21.6.2024 | Svátek má Alois


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
autor 30.6.2008 17:50

Re: Mě, pane Vlku, z duše rozhodně nemluvíte

Akelo,Akelo, přečti si Kiplinga znovu a zkus přemýšlet.

PetrQ 30.6.2008 21:20

Re: Mě, pane Vlku, z duše rozhodně nemluvíte

Hlavně to chce nebýt naivní. Celý problém spočívá v tom, že nikdo soudný přirozeně proti vymáhání dodržování dopr. předpisů nic nemá. Jde o to, jak a kde se měří a kontroluje. V podání městských poskoků většiny českých měst je porušení pravidel silničního provozu s nějvětší měrou společenské nebezpečnosti špatné parkování nebo 53km/h pozdě večer na prázné silnici 100m za cedulí označující hranice obce. Před školou nebo nemocnicí je neuvidíte.

Exemplárním případem outsourcingu výkonu veřejné moci a vydávání zlepšování obecních rozpočtů měřením rychlosti za péči obcí o bezpečnost je moje město - Hradec Králové, jehož záměr měřit za pomoci soukromých firem nedávno smetl NSS. Dlužno dodat, že HK je díky prozíravosti předků dopravně řešen velmi dobře, kdy vnitřní a vnější centrum obepínají dva prstence okruhů, ten vnější má 2 proudy v obou směrech, kde je většinou zcela oddělena pěší/cyklistická  a automobilová doprava. Od okruhu vycházejí výpadovky na Prahu, Pardubice, Ostravu, Jičín a Brno. Obchodní záměr soukromé firmy/magistrátu spočíval v rozmístění 70 radarů... světe div se každých 200m na zmiňovaném dvouproudovém okruhu a výpadovkách. S jednou nebo dvěma čestnými výjimkami ani jeden radar před školami, nemocnicemi v rezdienčních oblastech apod. Plán zcela přesně počítal s takovým a takovým objemem vybraných prostředků z níchž určité velké procento blížící se dvěma třetinám poteče do kapsy soukromé firmy. A pak ať se mi někdo snaží tvrdit, že motivací je bezpečnost...  (Y)

Jsem 110% pro důsledné vymáhání zákonů, ale ať to na silnici dělá PČR a ne městský póvl, který je po personální stránce tvořen "odpadem" který neprošel testy ke státní policii. Není pak divu, že v řadách MP je v Pardubicích neonacista, v Praze úchylové zneužívající malé holčičky a v Brně dementi, kteří zvládnou tak maximálně zmlátit skupinku přiopilých divadelníků.

Schumacher 30.6.2008 11:32

Kdo odpovídá za to, že policie špatně funguje, protože je špatně řízená ? Ministr vnitra a policejní ředitel.

Umějí jen hloupé akce typu "Kryštof" aneb "nůžtičkami a jodisolem v lékárničce za záchranu životů", nebo policejní hlídky nepotkáte. Aby pravidla provozu  měla smysl, je nezbytné, aby byla důsledně vynucována.  I rychlostní limity. Že 50 je padesát a ne devadesát , že devadesát je devadesát a ne sto dvacet, že bezpečná vzdálenost při devedesátce neni patnáct metrů, a že blinkr není samoúčelnou ozdobou.   Že silnice není závodní dráha, ale že slouží k dopravě z bodu A do bodu B. Kdo chce závodit, ať jezdí na uzavřených okruzích. Vrcholným zážitkem sobotní noci, kolem dvaadvacáté hodiny na hlavním tahu asi 20 km od Českých Budějovic k Protivínu, bylo černé neosvětlené terénní auto stojící uprostřed jízdního pruhu. Telefonující blb za volantem se ani neobtěžoval najet ke krajnici natož zapnout výstražné blinkry. Z 80-90 jsem stačil bezpečně zastavit. Ze sto čtyřïceti by to byl problém. Dopoledne jsem zaznamenal desítky vážných přestupků a to jsem rychlostní limity trochu překračoval abych nebrzdil provoz. Přesto jsem byl předjížděný blbci nechápajícími, že mezera přede mnou je bezpečnou vzdáleností (račte si spočítat jak velká vychází pro různé rychlosti), zhruba v polovině případů bez blinkru...Přitom stačí, aby se v silničním provozu pohybovaly policejní hlídky v civilních vozidlech spolupracující se záchytnými hlídkami. Stačí jen aby dodržovaly rychlostní limity. Na pokutách za závažné přestupky by vybraly majlant. Bez kontroly nůžtiček a jodisou.....

