3.7.2024 | Svátek má Radomír


Diskuse k článku

Veřejný taxík

Má město právo regulovat cenu jízdného, nebo nemá? Městský správní soud v Praze se rozhodl, že na to město právo nemá.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
brouk 8.9.2007 11:42

Re: Skutecne ceny taxiku optikou skutecneho spotrebitele

;-) Pojkud jste toho nazoru,ze taxisluzbe rozumi pouze ten ,kdo v taxiku jezdi, tak jste tady spravne! ,-)

Jan 8.9.2007 11:48

Re: Skutecne ceny taxiku optikou skutecneho spotrebitele

Jsem rovněž uživatel taxíků a jako Vy jsem už znalec pražské cenové džungle a tak jeko Vy užívám jen několik společností. Nemalou část zákazníků taxi  jsou však cizinci, kteří Vaše a moje znalosti nemají. Vezmou-li si taxíka, nestudují na dveřích ceník (ve všech civilisovaných zemích je to zbytečné) aby mohli uzavřít "smlouvu" o smluvním jízdném. Jak ostatně je může konkurence pomáhat v určení "smluvního" jízdného, když chudák ciznec nebo nemocný člověk chytá v noci taxíka nä ulici. To není ani konkurence ani smluvní jednání, ale zneužívaní dominatní situace na trhu.

Jirka13 8.9.2007 12:20

Re: Skutecne ceny taxiku optikou skutecneho spotrebitele

No, jestli je " diskrepance" ne vetsi nez tricet procent .. celkem jedno", tak nechapu, co se obtezujete. Ono take zalezi na tom take z ceho, ze? Mimochodem, diskrepance je krasne slovo, kde jste ho nasel?

Honza 8.9.2007 11:20

Je to jednoduché, ale magistrát musí chtít teyxi službu v Praze řešit řešit

Magistrát vydává podmínky provozu taxislužby na jejím území, proto si může diktovat podmínky provozu, například:

- neprovozovat taxikaření v rozporu s dobrými mravy (předražování několikanásobné jízdného je v rozporu)

- neumožnit rajonizaci pro jednotlivé seskupení taxikářů do výhodnějších lokalit (štafly na Václaváku, Staromáku, letišti ...)

- tvrdě potírat provozování taxikaření v rozporu s vydanými podmínkami (odebrání licence a mastné pokuty - zabavení vozidla)

Bohužel ryba smrdí od hlavy a Bém a spol. si musí udělat pořádek mezi zkorumpovanýma hloupýma úředníkama, co je asi nemožné)

Ladislav N. 8.9.2007 16:06

Re: Je to jednoduché, ale magistrát musí chtít teyxi službu v Praze řešit řešit

Když nejsou schopni kontrolovat a trestat (odnětím taxi-licence) dodržování, resp.  porušování pravidel, která sami vymysleli, tak je to jenom banda šašků živených z peněz daňových poplatníků... Rv

třitečky 8.9.2007 11:13

regulace je pro kolektivisty stejně neodolatelná, jako howno pro mouchy.

Vidím, že regulace je pro kolektivisty stejně neodolatelná, jako howno pro mouchy.

Soukromou službu chtějí cenou regulovat akorát dva typy jedinců - konatelé dobra za peníze druhých (těch regulovaných) a těch, pro které je MHD příliš sockatá, ale chtějí si hrát na úspěšné (ač mají holou pr del jako ostatní) a nechce se jim platit plnou cenu za taxíka. Varianta, že by jej nepoužili, je zřejmě ani nenapadne.

Regulace cenou má opodstatnění pouze a výhradně v případě, že se jedná o službu sociální. A to taxislužba není.

P.S. pražské socky mají k dispozici dotovanou MHD (tuším 7mld ročně). Pokud mají na to, ožírat si hubu do rána, určitě mají i na to, aby si zaplatili nočního taxíka za smluvní cenu.

Rodion Romanovich Raskolnikov 8.9.2007 11:17

Re: regulace je pro kolektivisty stejně neodolatelná, jako howno pro mouchy.

Beru to tak ze tvuj odpor ke vsemu kolektivistickemu z tebe dela zaprisahleho odpurce US radaru v CR ktery ma slouzit ke KOLEKTIVNI obrane.

