1.7.2024 | Svátek má Jaroslava


Diskuse k článku

Veřejný taxík

Má město právo regulovat cenu jízdného, nebo nemá? Městský správní soud v Praze se rozhodl, že na to město právo nemá.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Modrý pták 8.9.2007 20:16

Bzuku,

v ničem. Přechod na Euro nemá vůbec žádnou souvislost s tím, že někdo nezvládá aritmetiku 1. stupně základní školy.

Bzuk 8.9.2007 21:06

Modrý ptáku

posuzovat problém dle své schopnosti ho řešit není vždy ta správná metoda. Moje tchýně by při placení taxi v Albánii scela jistě pohořela a vydala by veškerou hotovost ;-)

Jsou lidé různí. Někteří se nechtějí hádat, jiní se metrákového frajera bojí, někdo při placení naprosto neznámými bankovkami zmatkují.

Moje zkušenost říká něco jiného. Cizinci, s kterými jsem o tomto problému mluvil, se mi často přiznali, že si ten přepočet udělali až po vystoupení z vozu a bylo jim to divné. Ono placení v hotovosti, pod určitým tlakem, v uzavřeném autě a ještě v cizí měně je naprosto specifická záležitost. Nesrovnávejte to prosím s platbou v hypermarketu.

Modrý pták 8.9.2007 21:27

Bzuku,

to, co popisujete je nesporný fakt, který nejspíše nikdo z přítomných nebude zpochybňovat. Zvláště tu různost lidí (ačkoli, kdo ví :-)). Pokud kdokoli "věří", že cenová regulace Vámi popsané jevy odstraní, nechť tomu věří. Jestli chce někdo věřit nějaké jiné regulaci, nechť věří. Každá varianta bude mít svoje výnosy a svoje náklady. Jisté je v každé, že náklady budou vždy vyšší než výnosy. Existují totiž výnosy a náklady, které sice nejsou vidět, ale přesto existují (transakční náklady). Je to věc "veřejné volby". No a ta volá po regulaci, tak bude.

A s Eurem to fakt nesouvisí :-))

karel smutny 8.9.2007 19:02

z astona se pomalu stava socialista?

porad mame v hlavach zazrano, ze se o sebe nedokazeme postarat sami a proto se o nas musi starat osviceni urednici, kteri vi lepe nez my sami, co chceme... chjo.

tich@dohoda 8.9.2007 18:36

v roce 1991 jsem letel do Miami, za cestu taxikem z letiste

na Colins Avenue coz je az na Miami Beach jsem platil neco pres 30 USD tedy cca 900 Kc , nekdy v roce 1992 jsem letel do Prahy  na letisti tehdy zajistovala taxisluzbu nejaka firma snad Eurotaxi, vim ze pouzivali vozy VW Passat za trasu letiste - Praha hl. nadrazi pozadovali 1200 Kc tedy cca 40 USD a to je Ruzyne od centra Prahy tak o polovinu kratsi nez je letiste v Miami od Miami Beach. Cest :-)

Bzuk 8.9.2007 18:41

že ty ses pochlubil

že jsi bohatý emigrant, který se vrací domů, aby renovoval socialismus? ;-P

Stepan 8.9.2007 19:43

Re: že ty ses pochlubil

Zavist. Spatna vlastnost.

Real 8.9.2007 19:53

Re: že ty ses pochlubil

Nic špatného proti tomuto systému který je přímo postaven na korupci ,lži,podvodu a právu silnějšího regulace není.Jen neslouží zlodějům a jim podobným.Proto se taxi tak brání .Zlodějny končí a ta hnusná pěna zlodějů, vekslu a oslíků leze na povrch.Bzučíš nenávistně ,ale hloupě.

vlk 8.9.2007 20:02

Alespoň férově napíšete, za co kopete. To uznávám.

Fafa 9.9.2007 0:56

Ahoj Dohodo,

taky je ovsem v Praze podstatne drazsi benzin nez v Miami.

hrouda 8.9.2007 18:33

Taxi - buržoazní přežitek, vybočující z regulí kolektivní přepravy?

ODS má svého prezidenta, je dominantní vládní stranou, má i pražského primátora. Nechápu, že pravicová strana podporuje bolševickou regulaci cen.

Bzuk 8.9.2007 18:38

Hroudo mysli

pokud přidělí magistrát někomu exkluzivitu, stává se tento součástí dopravního systému Prahy a magistrát má plné oprávnění tyto ceny regulovat (měli by to mít ve smlouvách). Považuju rozhodnutí soudu za trochu nešťastné. Dokud nepřejdem plně na EURO, stanou se cizinci lehkými obětmi ...:-/

hrouda 8.9.2007 18:53

ODS má tedy

plné oprávnění tyto ceny regulovat, neboť to je strana s bolševickými způsoby a manýry? Kde je tržní hospodářství? Komu (a za kolik) vyhovuje, že taxislužba je rugulovaná? Stačí se podívat, kolik a jak bylo nepoctivých taxikářů potrestáno ........ To musí být pro "vládní" stranu jobík.

vlk 8.9.2007 18:53

To je ale velmi hluboké nepochopení.

Pokud nekdo účtuje jinou cenu než má na dveřích, je obyčejný podvodník a zloděj bez ohledu na to, jak byla cena stanovena. Naprosto nechápu souvislost s regulací, natož pak že by to opravňovalo její zavedení.

I když magistrát přidělí exkluzivitu (což nepovažuji za příliš šťastné, ale budiž), přesto se nestává taxíkař součástí dopravvního systému Prahy v tom smyslu, jak jej prezentujete. Magistrát taxikaření nedotuje a nepodílí se na případných ztrátách, nemá tedy žádný základ pro regulaci.

