29.6.2024 | Svátek má Petr, Pavel


Diskuse k článku

Veřejný taxík

Má město právo regulovat cenu jízdného, nebo nemá? Městský správní soud v Praze se rozhodl, že na to město právo nemá.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
vlk 8.9.2007 21:22

Já se omlouvám,

v zápalu boje a vykonávání několika činností zároveň jsem na Vás reagoval v domění, že se opět ptal nick Real. Vlčice je v souběžném vykonávání odlišných činností lepší :-)))

Souhlasím, je to naprosto irelevantní, ale on se zeptal a já neměl důvod mu odpovědět. Když to potřebuje...;-)

Modrý pták 8.9.2007 21:31

:-)))

vlk 8.9.2007 21:34

*neměl důvod NEodpovědět, pochopitelně. A to přehížím tu domněnku ;-(

Delta 8.9.2007 21:37

Re: vlku,

Modrý ptáku, opravdu vám nenapadá, že osobní informace občas pomůže druhému pochopit, proč dotazovaný zastává takový a nikoli jinaký názor? Ostatně ten, kterého jste se ptal, je zřetelným a hlasitým šiřitelem názoru, že zdrojem individualismu je právě soukromý majetek....

vlk 8.9.2007 21:41

Musím se ohradit.

Individualismus je stav mysli. Soukromý majetek může být jeho vyjádřením.

Modrý pták 8.9.2007 22:00

Samozřejmě, že napadá.

Je to další variace na téma, o kterém jsem psal vlkovi.

AeroKarel 8.9.2007 22:13

Re: Re: vlku,

Spíš zdrojem svobody než individualismu, proto také bolševíkům tolik vadil.

Richard III. 8.9.2007 21:11

Vydělají jen taxikáři, prodělá město.

Jsem rád, že článek poukazuje na rozpor v jednání taxikářů, totiž na fakt, že jejich tržby jsou v rozhodující míře odvislé od pověsti města, kterou oni soustavně poškozují.

Ne že by město jednalo moc rozumně, zejména v počátcích se dopustilo chyb, na které nyní těžce doplácí.

Nejsem přívržencem regulací, ale v této chvíli mi připadá jako nejlepší řešení.

vlk 8.9.2007 21:13

A není jedno,

jestli Vás okrádají regulovaní či neregulovaní? Nebylo by lepší udělat něco s tím okrádáním?

vlk 8.9.2007 21:01

Pane Kořenský, ta Praha mne zaujala a našel jsem si to

Je to podle zákona 229/2005 Sb., kterým se mění zákon 111/1994 Sb., a města na 20 tis. obyvatel a statutární si mohou vydat závaznou vyhlášku. Našel jsem i tu z Prahy.

Je tam jasně uvedeno (mimo jiné), že na dveřích vozidla musí být evidenční číslo a sazby. Pokud radní tolerují jejich absenci, je to pouze jejich bordel...

tich@dohoda 8.9.2007 20:42

rekl bych soudruzi, ze zde nejde o kontrolu tech podvodnych taximuzu :-)

nybrz o klasickou nevymahatelnost sankce. Ta sankce, pokud vubec existuje tak bud prijde za dlohou dobu od spachani zlodejiny, nebo je tak smesna, ze je jen pro smich, resp. pro plac /zakaznika/. V USA jsou tzv Garage, ty jsou vlastniky vozu a auta pouze pronajimaji licencovanym taxikarum. Pokud je ridic grazl a dela problemy, uz mu auto zadna garaz nepronajme, pokud vubec neprijde o licenci. Obvykle je ve svete taxikarina dost velka drina, hruza hodin za malo penez, jen v Praze js taxikar PAN . Docelela by me zajimalo, zda by nekdo z nas tomu veril, pokud by nam za komousu nekdo rekl, ze 20 let po padu komousu budou dale v Praze taxikari provozovat stejne praktiky jako tehda . Cest :-)

Rodion Romanovich Raskolnikov 8.9.2007 20:11

Je mi celkem jedno jak budou regulovani

Pravda je takova ze taxikari jsou bezmezne svine a je potreba tuto svoloc dostat nejak pod kontrolu. Prestoze rozhodne nejsem nuzak, sam bych si taxi vzal jen v nejhorsim pripade - jsem znacne cholericky typ a nehodlam se kvuli nejakemu taxikarskemu praseti a jeho praktikam dostat do zbytecne alterkace.

Ve svetle toho ze Praha si hraje na turisticke mesto - k cemuz ma vsechny predpoklady - by cizokrajni navstevnici nemeli byt vystavovani tomu ze zastavi taxik operovany nejakou obludou ktere neni rozumet a pak byt bezskrupulozne okradeni.

Je mi uplne jedno jaky zpusob bude zvolen - at klidne ty taxikarske svinky vystrili a udelaji z taxi divizi Dopravnich podniku, ale v tomto pripade proste zadne ekonomicke poucky o neviditelne ruce volneho trhu neplati.

Tecka.

Real 8.9.2007 20:33

Re: Je mi celkem jedno jak budou regulovani

Tato diskuse existuje,protože jak jsem se doslechl,údajně jeden  velmi motivovaný ,nejmenovaný soudce,pro jistotu řeknu nejfrektovanější české jméno, Nováček,podivným spůsobem rozhodl tak ,až se všichni právníci  nahlas diví.

