2.6.2024 | Svátek má Jarmil


Diskuse k článku

Vydat, či nevydat

Soudcovská unie se ohradila vůči výrokům nově zvoleného předsedy sněmovny Radka Vondráčka. Týkaly se vydání Andreje Babiše trestnímu stíhání. Vondráček šlápnul do měkkého hned dvakrát. Poprvé, když řekl, že je třeba být s vydáním Babiše policii opatrný, protože jde o budoucího premiérministra, a pak do toho zašlapal dupáka výrokem, že je potřeba počkat, až budeme mít solidní a nestrannou policii a soudy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
S. Lazárek 3.12.2017 10:32

Re: Pane jo.,

Ten chlap mluvil dobře, jen se trochu bojím, že to nakonec bude taky jen autíčko na dálkové ovládání, přestože bych mu přál opak.

L. Novák 3.12.2017 10:38

Re: Pane jo.,

Je to ve stylu Babišova kréda, které zahlásil kdysi v České televizi. "Já sám ničemu nerozumím, na to si najímám specialisty..." Tak tohle bude jeho dítě ve stejném stylu. A na dálkové ovládání, samozřejmě. :-)

S. Lazárek 3.12.2017 10:40

Re: Pane jo.,

Navíc pokud vím, i sám Andréš podlehl kouzlu podnikání ve zdravotnictví. .....

J. Franke 3.12.2017 9:59

Dobré poledne ze zimní Svobodné Republiky Králický Sněžník

Vydat...

A co nejdřív změnit zákon tak, aby tu platilo to samé, co v Británii, USA nebo ve Švédsku, aby nikdo nebyl v trestním stíhání ve výhodě.

K. Krejčů 3.12.2017 9:55

Pan Vondráček má pravdu,

Aston se mýlí. Samozřejmě je Čapí hnízdo Babišova soukromá věc. Ale kdo kauzu "vytáhl" na světlo? Politické strany. A proč? Aby se Babiš nestal premiérem. Protože se ho bojí. Takže jeho vydání/nevydání JE politická věc.

V. Hájková 3.12.2017 10:03

Re: Pan Vondráček má pravdu,

Jak víte, kdo tento BUREŠUV PODVOD VYTÁHL NA SVĚTLO :-))) Prostě jen slinty KOBLIHÁŘE!

K. Krejčů 3.12.2017 22:22

Re: Pan Vondráček má pravdu,

Chybí-li argument, přijdou urážky. Klídek.

L. Novák 3.12.2017 10:06

Re: Pan Vondráček má pravdu,

Zase jeden Babišův (placený nebo z blbosti?) trouba...

Čapí hnízdo by byla Babišova soukromá věc v případě, že by si na ně sám vydělal a ZA SVÉ (poctivě?) vydělané peníze nakoupil.

Jenomže komunista a agent StB Babiš dostal různými podvodnými kličkami DOTACI v řádu desítek milionů Kč, o které musel stát nejdřív oškubat daňové poplatníky, aby je Babišovi mohl vyplatit. Že šlo o dotaci z EU je tady jedno, zdroj peněz je stejný - z našich kapes vykradené peníze, které jsme si mohli utrácet sami.

Takže pokud anonisti dělají z vydání Babiše k řádnému prošetření POLITICKOU VĚC, pak zřejmě politika nepoctivosti a okrádání státu je ústřední ideou vzniku ANO, protože svého zakladatele brání před řádným prošetřením celé kauzy, které se sám Babiš zcela prokazatelně snazí zdržovat a odkládat tak, aby k němu nemohlo dojít. A jestliže se jedná o jedince, který se do politiky vydal s heslem že "Všetci kradnú, len ja som čistý ako ľalia...", pak v jeho útěku před trestním stíháním do poslanecké imunity je třeba vidět další důkaz, že Babiš není čestný a poctivý člověk.

V. Kotas 3.12.2017 10:17

Re: Pan Vondráček má pravdu,

Tyhle dotační kličky využívalo/využívá mnoho dalších, nejen Babiš a nikdo si jich nevšimne. A mockrát na úplné zbytečnosti.

R. Brzák 3.12.2017 10:26

Re: Pan Vondráček má pravdu,

Ano, to je pravda. Avšak mnoho dalších se necpe do politiky (tedy k moci nad námi) a to s mohutným odsudkem dosavadní politiky a slibem sjednání nápravy. Když chci nápravu věcí veřejných a za tímto účelem musím odevzdat část své svobody nějakému jedinci (protože ANO je jen jedinec, tedy parta zaměstnanců pana Babiše), musím vybírat někoho, kdo svou minulostí dává aspoň zdání poctivosti a čestnosti...tak si tu Babišovu minulost natřete na chleba či ještě lépe nasypte do kávy - jak vám asi bude chutnat?