Neustále všichni řešíte rezignaci na kontrolní mechanismy zavedením cenové regulace, což prostě nemá smysl.

Modrý pták 8.9.2007 19:00

vlku,

škoda, že jste nechal bez povšimnutí ten plný přechod na Euro :-)). Řekl bych, že jste v noci přesně popsali příčiny a v průběhu dne se jenom řešili následky.

A ještě jsem si neporozuměl s clayem, který nabyl dojmu, že ho kritizuji :-))

vlk 8.9.2007 19:03

Dávat zlodějinu do souvioslosti s €

ani nestojí za komentář...

Je to v nás jak v koze :-(

Bzuk 8.9.2007 19:44

Re: Dávat zlodějinu do souvioslosti s €

to určitě ne, ale to že zlodějíčkové přijdou o jednu z "komparativních výhod", oproti kolegům z EU asi rovněž nepopřete ;-P

vlk 8.9.2007 19:47

Hmm...

Když přijedete do ciziny, nemáte pravděpodobně nejmenší tušení o kurzu koruny k místní měně ;-)

Jinak taxíky mají zpravidla na dveřích nápisy v češtině, angličtině a němčině - alespoň u nás na periferii. Nijak se nebráním tomu, aby to tam bylo i ze zákona

Bzuk 8.9.2007 19:57

Re: Hmm...

tak záleží, kterým směrem se vydám ;-) 

Nicméně situace Čecháčka, předem si vyměnivšího koruny za valuty  a jedoucího do země, kde je vše reálně dražší, je trochu jiná než bezstarostného turisty s tvrdou měnou, cestujícím za pivem za 0,5 EUR .

Ta bezstarostnost některých turistů je do očí bijící. Nicméně máte pravdu v tom, že ty kouzla s přepočtem na koruny asi neplatí na úplně každého ...

vlk 8.9.2007 20:01

Opět musím napsat že rozumím, ale nesouhlasím :-)

Minutus 8.9.2007 19:08

Re: To je ale velmi hluboké nepochopení.

víš, vlku, já si nejsem jistý zněním té exkluzivní koncese. Tam bude asi zakopaný pes... jak jinak by magistrát mohl soukromým subjektům stanovovat ceny služby?

Hezký večer Tobě i Modrému ptákovi.

Modrý pták 8.9.2007 19:11

Tobě taky.

vlk 8.9.2007 19:15

Ahoj :-)

Věřím tomu, že udělení koncese je nějak podmíněno akceptování regulovaných cen. To ale přeci nic nemění na tom, že je to tak špatně...

Pár známých taxíkaří, mám trochu přehled o poměru čekaček, jízd se zákazníkem a přejezdů. Jsem ochoten věřit tomu, že z 27 (nebo kolik to je) Kč za km nikdo nejen nezbohatne, ale ani si pořádně nevydělá. Ony totiž auta, opravy, benzín a další náklady jsou již na úrovni EU i u nás. A to musí ješte taxíkaři vyděla na úplatky pro magistrát a kontrolní úředníky...

Jak jsem psal - nechť si magistrát zřídí vlastní taxifirmu. Až se do těch 27 Kč nevejde, nechť to prohlásí za veřejnou službu a dojí republiku na dotace. Jejich řidiči však budou nejspíš podvádět naprosto stejně - když je nebude nikdo kontrolovat

Real 8.9.2007 19:46

Re: To je ale velmi hluboké nepochopení.

Pane,jste někde myšlenkově hluboko v 19. století.

vlk 8.9.2007 19:49

No jo no,

co se dá dělat. Furt mi to připadá lepší než ustrnout ve dvacátém, v období rozvinutého socialismu ;-)

Real 8.9.2007 20:01

Re: No jo no,

Mladý Vlčku ,pověz nám o svých osobních zkušenostech.Smíme vědět kolik ti je ,abychom mohli obdivovat tvé osobní skušenosti nebo zjistit ,že píšeš o čem nevíš a jsi pouze pokroucen propagandou.

vlk 8.9.2007 20:06

Kolem padesáti,

jednatel s společník rodinného s.r.o. V šuplíku mám nějaké diplomy (získané za dělnickorolnické peníze, nepopírám), otec tří dětí, ženatý. Bydlící na venkově ve vlastní usedlosti pořízené za hotové, bez dluhů, hypoték či leasingu.

Zájmy: hudba, psi, rybaření, konzumace alkoholu

výška cca 176 cm, hmotnost cca 80 kg, šedomodré oči, zhruba měsíční strniště, dlouhý vlas, nenosím brýle

Ještě nějaký dotaz?

vlk 8.9.2007 20:13

Jo, Vy jste z jiného těsta :-)

tedy: dělnickorolnický třídní původ, bez politické příslušnosti (celý život), před rokem '68 nijak politicky neprojevující se, po roce '68 v podstatě taktéž, což mi vydrželo dosud :-)

Číslo masky si již nepamatuji, nohou 42

Real 8.9.2007 20:17

Re: Kolem padesáti,

Děkuji ,stačí,skutečně nejsi mladý Vlček,ale prošedivělý vůdce smečky.Omlouvám se za invektivu,(poklonu)Nicméně tím pádem by jsi měl vědět,že regulace je všude ve světě a prakticky ve všem.Od Asimilace menšin po Zbraně.

vlk 8.9.2007 20:19

Ano, je.

Sice lze mít jisté výhrady a také nese svá rizika a nevýhody, ale objektivně existuje. Záleží na míře...