29.6.2024 | Svátek má Petr, Pavel


Diskuse k článku

Z výjimek pravidlo

Článek 50 Ústavy České republiky dává prezidentovi důležitou pravomoc, totiž vetovat zákon schválený Poslaneckou sněmovnou. Ta se musí zákonem znovu zabývat a schválit ho většinou plného počtu poslanců, tedy sto jedním hlasem. Prezident Havel ve svém prvním období užil svého práva veta devětkrát, poté se mu to zalíbilo, přitvrdil a vetoval celkem sedmnáct návrhů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
rezy 6.4.2006 12:13

souhlasím, taky to tady od rána píši

že je obecně správné nařídit výrobcům ochranný příklopný kryt nad kotoučem, ale je blbost ten kryt nenařídit a naopak předepsat provozovatelům a výrobcům, že musí být v komoře a platit příspěvky .
Sch.glosátor 6.4.2006 12:20

A co obsluha výtahu ?

Výtah  je přece "lanovka a kolejové vozidlo". A víme, že občas nebezpečné a proto vyžadující kvalifikovanou obsluhu. Možnosti jsou dvě. Buď řidičské oprávnění k obsluze výtahu po absolvování výtahoškoly a   rozdělené podle skupin výtahů podle typu a nosnosti tak jako u jiných vozidel Trestníh postih  (od 1. 6. 2006) za řízení výtahu bez řidičského oprávnění. Nebo povolit provozování  výtahů s obsluhou, což by při počtu výtahů významně snížilo nezaměstnanost.
Nekamenujte mě, je to vtip. A hlavně to neposíletje Šimonovskému, mohl by to vzít vážně.
honzak 6.4.2006 12:31

Re: A co obsluha výtahu ?

špatně - v duchu "vlekařského" zákona by obsluha samoobslužného výtahu byla vázanou živností. A museli bychom platit daně!
Ladislav N. 6.4.2006 12:35

Re: Re: A co obsluha výtahu ?

A jste si jist, že provozování vleku ("výtahu") není vázaná živnost?  
Sch.glosátor 6.4.2006 12:49

Daně - samozřejmě.

Z každé jízdy podle ujeté vzdálenosti. Nezapomenout na zvláštní ekologickou daň ze spotřebované elektřiny, daň z luxusu a poplatek do národního protiobezitologického fondu, do fondu pro odškodňování obětí výtahového násilí. Samozřejmě pojistné pro povinné pojištění odpovědnosti za škodu způsobenou výtahovým provozem. Odstupňované podle nosnosti výtahu. Výtahová daň za rychlovýtahy (obdoba dálničních poplatků). Zvláštní poplatek za nadváhu, navyšující ekologickou daň a poplatek do národního obezitologického fondu.
Obdobný režim zavést pro užívání chodníků.
www racek 6.4.2006 12:32

Re: Tak mne napadá,

no, pokud vím, příslušná vyhláška upravuje náležitost cirkulárky co je nv prodeji a použivatel se musí řídit zásadami bezpečnosti práce. pokud se to stane ve firmě, že ulítne paleček, zkoumá se hned zavinění ... pokud doma ... tak vám pojišťovna třeba řádně zkrátí pojistné plnění. třeba že jste odmontoval kryt, abyste líp řezal polena...
Šumavák 6.4.2006 12:34

Hele, vy nemáte co mít doma cirkulárku,

ale máte od Bursíka kupovat biopelets nebo v krajním případě štěpku !!! Tak tu cirkulárku ve vlastním zájmu koukejte odevzdat na nejbližším úřadu !
Sch.glosátor 6.4.2006 12:37

I návod na použití toaletního papíru.

Chvilka nepozornosti a prsty jsou v.....
rezy 6.4.2006 12:58

:-)))))))))))))))))))))))))))))

martin tamtaky 6.4.2006 11:34

Boj o čas

zdivočelá rudo-růžová většina v parlamentu jako na běžícím pásu odsekává jeden legislativní zmetek s někdy zásadním obsahem ve strachu, že po vobách by to už nebylo tak jednoduché. Senát a posléze prezident se všemi prostředky snaží tuto lavinu brzdit. Každý den hraje pro Klause, proto ta zběsilost komentářů.
Počkejte si na poslední zasedání vlády  to se teprve všichni nasereme!
Pazúr 6.4.2006 11:40

Re: Boj o čas

dobrý Martine, až na to, že zrovna TENHLE ten zákon vymysleli a prosadili poslanci KDU-ČSL
martin tamtaky 6.4.2006 11:44

Re: Re: Boj o čas

pazúre, podívejte se na hlasování ve sněmovně a nepleťte vymýšlení od předkládání. Je to zákon o drahách a živnostenský je k němu přilepený
Pazúr 6.4.2006 11:53

