17.5.2024 | Svátek má Aneta


Diskuse k článku

Velká výzva

Premiér Andrej Babiš se netají svým rezervovaným přístupem k evropskému, zvláště pak německému třeštění kolem elektromobility. V pondělí se vládní představitelé setkali se zástupci automobilového průmyslu. Podle Babiše vláda nepočítá s finanční podporou pro nákup elektromobilů soukromým osobám.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
V. Čermák 19.3.2019 11:22

Re: havlistka Sommerová má jasno ....

Pane Lepko, vám pořád vadí nějaký guru nějakých jiných, ale mohl byste naznačit, kdo je tím Važím Guru, komu věříte a hlavně Koho jste vlastně Volil, eventuelně proč?

R. John 19.3.2019 11:23

To tu všechno bylo....

... i volební systémy měly svůj vývoj...

M. Prokop 19.3.2019 12:08

Re: havlistka Sommerová má jasno ....

To jistě, reagoval jsem jen na stručnou glosu výše. Vzdělání prostě není záruka ničeho, v politické oblasti obzvlášť.

Nic není absolutní výhra (absolutní bývají spíš prohry).

Ne, tak jsem to nemyslel. Myslel jsem celkové fungování států. Ta myšlenka o volebním censu na čisté plátce je lákavá, ale s vybíráním většiny daní z DPH neproveditelná a stejně si nejsem jist její celkovou přínosností.

V. Čermák 19.3.2019 11:10

Re: havlistka Sommerová má jasno ....

To rozhodně ne. Byli bychom už dávno v řiti....

P. Boublíková 19.3.2019 11:06

Re: havlistka Sommerová má jasno ....

Strašná žvanilka. Ani nechci vědět, jak si představuje vzdělání.

Nechápu, proč se tito lidé nedrží svého talentu a nedělají jen to, co umí.

P. Forejt 19.3.2019 10:41

chceme vládu jedné strany

a prosím, prosím ...pokud možno socialistické. Díky.

J. Matuška 19.3.2019 10:37

Zelená internacionála proti Klausovi /publikováno 2009/

„Svět se v p...l obrací“ tvrdí jedna starší anekdota. „Nejlepší golfista je černoch, nejlepší raper je běloch a Němcům se nechce do války.“

Podobné „obracení se“ můžeme spatřovat v politickém klimatu starého kontinentu. Český prezident Václav Klaus, stoupenec klasických konzervativně liberálních stanovisek je označován pokrokovými médii za extremistu, zatímco europoslanec Daniel Cohn – Bendit, zelený trockista a ultralevicový vrhač zápalných lahví má být oním vzorným evropským politikem nového střihu. Zajímavé... Mnohdy je jako hlavní důvo této averze označován Klausův postoj ke globálnímu oteplování, já se však domnívám, že prioritní příčinou je Klausův euroskepticismus (chcete – li eurorealismus)

Jak prosté – Zelení bytostně nenávidí tradiční společenské uspořádání. Vadí jim svět, kde jsou základním kamenem zahraničně politického procesu suverénní státy, vadí jim cokoliv co zavání konzervatismem (patriotismus, rodinné hodnoty, přirozená hierarchie, tradice atp.), ale také ekonomickým liberalismem, protože tito vysávači grantů by se v takovém systému neměli často šanci uživit. A právě centralizovaná sjednocená Evropa, jim umožňuje zamořovat evropský prostor od Gibraltaru až k Peloponésu idejemi multikulturalismu, bezbřehé regulace, feminismu, sociálního inženýrství a dalšími lahůdkami, na nichž vyrostla nová levice šedesátých let.

Antidiskriminační zákon či Lisabonská smlouva, to jsou jen některá z jejich velkých vítězství. https://www.euportal.cz/Articles/5144-zelena-internacionala-proti-klausovi.aspx

F. Šimek 19.3.2019 10:42

Re: Zelená internacionála proti Klausovi /publikováno 2009/

https://www.youtube.com/watch?v=H6IdXM1vQss

R. John 19.3.2019 10:47

Ovšem IVK(b) tvoří Jardo zisky....

.... to nejsou žádní vysávači... tedy jsou... ale...no nic... taková pěkná neziskovka v Dejvicích... to je lepší než první ve športce...

J. Franke 19.3.2019 10:27

Když na to tak koukám...

Drtivou většinu jízd automobilem mám do vzdálenosti max 200 km tam i zpět dohromady. Pro elektromobil sranda. Otázkou je pro každého ekonomika provozu, která je zatím velice nevýhodná vzhledem k cenám i dost ojetých elektromobilů a baterií.

