14.6.2024 | Svátek má Roland


Diskuse k článku

Tvrdá fakta

Poprázdninové statistiky nehod zpravidla znamenají studenou sprchu a nejinak je tomu i letos. Z určitého úhlu statistika vypovídá o tom, jak se lidé bojí policejní represe. Loni, těsně po zavedení nového silničního zákona, nehodovost klesla a jakmile lidem otrnulo a přestali se bát, zase stoupla.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
clay 213.29.115 1.9.2007 11:32

Re: Re: Re: Mily Krali Debilu Jiri Clayi Hlino

není ti divné, co po tom musíš být ty, když ti to ten debil natře, kdy si vzpomene?;-) Ono to není totiž nijak těžké, ono stačí z těch výkalů ty tvé "myšlenky" pozdvihnout a citovat

Bubik 1.9.2007 11:30

Re: Mily Krali Debilu Jiri Clayi Hlino

a co ty hypermarkety přestěhovat na nádraží?;-D

A když vedle nich postavíme hned mlíkárny, pekárny, fabriky na nábytek, louky pro krávy a les a všechno propojíme drážními kolejemi, je dopravní kamionový problém vyřešen.....

Jak je to pro některé duševně slabší jedince prosté.....

Ještě prosím radu, jak to uděláme s nakupujícími?:-P

Draft Dodger Dubya Bush 1.9.2007 11:57

Re: Re: Mily Krali Debilu Jiri Clayi Hlino

Ty si dej  k vobjedu cyanidovy rizek s arsenikovymi bramborami. Pak uze te to nebude trapit. ;-D

Bubik 1.9.2007 11:03

jo, to ostatní se chovají jinak....

včera jsem se vracel z dovolené z Tater do Prahy.

Slovenští řidiči jezdí po obci přes 70 i víc ( 60 mají povoleno, ale když jedete 60 předjíždějí vás i Tatry 148), za celou 600 km cestu ovšem největší "prasárnu" udělali 1/ jakýsi off-road se švýcarskou poznávací značkou předjíždějící kolem Strečna přes dvě plné čáry tak, že málem smetl dva protijedoucí, 2/ Polák mastící to přes tuším Bytču v protisměru bez ohledu na plnou čáru 3/ Němec prohnavší se Horní Bečvou kolem 90, možná i rychleji a 4/ pako s hradeckou SPZ předjíždějící mezi Holicemi a Hradcem Králové opět přes plnou a před vrcholem kopce.

Jak je vidět, blbost na silnicích je internacionální. Problém ovšem je, za celou dobu jsem potkal jen jediného policajta, a to osobu kategorie MP kontrolující padesátku na výpadovce z Prostějova daleko za posledním domem;-(.

clay 213.29.115 1.9.2007 11:07

Re: jo, to ostatní se chovají jinak....

to ale žakokotovi bortíte tu jeho pracně nacionálně a politicky postavenou konstrukcičku....;-)

celeron 1.9.2007 10:48

Situace na silnicích je pouze odrazem poměrů v celém státě

Pravidla hry, předpisy, zákony jsou pro legraci. Jejich vymahatelnost je směšná. Gauneři jsou vyšetřováni a souzeni léta a nakonec stejně končí mimo dosahu t.zv. spravedlnosti. Též jinak se měří pánům a jinak kmánům.

Minulou sobotu jsem na cestě mezi Prahou a Pískem v protisměru napočítal 17 řidičů s mobilem u ucha. O dalších přestupcích nemluvě. Policejní hlídku jsem nespatřil.

Poměrně dost jezdím autem po Evropě. Proč v řadě států je policie nekompromisní, řidiči respektují pravidla a chovají se ohleduplně a u nás to nejde ?

(Např. ve Francii jsou závažná porušení pravidel trestným činem. Řadě řidičů bylo např. zabaveno auto - předmět, jehož pomocí byl spáchán trestný čin). Pokuty jsou mastné. Udělat řidičák není snadné a zkoušky opakuje mnohem více adeptů než u nás. Když vám vezmou řidičák, tak máte velký problém jej získat zpět. Policista, který vezme úplatek a je přistižen (samozřejmě inspekce používá provokatéry), tak na hodinu letí. O veškeré výhody přijde.

Ale bylo by to dlouhé psaní .... Prostě to chce policii spravedlivou, ale tvrdou a nesmlouvavou. Chce to též mnohem tvrdší postihy. Naše policie buzeruje za prošlou lékárničku, opomenuté rozsvícení světel ale gauneři s  naplno puštěným radiem, telefonem u ucha, o desítky km překračující rychlost řítící se přes plné čáry se jim smějí. Ale nejde jen o situaci na silnicích - ta je pouze lakmusovým papírkem celého státu - prostě to chce stát spravedlivý, ale tvrdý a nesmlouvavý. Kde ale vzít spravedlivé, neúplatné a přitom důsledné a nesmlouvavé politiky ?

Ivan Nový 1.9.2007 10:50

Ve Francii?

