3.6.2024 | Svátek má Tamara


Diskuse k článku

Tvrdá fakta

Poprázdninové statistiky nehod zpravidla znamenají studenou sprchu a nejinak je tomu i letos. Z určitého úhlu statistika vypovídá o tom, jak se lidé bojí policejní represe. Loni, těsně po zavedení nového silničního zákona, nehodovost klesla a jakmile lidem otrnulo a přestali se bát, zase stoupla.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Tomas 1.9.2007 10:05

Co s tim?

Je jedina moznost co s tim. Policie musi byt na silnici videt. Policajti musi byt na silnici ne v kancelarich. Jakto, ze muzu projet D1 a nikdo mne nechyti i kdyz jedu 150?   Musi hlidat opravdu nebezpecne chovani a ne merit v prehlednem useku to umi i automaty. Pro opravdu nebezpecne a agresivni jedince exemplarni potrestani. Vychova lidi je na nic, protoze presvedcit muzete slusne lidi, ale agresivni nebezpecne hovado, zustane agresivnim nebezpecnym hovadem, i kdyz ho zavrete do klastera. Slusni ridici potom budou jezdit slusne a agresivni budou sedet. Pokud to policie nedokaze, tak zadny bodovy ani jiny system nepomuze.

Draft Dodger Dubya Bush 1.9.2007 10:17

Re: Co s tim?

Je to presne tak. Na lidska hovada plati jen tvrda represe - priblizne takova jaka byla za komunistu. Vychova je na howno, alespon v tomto stadiu.

Vcera jsem videl v TV celkem pekny film o jakesi skole kde ucitel rikal ze ve Starem Rime si lide v pripade ohrozeni volili diktatora. To je presne pripad soucasne situace na ceskych silnicich. Na silnicich by melo byt proste a jednoduse zavedeno stanne pravo a czurak ktery by svymi zamindrakovanymi komplexy sral ostatni by byl jednoduse utracen na odstavnych plochach k tomu vybudovanych a vhozen do masoveho hrobu k tomuto ucelu pobliz vykopanemu.

Vim ze toto reseni se muze zdat pehnane, ale neni tomu tak ve svetle toho co automobilisticke kurwy predvadeji. Osobne jezdim uz jen naprosto defensivnim zpusobem a za posledni tri dny jsem musel dvakrat malem hodit auto do prikopu aby me a me deti v protismeru predjizdejici hovado nezabilo.

Dalsi krok ktery by tato debilni vlada mela udelat je zavest nejake rafinvane opatreni znemoznujici pohyb kamionu (ktere zpusobuji na dalnicih velke potize) v CR (neni duvod aby nebyly prepravovane vlakem).

clay 213.29.115 1.9.2007 10:57

Re: Re: Co s tim?

žako: "... Vychova je na howno, rekla si moje soudruzka babicka a soudruzi rodice..."

clay 213.29.115 1.9.2007 11:03

Re: Re: Co s tim?

odborník na transportní systémy zahovořil. Donutí kamiony z Evropy zastavit na hranicích nechat se naložit na železnici a pokračovat až do hypermarketu vzdáleného tak cca 100-200 km po dráze. A za ty další bláboly mu klidně zatleskejte taky, proč ne,když jste pro něj hovada a czuraci;-D

voice 1.9.2007 14:57

Re: Re: Co s tim?

Princip, který uvádíte, je naprosto správný. Jenže jak pravdivě píšete, je zde "debilní vláda" a o té dost dobře nelze očekávat jiné nežli kontraproduktivní, tedy debilní kroky. Na příklad Talmanem avizovaná výměna ministra Pospíšila.Takže by to mělo začít instalací nedebilní vlády.

Korsika 1.9.2007 10:17

Re: Co s tim?

Pod tohle se mohu podepsat

dulcibelka 1.9.2007 10:18

Re: Co s tim?

