18.5.2024 | Svátek má Nataša


Diskuse k článku

V Barceloně za Prahu

Je to parafráze někdejšího hesla levice, když podporovala republikány v občanské válce proti Francovi. Parafráze sedí jen docela malinko, ale aspoň trochu ano.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Vandas 5.10.2017 10:16

Re: Ale ne!

Úmyslně směšujete pojmy. Německý nacismus byl nacionalistický a to v extrémní formě nacionalizmu rasového, ale to co vzniklo v Rusku byl naopak internacionalismus, kterému byly národovci třídním nepřítelem. Tudíž to co říkáte není argumentem pro odsuzování národovectví. :-):-):-)

R. Sorge 5.10.2017 10:13

Re: je to v háji - Zeman omezil pití, tudíž volby vyhraje (a

Třeba Drahoš odvolá svůj podpis pod výzvu vjedců ...

R. Brzák 5.10.2017 10:09

je to v háji - Zeman omezil pití, tudíž volby vyhraje (a

není podstatné, zda omezi skutečně, nebo jestli to jen dokáže hrát). Takový trumf v kampani nikdo z konkurentů zatím nemá - snad se přihlásí ještě nějaký vyléčený ze závislosti na drogách...

I. Mertl 5.10.2017 10:08

Ale ne!

Žádné za Prahu! Ani s Evropou to nemá moc společného, pomneme-li geografii. Katalánsko je historicky starobylou provincií Španělska, před spojením po rekonkvistě Aragonu. Ale také dnes daleko nejbohatší. Takže dnes jde o peníze, jak jinak. Bohatší region připlácí těm chudším, ale - kde tomu tak není? Z redistribuce peněz pramení léta zkomírající katalánský nacionalismus. A dnes z toho politici obou stran zblbly: referenda v r.2014 se účastnila jen trochu víc než třetina Katalánců a ani všichni hlasující se nepřihlásili k samostatnosti. A hysterická reakce Rajoye je ze stejného zkyslého soudku. Výsledek: usmíření ve Španělsku po nacionalistickém a totaliristickém šílení může trvat léta. Obecné poučení: nacionalismus je zhoubný, dámy a pánové! Ale to přece není nic nového: na nacionalismus německý a ruský, byť říznutém na jedné straně nenávistí rasovou, na druhé třídní, zemřelo v Evropě ve dvacátém století zhruba 70 miliónů lidí. A přesto národovci už zase vylézají.

P. Vandas 5.10.2017 10:04

Re: V jednotě možná síla není.

Říkal. Mělo by být rozděleno na samostatné státy v historických hranicích, jako například Bavorsko, Sasko, Bádensko-Württembersko. Nikoli na nějaké socialistické novotvary s rozostřenými přesahy do úzamí sousedů. :-):-):-)

M. Moravcová 5.10.2017 10:04

Re: Mistře Pavle,vy mezi námi !!!

vy už toho moc nepotřebujete

M. Moravcová 5.10.2017 10:03

Re: Odtrhávání bohatších regionů není správná

Co to máte v hlavě? Něco jiného je vzájemné pošťuchování, něco jiného je vykřikování egoistických jednotlivců. Jeden bez druhého bychom byli slabí a nešťastní. Máte mindrák z Prahy? Proč je nenasytná?

R. Sorge 5.10.2017 9:59

Re: S BRITÁNIÍ JSME NEMĚLI ŽÁDNOU SMLOUVU !!!

Sudety byly vždy součástí Zemí Koruny české, Krym daroval Ukrajině Nikita Chruščov.

P. Vandas 5.10.2017 9:59

Re: Proto je nutno stát řídit

Ano. Naprostý souhlas. :-):-):-)

K. Berka 5.10.2017 9:53

Re: Ne každý národ je tak velkorysý, jako ten český.

Ano, byla to inflace politiky NATO a hlavně USA, kdy jsme jim přibrukovali jako mouřeníni.