Kajda 30.6.2008 11:36

Re: Kdo odpovídá za to, že policie špatně funguje, protože je špatně řízená ? Ministr vnitra a policejní ředitel.

R^Naprosto přesně řečečno!!

Malý Aston 30.6.2008 12:07

Re: Re: Kdo odpovídá za to, že policie špatně funguje, protože je špatně řízená ? Ministr vnitra a policejní ředitel.

Možná to bude i vněčem jiném.Pokud jedu Rakouskem,Německem,Francií nebo Španělskem,policejní hlídky nejsou ale většina řídičů jede plus-mínus jak je potřeba a nařízeno.Proč u nás musí stát policajt takový nebo makový na každé křižovatce a každých 500 m na dálnici jak mnozí požadují?Je to opravdu v moci policie sjednat pořádek?A proč němčouři,rakušané a zejména poláci u nás jezdí jako prasátka?Ve Francii se neměří jako u nás ale jet rychle po vesnici nebo městečku rychle nelze,urveš podvozek na retarderech.Co tak se zaměřit a prachy věnovat na jiné způsoby k omezení rychlosti?A překročení rychlosti o + 20 km,prostě řidičák bez diskuze na 2 roky a chodit pěšky.Vykašlat se na měření + 5 nebo 10 km/hod ale tvrdě proti závodníkům.:-D

Kajda 30.6.2008 12:34

Re: Re: Re: Kdo odpovídá za to, že policie špatně funguje, protože je špatně řízená ? Ministr vnitra a policejní ředitel.

Souhlasím s vámi, ale to by napřed ty závodníky museli policajti, jedno jací, ťofnout. Jenomže v našem Absurdistánu nechytají závodníky na nebezpečných místech, ale právě ty chudáky, co překračují rychlost o oněch 5 - 10 km.

Malý Aston 30.6.2008 12:51

Re: Re: Re: Re: Kdo odpovídá za to, že policie špatně funguje, protože je špatně řízená ? Ministr vnitra a policejní ředitel.

Taky máte pravdu.

Víťa 2.7.2008 14:03

Re: Re: Re: Kdo odpovídá za to, že policie špatně funguje, protože je špatně řízená ? Ministr vnitra a policejní ředitel.

Proč? To je jednoduché. Ve Švédsku jedete a před nepřehlednou zatáčkou je značka 50 km/h. Najedete do zatáčky 70 km/h, v okamžiku nájezdu do zatáčky vidíte jak zatáčka vypadá, dupnete na brzdy prakticky na doraz abyste nevyletěl a příště už to neuděláte. Ještě rád zabrzdíte na 40 protože budete vědět že je tam ta značka z nějakého důvodu.

U nás vám dají značku 20 km/h na přehledné rovince a metr za značkou se měří. Ono to holt má svůj důvod, někde mají značení kvůli bezpečnosti, někde kvůli vybírání peněz...

honzak 30.6.2008 14:06

Re: Kdo odpovídá za to, že policie špatně funguje, protože je špatně řízená ? Ministr vnitra a policejní ředitel.

Jó blinkry! Co by ušetřily nehod a času při odbočování. A za policajty by to mohla hlídat kamera s inteligentním SW.

Možná by chytli toho blba, co si dneska ráno v Záběhlicích bez blinkru najel k prostředku a pak to i s vozejkem švihnul doprava. Zatím mám reakce a předvídavost (a tím pádem celý auto...).

Jenda 30.6.2008 15:03

Re: Kdo odpovídá za to, že policie špatně funguje, protože je špatně řízená ? Ministr vnitra a policejní ředitel.

Padesát je padesát. Ale 51 není 90 a ani 52 není 90. Jak někde uváděl policista ČR. Jednou platil pokutu za 52 km/h. Raději ji sám zaplatil, než by podstoupil martýrium se svými nadřízenými s ohlášením "přestupku".

A teď otázka, má obyčejný řidič šanci poznat 50 a 52? Je opravdu radar tak přesný a nebylo to třeba 49,97654321?

