21.6.2024 | Svátek má Alois


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
AAA 30.6.2008 16:41

Re: meli bychom si ujastinik kde končí přestupek a začíná trestný čin

Ty jo, to je hodne husty, co? ;-D;-D;-D

Honza42 30.6.2008 16:53

Re: meli bychom si ujastinik kde končí přestupek a začíná trestný čin

Prosím Vás a co je to ta obec ?  To je tam, kde nějaký Lojza usoudil, že zatluče ceduli ? Tak např. vznikla na kolínské výpadovce obec Přistoupim. Nejmíň 20 let tam žádná cedule nebyla a teď ji tam někdo zatloukl. Jaký vliv má zatlučení cedule na "obecné ohrožení"?

Obecným ohrožením jsou lidé, co nepoužívají mozek.

qwert 30.6.2008 17:16

Re: Re: meli bychom si ujastinik kde končí přestupek a začíná trestný čin

Ano, obec je tam, kde někdo zatloukl ceduli. Nelíbí? Bohužel....

Druhý aspekt - a tím je zmíněný fakt že vlastník / uživatel pozemku, nemovitosti obecně, má právo chránit se před nebezpečím - může postavit bytelnou zeď proti nárazu kamionu, může požadovat po správě silnic svodidla a může (dle mého názoru měřit rychlost vozidel, může měřit hlučnost atp. a dožadovat se zjednání nápravy.

Jara London 30.6.2008 17:24

Re: Re: Re: meli bychom si ujastinik kde končí přestupek a začíná trestný čin

Otázka ovšem zní: Bude mu to co platné?

qwert 30.6.2008 18:00

Re: Re: Re: Re: meli bychom si ujastinik kde končí přestupek a začíná trestný čin

já jsem optimista, myslím, že POTÉ CO DOJDE K NĚJAKÉ TRAGEDII MU NĚKDO DÁ ZA PRAVDU, TAKŽE TO MŮŽE BÝT PLATNÉ.

Honza42 30.6.2008 17:54

Re: Re: Re: meli bychom si ujastinik kde končí přestupek a začíná trestný čin

Chování řidiče v dané lokalitě je buď bezpečné nebo nebezpečné. V případě velmi nebezpečného lze mluvit o obecném ohrožení. Rozhoduje o tom desítky faktorů. Cedule na klacku mezi ně nepatří. Nelíbí? Bohužel. Potvrdil jste, že obecným ohrožením jsou lidé nepoužívající mozek.

qwert 30.6.2008 18:06

Re: Re: Re: Re: meli bychom si ujastinik kde končí přestupek a začíná trestný čin

Myslím, že v té otázce nejsme vůči sobě v opozici, nicméně pořád si myslím, že 20tunová cisterna s benzínem atp., která se řítí zatáčkou ve vesnici osmdesátikilometrou rychlostí je nebezpečná.

Kromě toho je třeba rozlišit dvě věci: měření a vybírání pokut na základě měření. myslím, že měřit (a např. zobrazovat okamžitou rychlost na displeji viditelném ze silnice) má právo každý občan. Pokuty - to je jiná věc. Pokud někdo usoudí že náleží jejich výběr pouze P ČR, budiž. Myslím, že měřit (cokoli) má právo každý.

Honza42 30.6.2008 18:28

Re: Re: Re: Re: Re: meli bychom si ujastinik kde končí přestupek a začíná trestný čin

Však jo, souhlas.

Ludvík 1.7.2008 8:50

Re: Re: meli bychom si ujastinik kde končí přestupek a začíná trestný čin

Obecně obec obsahuje objekty obydlené občany ochráněné od obtěžováním omezenci obcházejícími obecná omezení  :-))  