Re: Re: Re: Boj o čas

Místopředseda vlády a ministr dopravy ČR Milan Šimonovský: Pane místopředsedo, dámy a pánové, dovolte mi, abych se také vyjádřil k tomuto návrhu zákona, který vzešel z Poslanecké sněmovny a byl modifikován v Senátu.
Já se domnívám, že bychom měli pořád sledovat hlavní myšlenku zákona, a to zvýšení bezpečnosti, která na lyžařských vlecích v současné době zajištěna není. My jsme v minulosti pravděpodobně nedopatřením navrhli, aby vleky byly vyřazeny ze zákona o dráhách, nepodléhaly zákonu o dráhách, a byla to chyba, protože směrnice, podle které musíme harmonizovat naše právní prostředí, tak vleky považuje za stejnou součást jako lanové dráhy, to znamená, že tam, kde je přístup veřejnosti, je potřeba bezpečnost skutečně stále a stále kontrolovat. Týká se to jak technických podmínek vleků, kdy si myslím, že ani Senát neměl problém s tím, že budou každý rok revize na těchto vlecích a že bude každých pět let prováděna prohlídka a zkouška těchto vleků. Myslím si, že debata o tom, zda obsluha vleků má mít alespoň výuční list anebo že vůbec má být provozovateli vleků k dispozici autorizovaná osoba, která bude takto vyškolena, je skutečně ve prospěch bezpečnosti naší, ale zejména dětí, které všichni posíláme na všechny možné konce republiky, a určitě bychom měli zvažovat jejich bezpečnost. Myslím si, že by měla být za námi doba, kdy složitá technická zařízení obsluhují různí prodavači párků v létě a v zimě se stěhují na hory obsluhovat vleky, že by skutečně měli mít základní technické proškolení a dokázat odhadnout nebezpečí, které hrozí zejména dětem z provozu vleků, které jsou různých konstrukcí a skýtají různá rizika.
Poslední poznámka je, že doufám, že Sněmovna zváží, že tato novela je i harmonizační a že tato novela ještě doplňuje naše právo o emise spalovacích motorů drážních vozidel pro nově vyráběná vozidla, a bylo
jonáš 6.4.2006 12:22

Re: Re: Re: Re: Boj o čas

Rozumím tomu správně, že nyní lanovky a vleky, byvše nedopatřením ze zákonu o drahách vyřazeny, žádným revizím nepodléhají a jejich bezpačnost je dána pouze dobrou vůlí provozovatelovou a boží? Boží.
Sch.glosátor 6.4.2006 12:35

by měla být za námi doba, kdy složitá technická zařízení obsluhují různí prodavači párků

Ano, řidičák i na počítač, pračku, mikrovlnku, sporák, pro elektrický elektrikářské zkoušky, pro plynový plynařské zkoušky, pro kotel ústředného topení i topenářské a kominické. Jinak každé zařízení zaplombované a obsluhované přivolaným odborníkem. Pro obsluhu travní sekačky průkaz obsluhy drobné mechanizace, pro zalévání....Samozřejmě za náležitý každoroční poplatek a s podmínkou absolvování zdokonalovacích kursů. A to není všechno. Adekvátně tomu rozšířit autorskoprávní ochranu i na využívání  technologických postupů  včetně kuchařských receptů. Z ceny každého prodaného výrobku, nářadí a zařízení, například kladiva, šroubováku, vrtačky, sporáku odvést příslušnou částku ochranným svazům. I z každého vytvořeného díla. Čili zavést režim povolenek a zpoplatnění všeho.
jonáš 6.4.2006 12:44

Re: by měla být za námi doba, kdy složitá technická zařízení obsluhují různí prodavači párků

Co to motáte -- do vaší soukromý kuchyně žádná hygienická kontrola přece nechodí. Ale do kuchyně ve vaší soukromý hospodě, kde kuchtíte pro veřejnost, už samozřejmě může. Po vlastnim pozemku si můžete jezdit i bez řidičáku, a třeba s tankem. Na veřejný silnici je to jiná -- sem myslel že se držíte svýho verpánku?
Sch.glosátor 6.4.2006 13:02

Aha.

