.2008 18:47

Re: Česky problem.

R^

Roman 30.6.2008 17:05

DETAIL

Moc se omlouvám ale není 50 km\h MAXIMÁLNÍ rychlost? tzn že se nemá jet ani 53 ani 51 ale MAXIMÁLNĚ 50? a pokud tuhle rychlost nedokážu ohlídat tak nemůžu jet 49 ale jen 45 nebo 40 nechápu tyhle výkřiky o buzeraci těch 5km\h rozdílu netusim koho by po městě natolik obtěžovalo aby někam přijel o pět minut později to samé platí i mimo obec maximální rychlost je 90 tzn žádná 100 nebo 120 ale 90 od toho ty předpisy jsou ne?

předem děkuji za reakce

qwert 30.6.2008 17:21

Re: DETAIL

já bych byl benevoletnější v tom smyslu KDY a KDE. Na přehledné rovné silnici ve 3 ráno ohrozí řidič tak maximálně jelena nebo ježka. Je to sice také abslolutní rychlosti ale stejným dílem i o ochotě sundat nohu z plynu a pribrzdit.

Možná by pomohla značka "rychlost bez limitu" s dodatkovou tabulkou od - do.

Najde se mnoho míst, kde je zákonný limit buzerací, stejně jako se najde řada míst, kde je překročení rychlosti o 20-30 a více km/hod. nikoli přestupkem, ale obecným ohrožením.

karel 30.6.2008 18:07

Re: Re: DETAIL

To už tady bylo že od 23hod do 05hod byla mimo obec neomezena rychlost.

pavel 99 30.6.2008 18:11

Re: Re: Re: DETAIL

dovolím si upřesnit. Mimo obec byla neomezená pořád. Od  23 do 05 byla neomezená i v obci.

Kouba 30.6.2008 21:07

Re: Re: Re: Re: DETAIL

Tak to bylo...a taky si žádná redakce nedovolila zveřejnit příspěvek , kde se autor přiznává k porušování předpisů. Ještě ten den by si VB přijela pro adresu a určitě by z toho byl trest za porušování socialistické zákonnosti, když ne rozkrádání majetku v socialistickém vlastnictví.

karel 30.6.2008 23:03

Re: Re: Re: Re: DETAIL

Je to možne, je už to moc roku.

Honza42 30.6.2008 18:39

Re: DETAIL

Omezení rychlosti je víceméně pitomost a nemá na nehodovost významný vliv. Lze to chápat spíš jako dohodu, jakou rychlost mám u ostatních účastníků za povinnost předvídat. Takže pokud jedu rychleji, ničemu to nevadí, ale musím být vědom toho, že ostatní s tím nepočítají a podle toho se musím já chovat. Pokutovat na přehledné poloprázdné silnici řidiči jedoucího 120km/h je hloupost.

Trochu jiná je situace v centru obcí s výskytem chodců. Tam lze očekávat v podstatě cokoliv a padesátka je tam na místě. Rozumný řidič jede nakonec ještě pomaleji.

Takže moje znění předpisu by bylo asi takhle: Ostatní účastníci si o tobě myslí, že jedeš v obci 50, mimo obec 90 a na dálnici 130. Neočekávaj od nich, že umí správně odhadnout tvoji (vyšší)  rychlost a podle toho se chovej.

Karel 30.6.2008 18:42

Re: DETAIL

Problem je, ze ta 50-ka je casto v mistech kde byt vubec nemusi. Napriklad na 4-proudove silnici se jedna naprosto o neopodstatnenou buzeraci. A v tom je hlavni problem mereni rychlosti. Omezeni jsou prilis restriktivni a tak je velmi nesnadne je dodrzovat. Vlect se v modernim autem 50-kou po ctyrproudovce vyzaduje zbytecne soustredeni na dodrzeni rychlosti. Rychlost by podle me mela byt neomezena, ale trestat by se melo zpusobeni nehod. O vine a vysi by mely rozhodovat soudy, nikoli policie ci urad. Co se tyka nebezpecnosti jizdy, tam je to velmi osidne. Mira, kterou jednotlivi lide vnimaji jako nebezpecnou je velmi ruzna a je obtizne nalezt objektivni meritko. Opet je to asi zalezitost pro soudy, pokud bude zdokumentovano chovani, ktere nekdo citi jako sve ohrozeni, mel by se obratit na soud. Potiz je v tom zdokumentovani.

strejda 30.6.2008 19:33

Re: Re: DETAIL

Problém je hlavně v nárazu na pevnou překážku. Při 30 km oběť vesměs přežije potlučená, při 120 km to má za sebou. Co takhle neomezit rychlost, ale zabití brát jako vraždu, zranění jako úmyslné ublížení na zdraví. Nabourání cizího auta či věci jako loupež.