Přesně tak. Nedaleko mého bydliště jsou dvě křižovatky, na kterých je obden bouračka. Nikdy jsem tam neviděla stát policajta coby živou výstrahu, jedině když vyšetřuje onu nehodu. Zato však u nás denně obcházejí rohy ulic a měří, zda nestojíme 499 cm od křižovatky postranních ulic...

baltahsar 1.9.2007 10:27

Re: Co s tim?

No pointa je v tom, že z padesáti tisíc policajtů jsou u dopravky jen tři .. takže když si to podělíta na směny, vychází maximálně osm set v daný okamžik ve službě, což je padesát kusů na kraj. Čili na celé D1 se jich může v daný okamžik pohybovat tak nejvejš pět a to byste musel mít sakra kliku se s nima potkat. Nepleťte si to s městskejma, co hlídaj parkování na chodníku, to se musíte obrátit na kolegu nadějnýho horolezce.

njn 1.9.2007 15:58

Re: Co s tim?

kupodivu vetsinu dopravnich nehod maji na svedomi prave ti "slusne jezdici ridici" :-/

clay 213.29.115 1.9.2007 10:00

Každý by nejlíp udělal

kdyby mluvil sám za sebe.

Evropan (original) 1.9.2007 9:53

Dobry den

opravdu to Maly Aston i Jack vyjadrili dobre, mistni obyvatelstvo je stale jeste mirne pozadu :-D

Malý Aston 1.9.2007 9:31

Čím více,tím lépe!

Svádět počet mrtvých na policii na špatný stav vozovek je volovina.Dnes má každý hulvát řidičský průkaz a tak to taky na silnicích vypadá.Počet dopravních nehod,to je obrázek nás řidičů a chodců.Jsme nekulturní národ,který si neváží života a majetku.Jsou dvě možnosti.Jedna je snížit počet policistů na silnicích,snížit počet šedých morů a pěkně ponechat ať se řidiči pozabíjejí navzájem.Druhá možnost je tvrdá represe.Překročíš rychlost,ihned odebrat řidičák,jedeš pod vlivem alkoholu,vězení a to ihned, jsi účastník dopravní nehody tak řidičák na 5 let do šuplíku.Žádné výmlouvání,žádné uplácení.A pro řidiče,kteří to mají jako povolání dvakrát vyšší tresty.Počet policistů v Rakousku,Německu a jiných státech kulturní Evropy je menší než u nás a každý debil z České republiky tam jezdí podle předpisů a jen přejede hranice do naší zemičky zase sebevrah.Předpokládat,že počet řidičů se musí rovnat počtu policistů není reálná. Kulturně a sociálně zaostalému národu není pomoci.:-D

Jirka 1.9.2007 10:20

Re: Čím více,tím lépe!

Nevím, kolik let ti je, ani kolik km jsi už najel. Ale podle příspěvku bych řekl, že jsi buď genius, nebo magor. Jezdím 45 let a mohu říci, že chybu udělá každý, jde o to jakou a s jakými následky. Včera jsem projel trasu Praha, Rosice, Polička Praha. D1 perfekt, bez problémů, ale zpátky po silnicích 1 a 2 tř. Opravují se silnice, které to nepotřebují a silnice s půlmetrovými kolejemi nikoho nevzrušují. Právě v tom by měla být vidět účinnost policie, že upozorní na riskantní úseky, nechá odtáhnout auto, které stojí v nepřehledném úseku, dohlíží na ta místa, kde dochází k největšímu počtu nehod a to viditelně, ne za bukem, kde je rovná čtyřproudá komunikace opepřená značkou  pro vybírání pokut (Praha, Černý most) Viděli jste poslední dobou snad policistu na křižovatce? A k jakým zvěrstvům tam denně dochází. To je ale zřejmě utopie, které se asi už nedočkám.

Malý Aston 1.9.2007 10:32

Re: Re: Čím více,tím lépe!

