2.6.2024 | Svátek má Jarmil


Diskuse k článku

Veřejný taxík

Má město právo regulovat cenu jízdného, nebo nemá? Městský správní soud v Praze se rozhodl, že na to město právo nemá.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Rodion Romanovich Raskolnikov 8.9.2007 11:16

Re: nauč se číst hlupáku

Mas snad neco proti privatizaci tramvaji a smluvnim cenam vyhlasovanym jednotlivymi tramvajaky? Jo a neni Dopravni podnik nahodou akciova spolecnost?

Jses taxikar? ;-D;-D;-D;-D

S tou palkou pres hlavu si dej bacha. Moh bys skoncit s odjistenym granatem v tlame.

čtenář zdrojů 8.9.2007 11:41

takže ještě jednou

Jsou pražské taxiky provozovány Dopravním podnikem? Ano, nebo ne?

Jsou taxikáři zaměstnanci Dopravního podniku? Ano nebo ne?

Jsou pražské tramvaje provozovány Dopravdním podnikem? Ano nebo ne?

Jsou tramvajáci zaměstnanci Dopravního podniku? Ano nebo ne?

Rodion Romanovich Raskolnikov 8.9.2007 11:46

Re: takže ještě jednou

Ano mas naprostou pravdu - jsi debil. Tipuju te na taxikare.

čtenář zdrojů 8.9.2007 11:58

hulváte

Dopravnímu podniku nic nebrání provozovat městské taxiky a nastavit v nich pevné ceny za km. Možná by tím zlikvidoval taxikářské mafie, které se v tomto oboru pohybují. Pokud ale je taxislužba soukromá, pak opravdu nevídím důvod, proč cenu regulovat. Já taxikem nejezdím, protože jezdím vlastním autem. Pokud je nějaký pitomec ochoten zaplatit taxikářovi 90 kč/km, pak je to jeho problém. Já bych takového taxikáře poslal do hajzlu.

Rodion Romanovich Raskolnikov 8.9.2007 12:35

Re: hulváte

Hulvate? Ty me ty czuraku napises ze mi das palkou pres hlavy a nazyvas me hulvatem?

BIS 8.9.2007 10:58

Re: tu službu provozují soukromníci, pak by tam samozřejmě regulace být nesmí.

Slysel jste o nekdy koncesich?

čtenář zdrojů 8.9.2007 11:02

Re: Re: tu službu provozují soukromníci, pak by tam samozřejmě regulace být nesmí.

koncese je od toho, aby taxi neprovozoval kdejaký kretén. Koncese musí mít i jiní živnostníci, kteří ale regulované ceny nemají.

Jan 8.9.2007 11:53

Re: Astone

V New Yorku i Washingtonu to regulovaná veřejná služba je. A o regulaci, jaká je v Londýně se našim drožkářům ani nesní.

Rodion Romanovich Raskolnikov 8.9.2007 10:14

Pokud by jeden vzal do dusledku quaky volnotrznich debilu

mohlo by v mestech byt postaveno nekolik podzemnich drah, fungovat nekolik operatoru tramvaji, ci jezdit paralelni autobusove linky.

Etc. etc. Jdete s volnym trhem do p/dele. Volny trh je skvela vec tam kde ma sve misto a zhuverila pitschovina tam kde jeho misto neni.

Šumavák 8.9.2007 10:22

Jaké "mohloby" ? Paralení autobusové linky

jezdí. jsou levnější a lepší. A jak to ty státní štve!!

Rodion Romanovich Raskolnikov 8.9.2007 10:25

Re: Jaké "mohloby" ? Paralení autobusové linky

Mohl bys me informovat o jedne autobusove lince v Praze ktera neni operovana dopravnimi podniky?

Halladin 8.9.2007 10:34

Re: Re: Jaké "mohloby" ? Paralení autobusové linky

Po zprivatizovaní britských státních železnic se kvalita zhoršila, počet nehod stoupl, a ještě ke všemu ztrátové.

Rodion Romanovich Raskolnikov 8.9.2007 10:40

Re: Re: Re: Jaké "mohloby" ? Paralení autobusové linky

No tak privatizaci na zeleznici si jeste dokazu predstavit, i kdyz si myslim ze by tutez mela provozovat bud statni nebo monopolni firma, ale volny trh s tramvajema na Vaclavaku teda ne.

Proste a jednoduse, falaciozni queeky o tom ze vse vyresi volny trh nejsou nic jineho nez falaciozni queeky. Regulace je nutna - jde o to definovat ceho je potreba dosahnout a uplatnit vhodnou formu regulace.

VL 9.9.2007 10:15

Re: Re: Jaké "mohloby" ? Paralení autobusové linky

Některé z linek řady 3XX zařazené do systému integrované dopravy, které provozují firmy jako CONEX, Bosák a podobně.

kocour 8.9.2007 12:26

Re: Jaké "mohloby" ? Paralení autobusové linky

Šumaváku, v městské dopravě je to nesmysl. Důvod: omezená kapacita veřejných silnic.Ze stejného důvodu nemá pravdu i Aston, když si stěžuje, že taxi nesmí tam, co tramvaje. To není proto, že taxi je soukromé a tramvaj veřejná, to je proto, že tramvaj pobere 300 cestujících a taxi 3.

amiZ .M 8.9.2007 10:11

Pane Neff,

zase ta blbost se svobodným trhem. Překvapilo mě, že kLausovsky nepožadujete možnost tvorby individuálních cen, (jak to ostatně bylo vyvěšeno v pražských směnárnách).