Olin 30.6.2008 18:51

Re: DETAIL

MĚ, MĚ, MĚ to vadí, když se musím za někým plazit. MĚ vadí idiotská devadesátka, která pochází z dob, kdy rychlost přes 100km/h byla životu nebezpečná. Padesátka v obci mi nevadí, taky ji dodržuji, ale dokážu ocenit obec, která na místech, kde to není nebezpečný, dá 70.Nevadila by mi tolik ani ta idiotská devadesátka, kdyby mi při jízdě 110, což je na mnoha silnicích naprosto bezpečná cestovní rychlost, nehrozila ztráta nějakých bodů a drakonická pokuta - ačkoli jsem nikoho neohrozil. Nevadí mi ani padesátka, ale vadí mi, když se řidiči plazí přes křižovatku 30 a je jim jedno, kolik vozů za nimi ještě projede. Ale ani pomalí řidiči mi nevadí, pokud se chovají ohleduplně a nebrání v předjíždění. Ať si jezdí každý jak to umí, ale vadí mi, že já nemohu jezdit jak umím a musím se plazit kvůli hrozbě nějakých radarů. Silnice by byly i při dnešní zátěži bezpečnější, kdyby policie místo kontrolování dokladů kvůli tomu že jsem jel 100 mimo obec chytala piráty, lidi, co jezdí na červenou a předjíždějí přes plnou, lidi, co závodí v nočním městě, a kdyby místo kontroly idiotské devadesátky mohla neustále monitorovat provoz a operativně nasázela omezenou rychlost (stačí třeba 80) na ta místa, kde je vysoká rychlost nebezpečná a kterých jsou tisíce. Obecně se silnice - bohužel nikoli ve městech - spíš zlepšují dopravním značením. Registruji na tom, že kdyby dopravní policie se mohla věnovat těm problémům, které skutečně problémy jsou, nehod by ubylo a klidu na silnicích přibylo. 

Ludvík 1.7.2008 8:44

Re: Re: DETAIL

Vážení přátelé, pokud jste si toho nevšimli, diskutujete už výhradně o rychlostech mimo obce, kde jde výhradně o působnost policie státní. Obecní policie mimo obce nepůsobí nijak, neurčují rychlosti ani je neměří. Pokud něco dělá blbě policie státní, proč kvůli tomu poslanci omezují kompetence policie obecní - když se tady všichni shodujeme, že v obci je regulace rychlosti oprávněná. Je tedy asi logická i kompetence obcí  chránit své občasny a dodrtžování rychlosti kontrolovat.

c 1.7.2008 0:16

Re: DETAIL

Zase jeden blb, za kterým se plouží kolona 40kou...

Jan 1.7.2008 17:56

Re: DETAIL

Dodržovat rychlost je sice důležité, ale daleko důležitější je bezpečně řídit, tedy sledovat dění kolem sebe, jet plynule a ne s očima na tachometru, rozdíl +- 6 km člověk ve vozidle není sto poznat jinak než podle tachometru a tudíž striktní dodržování limitů je nevíc z hlediska bezpečnosti kontraproduktivní. Pomalou jízdou navíc nutíme ty, kteří by rádi jeli povoleným limitem k předjíždění. Argumentace o rychlosti 45 km v hodině je nesmyslná. Ostatně nesmyslné jsou často i 50 km limity. Ne pokutami ale výchovou a vnímáním spoklečnosti, že nedodržení rychlosti je chybné můžeme zlomit nepříznivý vývoj. To, že se zavedla rovný postih lhostejno zda za 51 až 69 km v hod je známkou naprostého nepochopení toho, coˇje třeba.

qwert 30.6.2008 16:37

meli bychom si ujastinik kde končí přestupek a začíná trestný čin

obecného ohrožení. Nezlobte se na mne, ale pokud někdo pojede obcí rychlostí 180 km/hodinu, nejde o přestupek, ale o trestný čin obecného ohrožení.

Obecné ohrožení podle § 179–180 trestního zákona je trestný čin, jehož se dopustí pachatel, který úmyslně (§ 179) nebo z nedbalosti (§ 180) vydá lidi v nebezpečí smrti nebo těžké újmy na zdraví nebo cizí majetek v nebezpečí škody velkého rozsahu tím, že způsobí požár nebo povodeň nebo škodlivý účinek výbušnin, plynu, elektřiny nebo jiných podobně nebezpečných látek nebo sil nebo se dopustí jiného podobného nebezpečného jednání (obecné nebezpečí), případně obecné nebezpečí zvýší anebo ztíží jeho odvrácení nebo zmírnění.

Rovněž kamion, velká cisterna a pod, která frčí občí osmdesátkou - to není přestupek, ale ohrožení obyvatel kolem silnice.

Vzhledem k tomu, že legislativa umožňuje občanům se chránit, lze podle mne dovodit, že právo měřit rychlost projíždějících vozidel a vyvozovat kroky k zajištěbí svého bezpečeí má každý majitel domu či nemovitosti  u silnice.