Honza 8.9.2007 11:23

Re: regulace je pro kolektivisty stejně neodolatelná, jako howno pro mouchy.

jseš taxikář nebo bývalý vekslák ? Doufám, že budeš platit, až pojedeš z hospody, pět stovek za kilometr, socko.

třitečky 8.9.2007 11:30

Re: Re: regulace je pro kolektivisty stejně neodolatelná, jako howno pro mouchy.

Nejsem ani jedno. Jsem proti regulaci nadiktováním ceny, pokud se nejedná o sociální službu. Pokud bude mít taxíkář na dveřích 500/km, tak tam nevlezu a zavolám si dispecink, pro který jezdí taxiky za cenu, kterou akceptuji.

Honza 8.9.2007 11:43

Re: Re: Re: regulace je pro kolektivisty stejně neodolatelná, jako howno pro mouchy.

na dveřích to mít nemusí, až ti rozbije hubu na konci cesty a policajti ani nepřijedou,t ak pochopíš. Dispečink je řešení. Regulace taxikářů je všude na světě.

třitečky 8.9.2007 11:51

Re: Re: Re: Re: regulace je pro kolektivisty stejně neodolatelná, jako howno pro mouchy.

Regulace taxikářů je všude na světě.  - Já ale přece nevolám po zrušení regulace! Jen si myslím, že regulace cenou je akceptovatelná pouze u sociálních služeb a jinde nemá místo. To, že by u taxíků neměla být přece nevylučuje regulaci licenčníma podmínkama, kde může být 1000+1 pravidlo.

Rodion Romanovich Raskolnikov 8.9.2007 11:56

Re: Re: Re: Re: Re: regulace je pro kolektivisty stejně neodolatelná, jako howno pro mouchy.

Byl bys rovnez proto aby Dopravni podnik zprivatizoval tramvaje a ceny jizdneho urcovali jednotlivi tramvajaci? Pokud ne proc? Co to je vubec za kolektivistickou spolecnost tyhle DP? Proc by nemohlo v Praze byt nekolik nebo mnoho tramvajovych spolecnosti?

třitečky 8.9.2007 12:14

Re: Re: Re: Re: Re: Re: regulace je pro kolektivisty stejně neodolatelná, jako howno pro mouchy.

To je hypotetické a nenastane to protože, světe div se, by se neuživili. Ale jako princip ano - v Praze by mohlo být více tramvajových společností. Stejně tak autobusových. Každý tramvaják by si nemohl určovat cenu sám, stejně tak jako to nemůže dělat taxíkář, pokud jezdí pro firmu/dispečink.

Rodion Romanovich Raskolnikov 8.9.2007 12:17

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: regulace je pro kolektivisty stejně neodolatelná, jako howno pro mouchy.

Prokristapana PROC???????????????????? Aby byl jeste vetsi bordel??????????

Mas mozek totalne vymr/dany indoktrinacnimi pouckami?

třitečky 8.9.2007 12:49

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: regulace je pro kolektivisty stejně neodolatelná, jako howno pro mouchy.

Když se ptáš na kraviny, dostaneš sice logickou odpověď, ale odpověď na kravinu.;-P

kocour 8.9.2007 12:28

Re: Re: Re: Re: Re: Re: regulace je pro kolektivisty stejně neodolatelná, jako howno pro mouchy.

Protože by v tom byl bordel jak v Dillí a nikdo by se už nevyznal v tom, co kam jezdí. Kromě toho není dost silnic.

Honza 8.9.2007 11:25

Re: regulace je pro kolektivisty stejně neodolatelná, jako howno pro mouchy.

Třitečko,

bohužel naúčtovat ojíněnému jinochovy 3 x větší jízdné, než je v ceníku, není smluvní cena alébrž zlodějina a ta je trestná. A jestli chceš dodat váhu svým argumentům kecama o pražských sockách, tak jsi hňup.

třitečky 8.9.2007 11:39

Re: Re: regulace je pro kolektivisty stejně neodolatelná, jako howno pro mouchy.

Zlodějna je zlodějna a to nezpochybňuji. Ale regulace cenou je nejen nemravná, ale nefunguje. Magistrát reguluje, reguluje, a co ureguloval? Takto pojatá regulace NIC neřešila minulých 18 let a v budoucnu, i když tady bude sto let, tak taky nic nevyřeší. Naopak. Regulace "žebrotou" způsobí, že poctivý řidič, který o taxikaření uvažuje si to rozmyslí a nepůjde do toho, zatímco grázlům to je jedno, protože počítají s "přilepšováním". Regulace "žebrotou" vede jen k tomu, že poměr slušný/grázl se mění v neprospěch těch prvních.

dulcibelka 8.9.2007 11:12

Řekla bych,

že ti taxikáři měli minimálně od revoluce dost času, aby ukázali, co v nich je. Klaplo to - a když to nejde po dobrým, musí to jít po zlým.

