Neviditelný pes
První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996Diskuse k článku
Velká výzva
Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
R. Langer 19.3.2019 9:03Re: Evropská komise Já bych řekl, že do vývoje perpetua mobile můžete investovat libovolně mnoho prostředků, ale fungovat vám stejně nebude. ;-) Je ale pravdou, že i dnes tomu mnozí věří. Těm ale bohužel není pomoci. :-( |
J. Jelínek 19.3.2019 9:27Re: Evropská komise Prrr. Nemluvím o perpetuu mobile. Mluvím o akumulaci elektrické energie založené na zcela jiných (nechemických) procesech, nicméně - stůjme při zemi, myslel jsem to jen jako nadsázku a neumím si takovou věc (nepopírající přírodní zákony) dost dobře představit. Možná někdy někdo ano....Zatím máte pravdu - vrážet prachy do takové chiméry je blbost. |
M. Malovec 19.3.2019 8:47Natáhl bych troleje ale bude dost uhlíku na sběrače, co když němčouři zakážou měď. |
J. Jelínek 19.3.2019 8:53Re: Natáhl bych troleje Není třeba se obávat. Zakrátko přiblblice zakážou mít děti a lidstvo spokojeně skončí. Jako Broučci v tuhé zimě. |
R. Langer 19.3.2019 9:12Re: Natáhl bych troleje Toho bych se neobával. To by byla totiž to, dizgrymináce. :-D |
L. Harvánek 19.3.2019 9:16Re: Natáhl bych troleje Výborný nápad. Akorát bude potřeba vymyslet předjíždění. A jestlipak budou i elektrokamiony? Zatím se o nich nemluví a tak to vypadá, že tvůrce těchto nesmyslů postrádá asi 99% šedé mozkové kůry. |
V. Novák 19.3.2019 9:26Re: Natáhl bych troleje Existují - a dokonce se v Praze zkoušejí - elektrobusy, které jedou část trati jako trolejbusy a část na baterky. Na Krymu jsou trolejbusové tratě dlouhé desítky kilometrů. A už dávno - ještě z dob SSSR. Kamiony předjíždět nemusí a aspoň část nákladu patří na koleje. |
M. Prokop 19.3.2019 10:13Re: Natáhl bych troleje Na koleje patří náklad, který zaplní vagon a není třeba přesné časové doručení, navíc koleje vedou od odesílatele k příjemci. Jinak je to neefektivní. |
S. Šnajberg 19.3.2019 8:45mám elektromobil vlastně dva. V Praze jezdím malou i3 a na venkově užitkovým rangerem, který jsem z olověných baterií (tak to dodávají Američané :() překonvertoval na baterie lithiové. Pro oba účely je to výborná záležitost, pro dálkové cesty, dle mého názoru a při současném stavu technologického poznání, holý nesmysl. Výměny akumulátorů? Jak by vypadaly sklady u "čerpacích stanic"? Rychlonabíjení? "Čerpací stanice" by musely být galvanicky spojené s nejbližší jadernou elektrárnou - a ty fronty... Nikdy jsem nenabíjel u veřejných stanic, vždy přes noc nabíječkou jako k notebooku, resp. ze solární energie (ranger) a tak to funguje k mé naprosté spokojenosti. |
R. Langer 19.3.2019 8:48Re: mám elektromobil Samozřejmě, pro specifické účely mohu zvolit různé pohonné alternativy, a budu spokojen. Zavést to masově? To není možné. |
J. Hruška 19.3.2019 9:16Re: mám elektromobil Pán má asi štapler, pardón ještěrku do skladu. |
P. Hlosta 19.3.2019 8:51Re: mám elektromobil Já vám to přeji! Když na to máte... Nezávidím. Mám Opla na benzin a z bodu A do bodu B mně dopraví bezpečně a bez smradu z výfuku, neb jsem ho vcelku relativně levně koupil si nový. Kdyby si každý namísto ojetin koupil nový vůz, ubylo by nebezpečného smradu radikálně. Jenže ekonomika... Každý ji má jinak. |
V. Novák 19.3.2019 9:28Re: mám elektromobil Elektromobil má vývfuk v elektrárně. Ale to vy víte. Bohužel je spousta takových, kteří nevědí... |
V. Výmola 19.3.2019 9:47Re: mám elektromobil Myslíte třeba v Dukovanech? |
J. Zima 19.3.2019 10:28Re: mám elektromobil Ale to je jádro fuj, radioaktivita, ein tschechischer Schrottreaktor. STOP CSFRnobyl.....Přivážeme se na chladící věže. |
