2.5.2024 | Svátek má Zikmund


Diskuse k článku

Změňte ústavu

Momentálně, pokud jde o politiku, jediné, co mě zajímá, je sobotní hlasování britské sněmovny. Tipuju, že sněmovna dohodu s unií neschválí, protože si nedovedu představit, že by spolkla exteritorialitu Severního Irska, ale třeba to dokáže.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Anděl 19.10.2019 12:08

Nerozumím. Co tedy bylo podstatou toho vodvjekýcho vovlivňování, abychom ho odlišili od přímých vlivů jevů, které nejsou abstraktní, ale fyzicky se vyskytují ve fyzické blízkosti ovlivněného člověka?

F. Sojka 19.10.2019 13:29

Potstatou bylo vojebávání hlupáků chytrejma. Kdo měl víc chtěl víc, kdo nebyl podnikavej nebo byl slabej, tak hrbil hřbet. Světem nevládne princi dobra ale zla, to dobře popsal uš starej Frojd.

Nás učili vo prvovytněpospolnejch, votrokářskejch nebo feudalistickejch společenstvích. F tý dobje to tydlenc štítky nemjelo, ty se dávaj dodatečně. To je stejný jako s těma ismama. Lidi si to stejně pletou a kapitálISMU f číně řikaj komunismus, páč se jim to hodí, aby se vůči něčemu snadno vymezili.

Muháč

J. Anděl 19.10.2019 13:56

Jasně, ale na mě moc placatý.

Jistě, že v jednom směru platí, že "člověk nemá to, co si zaslouží, nýbrž to, co si vezme".

Ale vynechávat "ismy" (což je, souhlas, až novodobý název něčeho mnohem staršího a jednoduššího), které vznikají tím, že lidi "dělají věci stejně, myslí stejně, synchronně" je podle mě podceňování dost mocných sil lidského světa.

V "ismu" totiž nevládne ani ten silnější, resp. nikdo není silnější, než "ismus". Což si vyzkoušeli třeba různí zavraždění vůdcové revolucí.

F. Sojka 19.10.2019 14:31

Dobrá reakce ale skuste jít eště dál. Tyhle ismy fčetně jinech nálepek jako demogracije fungujou na stejnym principu jen těch vojebávanejch je podstatně víc, nemaj se ofšem úplně špatně, to zas néé.

Prostě se rošíří nějaká ajdea, hlupáci to baštěj a choděj volit, Babiš, Kellner, Háva si rochněj. Etecera Hehehe

J. Anděl 19.10.2019 15:02

Fungujou na stejným principu, ano. Ale potenciálně silnejm, kteří by si mohli vzít a mít, podsouvají cizí záměry. Nemusí k nim přijít silnější pes a říct "dělej, co chci já, jinak tě sežeru". Udělají to dobrovolně a ještě věří, že slouží dobrý věci.

Z čeho vzešla naše výměna názorů? Z mýho tvrzení, že ismy ovlivňovaly život lidí odedávna, v "poslední době" (díky informační revoluci, kterou započal asi knihtisk, dodávám teď) víc, než dřív. Právě proto, že je tak možný vojebávat víc lidí. Ale autoři těch ideálů z toho vojebávání ani kolikrát nemají přímo zisk, což by z přímýho vojebávání malýho množství lidí měli. Takže se jim to, podle mě, vymkne z rukou a dál si to žije vlastním životem.

Ismy jsou past i pro chytrý a silný a užitek z nich nemá nikdo. Neplatí stopro, ale takhle zformulováno to má větší sílu :-).

M. Kolář 19.10.2019 11:40

Lidé si ve svobodě žijí, jak chtějí.. Ať se tatík stará o sebe, bude to lepší .. A že naší současnost neovlivňuje komunismus ? Ovlivňuje stále a zásadně.. On sám je toho příznakem..

F. Sojka 19.10.2019 12:07

Nojo další ekšpert.

Komunismus dneska lidi nevovlivňje a nigdy nevovlivňoval, páč tu žádnej nigdy nebyl. Dybyste řek, to prolhaný učivo Markxe, tak byste byl blíž.

Dnes pomáhá vládě nějaká strana kerá si řiká komunistická, ale neni to komunismus co s Andrušou praktikujou.

A Čína uš vůbec není komunistická, to Severní Korej má ke komunismu blíš. Nejblíš indijáni v Amazóniji. Muhehe

M. Prokop 19.10.2019 12:54

Příznakem ne, pozorovatelem. Komunismus ze Západu. Zelený.

J. Matuška 19.10.2019 12:05

Co bylo z transformace nejriskantnější?

Každého metodologicky poučuji, že změna systému se nedá zužovat na jednotlivé body, které v něm byly. Šlo o transformaci jako celek a jeho politické prosazení. Pokud jde o body, klíčový byl samozřejmě 1. leden 1991 – liberalizace cen a zahraničního obchodu. Člověk nemohl odhadnout, co přesně po 40 letech zmrazených cen najednou udělá jejich uvolnění. Jaké budou řetězové reakce. Stejné to bylo se zahraničním obchodem, kde jsme žili s minimální devizovou rezervou. Předstupněm bylo nalezení devizového kurzu koruny, s nímž by se do těchto základních kroků šlo. A to jsem se strašlivě utkal – ne s Valtrem Komárkem (tehdejší místopředseda federální vlády – pozn. red.), který chtěl marku za tři koruny, to byly hlouposti. Ale s misí Mezinárodního měnového fondu (MMF), která sem přijela s tím, že jsme tu devalvaci koruny měli udělat ještě daleko větší (český návrh byl 28 korun za americký dolar, MMF navrhoval 33 korun – pozn. red.). Poprvé v historii MMF se ministrovi financí podařilo poslat misi domů. Do té doby to bylo tak, že když mise řekla, padl třeba indonéský prezident. Ale já jsem měl takový odborný statut, že mise odjela a MMF nám pak poslal jiné lidi. To byl heroický úspěch. To, že ten „můj“ devizový kurz vydržel až do roku 1997, tedy sedm či osm let, je známka toho, že jsme zvolili správně. Stanovení kurzu byla klíčová věc, z níž člověk nespal.