J. Lepka 19.3.2019 10:39

Re: Když na to tak koukám...

A teď si vezměte, že zatím není elektřina zatížena spotřební daní a elektromobily ani silniční, natož dálniční. Z toho jednoznačně vyplývá, že už teď, když chybí prostředky na obnovu silniční sítě, se ten problém bude nadále rozšiřovat a až bude saturace elektromobily dosahovat slušných % a zároveň nebudou konkurenceschopné klasické automobily k dispozici, sáhne vláda ke zdanění. Sice pod líbivými hesly, ale prostě jinak by zkrachovala. Samozřejmě totéž provedou energetické koncerny a rozvodné společnosti, takže tu elementární kravinu zaplatí všichni uživatelé elektřiny a petrolejka se stane nositelem pokroku.

M. Prokop 19.3.2019 11:01

Re: Když na to tak koukám...

http://www.autoforum.cz/zajimavosti/elektromobily-jako-spasa-planety-bude-to-naprosta-katastrofa-rika-americky-expert/

P. Zinga 19.3.2019 10:45

Re: Když na to tak koukám...

Abyste se nepletl...

R. Langer 19.3.2019 11:03

Re: Když na to tak koukám...

Ono i těch 200 km je celkem dost...

J. Franke 19.3.2019 11:30

Re: Když na to tak koukám...

Je to tak. V zimě topení a v létě klimatizace a máte problém.

J. Lepka 19.3.2019 10:26

Ona technologie je zralá. Dokonce už více jak 150 let.

Nezralí, či spíše nedovzdělaní jsou propagátoři a předposraní politici, neochotní říct na plnou hubu : To je slepá ulička. Německem sviští jak utržená ze řetězu myšlenka tzv. inteligentní rozvodné sítě, ale nikdo z jejích propagátorů nemá středoškolské fyzikální znalosti, aby si uvědomili, že siť jen převádí, nikoli produkuje. Já se domnívám, že k tomu zásadnímu nepochopení přispívá jednak elementární neznalost fyzikálních veličin a záměna např: mW a MW, stejně jako akusticky podobný termín mobil a elektromobil a z toho plynou i pomatené představy, že si řidič nabije elektromobil v zaměstnání. No a když k tomu připočteme, že valná většina humanitárně vzdělaných reprezentantů "všeho lidu" v Bruseli je přesvědčená, že i fyzikální zákony lze přehlasovat v parlamentě (a proč to nejde s Ohmovým zákonem samozřejmě netuší) dochází k těmto hovadským pokusům o kolaps el. sítí. Bude to stát miliardy, jen aby pak ti schopnější se omluvit řekli totéž co ti magoři protestující proti Velké pardubické roku 92 : To jsme nechtěli.

R. John 19.3.2019 10:06

Ale ta trolej pro kamiony....

...na dálnicích by nebyla špatná... němci to již vyvíjí...mastička pět set kilometrů s "klackem", potom se klacek zatáhne a dojede se na baterky do místa určení... třeba i s pomocí malého motoru na klasiku... jestli by to šlo el. ukrmit, nevím... je pravda, že když Křižík zapřáhnul elektriku, místo koní, tak se někteří smáli a ťukali si na čelo....

R. Langer 19.3.2019 10:11

Re: Ale ta trolej pro kamiony....

Jo jo, ovšem ti, co si tehdy ťukali na čelo dnes chtějí jezdit elektromobilem, přičemž elektrárny nepotřebují, protože na tu televizi se klidně mohou dívat při svíčkách. V tom je ten vtip. ;-)

M. Prokop 19.3.2019 10:16

Re: Ale ta trolej pro kamiony....

Tak doufejme, že pokud to bude zavedeno, tak proto, že se to vyplatí. Vyplatí bez takové dopomoci, že z administrativních důvodů nařízení EU bude spalovací motor prakticky nepoužitelný.

https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi/truck-emise-nakladni-auto-hlasovani-limity-co2.A181118_133907_automoto_fdv

V. Novák 19.3.2019 10:20

Re: Ale ta trolej pro kamiony....

Jak píšu níže, nic proti elektromobilitě z troleje.

V Praze se zkouší elektrobus, který po rovině pojede na baterku a do kopce po estakádě na Prosek bude cucat (a dobíjet baterku) z troleje. Cestou dolů rekuperuje.

Na Krymu jsou dvě trolejbusové tratě ještě z dob SSSR: Simferopol - Jalta ma 84 km, od letiště 96km. Další tratě se (po ukrajinském zavírání) obnovují.

