16.6.2024 | Svátek má Zbyněk


Diskuse k článku

Vadí, nevadí

Předsedu senátu Přemysla Sobotku těší, že jeho bankovní konto je čisté a že kontrola prokázala, že se "na nikoho nenavázal". Může to potěšit i jeho voliče, vždyť senátoři jsou voleni přímou volbou a Sobotka se dostal do horní komory hlasy příznivců.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Xaver 82.117 22.10.2007 16:04

...že jim nejde o nic jiného než o šátrání v cizích kapsách....

Už když volím, dávám volenému ruku do své kapsy. A pak jen sleduji, jak moc a s jakým efektem mi tam štrachá. Toť vše. Nic na tom nemění, že někteří jsou o svém poslání bytostně přesvědčeni... :-)

vlk 22.10.2007 16:05

Jistě. To je přeci to největší kouzlo zastupitelské demokracie - politická a morální odpovědnost ;-)

Ivan Nový 22.10.2007 16:05

vlku,

svět je dokonalý, civilizace vytvářejí státy, ty rostou a důsledkem jejich růstu je jejich zánik. Směr se změnit nijak nedá, je to něco jako čas :-))) Demokracie to může jen zpomalit, totalita urychlit. Stát je nakonec tak složitý, že jeho občané přijmou tezi, že o něm mohou rozhodovat jen odborníci ...

vlk 22.10.2007 16:07

Pochopitelně.

A jediným dalším logickým důsledkem je pád a další kolo - a jsem zase u smeček :-)

Existuje jediný způsob, jak tento kruh rozetnout. Zatím je nerealizovatelný a Bůh ví, jestli někdy bude.

Modrý pták 22.10.2007 16:10

Soukromě

to nazývám KKK - konstituce, koalice, kolaps. Lidstvo to takhle opakuje až do "úplného pochopení" :-)).

Šumavák 22.10.2007 15:46

Von to má Kaplický promyšlené !

A zjevně si říká, že když už bude Praha kvůli nějakému obytnému baráku někde na Pankráci vyškrtnuta ze seznamu UNESCO, tak co by nemohl do centra plácnout knihovno.

Neměl by to taky někdo tomu UNESCU  prásknout?

libero 22.10.2007 15:53

Re: Von to má Kaplický promyšlené !

UNESCO to má "na salámu", pokud si zde někdo nenajde nějakého tamního kamaráda a nezačne ho rozšťourávat.

Psí vrah Čumil 22.10.2007 15:29

Milej Trudeau,

nevím, zda je KAPLICKÝ ausgerechnet alamodový tvůrce - soudě podle potíží, na něž naráží, je spíše razičem nových cest a nového pojetí architektury. To je mi na něm nesmírně sympatické. Alalamodoví architekti řádí v Praze IMHO silou netušenou, zejmíéna v oblasti komerční architektury, všeliké Hiltony,  Zlatí andělé, ten příspěvek na Příkopech, děs běs chodovského nákupního centra, Sazka arény, atd. I proto by Kaplického knihovna měla na té Letné stát - aby zarazila ten šedý průměr, který (nejen!) Prahu prorůstá jako rakovina. Udělá to právě tím, že soudobá kritéria dostane do ironické konfrontace, aniž přitom ničí předcházející prověřené hodnoty. Ten Kaplického barák je totiž - na rozdíl od drtivé většiny soudobých pražských novostaveb - impulsem k dalšímu vývoji, aniž ničí cokoli hodnotného, ba svou provokaci ohleduplně skrývá tak, aby nepoškodil to cenné na klasickém "stokorunovém" panorámatu.

www racek 22.10.2007 15:30

Re: Milej Trudeau,

hmm, tak s tímhle bych i souhlasil ...

clay 22.10.2007 15:33

Re: Milej Trudeau,

to je třeba brát jako výraz vašeho nejhlubšího přesvědčení, nicméně mám právo s tím nesouhlasit

Xaver 82.117 22.10.2007 15:35

Tuším, že právo nesouhlasit vám tu nikdo nebere, hlinko.

Nebo jsem si nevšiml. Dokonce můžete i fantazírovat a nadávat. Ale nedivte se, že je s vámi jako takovým i nakládáno...;-D

clay 22.10.2007 15:39

Re: Tuším, že právo nesouhlasit vám tu nikdo nebere, hlinko.

prázdná nádobo, nebuďte zbytečně vztahovačnej. Vy jen prudíte a nadáváte, bez znalosti souvislostí se naserete do hovoru, tak se nedivte, že je s vámi také tak nakládáno.

Xaver 82.117 22.10.2007 15:52

Ó ctnostný filosofe hlinko, řekl bych...a vice versa...