I-Worm 30.6.2008 11:29

Povolil bych MP měření rychlosti

ale bez práva inkasa pokut. Pokuty ať inkasuje státní policie a do státní, nikoli městské, kasy.

David 30.6.2008 11:22

Ještě jednou NAPROSTÝ SOUHLAS!

Pane Vlku,

klobouk dolů, to co už mě několik měsíců dohání k tiché zuřivosti (včetně "úžasného" pražského systému parkování) jste analyzoval a popsal naprosto přesně! Už několik měsíců říkám svému okolí, jak se bude naše pražská pravice divit, až prohraje komunální volby, přestože je Praha tradičně nejpravicovější baštou.

I já, od revoluce tradiční volič pravice, a to ODS, mám chování pražských radních a jejich klonů z městských částí, plné zuby. Asi si myslí, že to za ně bude zachraňovat spoustou Pražáků neoblíbený "chachar" Topolánek. Přitom ale dělá jediný opravdu pravicovou politiku.

Na dokreslení. Stejně nesmyslný způsob parkování (a v Londýně zpoplatněný vjezd do centra) zavedl v Londýně RUDÝ KEN a v Paříži socialistický primátor, jemuž dělá radního pro dopravu zelený (čti zezelenalý komunista), který do svých 50ti let nikdy neměl auto!!! A tyto radnice nám dává pravicový primátor Bém jako vzor a příklad. Je mi pražské ODS líto a pokud se nevzpamatuje, jakákoli jiná trochu rozumná strana ji převálcuje...   A dobře nám tak, asi si lepší komunální politiky nezasloužíme...!

David

libero 30.6.2008 11:33

Re: Ještě jednou NAPROSTÝ SOUHLAS!

Opravdu pravicovou politiku by mohli dělat v Praze, tam na to ODS má dostatečnou většinu.  Topolánek ji nedělá, v téhle koalici ani nemůže.

Jura Jurax 30.6.2008 12:27

Re: Ještě jednou NAPROSTÝ SOUHLAS!

No jo, pouštějte si auta do centra Prahy, ona si tam chvilku pojezdí, smog zahustí a zase vypadnou, protože zaparkovat se tam stejně nedá. Ovšem přecpané páchnoucí tramvaje taky nejsou nic moc ... :-/

I-Worm 30.6.2008 11:20

Ona je ta MP asi obrazem společnosti

faktem je, že zatím mi vždy hrozilo větší nebezpečí ze strany některých řidičů, druhým faktem je, že jsem je nikdy neviděl na nebezpečných místech, prostě tam, kde by mělo smysl hlídat.

gerontusinza 30.6.2008 11:13

Pane Vlku, mluvíte mě z duše

R^;-)

Kajda 30.6.2008 11:04

Pane Vlku,

opět výborný článekR^!! Mám se strážníky podobné zkušenosti. Na Praze 8 jsou snad ti největší ignoranti z celé Prahy. Bezdomovce, kteří se povalují v parku na lavičkách a jenž kálí a močí do křoví nechají bez povšimnutí, ale běda, když se na stejném místě vyvenčí pes. To jsou aktivní razdva (tímto nehájím majitele psů jenž po čtyřnožcích neuklízejí, ale vadí mi svévole strážníků, kterým nevadí velké lejno, ale malé chtějí pokutovat). O parkování a jednosměrkách ustanovených z libovůle výše uvedené radnice raději ani nemluvím.

I-Worm 30.6.2008 11:22

Re: Pane Vlku,

musíte za vším (tedy i za tím lejnem) vidět člověka...

Kajda 30.6.2008 11:40

Re: Re: Pane Vlku,

Ale já je vidím! I ty lejna i ty homelesy neb je mám pod okny:-/

Jura Jurax 30.6.2008 12:23

Re: Re: Pane Vlku,

a hlavně z bezdomovce pokutu nevyrazíte, když má kulové, a je s ním hromada práce ...

Kolombo 30.6.2008 15:08

Re: Pane Vlku,

Tak. Svévole, to je to správné slovo. Kolikrát vidím na "zeleném páse" stát vozidla, ale pokutový lístek nebo botičku mají po průchodu supermanů z městské policie jen některá. jak je vybírají, Bůh suď. nahrává jim v tom i sám zákon, kde se praví že "policista může!! udělit pokutu až do!!! určité výše". Jinak řečeno, za stejný přestupek kamarádovi oficiálně nemusí dát pokutu žádnou, mezi neznámými může diferencovat podle momentálních sympatií nebo výše nabídnuté kompenzace.