:-)))))) Ha, ha, ha, .... To jste mě pobavil, jako by v EU neexistovala masivní korupce :-))))

celeron 1.9.2007 10:58

Re: Ve Francii?

Plácáte nesmysly - bavíme se o situaci na silnicích. Korupce je leckde, ale místopředseda vlády z korupce obviněný s vyšetřováním zameteným pod koberec na zásah nejvyšší státní zástupkyně ve vládě nikde nesedí.

Takžee pane Ivane Nový, pokuste se projet autem Švýcarsko, Rakousko a nebo Německo a potom přejeďte k nám. Pokud nespatříte markantní rozdíl v situaci na silnicích, tak jste buď slepý a nebo zaujatý.

Papouch 1.9.2007 11:05

Re: Re: Ve Francii?

zrovna Francii se "systeme D" a pravidelnou hromadnou amnestii na dopravni prestupky (po nastupu prezidenta) bych jako priklad ucty k pravu nedaval

clay 213.29.115 1.9.2007 11:05

Re: Re: Ve Francii?

moc bych ten rozdíl nepřeceňoval. Ale možná je to dáno tím, že včesku až tak moc nejezdím. Pokud nemusím

clay 213.29.115 1.9.2007 10:54

Re: Situace na silnicích je pouze odrazem poměrů v celém státě

Minulou sobotu jsem na cestě mezi Prahou a Pískem v protisměru napočítal 17 řidičů s mobilem u ucha. O dalších přestupcích nemluvě. Policejní hlídku jsem nespatřil. Poměrně dost jezdím autem po Evropě

jezdím také hodně po Evropě. A policejní hlídku jsem nespatřil ani nepamatuju....maximálně u mýtných bran

celeron 1.9.2007 11:05

Re: Re: Situace na silnicích je pouze odrazem poměrů v celém státě

Jenže vážený clayi, oni tam v tom Německu, Rakousku či Švýcarsku v mnohem větší míře používají místo policistů techniku. A potom nejsou ani tak důležité metody, jako výsledný efekt. Přeci je neoddiskutovatelné, že situace na našich silnicích je výrazně horší než ve většině evropských zemí. Nedávno jsem jel trasu Praha, Norimberg, Paříž, Toulouse, Montpelier, Marseil, Grenoble, Ženeva, Zurich, Insbruck, Salzburg, Mnichov, Praha. Zdaleka nejhorší situace na silnicích bez diskuze a na prvý pohled patrná je v ČR.

Nebo se mýlím ?

Bubik 1.9.2007 11:07

Re: Re: Re: Situace na silnicích je pouze odrazem poměrů v celém státě

Mýlíte. Zkuste jet po A1 v Rakousku 130. Budete nejpomalejší........A to se nebavím o omezeních na 100 u Salzburgu nebo 120 na regionálních dálnicích v SRN, které tam nerespektuje vůbec nikdo

celeron 1.9.2007 11:13

Re: Re: Re: Re: Situace na silnicích je pouze odrazem poměrů v celém státě

Ano, ale ono to zdaleka není v té rychlosti. Podívejte se na rozdíl ve stavu A1 v Rakousku a naší D1. A také to je o těch "prasárnách", které na našich silnicích vidíte v množství více než velkém. Tam, kde Rakušan či Němec přibrzdí a pustí vás, tam většina našinců šlápne na plyn atd.

clay 213.29.115 1.9.2007 11:18

Re: Re: Re: Re: Re: Situace na silnicích je pouze odrazem poměrů v celém státě

Rakušan? Ten vás nenechá předjet v levém pruhu ani náhodou, neuhne a neuhne desítky km. A když ho tedy předjíždíte v pravém (jezdí se v pravo, že?), tak úmyslně přidá. To je standardní postup rakouského řidiče.

Bubik 1.9.2007 11:27

Re: Re: Re: Re: Re: Situace na silnicích je pouze odrazem poměrů v celém státě

co to je prasárna?

Předjetí tak a na takovém místě, že se musím cpát do díry, která není? Ano. Jistě. Promaštění křižovatky na červenou?: Určitě. Jízda přes obec 70?  V centru jistě, na periferii už je to sporné. Jízda mimo obec po silnici s dobrým povrchem a za sucha  110? Nebo 150 až 160 na dálnici před Olomoucí od Lipníka či D5 za Plzní nebo D8 u Roudnice? Tak to už prasárna jistě není ( pokud nepoužijete argumenty jakéhosi poslance, který nedávno řekl, že rychlost je nebezpečná, protože co když na dálnici bude stát kráva).