V. Kotas 3.12.2017 11:18

Re: Pan Vondráček má pravdu,

Největší pytlák, nejlepším hajným, to vám potvrdí feudál Kadlík z Orlíku.

R. Brzák 3.12.2017 11:22

Re: Pan Vondráček má pravdu,

Jenže hajný je podřízen vlastníkovi lesa - zatímco premiér (či jiný politik) s tzv. politickou (nebo-li žádnou osobní) odpovědností si vlastníky lesa natírá na chleba za pomoci jím rozšiřované státní správy...

V. Kotas 3.12.2017 11:28

Re: Pan Vondráček má pravdu,

Když už, tak maximálně 4roky, do dalších voleb.

R. Brzák 3.12.2017 11:44

Re: Pan Vondráček má pravdu,

Předchozí čtyři roky jsou nic? A předchozích dvacet let, kdy si vodil politiky z ČSSD jako své koníky?

S. Lazárek 3.12.2017 10:33

Re: Pan Vondráček má pravdu,

Tak jestli zrovna na tohle náš pan budoucí premiér spoléhal, tak mu to nevyšlo.

P. Vaňura 3.12.2017 11:50

Stručně jasně napsáno

Ale nejšílenější je "kauza poslaneckých trafik..."

B. Rudolf 3.12.2017 9:40

Použít na Babiše jeho vlastní metr

Babišem vedené Ministerstvo financí používalo vůči některým firmám dost brutálně presumpci viny. V řadě případů vydávalo zajišťovací příkazy, jejichž oprávněnost byla později zamítnuta soudy. Přitom uvalení zajišťovacího příkazu na firmu má vysoký likvidační potenciál. Sám Babiš tedy ještě nedávno prosazoval postup: "Pokud se nějaká firma dostala do podezření, je správné se chovat tak, že důsledkem bude s velkou pravděpodobností její likvidace." Nemá tedy lidský nárok na to, aby se s ním zacházelo jinak. (Mám na mysli jeho odchod z politiky.)

Dokonce to vypadá tak, že zástupci Ministerstva financí v této agendě dlouhodobě lhali: https://www.youtube.com/watch?v=AK6HZP1Uy0Y

R. Brzák 3.12.2017 10:31

Re: Použít na Babiše jeho vlastní metr

Pane Rudolfe, v posouzení Babiše i praktik ministerstva financí pod jeho vedením se shodneme. Ale nevím, jestli si pamatujete jedno heslo, které sice možná způsobilo mnoho zlého, ale jsem přesvědčen, že i dobrého. To heslo zní - "nejsme jako oni"...

Pokud začneme uplatňovat presumpci viny (tak, jak to dělá minfin a tak jak to hlásá AB), tak se rozlučte s právním státem a potažmo se základní motivací Vašeho souseda s Vámi společně udržovat Váš společný stát...což o to, já jsem s tím srozuměn, s erozí právního státu dlouhodobě nespokojený - ale co VY, socialista?

L. Novák 3.12.2017 10:49

Re: Použít na Babiše jeho vlastní metr

O presumpci viny/neviny tady jde i nejde. Podstatné je, že v politice by lidé trestně stíhaní pro podvod (což je zde na úrovni daňového deliktu a ve velkém rozsahu) setrvávat neměli a neměli by se skrývat před řádným vyšetřením za poslaneckou imunitu.

Babiš (když už se dere do funkce a hlásá finanční poctivost) by se ROZHODNĚ neměl bránit řádnému došetření kauzy a vyhýbat se různými kličkami účasti v situaci, kdy je obviněn z (...).

R. Brzák 3.12.2017 10:53

Re: Použít na Babiše jeho vlastní metr

S tím souhlasím - ovšem postup minfin není srovnatelný s trestním stíháním, které, doufejme, respektuje právní řád. Minfin svou mocí již při prvních svých krocích bez ohledu na presumpci neviny téměř zlikviduje firmu.

L. Novák 3.12.2017 11:17

Re: Použít na Babiše jeho vlastní metr

Ano, v tom s vámi plně souhlasím. Např. Mironet s tím má své bohaté zkušenosti.

B. Rudolf 3.12.2017 11:48

Re: Použít na Babiše jeho vlastní metr

Máte pravdu v tom, že poslanci by měli prozkoumat, zda je žádost o vydání pana Babiše dostatečně podložena, a rozhodnout podle toho.

