2.6.2024 | Svátek má Jarmil


Diskuse k článku

Veřejný taxík

Má město právo regulovat cenu jízdného, nebo nemá? Městský správní soud v Praze se rozhodl, že na to město právo nemá.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
vlk 8.9.2007 2:03

Taxikaření je čiností zameřenou na zisk stejně jako každé jiné podnikání

Martin 8.9.2007 2:21

Re: Taxikaření je čiností zameřenou na zisk stejně jako každé jiné podnikání

zisk dosazeny nadstandartnimi moznostmi, existuji smluvni taxi sluzby, ktere tak omezeny nejsou - a mimochodem jak uz jsem zde zminil, je to nejvetsi nepritel aktualnich taxikaru :-D

Jenda 8.9.2007 13:59

Re: Re: Revizora také nemáte v každé šalině...

Obchodnici si primo plati obchodni inspekci? Nebo zemedelskou a potravinarskou?

Obchodni inspekce by mela tak maximalne kontrolovat jestli to co maj napsany na dverich odpovida tomu co pak zakaznik zaplati a jestli pocitadlo kilometru pocita tak jak ma. Jestli si ten ktery taxikar da nadvere 15Kc za kilometr nebo 150 je jeho vec.

chytrý horák 8.9.2007 1:49

Re: Re: Proč každého štaflu?

Podnikají tak, aby si vydělali tím, že uspokojí poptávku. Tento zájem nelze upozadit za zájmem, aby byli dobře kontrolovatelní. V tom podstata ani smysl jejich podnikání opravdu netkví.

Martin 8.9.2007 2:19

Re: Re: Re: Proč každého štaflu?

podnikaji za mnohem lepsich podminek nez jini ucastnici silnicniho provozu a stale si vyzaduji jeste lepsi, proto je neni mozno posuzovat stejne jako jine subjekty

chytrý horák 8.9.2007 2:40

Re: Re: Re: Re: Proč každého štaflu?

Nepodnikají za lepších podmínek. Podnikají za podmínek, jež povaha jejich činnosti vyžaduje. Na přístup náklaďáků ke stavbě také dostane firma výjimku, i když se tam normálně nesmí. Měla by ona firma také mít regulované ceny? Mohl bych uvádět další příklady, jako záchranky, zásobování atd.

Martin 8.9.2007 2:42

Re: Re: Re: Re: Re: Proč každého štaflu?

jaka povaha jejich cinnosti ? nejde tu o osklive regulace ? napriklad zasobovani si casto musi platit extra poplatky (zachranky to je krapet jiny kafe a uplne mimo misu), taxik je z toho kupodivu vytazen

Fafa 8.9.2007 4:32

Martine,

kazdy stafl je v pusobnosti nektereho utvaru policie. Pokud taxikari napriklad nasilim omezuji vjezd konkurence na "svuj" stafl, tak celkem jasne porusuji zakon. Osobne si myslim, ze problem se vlastne tyka hlavne staflu pred letistem. Tam by mozna stacilo predat kritickych 200 metru ulice ze spravy mesta do spravy letiste.   

vlk 8.9.2007 0:15

Přerozdělování je zdrojem konkurenceschopnosti

to tvrdí Špidla na iHned. Doporučuji k přečtení...

"Nikdy nebylo na evropském pracovním trhu zaměstnáno tolik lidí, dokonce na něm chybí kvalifikovaní pracovníci"  - to je už jako za reálsocialismu...

Ps. Tedy už vím :-)))

AeroKarel 8.9.2007 0:21

Re: Přerozdělování je zdrojem konkurenceschopnosti

No, čekáte snad od Špidlíka něco jiného než socík?

vlk 8.9.2007 0:22

No to snad ani ne,

jenom mne překvapuje tak šílené nepochopení. On tomu totiž asi opravdu věří...

AeroKarel 8.9.2007 0:30

Re: No to snad ani ne,

On je jeden z mála, kdy snad méně pochybuji,ano i věří, tomu co šíří. Nicméně mu to nevadilo být Zemanovým místopředsedou. A šířit očividné nesmysly.

Ladislav N. 8.9.2007 15:28

Re: Re: No to snad ani ne,

Zabývat se ignorantem Špidlou, co byl uklizen do EU za 500 000 měsíčně, snad ani nemá smysl. Možná za toho půl milionu měsíčně nadělá míň škody, než kdyby strašil v ČR za sto tisíc... Rv:-/

Haui1 8.9.2007 18:08

Re: Re: Re: No to snad ani ne,

Tím si právě nejsem tak jist a mám z toho stále určité obavy.;-(

Minutus 8.9.2007 0:30

Re: Přerozdělování je zdrojem konkurenceschopnosti

no jo, zvlášť dojemné ovšem je, že Ševčík je označován za EVROPSKÉHO ekonoma. Pod tímto pojmem mám přece jenom jiné představy.

vlk 8.9.2007 0:33

Přiznávám, že lidem kolem Ševčíka

jsem také nějak nepřišel na chuť... Ale jsem už dávno mimo obor.

Jenda 8.9.2007 13:54

Re: Přerozdělování je zdrojem konkurenceschopnosti

S tou prvni pulkou se prit nebudu, nemam k dispozici statistiky, ovsem ze chybi kvalifikovani pracovnici to je fakt. Staci se podivat treba k memu byvalemu zamestnavateli. Ti uz vemou prakticky kazdyho kdo umi zapnout pocitac a na otazku "Do you speak english?" odpovi neco co zacina na J a stejne jim nezbyva nez dovazet Indy na tuny.