Na veřejný silnici můžu jezdit i s tím tankem. Můžu (technicky), ale nesmím. To že nesmím není proto, že je to silnice, ani že je veřejná, ale protože mi to nějaký zákon zakazuje. Ani na soukromém pozemku nelze dělat cokoli bez povolení. Například stavět. To také říká zákon. Čili kriteriem toho co se smí a co se nesmí, je zákon. Nikoli spadlý z nebe, ale vydaný a sankcionovaný státní mocí. Když státní moc vydá zákon, tak kontrola bude chodit i k Vám do kuchyně. Tolik k věcné stránce. Obecně doporučuji k pozornosti, že diskuse o tomhle se aktálně vede v lehce kratochvilném  tónu....
jonáš 6.4.2006 13:16

Re: Aha.

tak jistě, můžete zřeba někoho zastřelit, když se vám zachce, to je vaše volba a žádnej zákon tomu technickými prostředky nezabrání. Potom je to ovšem všechno jen trvalá spotřeba na volnoběhu.
kiki 6.4.2006 13:18

Re: Aha.

ono jde spis o tom, ze mne a dalsi ucastniky silnicniho provozu zakon chrani pred vami a vasim tankem, chrani take silnice nebo to co z nich zbylo atp. Ostatne v pripade stavby na vlastnim pozemku chrani zakon i vas pred vami samotnymi, abyste si nepostavil neco, co by pak vam a prip. i komukoliv jinemu spadlo na hlavu. Tudiz obecne neni problem v zakonehc, ktere by neco zakozovaly, ale spise v jejich pouziti ci zneuziti.
Pazúr 6.4.2006 11:53

Re: Re: Re: Boj o čas

Celá historie zákona je zde:
kocour 6.4.2006 11:53

Re: Re: Boj o čas

Pod návrhem jsou podepsání poslanci Kapoun, Vykydal, Hojda, Kala, Sýkora, Vlček, Melčák, Hašek, Hojdar - 1 lidovec, 1 komunista, zbytek ČSSD.
 
Čumil 6.4.2006 11:34

No, musel jsem pryč, ale k jen k té technické stránce vleků:

Pochopitelně neznám ani vetovaný zákon, ani stávající technické předpisy. Jen mám určité pochybnosti, zda lze z technických důvodů zastavit provoz vleků se zvratkami. Kdo je lyžař, ví, o čem mluvím - jsou to ta nejjednodušší malá zařízení, s holým tažným lanem, na než se za chodu nahazují kotvy. Úkolem lyžaře je při rozjezdu postupně vypouštět lano závěsu tak, aby zvratka byla v trvalém tahu a nevyskočila z tažného lana. Nebezpečí, že smyčka závěsného lana zachytí lyžařovu ruku, prst, či jenom rukavici, je prostě chronické a v této konstrukci neodstranitelné. Obsluha na tom nic nezmění. Čím větší lyžařova váha, tím hůře pro skřípnutou okončetinu. Obávám se, že tahle zařízení odpovídají dosud normám - a běžně jsou využívána zejména na dětských loučkách.
Pavla B. 6.4.2006 11:39

Re: No, musel jsem pryč, ale k jen k té technické stránce vleků:

Zastavit provoz vleků se zvratkami! Z hyginických důvodů!
hodne neRath 6.4.2006 11:41

takze pane Cumile....

to je "Peheci Klausofobie". O veci vite prdlajs, ale ze veto je spatne to vite urcite.
Čumil 6.4.2006 11:58

Re: Re: No, musel jsem pryč, ale k jen k té technické stránce vleků:

Tož, z hygienických důvodů bych raději zastavoval vleky se zvratky...
Pavla B. 6.4.2006 12:07

Re: Re: Re: No, musel jsem pryč, ale k jen k té technické stránce vleků:

Tak se pokusím znova, Vy jeden jazykovej puristo: Zastavit vleky, jsou-li na nich zvratky.  
martin tamtaky 6.4.2006 12:09

Re: Re: Re: Re: No, musel jsem pryč, ale k jen k té technické stránce vleků:

Pavlo, pro mě je poblitý vlek unapetitlich
Čumil 6.4.2006 12:51

Re: Re: Re: Re: Re: No, musel jsem pryč, ale k jen k té technické stránce vleků:

No, to je mi téma - dodnes to vidím, zimní narvaný noční expres na Slovensko, cez Žilinu, Poprad až do Košic - kalné ráno pod Tatrami, naproti sedí vojáček v extrovce v hlubokém bezvědomí a periodicky si ublinkává na blůzu...
rezy 6.4.2006 12:19

potichůůůůůůůůůůůůůů

uslyší to aston a odstaví diskusi :-)))
martin tamtaky 6.4.2006 11:41

Re: No, musel jsem pryč, ale k jen k té technické stránce vleků:

milý strýcu, slovo zvratka jsem poprvé slyšel až na Moravě a v Krkonoších v mládí jsem na ní ani nejezdil.
Naše rodina má doma čtyři, jako každý místní lyžař. Zvratkové vleky jsou jen ve městě (intra muros) dva a budou i za třicet let. Provozuje je místní oddíl a poplatek raději nenapíšu - tak je mrňavý.
Nikdo na světě neodstraní tato zařízení a riziko je jasné, v tom je Váš popis přesný. Ale kdokoliv z nás vlekařů kontrolujemepřpojení zvratky a pokud se popruh o něco omotává, okamžitě zvratku shazujeme.