A v Drážďanech zásobuje závod VW v centru nákladní tramvaj.

R. John 19.3.2019 10:35

Tak nákladní tramvaj jsem dokonce v Praze řídil...

.... když jsem byl v kurzu, tak nějakej řidič z Hloubětína, odkud jsme vyjížděli, si domluvil s instruktorem odvoz nábytku od Bílé Labutě.... přijeli jsme na refýž, tam již kupa krabic, vyskákali jsme , naložili a vezli to do Hloubětína... :-) Jinak strašná chyba byla rušit v Praze trolejbusy... v Opavě a Hradci, jezděj normálka... stáhnou klacek, na baterky objedou kus rajonu, najedou na trolej a mastěj to dál... nádhera... A na tom Proseku to snad již normálka jezdí.... když ten krpál šlapu na elektrokole, jen funím... taky mohli udělat na tom trolejbusu držátka vzadu pro cyklisty... :-)

J. Lepka 19.3.2019 10:48

Re: Tak nákladní tramvaj jsem dokonce v Praze řídil...

Trolejbusy byly v Praze zrušeny roku 71 tuším, a bylo to naprosto nezbytné, protože stávající sítě, resp. linky byly navrhované v době, kdy po Praze jezdila stěží desetina aut a Praha byla asi čtvrtinová. Trolejbus je z principu své existence navržen na dlouhé a přímé linky, bez velkého křížení, kde napájení, resp. sběrače haprují a zlobí. Pamatuji se, jak na Karlově náměstí, resp. odbočení z Žitné ulice doleva, řidiči vždy oslavovali, pokud jim aspoň jeden sběrač nevyskočil. O možnostech paralelního napájení z baterií se asi nemá cenu bavit, vezmeme li v úvahu možnosti aku v polovině minulého století.

R. John 19.3.2019 11:16

Být v Praze dosud trolejbusy....

... tak se samozřejmě postupem času inovovalo... dneska jsou i na trolejích vexle... v pohodičce... Ale bolševik nechtěl udržovat troleje kvůli prachům, jednoduší bylo nasadit autobus, v tom je to čertovo kopýtko....

J. Hruška 19.3.2019 13:00

Re: Být v Praze dosud trolejbusy....

V Praze nedovolovalo zavedení tří závislých trakcí (metro, tramvaj, trolejbus) strategické uvažování komoušů v době studené války s imperializmem. Útok na jednu el. rozvodnu znamená nepřijatelný "black aut". Čabajky z Maďarska byly ideologicky přijatelnější a použitelnější k evakuaci obyvatelstva (otroků). Bolševik ekonomicky nic neřešil ani ekologicky.

V. Kolman 19.3.2019 14:45

Re: Být v Praze dosud trolejbusy....

Prý to pane Johne nebylo kvůli prachům, ale proto, že autobusy jsou operativnější a nelze je vyřadit zničením rozvodny a měnírny. Byla doba studené války.

P.S.-Jako klukovi se mi moc líbily krásně fialově zářící rtuťové usměrňovače v měnírnách. Krása! Kam se na ně VZHLEDEM hrabou "nudné" polovodiče.

A. Trick 19.3.2019 11:53

Re: Tak nákladní tramvaj jsem dokonce v Praze řídil...

15. října 1972. Druhý den se trhaly dráty aby si to někdo nerozmyslel.

J. Franke 19.3.2019 10:31

Re: Ale ta trolej pro kamiony....

Trolej?... Co tak kabel pod povrchem vozovky a indukce? To jsem v jakési scifi kdysi dávno četl.

J. Zima 19.3.2019 10:44

Re: Ale ta trolej pro kamiony....

Mohu vám s jistotou říci, že je to podobná hovadina jako když se fantazírovalo o solárních elektrárnách na oběžné dráze a transferu energie pomocí mikrovlnného paprsku. Účinnost nula nula prd a u těch mikrovln ještě navíc pár usmažených lidí v okolí.

J. Lepka 19.3.2019 10:57

Re: Ale ta trolej pro kamiony....

Mám dojem, že v každém státě by se našla lokalita, kde by to šlo. Přesněji řečeno, kde by těch pár usmažených denně nevadilo.

Ovšem zastánci vám budou klidně tvrdit, že když tak, tak se to bude stahovat kabelem, nakonec ISS je jen 400 km a to je reálné. No jo, rotace, nic holt není dokonalé.

R. Langer 19.3.2019 11:05

Re: Ale ta trolej pro kamiony....

No, asi tak - víte, co je to mikrovlnka? ;-)