Ovsem mozna ze mladi philozofove, socialove, absolventi zurnalistiky a zvlastnich skol maji problem najit praci. Jenom bych se zadny z nich neodvazil zaradit mezi kvalifikovane pracovniky.

m.l. 8.9.2007 0:14

Taxi je dopravní obsluha,

viz vyhl. č. 30/2001 Sb.

chytrý horák 8.9.2007 0:13

Zázraky se dějí

Na první pohled to vypadá jako smysluplný a spravedlivý rozsudek. Že by první vlaštovka? Já se snad rozpláču.

vlk 8.9.2007 0:08

Nevím, proč by měla města regulovat

ceny taxislužby. Dost dobře ani nechápu proč za automobily v majetku firmy (či zařazené do podnikání) platím silniční daň, zatímco soused, který jezdí autem každý den do práce nemusí platit nic. Není mi ani jasné proč platím daň ze zisku právnické osoby, ovšem když si jako majitel (společník s.r.o., akcionář) chci vyplatit podíl na (zdaněném) zisku, platím znovu daň z příjmu. Nechápu ani proč si nelze ze služebního osobního automobilu odečíst DPH a mnoho dalších věcí. Nevím proč mám platit za řepné oleje v naftě, když jsou dražší a zaneřádí motor. Jsem prostě blbec...

m.l. 8.9.2007 0:16

Re: Nevím, proč by měla města regulovat

Souhlas. Sice to bude znamenat, že si lidi budou muset volat taxi od určité firmy jejíž ceny znají, ale sám to tak dělám už dlouho a nijak mě to neomezuje.

Minutus 8.9.2007 0:16

Re: Nevím, proč by měla města regulovat

ahoj, vlku.

Na ten dotaz: přirozený monopol vers. nepřirozený monopol. Mám dojem, že počet taxi v matičce měst je regulován udílením licencí a tak vznikl nepřirozený monopol, který musí býti dále regulován. Toť jasné, ne?

Ale moje privátní zkušenosti s pražskou taxislužbou jsou vysloveně kladné - naopak, uvítal bych, kdyby jich na ulicích jezdilo řádově více.

Pravda je, že jsem se nepřestrojoval za movitého cizince (jako náš slavný purkmistr).

vlk 8.9.2007 0:20

Ahojky :-)

Jasné... Jenom bych podotkl, že udílení licencí by mělo být vázáno (když už) na znalosti místopisu, eventuelně na znalost nějakého cizího jazyku, nikoliv rozhodnutím magistrátu kolik že to taxikařů si myslí že je správně. Jako obvykle stát (či magistrát) nahrazuje svoji neschopnost individuální kontroly plošnou regulací.

Už je lépe?

Minutus 8.9.2007 0:24

Re: Ahojky :-)

už celkem jo... ovšem teď bude následovat poslední bitva s úřady.

Řeknu Ti, jsem rád, že jsem bezdětek...

vlk 8.9.2007 0:26

Jsou chvíle, kdy Ti to naprosto věřím ;-)

Martin 8.9.2007 1:23

Re: Ahojky :-)

krk bych za to nedal, ale mam dojem, ze zrovna u taxiku licence je podminena aspon tou znalosti mistopisu (prinejmensim na papiru)

vlk 8.9.2007 1:27

Určitě,

proti tomu také nebrojím...

AeroKarel 8.9.2007 0:25

Re: Re: Nevím, proč by měla města regulovat

Problém je v tom, že nižší ceny by byly udržitelné, jen kdyby drožkářů bylo řádově méně .........

Čehož lze dokázat jen eliminací zlodějů, momentální a průběžnou. Ovšemže to od současného (ani minulého) magistrátu nečekám.

vlk 8.9.2007 0:32

Sice asi vím, jak je to myšleno,

ale nesouhlasím z principu - jediné, co může na cenu tlačit přirozeně je naopak přehršel drožkářů. Vždy totiž existuje možnost jet šalinou, autobusem nebo metrem, popřípadě se domluvit se sousedem. Časem dojde k nějaké tržní rovnováze...

Druhá, už daleko principálnější věc je, že magsitrát určuje cenu jízdného, ale veškeré podnikatelské riziko blahosklonně přenechává taxikářům. Touží-li udržet nějakou nízkou cenu, nechť si vytvoří vlastní podnik a jezdí si podle svého. Uvidíme, jak se mu to zadaří. Taxíkáři nechť si svoji cenu vykalkulují také jak chtějí.

chuchvales 8.9.2007 1:33

Re: Re: Nevím, proč by měla města regulovat

Pocet podnikatelu je regulovan udilenim licenci, a tak vznikl neprirozeny monopol, ktery musi byt dale regulovan.

Pocet vysokoskolaku je regulovan udilenim licenci, a tak vznikl neprirozeny monopol, ktery musi byt dale regulovan.

Pocet ridicu je regulovan udilenim licenci, a tak vznikl neprirozeny monopol, ktery musi byt dale regulovan.

Pocet drzitelu zbrani je regulovan udilenim licenci, a tak vznikl neprirozeny monopol, ktery musi byt dale regulovan.

Pocet manzelstvi je regulovan udilenim licenci, a tak vznikl neprirozeny monopol, ktery musi byt dale regulovan.