Karel 30.6.2008 19:06

Re: meli bychom si ujastinik kde končí přestupek a začíná trestný čin

Prave tim, ze ta "obec" je velmi siroky pojem tak i "180 km/h v obci" nemusi byt nutne nebezpecna (ale v novinach to vypada hruzostrasne). To totiz neznamena, ze se tam vyskytuji lide ci neprehledna zastavba, ale napriklad, ze tabule je daleko od zastavby, ci se jedna o 4-proudovku dalnicniho typu se svodidly. Ono napriklad motorka na takovou rychlost z 0 zrychli za cca 10 s a zastavit z ni dokaze na necelych 200 m. Ono stanovit, co je bezpecna rychlost je velmi obtizne a zalezi na mnoha faktorech, vozidlem pocinaje, prez podminky na vozovce, hustotu dopravy az po (a to predevsim) schopnosti ridice. Nezkuseny zmatkar dokaze nabourat i na rovne prehledne silnici pri rychlosti 50 km/h, zkuseny ridic je schopen zachranit i krizovou situaci. Dulezite je, aby pomali ridici jezdili predvidatelne a sledovali provoz a rychli ridici predvidali a ocekavali i neadekvatni reakce. Ale mira schopnosti predvidat a resit situace zavisi na zkusenostech a, bohuzel, s temi se clovek nerodi, ziskava je postupne, nekdy i bolestive. Co se tyka obecneho ohrozeni, v souvislosti s rizenim auta, jet rychle, pokud ridic nezpusobi nehodu (primo, coi neprimo (napriklad tim, ze jiny ridic musi provest manevr k zabraneni srazce a pri nem havaruje)), nesplnuje dle meho nazoru skutkovou podstatu tohoto cinu, nebot clovek nejel rychle s umyslem nekomu ublizit a je tezke v tuto chvili mluvit o nedbalosti. Ta je na miste, az kdyz zpusobi nehodu. Za tresty cin obecneho ohrozeni bych povazoval, kdyz nekdo najede mezi lidi, napriklad na zastavce, coz je pravda extrem. Z beznych prestupku za to povazuju predjizdeni na neprehlednem miste (kdy neni ridic schopen predjet na vzdalenost, na kterou vidi), "rezani" neprehlednych zatacek atd.

qwert 1.7.2008 9:54

Re: Re: meli bychom si ujastinik kde končí přestupek a začíná trestný čin

Ono v té obci, kde se bydlí jde také o hluk. Když něco jede 90km/hod dělá to podstatně větší rámus než když to jede 40. Kromě toho vibrace poškuzují majetk občanů okolo silnice.

Za státní peníze daňových poplatníků byly vypravocány hlukové silniční sítě, ale raději se někam založily.

Víte, až nějaký trouba povolí 90 v obci , počítejte s tím že se najde strana, která si do volebního programu dá odškodnění obyvatel a majitelů nemovitostí v místech s nezanedbatelnými  negativními vlivy a dopady dopravy.

Zdeněk 30.6.2008 15:56

Sloužit a chránit

To by měla dělat jak Městská policie, tak Policie ČR. A ne pronásledovat občany. A řidič je také občan. Všechny policie by měly zasahovat proti těm, kdo skutečně ohrožují životy, majetek a veřejný pořádek. Číhání na drobná pochybení, kterých se může mimoděk a bez zlého úmyslu dopustit kdokoliv a která nikoho a nic neohrožují, to v náplni policií nevidím. Tím spíš, že si je platím ve svých daních. Tohle by si měl pan Langer uvědomit. Bohužel, právě na službu občanům by podle koncepce pana Langera měla policie rezignovat.

Také jsem volil ODS.  Příště už nebudu.

Vlado Z 30.6.2008 15:55

populistické (ne)řešení

Já bych zas tak nejásal-to, co parlament předvedl, je jen populistický medový motouz pod nos, není to o pochopení věci a vstřícnosti vůči občanům, ale normální předvolební úplatek

2. nic to neřeší na základních problémech dopravy u nás: A) nefunkční dopravní policie, se kterou se léta nehnulo

B) místy nesmyslné, či pouze "nadměrné" dopravní značení-o které se, jakmile je jednou umístněno, již taky většinou nikdo nestará a nepřizpůsobuje jej aktuální situaci

C)  základní problém není v tom, že městská policie má pravomoc něco kontrolovat, ale v tom, jak tuto pravomoc využívá. Zrušení nějaké kompetence, je jen zdánlivým vyřešením problému-jak spíval Járek Nohavica, každý problém dá se řešit vědecky...

Pak by poslanci měli asi odebrat právo kontrolovat rychlost i policajtům státním, protože ti se ve výběru místa měření, často nechovají o nic zmysluplněji než ti městskí.

Vlado Z 30.6.2008 16:00

..dokončení

Poslanecká většina, která schválila tento zákon, je dost velká, aby mohla tlačit na ministra vnitra a na ministerstvo dopravy, aby řešily skutečnou podstatu problému. Že tak dosud nečinila a ani neavizovala, že by se k tomu chystala, je celkem pádným důkazem, že poslanci nedostali rozum ani náhlý záchvat odpovědnosti vůči občanům je nepopadl. Jen chtěli hodit udičkum takovým věčně naštvaným voličům, jako pan Vlk, v naději, že získají pro svou stranu jejich hlasy do zastupitelstev, a současně se připomenout-bo starý volební guláš již vychladl a do nového ještě daleko.

AAA 30.6.2008 16:11

Re: ..dokončení

A jak by mela smenovna konkretne tlacit nez prostrednictvim zmen zakonu? Na WC?

Vladimír 30.6.2008 15:25

Novinář, aby ho někdo četl ......

