Neviditelný pes
První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996Diskuse k článku
Veřejný taxík
Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
![]() |
Jura 9.9.2007 9:48Taxik patří do veřejné dopravy a tady určítě patří regulace. Trh toto nezvládá. Praha je zdárný příklad. |
![]() |
Rodion Romanovich Raskolnikov 9.9.2007 10:11Re: Taxik patří do veřejné dopravy a tady určítě patří regulace. Trh by to mozna zvladnul. Problem je v tom ze mezicas mezi zrusenim regulace a casem kdy by trh situaci (mozna) zvladnul by byl relativne dlouhy a s naprostou urcitosti doprovazen velmi negativnimi jevy, s tim ze vysledek neni zaruceny ve svetle toho ze (i) taxiky jsou skutecne casti mestskeho dopravniho systemu (ii) taxikari jsou zas/rana svoloc (iii) kontrola soutezniho prostredi je v pripade taxiku prakticky nemozna. Neni v zajmu Prahy aby ze sebe delala jakysi experiment toho jestli neviditelna ruka volneho trhu vec vyresi ci ne. Nakonec nikdo nenuti taxikare aby se zivili timto zpusobem. |
![]() |
Rodion Romanovich Raskolnikov 9.9.2007 9:42Radar na ne! Ten nas ochrani pred sferou Ruskeho vlivu. http://www.financninoviny.cz/index_view.php?id=270445 |
![]() |
Zelený 9.9.2007 9:36Magistrát se stal obětí tržního hospodářství Všichni primátoři za ODS vyznávají zásadu, že trh si poradí se vším, regulace je zbytečná. Rozhodnutím soudu se stali obětí vlastního sebeklamu. Kdy se probudí?? |
![]() |
PRASI DENT 9.9.2007 9:42Re: Magistrát se stal obětí tržního hospodářství TI chrápou, podobně jako většina našich neslavných politikusů na svých naditých žocích, jako Blaničtí a MLASKAJÍ......Už aby se s nimi a podobnými od shora dolů - TRHLO...... |
![]() |
Slezan 9.9.2007 10:14Re: Re: Magistrát se stal obětí tržního hospodářství Ti co přijdou po nich nebudou lepší |
![]() |
PRASI DENT 9.9.2007 10:29Re: Re: Re: Magistrát se stal obětí tržního hospodářství Tahle skutečnost sice hrozí, ovšem už dávno mělo být občanům umožněno korigovat PŘÍSTUPY A ČINY svých zastupitelů.....Pakliže si dnešní mocní přímo pěstují společnost bez sebevědomých a většinou nesvéprávných občanů bez občanského a právního povědomí, je to věc druhá......V opačném případě si vlastně NIC LEPŠÍHO NEZASLOUŽÍME...... |
![]() |
Slezan 9.9.2007 10:38Bohužel, v poslední větě máte pravdu. Snad budoucí generace na tom budou líp díky otevření se světu, tato postotalitní je podle mého názoru obrazně v pr/deli. |
![]() |
Bořek 9.9.2007 8:07Taxislužba Pokud Magistrát některým firmám,které provozujím taxislužbu přiděluje exkluzivní místa(např.na Staroměstském nám.)tak proč si nedají do smlouvy,za co budou jezdit.Pokud nebudou chtít přistoupit na tyto podmínky,tak mu smlouvu nedají.Jednoduché.Ostatní ať si jezdí třeba za 1000Kč za kilometr.Potom je na zákazníkovi,jestli takové předražené služby využije.Podle mne je taxikářů mnoho.U nás před domem jich každý večer stojí několik.A nezdá se,ža by byli vytíženi.Mají-li pouze několik zákazníků za noc,tak musejí nasazovat vysoké ceny. |
![]() |
Ola 9.9.2007 7:35Vy to nevíte? DP patří pod Magistrát a na městském soudu jsou kamarádi. Rozhodně swvazky mez Dp a Magistrátem jsou při tisku jízdenek velmi silné |
![]() |