Nejsem magor ani genius.Mám ujeto minimálně 650 000 km v zahraničí,zejména na východě,řidičák má od roku 1964,mám za sebou jednu těžkou havarii,kterou jsem si zavinil sám a celkem cca 1,8 mil kilometrů.Nejsem profesionál ale auto potřebuji ke své práci.Mé první auto byl Tudor a poslední Audi.Nesnáší ty kteří rozváží zboží,nesnáším ty kteří si hrají na závodníky a nesnáším ty,kteří si své problémy řeší agresivní jízdou.Počet mrtvých,to není práce policie,to je výsledek nás řidičů.:-D

celeron 1.9.2007 11:10

Re: Re: Re: Čím více,tím lépe!

R^, ale ty řidiče je nutno nějak vychovávat. Každý není od přirozenosti slušný a ohleduplný.

sam 1.9.2007 11:11

Re: Re: Re: Čím více,tím lépe!

Jses magor. Zastavim na krizovatce na cervenou, za mnou nikdo a po 15 sec to do mne nekdo ze zadu napere. Jsem ucastnik nehody a tak podle tebe mam prijit na 5 let o papiry.A rikas,ze nejsi magor.

baltahsar 1.9.2007 11:15

Re: Re: Re: Čím více,tím lépe!

Hm, vy si pro každej rohlík a fusekli jezdíte direkt do fabriky?

Jirka13 1.9.2007 13:05

Re: Re: Re: Čím více,tím lépe!

No ale, vždyť vy si vůbec neodporujete!?

vobora 1.9.2007 9:29

Bambas je starej bambas

a stal se obeti sve vlastni omezenosti. Pamatuji se na diskusi kolem prava prednosti chodcu na prechodech. A Bambas tvrdil, ze za to muzou i chodci. V Kanade by v aute asi neprezil ani den, tam se totiz chodci nerozhlizeji, proste prijdou k prechodu a jdou. A funguje to. Ridici jsou ohleduplni a jestli se neceho skutecne desi, pak je to srazka s chodcem ci cyklistou. Docela se divim, ze kanadsti turisti preziji navstevu Prahy, ja bych tipnul, že zhynou na prvním přechodu. Bambas je hlavnim vinikem vyseptani noveho zakona o provozu na pozemnich komunikacich. Na zacatku jezdili vsichni jako beranci, a Bambas se svymi chlapci tento stav nenavratne prosustrovali. Dosahnout tohoto stavu ted bude vyzadovat desetkrat vetsi energii a investice.

Mel bys. Astone, aspon na chvilku zapomenout, ze nejedes na motorce. A nelezt dopravakum tak okate do zadku

Draft Dodger Dubya Bush 1.9.2007 9:54

Re: Bambas je starej bambas

Ridici sice jsou obecne ohleduplnejsi, ale je to trochu jinak. Napr. v Torontu bylo myslim pravidlo ze chodec musel dat znameni ze chce prechazet a pak mel prednost pred autem. Prechody jsou velmi viditelne oznacene a zezhora osvetlene a jejich pocet je mensi nez napr. v Praze. Za zminku stoji to ze za jaywalking, i.e. prechazeni mimo prechod, muze chodec dostat pokutu. V Montrealu je chovani chodcu velmi fantasmagoricke, v podstate prechazeji kdykoli bez ohledu na to jestli maji na semaforu cervenou nebo zelenou.

Jedna vec v ktere ma CR (a myslim ze Evropa obecne) navrch je to ze v Kanade (Americe) se zeleny panak zmeni v cerveneho okamzite kdyz se zmeni svetlo autum v prislusnem transversnim smeru a je tedy na benevolenci ridicu aby vas nesmetli pokud se zrovna nachazite uprostred silnice v procesu prechazeni.

Kanadsti ridici obecne netrpi tim mindrakem ktery maji cesi, nicmene nejhorsi zazitek z rizeni auta mam prave z Montrealu kde nas nedavno se zenou pri ceste na letisti malem zabil nejaky magor ktery nam ve 150 km rychlosti zkirzil na dalnici cestu. Musim se sebekriticky priznat ze kdyz jsem jako studak v lete v Torontu pracoval jako ridic dodavky, taky jsem jezdil jako prase.

dulcibelka 1.9.2007 10:08

Re: Re: Bambas je starej bambas

Tobě se jeví montrealští chodci šílenější než pražští (jejichž oblíbenou disciplínou je střemhlavý skok před přijíždějící auto, protože si pořádně nepřečetli vyhlášku)?

vobora 1.9.2007 10:20

Re: Re: Re: Bambas je starej bambas

ty jsi zjevne nepochopila vubec nic. Trefis vubec domu?