P. Hlosta 19.3.2019 8:45Vzpomínka na stojedenáctku ;-)) Kdysi postavili rusáci na Sibiři pomník naší Tatra 111. Takový podstavec a na něm ta Tatra. Pomník proto, že to auto mělo chlazený motor ne vodou, ale vzduchem. Když tedy přišel krůt - mráz nad 20C°, nic nešlo nastartovat. Tatra měla kliku a sání. Jeden točil klikou, druhý dával "přečíst noviny", tzn. přiložil je hořící k sání. Chvíle menší námahy a Tatra 111 nastartovala! Chtěl bych vidět, jak alektromobil se vzbudí k činnosti při mrazu nad 20C°. Možná se mu přinese solárko na rozmrazení. Ale co v noci? Kapacita baterií klesá úměrně teplotě. U autobaterie to může dělat pokles i na víc jak polovinu. Dobitím přechlazené baterie může dojít k výbuchu(zatím!), tak je nad čím ještě dost dlouho možno bádat. ;-)) |
J. Jelínek 19.3.2019 8:49Re: Vzpomínka na stojedenáctku ;-)) Takhle jsme na vojně startovali i véesky, někdy jsme k tomu používali i éter, ale to bylo v míru tuším přísně zakázané. Nejhorší pakárna byla každé dvě hodina běžet do autoparku a nechat chuděru véesku půl hodiny bublat. |
S. Lazárek 19.3.2019 8:50Re: Vzpomínka na stojedenáctku ;-)) No vidíte, my zase měli v autoparku ruskýho Peona, viděl jsem to vytažený venku a bylo to hrozný hovado, a při otočení klíčku to prý polklo 5 litrů nafty naráz a prý to taky umělo střílet i jaderný granáty....krásný doby |
P. Hlosta 19.3.2019 8:55Re: Vzpomínka na stojedenáctku ;-)) :-))) Já "s láskou" vzpomínám na ZILa, teda to byl vysokozdvižný vozík jenom. Měl hrozný vzhled, ale jelo to i na zpátečku 60kou :-)) Spotřeba byla dvě sta litrů benzínu na směnu. Kolik ro bylo kilometrů netuším. Jednou jsem tam omylem načerpal naftu a vono to jelo i tak, jen byl z toho obrovský dým. ;-)) |
J. Vaníček 19.3.2019 8:42Konečně, dobrý článek ke skutečnému problému Jestli Klause vyhodil Fiala z (jeho) nové ODS, není podstatné, je to jejich věcí. A "noviny" se mohou upsat. Šílená energetická politika Německa promítnutá do rozhodnutí Evropské komise (to je ale náhodička)ohrožuje stabilitu a ekonomiku budoucnosti. I když ne tak docela, hlavní znečišťovatelé- nákladní auta, letadla a lodě budou vesele jezdit na palivo. Německo bude mít Nordstream a tím pádem plyn na výrobu elektřiny. Ostatní země budou mít kulové, uhlí jim zatrhnou, osobáky nebudou jezdit (vždyť je to nesmysl - jak by všichni tankovali eletřinu třeba na dálnici). Bude energetická krize, vítr a voda to nedoženou. Jedině ta biomasa, ta by to mohla vytrhnout,. co taky s dřevem, když ho zničil šumavský kůrovec za přispění ekologických šílenců. No a Němci budou mít konkurenční výhodu - Nordstream, proto tak fofrují. A blbci a syčáci si notují o zeleném světě. |
J. Hruška 19.3.2019 9:27Re: Konečně, dobrý článek ke skutečnému problému Vaníčku, Vaníčku, tolik pravdy najednou, to není korektní. |
J. Jelínek 19.3.2019 8:41My tupci !!!! Tady bádáme, hloubáme a pozapomenuté znalosti fyziky na světlo vytahujeme. A zatím stačí počkat, až se do diskuse vloží učitel národů, Janyška Karel, slunce naše jasné a neúnavný kompostovky šiřitel a propagátor. Ten pronese poslední slovo !! |
P. Hlosta 19.3.2019 8:47Re: My tupci !!!! Vy jste optimista! Poslední slovo?! ;-)) |
J. Jelínek 19.3.2019 8:51Re: My tupci !!!! Já mu věřím. Karel je mudřec a podivuhodný kouzelník. |
J. Hejna 19.3.2019 8:58Re: My tupci !!!! Šlápnul vám Karel, pane Jelínku, na palec? |
J. Jelínek 19.3.2019 9:01Re: My tupci !!!! To ani snad ne, jen se mi líbí mašíblové. Mám je docela rád, je s nima sranda. |
M. Malovec 19.3.2019 8:51Re: My tupci !!!! Jestli je Janyška slunce jasné, pak je nad slunce jasné, že bude nabíjet baterie. |
V. Hájková 19.3.2019 8:32Vedle na LIDOVKÁCH je zajímavý článek - o kauze STOKA! To nejzajímavější na něm je, že se konečně podařilo partě policistu a státních zástupcu z této kauzy - zatím nic NEVYKECAT!!!!:-) Jsem přesvědčena , že určitým lidem z ""ANO"" se právě svírá jejich zádel!!!:-) |
J. Vaníček 19.3.2019 8:44Re: Vedle na LIDOVKÁCH Hájkpová, napiš ty své bláboly na Lidovkách, tady se diskutuje k článku který je o něčem jiném. Babo |
P. Kmoníček 19.3.2019 8:23ACH JO !
|