Harry 30.6.2008 15:39

Re: Pane Vlku,

No vite asi problem bude v tomto: Co si na tom homlesakovi vezmete? Date mu pokutu? Nema ani floka. Zabavite mu majetek? Zadny nema mimo igelitku s prazdnejma flaskama. Zavrete ho? To jen tak nejde, musi ho odsoudit soud, a za co by sel do bane? Za h...o? kdyz ho zavrete tak mu musite dat najist, pak se vam vykali v cele a zitra ho musite pustit...... Takze se akorat vyspi jednou v teple.  

Mirek 30.6.2008 10:31

Naprosty souhlas

Mluvite mi z duse. Dik.

Honza 30.6.2008 10:05

Naši byrokrati a represivní složky si zvykli

pohlížet na majitele automobilů jako na snadný objekt šikanování a zdroj snadno získaných financí. Bohužel u nás nijak nefunguje zpětná vazba, která by jim naznačila, že jejich platy jdou z daní, zaplacených z kapes občanů, z nichž je drtivá většina i majiteli automobilů. A že vlastnictví a používání automobilů je jednou z důležitých podmínek fungování moderní ekonomiky a tudíž i umožnění samotné existence těchto institucí. V normálním světě se pohlíží na automobilovou dopravu jako na normální součást života a předpisy neslouží k šikanování řidičů, ale k zajištění bezpečnosti a možnosti využívat tento způsob dopravy pokud možno spravedlivě všemi občany - což znamená, že regulace parkování a možnosti vjezdu autem není řešena pouze s ohledem na to, kdo na tom vydělá nějaké peníze, jak je tomu většinou u nás.

Malý Aston 30.6.2008 10:20

Re: Naši byrokrati a represivní složky si zvykli

Jenže to co píšete,může fungovat a platit ve společnosti,která je na určité kulturní a sociální úrovni a to my bohužel nejsme.Tak si to přiznejme,ještě dlouho budeme jako hovádka a bez buzerace to nebude fungovat.K západní kultuře,k vážení si svého majetku a života a respektování života druhých a majetku druhých máme ještě hodně a hodně daleko.:-D

AAA 30.6.2008 10:34

Re: Re: Naši byrokrati a represivní složky si zvykli

Tak tak. Buzeraci jsme se zbavili vazeni si majetku a zivota a buzeraci se k tomu nejlepe

dobereme zpet. Zkratka, cim ses zkazil, tim se taky napravis :)

libero 30.6.2008 11:02

Re: Naši byrokrati a represivní složky si zvykli

V normálních zemích je zpětnu vazbou Autoklub, což je u nás jen spolek k prožírání peněz ze Sazky svými vrcholnými funkcionáři. Však je předseda zasloužilý Svazarmovec.

tomík 30.6.2008 10:03

Městská policie Praha Jižní město

Pro zlepšení výkonu služby dostali od starosty Horkého  místní strážníci na Jižním městě v Praze, 6 horských kol. Nikdy jsem žádného strážníka na kole neviděl a docela mě zajímá kde kola zmizely? Kdo si rozebral?

I-Worm 30.6.2008 11:25

Re: Městská policie Praha Jižní město

nejspíše jim je někdo ukradl...Možná se to ze strachu z paní Džamily (a spol.) bojí vyšetřovat...

libero 30.6.2008 10:02

"Jestli v Praze a v jiných městech postaví ČSSD do voleb jen trochu slušné kandidáty, bude mít ODS velké starosti. "

Tak tohle tedy nehrozí, kde by je vzali?

Ale jinak přesné. Situace tam, kde bydlím: Pravidelně na chodníku celý den parkující auto uctivě obcházejí. Skásnou maximálně někoho, kdo na stejném chodníku odstaví auto na chvíli, aby si došel na poštu a nechá "blinkry". Další oblíbené místo je nesmyslně umístěný zákaz zastavení naproti, který nejen že je zcela debilně umístěn, ale navíc není ze směru příjezdu vidět, neb je ve větvích stromu.

Pakáž.