Historik 9.9.2007 4:31V Praze, která je přecpaná dobře fungující MHD (metro, tramvaje, autobusy) jsou osobní auta, tedy i taxíky, dost velký přepych. Zvlášť, když souběžně s poloprázdnými tramvajemi a autobusy MHD jedou po ucpaných pražských ulicích prázdná osobní auta (jede v nich jen řidič, tedy jednoválec). Taxíky jsou v Praze naprosto zbytečné a jsou na úrovni ostatních osobních aut, která jen zdržují a znemožňují provoz pražské MHD. Osobní auta bych z pražských ulic vypráskal, nebo vpustil do Prahy za krvavé mýtné. |
![]() |
Dave A. 9.9.2007 5:05Re: V Praze, která je přecpaná dobře fungující MHD (metro, tramvaje, autobusy) Správně - vytlačit dopravu z města! Obchody na periferii! Rezidentům nařídit chůzi! Prahu si rozvracet nedáme! |
![]() |
Ladislav N. :-))) 9.9.2007 8:17Re: Prahu si rozvracet nedáme! |
![]() |
Výrobce SPZ 9.9.2007 6:43Re: V Praze, která je přecpaná dobře fungující MHD (metro, tramvaje, autobusy) Nebo to udělat, jako v Číně. Jeden den povolit jízdu aut s SPZ s posledním číslem sudým a druhý den lichým. A tak to střídat. |
![]() |
VL 9.9.2007 9:46Re: Re: V Praze, která je přecpaná dobře fungující MHD (metro, tramvaje, autobusy) Tenhle systém zkoušeli v Římě, výsledek, ti kteří na to měli, tak si pořídili druhé auto, třeba ojetinu a dali patřičný úplatek při přidělování čísel, aby měli jedno sudé a jedno liché a mohli jezdit autem každý den. Narostl počet ojetin ve městě a zvýšilo se obsazení parkovacích ploch. |
![]() |
dr Turnovsky 9.9.2007 11:10Re: Re: Re: V Praze, která je přecpaná dobře fungující MHD (metro, tramvaje, autobusy) vetsina z nich uz druha auta mela....jedno do mesta, druhe na delsi cestovani. Ale v podstate souhlasim. Stejny stav je i v Praze |
![]() |
Krzysztof Ulanowski 9.9.2007 9:01Re: V Praze, která je přecpaná dobře fungující MHD (metro, tramvaje, autobusy) Pro me vyborny napad (vypraskat osobni auta z mestskych ulic), protoze jezdim na kole! |
![]() |
VL 9.9.2007 9:49Re: V Praze, která je přecpaná dobře fungující MHD (metro, tramvaje, autobusy) Jako ideální řešení bych viděl, dostavět městský okruh a po jeho dokončení do části za ním vpouštět pouze auta rezidentů, tedy těch, kteří tam mají bydliště, nebo firemní auta firem, které tam mají sídlo, jinak mýto 500 Kč denně. |
![]() |
Honza42 9.9.2007 12:16Re: Re: V Praze, která je přecpaná dobře fungující MHD (metro, tramvaje, autobusy) Správně, zakázat návštěvy rodinným příslušníkům, řemeslníkům všeho druhu, a ostatním službám. Do centra totiž všichni jezdí schválně jenom proto aby tam překáželi. Třeba takový topenáře, chlaďaře nebo výtaháře bych tam vůbec nepouštěl. Vlastně jo, a za každou byť minimální opravu si připravte rovnou tu pětistovku navíc. |
![]() |
Kanuk 9.9.2007 3:03regulace taxíků a jiné Oponenti regulace tady píšou, jako kdyby taxikářské licence si vymyslel magistrát. Já se domnívám, že si to vymysleli taxikáři, stejně jako starodávné cechy, aby konkurenci udrželi na takové úrovni, aby jim moc nesrážela ceny. Kromě toho, ekonomika provozu taxi závisí na tom, jak je auťák využit. Proto samostatný taxikář, jezdící sotva 12 hod denně, bude těžko konkurovat společnosti, provozující radiový dispečink s auty v provozu 24 hod. denně a řidiči jezdícími na provisi. T.j., když řidič nejede, na jedné straně nevydělává, ale společnost s ním také nemá žádné vydání. |
![]() |
