Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Large Iceberg Breaks Off Pine Island, Antarctica
A large iceberg has just broken off from Pine Island Glacier in Antarctica. Several different processes can cause an iceberg to form, or ‘calve’, such as action from winds and waves, the ice shelf grows too large to support part of itself or a collision with an older iceberg. Since Pine Island Glacier was already floating before it calved, it will not cause any rise in the world sea level.
http://www.sciencedaily.com/releases/2007/10/071019102619.htm
Re: Zelený magor "xxx" IP: 81.201.60.xxx (převlečený do nicku "sumny Plzenak" IP: 81.201.60.xxx)
Jo, plakátovač "z přesvědčení", to je ta nejhorší odrůda člena sekty Zeleného bratrstva...
lidi, vy musíte mít ale bohatý osobní život
od rána do půlnoci na Neviditelném Hafanovi, den co den.
Renoir
maloval porcelan, DeKoening natiral deset let domy v New Yorku, Van Gogha cely zivot zivil jeho bratr, Cezanne zdedil penize, atd...Od doby, kdy middle class postupne ziskavala ekonomickou silu, stala se potencialnim zakaznikem umelcu proto, ze zacala napodobovat slechtu. Slechta a cirkev prestavaly byt zakazniky.
Umelec devatenacteho stoleti se tedy osvobodil od potreby mit patrona a stal se svobodnym umelcem (svobodne myslicim clovekem). V tom momente ziskal svobodu tvorit tak, jak mu to vyhovuje, ale soucasne taky svobodu umrit hladem. Z toho duvodu umelci zacatku dvacateho stoleti jako impresionisti od Maneta pocinaje, stradali furu let, nez se jim podarili vnutit svoji vizi publiku.
Re: Renoir
od manýrismu do toho nevidím........asi tehdy panovali opravdu jiná pravidla a postupy.....ale bída a nouze byla také, zvlášť pro některé.
Re: Re: Renoir
Manyrism byla v dejinach umeni kraticka, pro vyvoj umeni nepodstatna epizoda (slepa ulicka), kam se z casu na cas umeni dostane.
Re: Re: Re: Renoir
podle vašeho chápání je každé umělecký styl slepou uličkou
co je dobré se opravdu pozná až tak za 100 -150 let od doby vzniku díla....
teď jsou to jen dohady a subjektivní , často velmi nekritická hodnocení. Je dobré si na některé věci prostě počkat. Je to stejné , jako s kvalitním anglickým trávníkem....nedá se to uspěchat. Takže řešení, nejen na knihovnu je před očima, že ano. Na díla národního zájmu a významu národní sbírka.....a Ti ostatní umělci, nechť tvoří jak umí......třeba zaujmou a jejich díla se budou nejen dobře prodávat, ale i přinesou slávu jejich autorům.
Re: co je dobré se opravdu pozná až tak za 100 -150 let od doby vzniku díla....
Co je opravdu dobré se pozná okamžitě. Takový Dalí nebo Picasso rozhodně nehnijí v zemi 150 let.
Re: Re: co je dobré se opravdu pozná až tak za 100 -150 let od doby vzniku díla....
počkejte 100 let a uvidíte, jestli to není jinak.
Re: Re: Re: co je dobré se opravdu pozná až tak za 100 -150 let od doby vzniku díla....
pokud bys měl pravdu, tak by majitelé Picassů vyhodili milióny dolarů oknem...no představa je to zajímavá
Re: Re: Re: co je dobré se opravdu pozná až tak za 100 -150 let od doby vzniku díla....
znáte nějaké umělecké dílo, které by s věkem ztrácelo na hodnotě?
Re: Re: co je dobré se opravdu pozná až tak za 100 -150 let od doby vzniku díla....
Velice malo lidi to pozna, vetsina to zadne uznavat nejdriv za 50 let a nekteri nikdy...
Re: Re: Re: co je dobré se opravdu pozná až tak za 100 -150 let od doby vzniku díla....
zacne uznavat, samozrejme...