To, co jsem napsal, byl můj vnitřní lidský postoj. Jestliže někdo sám zastává presumpci viny natolik silně, že se tímto postojem podílí na ekonomické likvidaci řady lidí, mám pocit, že si zaslouží, aby se na něj uplatnil stejný metr.

Ale máte pravdu - v právním státě by mělo být podstatné jen to, nakolik dobře je žádost policie o jeho vydání podložena.

J. Vobr 3.12.2017 9:17

VE STŘEDU NÁM MIKULÁŠ NADĚLÍ ANDRÉŠE !!!

A těm co zlobili přinese Kalouska !!!

___________________________________________________

:-)))

:-)))

P. Hlosta 3.12.2017 9:21

Re: VE STŘEDU NÁM MIKULÁŠ NADĚLÍ ANDRÉŠE !!!

Já bych to bral, kdyby byl cosi podobné, jako kdysi Klaus. Klaus byl s gaťaty dole a do zadku špárku na drobné, tedy pokladnička. Kalousek by se hodil do sbírky jako vysmátý se vztyčeným prostředníčkem a svěšeným tím oním. ;-))

L. Novák 3.12.2017 10:15

Re: VE STŘEDU NÁM MIKULÁŠ NADĚLÍ ANDRÉŠE !!!

Pamatuji si, jak tyhle odporné keramické či sádrové kýče prodávali všude možně stánkaři v 90. letech i u silnic... Kdo si je pořídil, tak sám o sobě tím ostatním podává významné sdělení. :-P

P. Hlosta 3.12.2017 10:31

Re: VE STŘEDU NÁM MIKULÁŠ NADĚLÍ ANDRÉŠE !!!

Ten sádrový kýč není pro mně na výstavku pro oči, ale jako sběratelské kousky. Trpaslíky na zahradě také nemám. Ale jednoho mám přeci jen; je v barvě kamene a tiše sedí v skrytu pod jehličím. ;-)

L. Novák 3.12.2017 11:45

Re: VE STŘEDU NÁM MIKULÁŠ NADĚLÍ ANDRÉŠE !!!

Jednoho krásného "trpaslíka" má jeden můj známý na zahradě, ale to je trpaslík od dobrého výtvarníka a s těmi sádrovými se vůbec srovnávat nedá. To je umělecký kousek, za který bych klidně dal tisíce... :-D

P. Hlosta 3.12.2017 8:53

K adventu

Když je ten advent, tak by měla být diskuze o víře. Víra křesťanská je sice odlišná od víry politické, ale podobu určitě spolu mají. Kdo kdy viděl skutečně pravicového, nebo skutečně levicového člověka, dle této pomůcky politické víry konajícího a k tomu ještě aby byl vrcholným politikem? U každého se dá najít odlišné konání od jeho víry. A tak nás všechny paradoxně naše víry spojují. Spojují nás v našich chybách, v prohřešcích proti své víře a to ať už křesťanské, náboženské, nebo politické.

Pro odklony od víry je těžké získat důvěru. Politik může slibovat horydoly a lidé mu nevěří, nemají v něj důvěru. Ne že by nešlo realizovat to, co slibuje, ale nemá důvěru pro své odklony v konání s ideologií té, či oné víry. U náboženské, křesťanské víry je odlišnost od politické, že věřící může(!) důvěřovat svému nejvyššímu a jestli skutečně věří v něj, pak se i podle toho v životě chová.

Jinak je tomu u politicky věřících, kteří mají svou politickou stranu, potažmo hnutí za důvěryhodné. Nic tyhle nenutí se chovat podle ideí té strany i hnutí. Nijak se nemusí volič té strany strachovat, že by mu mohl kdo má absolutní důvěru věřících vyčíst, jak se v životě chová. Markantní ukázka je na bývalých komunistech, co s klidem zahodili stranickou knížku a šli dělat kapitál. Tací zpravidla jsou nejúspěšnější v majetku.

Co je to vlastně morálka a svědomí dnes? Pro ateistu naprosto nic. Pokud se nejedná o jeho osobní zájem ovšem. Tak jsem rád za to, že se stále udržuje křesťanský ritus a tradice. Advent zapálením první svíčky aspoň malounko připomene potřebu morálky a svědomí pro společnost.

A. Trick 3.12.2017 9:11

Proboha,

co jste to vyplodil?

"Co je to vlastně morálka a svědomí dnes? Pro ateistu naprosto nic"

P. Hlosta 3.12.2017 9:18

Re: Proboha,

Sem rád, že ste si všim, že jsem plodil. ;-)) Co s mým výplodem vy naděláte je už ale vaše věc. ;-)