Chybou je, že policie ráda považuje za prasárnu to, co se jí dobře měří. Tam se vykazuje činnost, tam se sbírají u veřejnosti body. Způsob jízdy, projetí křižovatkou na červenou nebo podobné přestupky které jsou daleko závažnější nikdo neřeší.

clay 213.29.115 1.9.2007 11:12

Re: Re: Re: Situace na silnicích je pouze odrazem poměrů v celém státě

jestli to nebude spíš tím, že třeba v Německu je rychlost neomezená a kdo pospíchá, může pospíchat po dokonale navržených a udržovaných dálnicích. Ve Španělsku na místě, kde je povolena 110 rychlost mi poliš prozradil, že tolerujou až 140. Každý máme nějaké zkušenosti a tím pádem automaticky patent na rozum;-D

Bubik 1.9.2007 11:05

Re: Situace na silnicích je pouze odrazem poměrů v celém státě

gauneři s  naplno puštěným radiem??

Jak je správné mít puštěné rádio, abych nebyl gauner;-P

Dag Badman 1.9.2007 11:10

Re: Re: Situace na silnicích je pouze odrazem poměrů v celém státě

Třeba tak, abyste slyšel výstražné majáky sanitek, hasičů nebo policie.

clay 213.29.115 1.9.2007 11:14

Re: Re: Re: Situace na silnicích je pouze odrazem poměrů v celém státě

a vy to budete jako PS-VB chodit přeměřovat;-D

Draft Dodger Dubya Bush 1.9.2007 11:21

Re: Re: Re: Re: Situace na silnicích je pouze odrazem poměrů v celém státě

Predstav si Jiri Clayi Hlino ze napr. v Montrealu plati bylaw ze zadny zvuk z tveho pribytku nesmi byt slyset vne tehoz. Myslim ze je to aplikovatelne i na auta.

Osobne bych zavedl pravidlo ze pokud by tedy reprodukovana hudba z tveho trabantu - Jiri Clayi Hlino - nebo tve hystericke queekani bylo slyset vne tveho trabantu, policista by mel pravo te slenout tomfou pres drzku a v pripade ze by to nepomohlo ti na nejblizsim parkovisti uthnout hlavu a nachcat ti do krku. To by pomohlo zcela urcite.

clay 213.29.115 1.9.2007 11:26

Re: Re: Re: Re: Re: Situace na silnicích je pouze odrazem poměrů v celém státě

myslíš, nebo víš, nebo tápeš, nebo jen tak blábolíš jako o všem, protože ve skutečnosti NIC nevíš? Ať už se objeví jakékoliv téma, tvůj narcismus tě vždy neomylně dostane do neřešitelných problémů a končíš ;-D;-D;-D

Draft Dodger Dubya Bush 1.9.2007 11:28

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Situace na silnicích je pouze odrazem poměrů v celém státě

Ano je zjevne ze ta alternative s urvanim tve hlavy a nas/ranim do tveho krku je jedine mozne reseni v tvem pripade mily komunisticky terroristo / statskriple s papiry na hlavu ;-D;-D;-D

clay 213.29.115 1.9.2007 11:34

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Situace na silnicích je pouze odrazem poměrů v celém státě

;-)

bs 1.9.2007 11:11

Re: Situace na silnicích je pouze odrazem poměrů v celém státě

Proč jsou všesna opatření hlavně represivní? Proč v nebezpečných místech instalují mnohem dražší radar místo zábradlí?

clay 213.29.115 1.9.2007 11:15

Re: Re: Situace na silnicích je pouze odrazem poměrů v celém státě

...nebo nebezpečná místa ELIMINOVAT. Prý se cena lidskéhoživota vyčíslit nedá;-)

Ivan Nový 1.9.2007 10:46

Zákon ironie,

tam kde jsou přísnější předpisy, tam bývají lidmi ochotněji porušovány. Předpisy a tvrdé tresty zbavují jednotlivce zodpovědnosti za své činy. Dostává se to pak do polohy, nejsi-li chycen při činu, ničeho si se nedopustil. Tak funguje totalita. Ale to už věděl i Konfucius :-)))

Frank 1.9.2007 10:24

Statistika

Takže podle Astona, když bude mít veřejnost přístup ke statistice dopravních nehod, tak se to zlepší. Nevěřím svým očím. Tady se musí změnit systém v přístupu policie. Ne se schovávat tam, kde zaručeně někdo překročí rychlost, ale zaměřit se na opravdové zakomplexované kretény na silnicích, kteří dělají největší bordel. Jenže pohodlnější je měřit a trestat ty, kteří překročí rychlost o 2 km, že? Známému vzali na půl roku řidičák a zaplatil 6 000 Kč pokuty za to, že neměl u sebe doklady od vozidla, které bylo dovezeno z Itálie. Fotbalista, který řídí nacamraný dostane podmínku, ale může jezdit vesele dál. A ministra Pospíšila, člověka, který jako jeden z mála se zdá být na svém místě a řešit problémy legislativy, chce Topolánek vyměnit.

celeron 1.9.2007 10:22

Situace na silnicích je pouze odrazem poměrů v celém státě

hlava22 1.9.2007 10:06

Pan Bambas

mne zaujal vysvětlením, že policista se nemůže dopustit dopravního přestupku i když jede s autem naloženým rodinkou a na střeše má surfovací prkno. Jede totiž vyšetřovat mezi rekreanty a uvedenou výbavu má jako maskování.