16.5.2024 | Svátek má Přemysl


Diskuse k článku

Velká výzva

Premiér Andrej Babiš se netají svým rezervovaným přístupem k evropskému, zvláště pak německému třeštění kolem elektromobility. V pondělí se vládní představitelé setkali se zástupci automobilového průmyslu. Podle Babiše vláda nepočítá s finanční podporou pro nákup elektromobilů soukromým osobám.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
V. Novák 19.3.2019 10:09

Re: To je strašný Jardo....

Jako Putinovu agentku ji ještě nikdo neodhalil?

J. Matuška 19.3.2019 10:14

Re: PETRÁČEK: Mládí vpřed

Mluví se o tom, co by jak by mělo být v roce 2050. Přitom využití digitalizace ve zdravotnictví /IZIP/ a el. recepty se vleče. O několikaměsíční anabázi, kt. jsem musel prožít, protože jsem si opomněl si prodloužit rez. kartu ani nemluvím. Běhání na poštu a na úřad... O možnosti využít el. volby, jako to mají v Estonsku se v Unii spíše hovoří negativně - nevím proč. /Peníze ukládám, vybírám, přeposílám pomocí interbankingu.../

K. Berka 19.3.2019 9:32

Elektroauta je blbost !

Bylo spočítáno, kolik nových komínu elektráren by muselo vyrůst.

Nebo se vrátíme k zplyňovacím kotlíkům, na jejichž plyn auta taky jedou.

J. Tachovsky 19.3.2019 9:29

U Babise je motivace maleho nadseni pro elektromobilitu

zcela jasna. Nejde ani o nabijeci stanice, ani o pretizeni site ani o ekologii.

Prilis mnoho elektromobilu znamena mensi poptavka po repce.

M. Prokop 19.3.2019 9:33

Re: U Babise je motivace maleho nadseni pro elektromobilitu

On to nadšení dostane, jakmile budou dotace té nedozrálé technologie vyšší. S řepkou to bylo stejně.

E. Derat 19.3.2019 9:35

Re: U Babise je motivace maleho nadseni pro elektromobilitu

Jo, ale jak píši níže, není Highlander.

J. Tachovsky 19.3.2019 9:36

Re: U Babise je motivace maleho nadseni pro elektromobilitu

hlavne zalezi na tom, co se bude dotovat vic

M. Prokop 19.3.2019 9:37

Re: U Babise je motivace maleho nadseni pro elektromobilitu

Nijak se nevylučuje, aby žral z obojího.

R. John 19.3.2019 9:36

Proč ?

... z řepky se dá vyrobit elektřina... již nevím, kde jsem viděl foto s komentářem, jak v Norsku večer jede cyklista po ulici.... nemůže projet, protože má v cestě hafo drátů, které nabíjejí auta... katastrofa...

M. Prokop 19.3.2019 9:42

Re: Proč ?

Ta fotka je, ZATÍM, fotomontáž.

http://www.autoforum.cz/zajimavosti/norska-elektricka-pohadka-nabira-horke-konce-takhle-to-opravdu-nepujde/

R. Langer 19.3.2019 10:13

Re: U Babise je motivace maleho nadseni pro elektromobilitu

Cha cha cha...

P. Kubáč 19.3.2019 9:27

Fyzikální akumulátor na 400 km

chemické energie dávno existuje a jmenuje se nádrž.

J. Tachovsky 19.3.2019 9:28

Re: Fyzikální akumulátor na 400 km

to je chemicky akumulator a spalovani paliva je chemicky proces.

M. Prokop 19.3.2019 9:29

Re: Fyzikální akumulátor na 400 km

Ano, ale jeho efektivita je dosud v běžných poměrech nepřekonaná.

J. Tachovsky 19.3.2019 9:30

Re: Fyzikální akumulátor na 400 km

Tak uz se delaji dopravni prostredky na jaderny pohon, ktery ten spalovani prekonava. Ale zatim to neni na osobni dopravu.

M. Prokop 19.3.2019 9:35

Re: Fyzikální akumulátor na 400 km

To je to, co jsem mínil běžnými poměry.