Tak na vysvětlenou, právě proto, že u taxi služby svobodný trh fungovat nemůže, musí být ceny regulovány a zaplombovány v taxametru. Na tom nemění nic rozsudek nějakého člena spolku "idioti v České justici". A neblábolte o civilisovaném světě, k tomu máte právě takovýmito úvodníky velmi velmi daleko.

Šumavák 8.9.2007 10:09

A co takhle:

DP HMP si zřídí taxislužbu.Může k tomu využívat i auta magistrátu, která jsou v době , kdy úředníci pracují v kanceláři či jsou doma, samozřejmě nevyužitá.Bude jezdit za ceny MHD na kilometr, v autě bude mít strojek na označování lístků a palubní počítač na výpočet, kolik lístků cestující označí, čímž se vyloučí okrádání státu a držitelé průkazek to budou mít vůbec jednoduché!

Magistrát jim celkem snadno zajistí na každém štaflu dvě místa , do ulic vyšlou asi třikrát víc aut než bude těch míst a dispečer zajistí, aby neustále na každém štaflu stála dvě připravená auta.

A to by v tom byl čert, aby ti zatracení soukromníci nezlevnili !

Medák 8.9.2007 10:08

třeba blbě,ale po našem

V Praze se už 20 roků  vymejšlí lopata.Proč se nepoužije vídeňskej nebo mnichovskej systém?Tam jim to funguje a v bedekrech se na tamní dročkáře neupozorňuje jako na zloděje.Na pražský jo.

Halladin 8.9.2007 10:35

Re: třeba blbě,ale po našem

To nejde. To by byl socialismus :-D

Rodion Romanovich Raskolnikov 8.9.2007 10:07

Trzni prostredi se ukazalo byt v pripade taxikaru

nahowno tak je treba tyto zvirata regulovat.

Ekonomove necht se zavrou do studijni mistnosti a tam at si na jejich vizemi neviditelne ruky trhu honi (modreho) ptaka. Realny svet funguje trochu jinak.

Takovym zastancum volneho trhu doporucuji navstivit nejaky stafl taxikaru a sednout si napr. do posledniho taxiku v rade nebo jit dohadovat s taxikarem cenu. Mozna ze az dostanou patricne po drzce, pochopi ze ten jejich utopicky svet na realtu aplikofatelny neni.

Kajan 8.9.2007 9:51

Samozřejmě, že nemá město právo regulovat žádné ceny, tedy ani ceny taxslužby. Jen že by patřila jemu !

V Praze dlouhodobě vládně ODS a chová se jako banda socialistů !!! Dzp.

Kajan 8.9.2007 9:55

Re: Samozřejmě, že nemá město právo regulovat žádné ceny, tedy ani ceny taxslužby. Jen že by patřila jemu !

Zejména v Praze lidé mohou používat jiných druhů přepravy a nikdo je taxíkem nenutí jezdit. A kdo chce ať jede, ale také platí ! Dzp.

dulcibelka 8.9.2007 10:02

Re: Re: Samozřejmě, že nemá město právo regulovat žádné ceny, tedy ani ceny taxslužby. Jen že by patřila jemu !

Nenutí. Ale pokud má Praha zájem na své dobré pověsti, měla by minimálně kontrolovat dodržování cen. Turista se těžko bude dohadovat na počtu ujetých kilometrů, když mu turbo nacvaká dvakrát tolik...Nakonec, magistrát vydává licence, tak by měl za ně také ručit.

Honza 8.9.2007 10:03

Re: Re: Samozřejmě, že nemá město právo regulovat žádné ceny, tedy ani ceny taxslužby. Jen že by patřila jemu !

ty jsi idiot. Vlezeš do taxíku za osmadvacet za kilometr, na výstupu se dozvíš, že máš zaplatit třista za kilák a když nechceš, dostaneš nakládačku. Odsoudili toho vraha, co zabil pasažéra na václaváku? Neodsoudili. V Bruntále si jezdi čím chceš, ale nemontuj se tdo toho, čemu nerozumíš.

dulcibelka 8.9.2007 9:45

Nechápu

Živnosťák taky nedostane každý na každou činnost, tak proč se taxikářský licence rozdávají kdejaké poloopici s rozvrzaným vrakem?

Pokud by v Praze splnilo podmínky (slušný auto, lidský vzhled řidiče, minimálně angličtina apod.) třeba sto tisíc žadatelů, klidně jim licence dejme - jestliže se poctivě uživí, jejich věc.

Rad 8.9.2007 9:42

až bude na štatlu stát řada taxíků

tak budou cestující vybírat ten nejlevnější? to je přece kravina, jede vždy ten první. jinak  než jednotná cena to být nemůže. kdo nechce ať to nedělá.

Šumavák 8.9.2007 9:58

A proč musí? Budu-li mít na výběr,

a vzadu bude levnější, je mi celkem šumafuk, jak dlouho tam ten první stojí.....

Klokan 8.9.2007 10:10

Re: A proč musí? Budu-li mít na výběr,

Šumaváku, a kde jste se s tímto systémem setkal? Nebo je to Váš vynález? to byste byl skutečným mistrem slepých uliček!

Šumavák 8.9.2007 10:16

hmmm....a Vy si když Vám kape vodovod

berete prvního živnostníka co se nabídne, bez ohledu na cenu a nebo si vybíráte ?

Halladin 8.9.2007 10:37

Re: hmmm....a Vy si když Vám kape vodovod

Jenomže ten lacinější tam nestojí. A kdyby někdo zlevnil, dostane nakládačku.