12.5.2024 | Svátek má Pankrác


Diskuse k článku

Všechno při starém

Náčelník generálního štábu Karel Řehka možná kdekoho zaskočil konstatováním, že při konfliktu Ruska a NATO bychom byli účastníkem od první minuty. Na Velitelském shromáždění dále pokračoval, že je nutné přebudovat armádu tak, aby byla schopna operovat v pozemní válce širokého rozsahu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Jirkovský 23.11.2022 7:30

Co to melete, pitomče?

P. Hák 23.11.2022 6:52

O to, kdo je suverénní, v reakci pana Louly nejde, pane Mařáku. Pan Mach tvrdí " Před 24. únorem 2022 se o vstupu Ukrajiny do NATO vůbec nehovořilo.", přičemž pana Kostelanského obviňuje, že je lhář.

Tak jak to teda je? Jeden z těch dvou lže. Který?

V. Mokrý 23.11.2022 6:52

!R^:-)

J. Lukavsky 23.11.2022 6:51

"ruskému vedení musely blikat všechny varovné kontrolky" Ruskému vedení bliká něco pořád, už od Petra Velikého, vždyť nic jiného neumí nežli se rvát a dělat chyby a proto se rvát dál. To už je takový zvyk. J.L. end

J. Lukavsky 23.11.2022 6:48

"nedávný incident při dopadu rakety na území Polska" Při každém větším vojenském cvičení nám někde bouchlo něco co nemělo a naopak nebouchlo co mělo. Takže Ukrajina a Polsko se domluví a omluví a odškodní pozůstalé. Křečovité radovánky jak teď Polsko vyhlásí Ukrajině přinejmenším válku jsou poněkud mimo. Poláci dobře vědí, že po Ukrajině by byli na řadě oni. J.L. end

J. Fridrich 23.11.2022 6:39

Ano, vše při starém. Dnes se sice chopil napsat úvodník ne Aston-Neff, ale Jan Kovanic, ale vše při starém - Babiš je opět v hlavní roli. Ale velká změna to není, sice napsal nadpis - "Proč by generál Pavel nemusel vadit" - ale hned v druhém odstavci je na pořadu HNOJOMET na Andreje Babiše.. A pokračování ? Je v něm stará dobrá ohraná písnička Čapí hnízdo, a Čapí hnízdo po 1 357 mé, tak, jak v posledních létech téměř denně Babiš, Babiš a Babiš. Nevadí ani to, že před pár dny se mihla v médiích zpráva, že Brusel "odšpuntoval" zadržené dotace pro Agrofert s tím, že Andrej Babiš není ve střetu zájmů... To nic nemění na tom, že kauza se týká oprávněnosti dotace ve výši 50 mil. Kč na výstavbu areálu Čapí hnízdo, který v roce 2008 čerpala společnost Farma Čapí hnízdo, a.s. - tedy před 14 léty... Naši politici a média mají nárok na medaili za VYTRVALOST.

L. Caslavka 23.11.2022 6:37

Nez zacnete p. Mach hloupe argumentovat, doplnte si zakladni znalosti... :-)

https://www.syrzdarma.cz/clanek/zapad-vedel-jaka-bude-reakce-ruska-na-flirtovani-ukrajiny-s-nato

O. Uživatel 23.11.2022 6:35

Uživatel požádal o vymazání
V. Mokrý 23.11.2022 6:14

:-)

V. Mokrý 23.11.2022 6:13

!!R^

V. Mokrý 23.11.2022 6:06

My osobně ne,

ale mnoho dalších - ano !

V. Mokrý 23.11.2022 6:05

!!

R. Langer 23.11.2022 5:42

Je vtipné, jak bolševici z Brusele mluví o nějakých koloniích. ;-D

I. Koubová 23.11.2022 5:42

Přesně pane Langer, ten dvojí metr je strašný.

R. Langer 23.11.2022 5:40

Ale to je přece spravedlivá válka... ;-D ;-D ;-D

I. Koubová 23.11.2022 5:40

R^

I. Koubová 23.11.2022 5:40

;-D máte to špatně - kolonií Ruska, nebo kolonií Západu ?

I. Koubová 23.11.2022 5:38

:-( strašné, oni nás do té války nacpou....

I. Koubová 23.11.2022 5:37

A že Turecko je v Sýrii, to je pod Astonovu rozlišovací schopnost. :-( https://zpravy.aktualne.cz/zahranici/pri-tureckych-naletech-bylo-v-syrii-zabito-12-vojaku-a-prisl/r~46a56d14689f11ed8d680cc47ab5f122/

M. Mařák 23.11.2022 5:34

A proč by neměla? Ukrajina je podle Vás kolonie Ruska, nebo suverénní stát?