Draft Dodger Dubya Bush 1.9.2007 10:23

Re: Re: Re: Bambas je starej bambas

Ceska vyhlaska o prednosti chodcu na prechodech je debilni paskvil. Chodec by mel mit absolutni prednost (coz by v podstate znamenalo ze auto musi urcitou vzdalenost pred prechodem jet takovou rychlosti aby bylo schopno zabrzdit pred chodcem vstoupivsim do vozovky) s tim ze chodec musi dejme tomu dat znameni ze chce prechazet. Prestupky proti tomuto chovani by se mely tvrde trestat.

Jakykoli zakon nebo vyhlaska ma byt predvidatelny a je fantasmagoricke aby chodci cetli zakony o automobilovem provozu. V tomto svetle by si zakonodarci uz jen za fakt ze tramwaje nemusi dat chodcum prednost zaslouzili nakopat do pr/dele.

baltahsar 1.9.2007 10:30

Re: Re: Re: Re: Bambas je starej bambas

No kdybyste se obtěžoval tu poslední verzi přečíst, tak tam kupodivu najdete skoro přesně svou formulaci. Ano, řidič musi urcitou vzdalenost pred prechodem jet takovou rychlosti aby byl schopen zabrzdit pred chodcem vstoupivsim do vozovky.

Draft Dodger Dubya Bush 1.9.2007 10:41

Re: Re: Re: Re: Re: Bambas je starej bambas

V takovem pripade neni duvod aby chodci podle vyhlasky nemeli absolutni prednost. Pouze to potvrzuje co jsem psal - ze vyhlaska je debilni paskvil.

Bubik 1.9.2007 11:14

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Bambas je starej bambas

asi není problém, aby byly přechody, kde mají chodcí absolutní přednost.

nesmí to být ale na začátku nástupního ostrůvku tramvaje, uprostřed nástupního ostrůvku, ještě jeden na konci, pak u křižovatky ve všech směrech, pak ještě za křižovatkou atd atd.

Jinými slovy - když to bude jako v Německu, kde přechod zebra je jednou dvakrát ve vesnici a zbytek jsou tzv. místa pro přecházení ( kde řidič sice chodce ohrozit nesmí, ale chodec přednost nemá), tak fajn. Když to bude jako tady, že na 200 metrech je deset přechodů.......

baltahsar 1.9.2007 11:19

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Bambas je starej bambas

Následující věta (tedy doporučení chodcům nevstupovat do vozovky, pokud se řítí magör kterej evidentně zastavit nemůže a nehodlá) nerelativizuje přednost chodce, jenom připomíná těm, co v osmičce chyběli, absolutní přednost fyzikálních zákonů, pokud myslíte tohle :o) ovšem fakt je že těm magörům se to asi už vysvětlit nedá.

vobora 2.9.2007 20:07

Re: Re: Re: Re: Bambas je starej bambas

k tomu, abych zastavil u prechodu, nepotrebuji zadnou vyhlasku...no a vo tom to je

ucitelas 1.9.2007 8:42

nehledejme

příčiny v policii ,špatných silnicích nebo dokoce v psaném textu (zákony 361/00,247/00,200/1991... ve znění pozdějších předpisů)  ale jen v řidičích ,oni jsou ti hlavní viníci dopravních nehod.Ano jsme to my.

dulcibelka 1.9.2007 9:01

Re: nehledejme

A co kdyby se stav vozovky už konečně přizpůsobil 21. století a poměrně známé skutečnosti, že se už žebřiňáky a volské potahy moc nepoužívají?

Peněz snad dáváme dost...