Pavel Kořenský 8.9.2007 19:54

U taxi je jediný problém

a to ten, že magistrát není schopen rasantně řešit stížnosti na taxikáře odebráním licence.

Když jedete z taxíkem třeba od AAA, tak si vás žádný taxikář nedovolí ošidit nebo se jakkoli jinak problémově chovat. Stačí totiž zavolat na dispečink, stěžovat si a dotyčný taxikář dostane měsíc distanc a při prasárně typu předražení jízdného okamžitě vyletí a už si u AAA do smrti nezajezdi.

Bohatě by stačilo, kdyby všechna taxi měla povinně evidenční číslo a viditelně vyvěšenou cenu. A magistrát by provozoval telefonní linku na které by bylo možné si stěžovat. Při stížnosti automatické pozastavení licence na nějakou dobu, při více stížnostech sebrat koncesi na pět let či navždy.

vlk 8.9.2007 19:59

Ale oni tam mají

cenu a číslo licence... Nevěřím ani, že by si lidé nestěžovali. Což mi dává pouze jedinou možnost relevantní odpovědi ;-)

Real 8.9.2007 20:04

Re: Ale oni tam mají

Vlčku řekni ,prosím tě,,jak by jsi si to představoval ty ,pak je o čem diskutovat

vlk 8.9.2007 20:07

Přečtěte si začátek diskuze, netřeba opakovat ;-)

Modrý pták 8.9.2007 20:17

Dole jsem našel

náznak Vašich osobních údajů. Jak to souvisí s Vašimi názory? :-))

vlk 8.9.2007 20:19

Začátek diskuze, tedy hnedle po půlnoci :-)

vlk 8.9.2007 20:30

Za Prahu mluvit nemohu

ale v HK to pravidlem je a myslím že i podmínkou provozování živnosti. Nechce se mi věřit, že by to v Praze neměli - potom by byl magistrát ještě větší banda podvodníků než si myslím.

vlk 8.9.2007 20:32

*omluva, to mělo být pod Kořenským :-(

vlk 8.9.2007 21:07

Omluva, přehlédl jsem nick.

Dostal jsem přímý dotaz :-)))

Pavel Kořenský 8.9.2007 20:28

Re: Ale oni tam mají

Nemají. Čísla (velká, na kapotě nalepená) má jen AAA. A cena venku na dveřích také nebývá pravidlem. Bohužel.

vlk 8.9.2007 20:32

Omylem jsem šoupnul odpověd o stupínek výš...

Petr H 8.9.2007 20:00

Re: U taxi je jediný problém

A jednotnou barvu,alespoň po Praze.

Pavel Kořenský 8.9.2007 20:31

Re: Re: U taxi je jediný problém

Jednotná barva (např. žlutá) by byla celkem fajn. Zmíněná AAA to takhle má u letištních taxi od té doby, co dostala povolení na štafl na letišti. Také dbá na to, aby řidič měl kravatu a někteří (není to povinné) mají i uniformy.

S tou barvou je problém v tom, že ta samolepka, kterou se to dělá je drahá. Udělat z auta žluté stojí cca. 30.000 Kč. Tedy alespoň mi to taxikáři tvrdili.

Petr H 8.9.2007 21:23

Re: Re: Re: U taxi je jediný problém

Ale na druhou stránku,ten dotyčný taxikář timto způsobem zainvestuje do živnosti,což by mělo signalizovat,že by o ní nerad přišel nesmyslným předražováním.

jirka 8.9.2007 19:40

taxi v nizozemí

pražští taxikáři jsou drzé svině,

jejich praxí je bezohlednost, vydírání.

byl jsem svědkem příjezdu rabína z new yorku do holešovic. v tu chvíli neměl taxikář= pacholek, volno, protože ví, že potenciálí zákazník bude počítat kilometry.

v eindhovenu jsem jezdil taxivozem denně, jiná veřejná doprava tam není, místní si vozy pronajímají a platí pronájem a vzdálenost, vědí, že provozujou veřejnou službu a jsou s tím s spokojeni

pražským taxikářům jen smrt nebo běžnou evropskou praxi

Bzuk 8.9.2007 19:47

ne všem

zavolejte si profitaxi nebo želvu a přijede solidní chlapík, možná slušnější než řidiči tramvaje ...

Bzuk 8.9.2007 19:38

Modrý ptáku v čem je problém?

Vy si opravdu myslíte, že cizinec po odbavení na Ruzyni je okamžitě konvertovaný na české koruny a v českojazyčné tabulce na dveřích se orientuje? Sazby v EUR mu dost pomohou. Není to rozhodně klíčový moment, ale také ne k smíchu. Je to jeden z momentů, které taxikáři dokonale zneužívají. A "plně"  na EURo píšu, protože na spoustě míst se s ním už platit dá.

A regulace cen? Samozřejmě, že to není můj cup of tea,  ale pokud tu smlouvu taxikářská forma podepisuje, získá skvělé štafly od magistrátu, a ve smlouvách jsou limitní ceny, tak pak tu smlouvu porušuje. To je v pořádku?