Přeji vám veselý prud, výřečnou kloaku a mnoho logických klamů ve vaší poctivé práci...;-D

Xaver 82.117 22.10.2007 15:33

Nojo, strécu, tohle je ale k věci a ne o emocích, zhusta sekundárních... :-)

To je jako u Hvížďaly níže, který se zajímá o fakta a ne o ideologické bláboly politizujících mudrců...

libero 22.10.2007 15:57

Re: Nojo, strécu, tohle je ale k věci a ne o emocích, zhusta sekundárních... :-)

Ne, to je také o emocích, chcete-li už být otoman, ale kulturně a snesitelně.

Architektura líbí/nelíbí, pasuje/nepasuje nic jiného než emoce nejsou.

Xaver 82.117 22.10.2007 16:02

Jo, na Psu jo. Ale do rozhodovacího procesu, kam jsou přizváni odborníci, to zas až tak nepatří.

Zajímavé, že sekundární emoce vzplály, až když préza zavele fuj !;-)

libero 22.10.2007 16:11

Re: Jo, na Psu jo. Ale do rozhodovacího procesu, kam jsou přizváni odborníci, to zas až tak nepatří.

Nebyl bych si jist, president to říkal už dost dávno, pak bylo dost dlouho ticho a najednou to vybunzírovalo.

Každopádně stav příprav značí, že by bylo možno to postavit jen s nadšením ke zmáhání byrokratických zádrhelů na všech stranách a to nadšení evidentně leckde chybí.

vlk 22.10.2007 15:34

Zajímavé.

Nechápu však souvislost s tím, že bych to měl platit. Vadí-li pražanům a letňanům obzvlášť funkční kisna, nechť v referendu rozhodnou o místních daních a připlatí si na nějaký slušivý kabátek, aby jejich estetično bylo uspokojeno. To by bylo naprosto korektní..

www racek 22.10.2007 15:36

Re: Zajímavé.

no, národní knihovnu každý za své ... toť svěží myšlenka ... a jak to bude s knižním fondem a vstupným, když bychom to rozvedli?

vlk 22.10.2007 15:37

Racku, racku...

Potřebujeme-li národní knihovnu a archív, dokážu pochopit investici do funkční budovy - už jsem to tady mnohokrát psal. Umělečno již platit odmítám.

Xaver 82.117 22.10.2007 15:39

vlku, tak to neplaťte a bude, ne?

Já toho odmítám platit...;-)

vlk 22.10.2007 15:40

Devatero, desatero, plnej kriminál ;-)

Xaver 82.117 22.10.2007 15:37

Pražané si zvolil radnici, která nějak funguje.

Jestli jí to nebudou umět spočítat o příštích volbách...to bychom se taky mohli ureferendovat...;-)

vlk 22.10.2007 15:38

Jasně, ale tohle se neplatí z pražských peněz...

Xaver 82.117 22.10.2007 15:39

vlku, neumím rozlišit pražské a nepražské peníze... :-)

;-)

vlk 22.10.2007 15:41

To evidentně neumí ani pražští radní ;-)

SUMO 22.10.2007 15:37

Re: Milej Trudeau,

jenomže svou práci již odvedla. Rozpoutal diskuzi a kdyby se do ní nepletli myšlenkoví giganti z Fóra2000 mohla se odehrávat třeba zrovna o tom co s architekturou, co s Letnou , nebylo by lepší odsunout  ty fotbalové monstra z centra na okraj Prahy a jak napravit arch. chyby. Atd. Už stát nemusí.

A mimochodem panorama narušuje kupř. z Tröje. A to dost podstatně. A Kaplický to zatraceně dobře ví.

clay 22.10.2007 15:43

Re: Re: Milej Trudeau,

tak Kaplický s tím přímo počítá, to je vidět i z těch jeho vizualizací. Nikdo taky nebude zbůhdarma stavět rozhlednu, z které není vidět a která není vidět, že?

ok 22.10.2007 16:28

Re: Milej Trudeau,

Nezlobte se na mě, ale Chobotnice je úplně stejně blbá jako chodovské nákupní centrum - stejný pocit "umakartu". Neničme si městskou památkovou rezervaci jen proto, že "chceme být světoví". Světoví můžeme být i s Chobotnicí ve Vysočanech. I ve Vysočanech můžou vzniknout nádherné stavby, za kterými bude jezdit celý svět.

Chobotnice poškodí lokalitu, která se nezměnila od třicetileté války (dostavby nepočítám). To je vybombardované Evropě velmi cenné! Řada moderních staveb v Evropě vznikla jen jako reakce na vybombardované proluky. Ale pokud chcete mít z Prahy druhý Brusel - dobře vám tak, zřejmě si nic jiného nezasloužíte.

kacir 22.10.2007 15:29

Paroubek se prý u Helmutů oženil ???

8-o