I. Semrád 5.10.2017 9:51

Proto je nutno stát řídit

...jako firmu.

To je naprosto jasné.

I. Semrád 5.10.2017 9:50

Re: S BRITÁNIÍ JSME NEMĚLI ŽÁDNOU SMLOUVU !!!

Na základě objektivní zprávy Waltera Runcimana:

"Za daných okolností považuji jejich (tj. sudetských Němců) žádost o pomoc u svých soukmenovců a jejich konečné přání připojit se k říši za přirozený vývoj."

Sudety jsou německé stejně, jako je Krym ruský.

J. Chaloupka 5.10.2017 9:48

Ne každý národ je tak velkorysý, jako ten český.

A ti, co si hrají s inflací, neví, s čím si zahrávají. Naposled byla inflace v Jugoslávii a skončilo to válkou a oddělením těch republik a pokrajin.

P. Zinga 5.10.2017 9:28

Re: Katalánci jsou naivní!

Máte pravdu, že si to musí vyřešit sami. My tady můžeme pouze vyjádřit, co si o tom myslíme.

P. Vandas 5.10.2017 9:27

Re: Ostatně soudím, že za Katalánskými událostmi jsou .....

I já jsem se už vykecal a půjdu si trochu zavykořisťovat. :-):-):-)

O. Uživatel 5.10.2017 9:24

Uživatel požádal o vymazání
O. Uživatel 5.10.2017 9:23

Uživatel požádal o vymazání
J. Vobr 5.10.2017 9:23

Re: Ostatně soudím, že za Katalánskými událostmi jsou .....

Žádná milost !!! Čepicu dostane !!!

O. Uživatel 5.10.2017 9:22

Uživatel požádal o vymazání
J. Vobr 5.10.2017 9:21

Mistře Pavle,vy mezi námi !!!

Já su tááák šťástnééé !!!

:-)))

:-)))

P. Vandas 5.10.2017 9:21

Re: Ostatně soudím, že za Katalánskými událostmi jsou .....

Aha. Tak Tě beru na milost. :-):-):-)

P. Vandas 5.10.2017 9:20

Re: Ostatně soudím, že za Katalánskými událostmi jsou .....

Dluhy nebyly, nejsou a nikdy nebudou samozřejmostí, hlavně ty nesplatitelné. :-):-):-)

O. Uživatel 5.10.2017 9:20

Uživatel požádal o vymazání
P. Vandas 5.10.2017 9:19

Re: Ostatně soudím, že za Katalánskými událostmi jsou .....

Ano. Správné přirovnání. Restrukturalizace je poslední možnost záchrany firmy. Tak proč si myslet, že u státních a nadstátních celků to tak nefunguje? Funguje to naprosto stejně v individuální rovině, stejně tak jako v celoevropském prostoru. :-):-):-)

O. Uživatel 5.10.2017 9:17

Uživatel požádal o vymazání
J. Vobr 5.10.2017 9:17

S BRITÁNIÍ JSME NEMĚLI ŽÁDNOU SMLOUVU !!!

Zradili jen Francouzi !!!

P. Vandas 5.10.2017 9:16

Re: videl jsem jak katalanci strhavaji spanelske vlajky

No nedá. Při jakémkoli ohrožení státu se Mnichov vynoří z mlh, jako memento. :-):-):-)

O. Uživatel 5.10.2017 9:15

Uživatel požádal o vymazání
O. Uživatel 5.10.2017 9:14

Uživatel požádal o vymazání
P. Hlosta 5.10.2017 9:13

Re: Ostatně soudím, že za Katalánskými událostmi jsou .....

Pokud by byla EU volným svazkem států Evropy, pak by nebylo argumentů proti ní. Ovšem ona je svazkem pevně svazovaným a ten tah k sobě každý vnímá jako nepříjemný. Namísto uvolňování tahu k sobě navzájem se zvyšuje tah. Pochopitelná je pak reakce rozumných lidí, že je třeba uvolňovat a ne stahovat.