Novinář, aby ho někdo četl musí zaujmout a nejčastěji negativně a pan Vlk se přeně takto vyjadřuje, aby byl čten. O skutečnost nebo řešení problému jde až v druhé nebo třetí ..... řadě. To co předvedli poslanci, tak se legislativa netvoří. To že tady někdo říká, že obce pomocí radarů plní obecní rozpočet je zrovna taková lež jako, tvrzení, že státní policie dobře hlídá silniční provoz. Při měření rychlosti dělají zhovadilosti ti i ti, ale ne vždy!!!! Když parlament delegoval měření rychlosti na městské strážníky, tak důvod byl, že když starosta chtěl usměrnit provoz před školou, tak se musel doprošovat státní a Ti se na něj zpravidla vybodli, proto parlament tuto kompetenci takto delegoval.

Troufnu si říci, že se takto někteří parlamentní politici takto zviditelňují, v žádném případě nevytváří koncepční prostředí při tvorbě legislativy. A pan Vlk, protože je to jeho oblíbené téma tyto nezodpovědné jedince vychvaluje.

Pana Langra nebo Blažka nemusím, ale nyní mají pravdu.

Boleslav 30.6.2008 15:39

Re: Novinář, aby ho někdo četl ......

 Pan Vlk nemusí. V  Ml. Boleslavi během víkendu v místní části Debř cca 30m od od služebny MP byl zdemolován přenosný semafor. Náhrada nebyla a semafor z druhé strany pouštěl a zastavoval. Vznikal chaos, který mohl být MP odstraněn, jestli to umí a nebyl. A na usměrnění provozu před školami si najmuli důchodce s plácačkami. Tak na co jsou? Naprostý můj souhlas s rozhodnutím poslanců.

Z 30.6.2008 15:40

Re: Novinář, aby ho někdo četl ...... Nemáte pravdu

Nemáte pravdu. Praxe ukázala, že zákon je využíván především k získávání peněz pro obce a že zvýšení bezpečnosti je jenom záminka. Aby zákon splňoval svůj účel, mělo v něm být také jeho nabízející se zneužití příslušně ošetřeno. Tady není, co hájit. Pokud ten zákon není dobrý, je lepší ho zrušit.

Vladimír 30.6.2008 16:06

Re: Re: Novinář, aby ho někdo četl ...... Nemáte pravdu

Co Vás opravňuje toto říci, vždyť zákon byl podvodně změněn, (tak jako Šojdrová) vpašovali do zákona tato ustanovení.

Pokud by jste měl pravdu, tak proběhne na toto tema diskuse a podloží se exaktními důkazy. Ne dáváte přednost senzechtivým osobám, kteří se vyjadřují, tak jak se vyjadřují, na základě pocitových argumentů.

Honza42 30.6.2008 16:33

Jaké exaktní důkazy proboha? Řídil jste někdy auto?

Já jsem radar na rozumném místě potkal zcela vyjímečně. Vždycky jsou někde v polích nebo ve městech na čtyřproudových komunikacích z principu prostých chodců (mezi svodidly).

Vladimír 30.6.2008 17:18

Re: Jaké exaktní důkazy proboha? Řídil jste někdy auto?

Já tady nepolemizuji, že radary jsou na vhodných nebo nevhodných místech. Státní policie staví radary na stejně blbá místa jako obecní policie.

pavel 99 30.6.2008 18:12

Re: Re: Jaké exaktní důkazy proboha? Řídil jste někdy auto?

no blbější místa už se těžko hledají - pokud vůbec existují.

stoiss 30.6.2008 16:46

Re: Re: Novinář, aby ho někdo četl ...... Nemáte pravdu

Chtělo to malou úpravu, vybrané peníze nejdou do obecní kasy, ale třeba do krajské pokladny. A postřeh s  cedulí v polích,  kilometr od zástavby sedí, mohu potvrdit. Moje bodové konto a peněženka taky.

matěj 30.6.2008 14:24

Ještě Městskou justici.

A je to!

Eva 30.6.2008 13:49

Radary v obci

Radar

Pane Václave Vlku starší,chápu, že Vás obecní strážníci iritují, mně ostatně také.

Předpokládejme,že kontrolují dodržování platného Silnicčního zákona.