Já teda rozhodně nestojím o to, aby si o Praze ( a o mně, takto její obyvatelce) dělal okolní svět obrázek podle zlodějských taxikářů, nenechavých cikorek v tramvaji a drzých prodavaček. Někde se začít musí.

Rodion Romanovich Raskolnikov 8.9.2007 11:18

Re: Řekla bych,

S tim se da souhlasit s vyhradou toho ze v C(SS)R nikdy zadna revoluce nebyla. Komunisti se lstive transformovali v kapitalisty a vy ste jim k tomu jeste se slzou v oku zazvonili klicema.

dulcibelka 8.9.2007 11:22

Re: Re: Řekla bych,

Ale dyk jo...psát po roce osumdesátdevět je prostě moc dlouhý, no.

čtenář zdrojů 8.9.2007 12:00

Dulcibelko

Vy jako horlivá fanynka ODS máte najednou přimo socialistické představy a trhu. Taxislužba je soukromá, takže by ceny regulované být neměly.

dulcibelka 8.9.2007 13:06

Re: Dulcibelko

Máte problémy se čtením? Nikde jsem se nezmínila o cenách! Ty ať si každej taxikář nastaví třeba na 1000/km, ale ať potom, prosím pěkně, nepočítá zejména neznalým turistům ještě třikrát tolik! Mluvím o kontrole a dodržování daných pravidel!

BIS 8.9.2007 11:04

Policie má podle Mladé fronty Dnes (MfD) vážné podezření, že uprchlý podnikatel Tomáš Pitr by se mohl skrývat v Jihoafrické republice (JAR), kde nyní žije jeho přítel a rovněž uprchlý podnikatel Radovan Krejčíř.

http://www.ct24.cz/index_view.php?id=229088

BIS 8.9.2007 11:03

Cesky stat je opravdovy chudacek

Uzavira statni (verejne obchodni) zakazky, jejichz zneni je neverejne - pry z duvodu obchodniho tajemstvi

Smlouvy obsahuji ujednani o reseni sporu u arbitraznich soudu

Zato mestum bere nastroje, jak taxikare umravnit - pry to "zakony neumoznuji"

BIS 8.9.2007 10:48

Vysvetlete nekdo tomu chudakovi Ladislavovi N., ze londynska taxisluzba se vyvijela

v dobe valecne regulace a povalecneho prideloveho systemu, ktery trval podstatne dele, nez ceskoslovensky.

ad:

http://neviditelnypes.lidovky.cz/diskuse.asp?iddiskuse=A070907_211558_p_cirkus_nef&vlakno=17589087#17589087

kraag 8.9.2007 10:42

zkusenot

Jednou sem jel v sobotu v noci z hospody domu. Zaplatil sem tomu zlodeji (nebudu mu rikat taxikar) 800 kc. taxa 28 kc kilometr -> 28 kilometru. Jel sem z andela na jizni mesto. Takze mi nauctoval tak 3x tolik.  Skoda ze sem nebyl strizlivej, to bych ho poslal nekam, ale jsou to svine co okradou koho muzou. Chudaci turisti!!!

Pevna regulovana maximalni taxa, kdyz porusi sebrat licenci. Naporad. Jestli jim ji nejaka podplacena urednice zadarmo vrati, tak ji zavrit a smitec. to jsou problemy!

čtenář zdrojů 8.9.2007 10:26

Astone

Taxi samořejmě veřejná služba není, protože to by ji musel provozovat Dopravní podnik. Pokud ji provozují soukromníci, tak to veřejná služba není.

No, a pokud tu službu provozují soukromníci, pak by tam samozřejmě regulace být nesmí.

Rodion Romanovich Raskolnikov 8.9.2007 10:46

Re: Astone

Zajimava logika. Zrejme bys byl rovnez pro to aby byly zprivatizovane jednotlive tramvaje a tramvajaci vybirali smluvni jizdne.

čtenář zdrojů 8.9.2007 10:59

nauč se číst hlupáku

Jestliže taxiky neprovozuje Dopravní podnik, ale soukromníci, tak by tam regulované ceny být neměly. Už to chápeš, nebo potřebuješ pálkou přes hlavu, aby se ti rozsvítilo?