Re: co je dobré se opravdu pozná až tak za 100 -150 let od doby vzniku díla....
tedka Hapka zpívá, že Karel Gott maluje jako Van Gogh , jen on utlouká čas ....
neurotické uchechtávání pana Bublana na 20minut dnes v Radiožurnálu je neverbálně slibné
nejde jen o rozpory v jeho jinak profesionální řeči nebo obvyklé soc.dem. ublinkávání se..
za premiérů Grose-Paroubka unikl dost drahý balík informací
možná se tím blížíme k objasnění epochálních podnikatelských úspěchů v desetimilionech za pouhý rok...je někdo jen vděčný?
nechť platíme jako mourovatí, ta volba grossů a paroubků nebude levná, platit nám patří jako každému
Re: neurotické uchechtávání pana Bublana na 20minut dnes v Radiožurnálu je neverbálně slibné
platíte za svojí imbecilní nenažranost
Hm, tak von ten chudák Mácha celé týdny nespal a furt jen přemýšlel,
co by tomu trhu nabídl, jaký bestseller by asi nejlíp zabral. Pak teda rozpoznal společenskou objednávku a sesmolil Máj, s potížemi vydal vlastními silami, ještě sponzorovi blbou rýmovačku sepsal do úvodu (Čechové jsou národ dobrý!), načež ho slovutný zákazník poslal i s jeho Májem do zadele - toť, co nic se nazývá, napsal o Máji tuším věhlasný dobový kritik Tomíček. Až májovci oficiálně uznali Máchovy kvality - a od těch časů je Máj trvalým bestsellerem české poezie. Jak říká ibn s panem doktorem - bez objednávky ani ránu. O Picassovi, který si svými obrazy jeden čas taky zatápěl, aby nezmrzl, ani nemluvě...
Re: Hm, tak von ten chudák Mácha celé týdny nespal a furt jen přemýšlel,
PS - Není tady někdo graduovanej kunsthistorik?
Umeni vs. neviditelna ruka volneho trhu
Jelikoz v prostredi kde vladne neviditelna ruka volneho trhu je produkt vytvaren tak aby uspokojoval potreby co nejvetsiho poctu cloveku kteri jsou z inherentnich duvodu mdleho intelektu ktery jim dovoli tak maximalne si nacpat chlebarnu hamburgerem ci pizzou a totez zapit Coca-Colou ci (chemickym) pivem Bud, umeni jiz neni umeni ale bylo transformovano v zabavu.
Tak jako v minulosti musel umelec okouzlit bohateho mecenase ktery povetsinou sam byl amater umelec, tak dnes se musi umelec (aby prezil) zalibit tem nejvetsim kretenum z rad siroke verejnosti kterych je vetsina.
Vtipne na tom je ze ty prasata o kterych je rec nechapou ze umeni ci intelektualni progress bylo to co civilizaci umoznilo dostat se na tu materialni uroven kterou oni se tak preziraji a svou ignoraci vseho co neni zabava ktera uspokojuje jejich mrzke pudy si serou do vlastniho hnizda a ultimativne si kopou svuj vlastni hrob.
Iditoka jana s <I> z boku se sice naivne muze dnes radovat z toho ze misto kulturniho dila bude sponsorovat vlastni hayzl, ale netusi ze tento pristup zpusobi ze mozna ze uz ona nebo zcela jiste jeji deti skonci tam kam patri - mezi opicemi na strome nebo mezi krysami v kanale.
Re: Umeni vs. neviditelna ruka volneho trhu
nechci moc rejpat, ale "neviditelná ruka trhu" byla mimo posledních pát desítek let, vždycky.....ikdyž se společenské systémy jmenovali různě. Vždycky bylo umění otázkou pro bohaté mecenáše popřípadě církve. Moc se "jen tak" neumělcovalo", taky to skoro pokaždé někdo platil.
Re: Umeni vs. neviditelna ruka volneho trhu
kde skončí, je dnes už zřejmé - skončí s burkou na palici a není vyloučeno, že se jí to bude nakonec líbit
Re: Re: Umeni vs. neviditelna ruka volneho trhu
No nevím, kde janabok zkončí, ale je pravda, že v muzeích, výstavách, v divadlech.......není vidět burku ani omylem. Takže asi kultura, jak jí známe skončí.
Re: Re: Re: Umeni vs. neviditelna ruka volneho trhu
určitě - důležité pro vás je, pane dochtore, zda jste na to připraven, a nebo hodláte zesnout včas
Re: Re: Re: Re: Umeni vs. neviditelna ruka volneho trhu
já bych to radši otočil a zeptal se já Vás...jestli jste připravenej na takovej nával, který nastane, až tady budou všichni čelem k Mekce
Re: Re: Re: Re: Re: Umeni vs. neviditelna ruka volneho trhu
stanu se Imánem a budu to rozvracet zevnitř
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Umeni vs. neviditelna ruka volneho trhu
to si mysleli jiní a dopadlo to s nimi docela špatně.....obě dvě strany na ně nadávají současně.