Plédujete proto,aby se zákon nedodržoval, protože se rozčilujete, že strážníci měří rychlost a pokutují její překročení as že se pakují obce.Jednoduchá pomoc : jezděte podle zákona (i když je to značně stresové, hlavně ty padesátky kilometry před prvním obydlím uzavřené obce)Vyhrožujete voliči. Pěkné. Jste v jedné řadě s policejním prezidentem, předsedou vlády a jinými, kteří se také zákonům (i když často blb*m) vysmívají.

kima 30.6.2008 14:07

Re: Radary v obci

samozřejmě ale jak chodit a vyhýbat se psímu lejnu , když  není místa kde by nebylo.nejlépe by bylo uplatnit staré přísloví: ševče drž se svého kopyta.státníolicie at měří kde chce a jak chce,za to ji platim.pomocnou stráž VB pardon městskou policii platím za něco jiného.že ano !???8-o

Malý Aston 30.6.2008 14:10

Re: Radary v obci

Celý den jsem bojoval za pořádek na silnicích ale v rámci demokracie souhlasím se všemi( většina),kteří nechtějí aby se rychlost měřila.Počet městských strážníků se již nezmění a aby bylo na jejich platy,částečně hrazených od debilů,kteří jezdí jako šílenci a neumí parkovat navrhuji zvýšit daň ze mzdy každému,aby mohli chodit po ulicích a kontolovat,zda někdo někde nekaká.A protože se musím dopravovat do zaměstnání koupím si malý tank a přežiji.:-D

Kolombo 30.6.2008 14:36

Re: Radary v obci

Jenže, Evo, radary ani strážníci nemohou být všude. Takže, číhají-li na rovném úseku silnice u cedule umístěné kilometr před obcí v polích, nebudou před školou.  přesně podle zákona skásnou "piráta" řítícího se sedmdesátkou kolem oné cedule a uniknou jim piráti jedoucí 70 kolem školy. Dovoluji si odhadnout, že jen proto, že u cedule chytí "pirátů" víc než před školou, kde pojede rychle jen skutečný Pirát. Za obecními úředníky pitomě umístěné cedule , eventuelně neukončenou platnost přenosných značek by měly být obce a firmy pokutovány, a o několik řádů víc než jednotliví řidiči. Počínání obcí je mnohem nebezpečnější, neboť pro zisk úmyslně rozkládá respekt k zákonu.

drak 30.6.2008 14:50

Re: Radary v obci

Tvoří-li zákony jeden hňup (sněmovna), aplikuje-li je pak druhý blb (místní samospráva či vládní úředníci) a nakonec jejich dodržování velice formálně a dosti protismyslně kontroluje třetí blb (městská a státní policie), tak je pak konečný výsledek smutný a kontra produktivní.

Co brání starostům na rovných přehledných úsecích uvnitř obce umístit značku se 60 či nedej bože 70 km/h? Proč na takovéto úseky strkají naopak značky se 30 či 40 km/h, nebo ještě na celou ves dají zónu 30 či 40 km/h?

Odpověď je jednoduchá, na jedné straně se vyhoví tlupě hloupých voličů - příznivců zákazů a na druhé se pak prostřednictvím městských strážníků posvětí loupež za bílého dne a v rámci vámi zmiňovaného silničního zákona.

Nepriospívá to samozřejmě až na obecní kasu nikomu a ničemu.

Určitě by bylo bývalo o něco lepším řešením dát do tohoto zákona definice, na kterých silnic by měla být stanovana jaká maximální rychlost, včetně toho, kde a v jaké vzdálensti od obydlí se smí umístit značka, která označuje obec a snižuje tím tedy rychlost na 50 km/h, kdy a za jakých podmínek se může rychlost snížit na 40 či 30 km/h a kdy se naopak musí i uvnitř obce zvýšit na 60, 70 či 80 km/h. Také by to chtělo překročení rychlosti do 5 km/h řešit domluvou, do + 10 km/h pokutou bez ztráty bodů a u těch vyšších zase naopak o něco "utáhnout šrouby". Rozhodně se ale musí zarazit ona obecní tvořivost a loupeživost. Sněmovnou zvolené řešení není zcela optimální ale lepší neco, než vůbec nic. Já mám na léta najeto cca 1/2 toho, co pan Vlk a na kilometry něco přes cca 600000 bez zaviněné nehody a z toho přes 90% po Praze. Za tu dobu jsem schytal nějaké ty pokuty za nedodržení rychlostních limitů a 2x mi odtáhli vozidlo, z čehož v jednom případě šlo o podlý chyták. Jaké zkušenosti máte s řízením vozidel vy osobně že se do pana Vlka tak obouváte? Já se pohybuji v provozu dosti dlouho a smutné zkušenosti pana Vlka mohu bohužel jen potvrdit.

Jenda 30.6.2008 15:08

Re: Re: Radary v obci

Já si myslím, že by stačilo, překročení do 5km/h za 30 Kč jako poplatek u lékaře, překročení do 10 km/h za 90 jako na pohotovosti a teptve nad 10 km/h větší sazby. Od 20 km/h pak už velké pálky.

Pak by se MPíci přestali honit za 30 korunami a jednou by chytili piráta za 3000 tisíce. A také by pochopili, že pirát je 100x nebezpečnější než lidé v obci jedoucí 51...