Zdroj: https://www.lidovky.cz/domov/havel-byl-z-jineho-testa-vzpomina-exprezident-klaus-v-rozhovoru-pro-ln.A191018_210544_ln_domov_vlh

P. Horak 19.10.2019 13:10

Jako PEZIDENT byl Klaus Rv senzacni, ze MARUSKO!!

J. Matuška 19.10.2019 13:30

Díky, pane prezidente![>-]R^

J. Ptáček 19.10.2019 11:12

Na téma doplnit naše zákony jsem ukradl komunistům tři podnětné návrhy:

1. O tom kdo je vinen a kdo nevinen...rozhodne strana. (usnesení KSČ, prosinec 1952)

2. Musíme popravovat nejen viníky. Popravy nevinných udělají na široké masy mnohem větší dojem. (Leninův ministr N. Krylenko)

3. Cesta ke štěstí se uskuteční prostřednictvím diktatury proletariátu, vládou bez zákonů, vládou jedné strany. (sám Velký Lenin v dílku "Stát a revoluce)

A. Alda 19.10.2019 11:09

Naprosto nesouhlasím.

Jsem rád, že máme přímou volbu presidenta. Tak je to ve většině civilisovaných zemí s výjimkou Německa a všelikých těch monarchií.

V. Mokrý 19.10.2019 11:24

Tak jest. To mělo být už od r.1989.

J. Vobr 19.10.2019 10:56

V ANGLII JE DESET DOPOLEDNE, TAK TO ASI ZA CHVÍLI ZAČNE !!!

Corbyn lordem protektorem !!!

;-D;-D;-D

V. Mokrý 19.10.2019 11:06

Jo, ČT 24 už to jede navostro v přímém přenosu, jako kdybychom to mohli nějak ovlivnit. Celostátní akce Z/sázení stromků je tolik nezajímá.

M. Ilsner 19.10.2019 11:07

Ten labouristickej pablb se chce stát premiérem. Mohlo by mu to vyjít, leč dopadl by ještě hůře než May a Johnson, který se bude plazit ve stoce.

J. Vobr 19.10.2019 10:47

ZATÝKÁNÍ A VĚZNĚNÍ JE EVROPSKÁ HODNOTA ???

Od Španělů by se Poláci měli učit ???

A CO NA TO JOUROVÁ ???

Cooo ??? XXX

J. Anděl 19.10.2019 10:59

No, evropskou hodnotou je spíš důstojný kriminál s telkou a fitkem. Kriminál obecně je jinak hodnotou téměř všude, s výjimkou míst, kde je snazší člověka zastřelit.

J. Venc 19.10.2019 11:04

Zastřelit nejlépe na stadionu - to komerční hledisko bych nevynechával, neb lid se "pobaví" a ještě se prodají vstupenky.

Anebo zplastinovat, rovněž metoda.

:-)

J. Anděl 19.10.2019 11:08

Zplastinovat? To neznám.

Zajímavý efekt: ještě před chvílí jsem byl zcela spokojený, teď mám najednou pocit, že mi něco chybí :-)

J. Venc 19.10.2019 11:11

"Voda a tuk jsou v těle nahrazeny určitými plasty, které zabraňují biologickému rozpadu, dovolují zachovat většinu vlastností původního vzorku a dokonce je možné se ho i dotýkat".

V podstatě high-tech balzamování.

:-)

J. Anděl 19.10.2019 11:12

To je technika, použitá na exponátech výstav lidského těla?

Au...

:-)

J. Venc 19.10.2019 11:19

Ano. Plastuprostého Lenina mají za tlustým sklem a nepovolují osahávání.

:-)

J. Anděl 19.10.2019 11:28

Tohle téma má strašně moc velice temných zákoutí. Pojďme k něčemu neutrálnějšímu, třeba situaci v Sýrii...

... nevím, jaký zvolit smajlík... Hm, tak třeba takhle V

J. Venc 19.10.2019 12:22

A navíc jde o naprosto neekologickou metodu.

:-)

J. Anděl 19.10.2019 13:20

Myslíte, že tak díky mikroplastům skončíme všichni? To je budoucnost lidstva jak od Cliva Barkera :-)

J. Venc 19.10.2019 15:59

Zplastinováni? Nastane doba - kdo nebude posmrtně či v případě vyplnění patřičného formuláře s kvalifikovaným souhlasem i předsmrtně zplastinován, jakoby vůbec nežil.

:-)

M. Kolář 19.10.2019 10:59

Rozkopávači EU už se vrhají i na jednotlivé státy.. To jsou ti přátelé suverenity.. Suverénní bude každá vesnice a potom už jenom diktatura.. Španělské úřady jednají v souladu s právem. Katalánští separatisté-politici jsou bandou komunistických gaunerů, patří za katr..

J. Hejna 19.10.2019 10:24

"chce, aby mohl předkládat návrhy zákonů"

Předkládat návrhy, pane Neffe.

Schvaluje parlament.