R. Langer 23.11.2022 5:16

No tak snad někdo za vlast padnout musí, ne, soudruzi? :-P

R. Langer 23.11.2022 5:14

Ano, děláme všechno pro to, aby konflikt BYL MOŽNÝ. :-P

V. Loula 23.11.2022 4:43

Ale ale. Ukrajina má přímo v ústavě zakotveno, že bude usilovat o vstup do NATO a Porosenko v únoru 2019 před volbami slíbil, že přihlášku do NATO podá nejpozdeji do roki 2025.

D. Mach 23.11.2022 4:02

Lžete jako vždycky. Před 24. únorem 2022 se o vstupu Ukrajiny do NATO vůbec nehovořilo. Ale Putin svým útokem dosáhl toho, že tam kromě Finska a Švédska vstoupí i Ukrajina. Jen si takový úspěch asi nechtěl připsat na vrub svého panování.

J. Kostelanský 23.11.2022 2:57

Ale na mix 2 zpráv o zrychleném přijetí Ukrajiny do NATO a snaze Ukrajiny získat jaderné zbraně snad Rusko ani jinak zareagovat nemohlo. To už ruskému vedení musely blikat všechny varovné kontrolky. Zvláště, když vidíme, jak se Zelenskij chová teď - bez nejmenšího zaváhání by začal jadernou válku.

Možná ty 2 zprávy byly jenom kachnou vypuštěnou z jistých míst. A možná byly založeny na reálném základě. To je ale teď již zcela nepodstatné.

J. Kostelanský 23.11.2022 2:57

To, že jak Rusové vedli válku na Ukrajině na začátku, vůbec nesvědčí v prospěch teze, že se na válku na Ukrajině připravovali a připravili. Spíš to působí, že to bylo spíše provizorní a rychle udělané rozhodnutí. Působilo to spíše jako parodie na útok - alespoň v prvních dnech. Branci v obyčejných GAZ-ech nebo kolony vojenské techniky dlouhé desítky kilometrů. Mainstream to ale chápe - jak jinak - jako projev typické ruské neschopnosti.

Důvod pro takové rozhodnutí by byl. A hned dva:

1. Zelenskij začal otevřeně mluvit o tom, že Ukrajina se bude usilovat o znovuzískání jaderných zbraní, přičemž v západní Evropě na to neřekli NE. Spíš se tamní politici vyjadřovali v tom směru, že Ukrajina by na to měla mít nárok. Jediný, kdo se proti této myšlence vyjádřil, byl Biden. Ale co řekne Biden, je zcela nepodstatné. Jednou říká tak, po druhé tak.

2. Současně s tím se začalo mluvit o zrychleném nebo urychleném přijetí Ukrajiny do NATO. Lze si pod tím představit různé lhůty. Např. i podmíněné v průběhu jednoho dne a ratifikaci všech zemí do týdne.

Mezi těmito dvěma událostmi a ruskou invazi proběhla velice krátká doba - v řádů dnů.

Ve mně to vyvolává dojem (netvrdím, že to tak je, jen to ve mně vyvolává takový dojem), že to bylo jako s Majdanem a jinými barevnými revolucemi. Nebo "chemickými útoky" v Sýrii. Bylo naplánováno, že se stane to a to, co vyvolá "oprávněnou" reakci ze strany Západu. A pak se už jen hledaly způsoby, jak by se to a to mělo stát.

V tomto případě to měl být útok Ruska na Ukrajinu. Rusům se na Ukrajinu moc nechtělo. A to dokonce ani začátkem tohto roku, kdy v důsledku ostřelování měst na Donbasu ukrajinskou armádou do Ruska prchaly desetitisíce lidí. Vzpomene si na to dnes někdo?

D. Mach 23.11.2022 2:31

Russáci snad chtějí jednat? Turci to s nimi zkoušeli, ale už i oni nad těmi russofašisty zlomili hůl.

F. Žůrek 23.11.2022 2:05

...krvácející Ukrajinci...

proč se nejedná o klidu zbraní, o míru?

P. Hatina 23.11.2022 1:56

Je to sice naprostá pravda, jenomže omyl je v předpokladu jakým způsobem toho " odstrašení" má být dosaženo. Pokud se snad Aston /i jiní / domnívají, že se toho dosáhne protiruskými projevy protiruských politiků (u nás i jinde), tak to se naprosto mýlí.;-D

Ale řekněme že by se toho mělo dosáhnout připraveností západních států zaútočit okamžitě a drtivě proti Rusku, to by jistě ohromný odstrašující účinek mělo.

Jenomže - i v tom byl poučný nedávný incident při dopadu rakety na území Polska. I když - ale právě proto, že se od večera předpokládalo že to byla ruská raketa, tak západní lídři, včetně našich vládních politiků, přiznejme si to ztratili celou noc vykecáváním se do médií a na sociálních sítí. S tím že všichni čekali "až někdo jiný" přinese přesnější informace, a až někdo jiný "rozhodne zda se svolá nějaká konference", nebo se podá nějaká žádost o aktivaci, atd..

Ale taková chyba, takové zpoždění, v případě skutečného napadení Ruskem, by byla kritická.

F. Žůrek 23.11.2022 1:16

Jednat o míru. NE válčit!