V. Novák 19.3.2019 9:44

Re: Fyzikální akumulátor na 400 km

Pravda - letadlovu loď, ponorku nebo ledoborec na silnici dostanete jen s problémy...

M. Prokop 19.3.2019 9:53

Re: Fyzikální akumulátor na 400 km

Je otázka, kam až by se dala jaderná technologie minimalizovat. Technická otázka. Jistota je, že by se z toho zelenáči posrali do výše, ale osobně si nejsem jist, zda by bylo možno garantovat přiměřenou bezpečnost.

J. Vintr 19.3.2019 10:01

Re: Fyzikální akumulátor na 400 km

Někde jsem četl, že v Sovětském svazu (pardon, v Rusku) dokázali jaderný reaktor zmenšit stokrát proti doposud vyráběným. Takže by se to do těch aut třeba vecpat dalo. Alespoň v tom Rusku, i když to tam zatím chtějí dávat jen do raket s neomezeným doletem.

R. Langer 19.3.2019 10:17

Re: Fyzikální akumulátor na 400 km

V Sovětském svazu byli technologicky tak vyspělí, že dělali největší trpaslíky na světě. A s těmi kapesními reaktory je to nemlich to samé... ;-)

M. Pivoda 19.3.2019 9:22

Mimozemšťané odmítli nechat za nás dozrát technologii!!!

Proto: "... Nezralá technologie je tlačena politickým rozhodnutím k realizaci. ...."

R. Langer 19.3.2019 10:22

Re: Mimozemšťané odmítli nechat za nás dozrát technologii!!!

No, socani s marťany spolupracují odjakživa, jak víme od soudruha Paroubka. :-D

M. Valenta 19.3.2019 9:21

Úsměvné je,

že takto připo...dělaně uvažuje autor scifi.

S. Lazárek 19.3.2019 9:24

Re: Úsměvné je,

Dobrá poznámka, ale proč se crcat s elektřinou, když USS Enterpise mastí na warpový pohon už padesát let.....:-)

M. Prokop 19.3.2019 9:28

Re: Úsměvné je,

Ano, spadá to do oblasti scifi. Nevyřešená technika věci do oblasti scifi technické, způsob vnucení nedozrálé technologie do oblasti scifi sociální, s přesahem do oblasti horroru.

M. Valenta 19.3.2019 9:39

Re: Úsměvné je,

Funguje to od jakživa následovně. Na začátku je někdo s fungujícími šedými buňkami, pak nastupuje období nedozrálé technologie a pak to buďto funguje nebo nefunguje nebo se něco ukáže jako lepší .... variant je mraky, včetně té Vaši - vyčkávat za bukem a kecat.

V. Novák 19.3.2019 9:48

Re: Úsměvné je,

Odjakživa to funguje tak, že někdo něco vymyslí, nedozrálou technologii zdokonaluje, zdokonalují ji i jiní - a poté, co dozraje, se dočká rozšíření.

Která nedozrálá technologie byla rozšířena (nad)státním rozhodnutím?

R. Langer 19.3.2019 10:25

Re: Úsměvné je,

OZE? Zářivky místo žárovek místo LEDek? Elektromobilismus? Stačí?

M. Prokop 19.3.2019 9:50

Re: Úsměvné je,

To se, v zápalu boje, jako obvykle mýlíte. Nedozrálá technologie obvykle dozrává ve skleníku pokusných poloprovozů a v používání nadšenců, kteří na to mají - například Napoleon měl tabatěrku z hliníku, který tehdy byl dražší než zlato. Tím se vychytají mouchy a pak se masově rozšíří, protože je lepší.

Vnutit lidem horší, to je novinka novodobých sociálních inženýrů, dílem z idealismu, dílem z osobních zájmů, dá se na tom vydělat.

Ostatně, kolik elektromobilů máte vy? Nebo jen kecáte, ne za bukem, ale na internetu? :-P

M. Valenta 19.3.2019 10:15

Re: Úsměvné je,

Ono to zatím na nic jiného než na pokusné poloprovozy nevypadá - používají nadšenci, kteří na to mají, tedy žádné překvapení, tak to probíhá vždy.

Zatím jsem to dotáhl jen na tepelné čerpadlo k výhřevu domu.