Honza 9.9.2007 2:03Regulace v New Yorku Už to tady určitě někdo napsal, nemám bohužel čas číst příspěvky. Cena taxi se musí regulovat a reguluje se všude v civilizovaném světě, protože (zejména pro cizince) zde neexistuje rovné postavení mezi prodávajícím a kupujícím (službu): v cizím městě prostě nemáte šanci si vystoupit a hledat s kufry jiného taxikáře s příznivější cenou. Pamatuju se na svou první návštěvu New Yorku v r. 1992 (tou dobou u nás právě vrcholilo nadšení volným trhem a v Praze existovaly neregulované smluvní ceny taxi). Už v letadle nad Atlantikem nam promítali informační film, kde mimo jiné vysvětlovali, že jediný, kdo nám smí zavolat naletišti taxi, je uniformovaný "dispatcher" a že jediné taxi, které je autorisované nás odvézt, je žluté taxi s příslušným číslem, a že pevně regulovaná cena za kilometr je XX centů. A to vše v království volného trhu v USA. Kdy už konečně přestaneme vynalézat trakař..... |
![]() |
Kanuk 9.9.2007 5:26Re: Regulace v New Yorku Menší chyba. V USA určitě za míli. |
![]() |
Ladislav N. 9.9.2007 8:23Re: Regulace cen taxi v New Yorku a ceny benzínu v USA No jo, jenomže v USA je benzín za polovic, než koupíte v Česku. Stát "reguluje spotřebu" tím, že z konečné ceny benzínu za 30 Kč si sebere zhruba 1/2 na daních... Takže benzín by mohl být klidně za 15,-/litr. |
![]() |
Real 9.9.2007 8:34Re: Re: Regulace cen taxi v New Yorku a ceny benzínu v USA L.N.jen nepochopill,že řeč je o regulaci a ne o ceně benzínu. |
![]() |
Ladislav N. 9.9.2007 8:40Re: Re: Re: Regulace cen taxi v New Yorku a ceny benzínu v USA O regulaci už bylo řečeno vše včera, tak si to přečtěte pozpátku a nepruďte tady. Moje poznámka se týkala především těch "centů za kilometr" v New Yorku. |
![]() |
Pepa 9.9.2007 12:32Re: Re: Re: Re: Regulace cen taxi v New Yorku a ceny benzínu v USA Ty chytráku, když nebyla uvedena konkrétní cena v centech za kilometr, ber to pouze jako informaci o tom, že v USA mají cenu taxislužby nějak určenou a systém nějak organizovaný. |
![]() |
VL 9.9.2007 9:54Re: Regulace v New Yorku Problém je ten, že kdekoli v civilizovaném světě je povolání taxikáře podřadným zaměstnáním s malým finančního ohodnocením, které nedosahuje příjmu kvalifikovaného dělníka. Proto v NY jezdí s taxiky Vietnamci, Rusové, Ukrajinci, v Německu Turci a černoši a tak podobně. U nás se za doby socialismu stalo tohle povolání zlatým dolem, doplněným nelegální směnou valut a zprostředkováním prostituce. To že tyto doby skončily si naši taxikáři nechtějí připustit a z toho vycházení při určování vlastních cen. |
![]() |
Klapacius 9.9.2007 1:05K té kritizované regulaci Autor: vlk IP: 88.101.160.xxx Datum: 08.09.2007 21:13 A není jedno, jestli Vás okrádají regulovaní či neregulovaní? Nebylo by lepší udělat něco s tím okrádáním? No samozřejmě ! Něco udělat s okrádáním znamená také regulovat. |
![]() |
Mislead 9.9.2007 7:35Re: K té kritizované regulaci a není rozdíl mezi regulací tj. např. uzákoněním ceny a konrolou dodržování pravidel? |
![]() |
vlk 9.9.2007 0:24Už mi chybí ke štěstí jenom F.V. s konjunkcí demokracie, svobody, KSČ, kamenolomu, Vízka a taxislužby... ...vlčice zahlédla že začínám být milý, zmocnila se flašky aby dohnala náskok a vede nějaké divné eroticky podbarvené řeči. Asi mám padla. Dobrou :-))) |
![](http://1gr.cz/u/IWEB31.gif)
![](http://m.1gr.cz/u/free.gif?r=GgSRabUcBMgbKpQ&p=2l29wYMe%7c0_nRiHUVbI%7cOMwbRkUUXb%7cf27ys1eEUwcIw1Dvx1%7cOUZwGVFIX%7c1lRMxwDWG3&x=Z5_tKC)