7.6.2024 | Svátek má Iveta, Slavoj


Diskuse k článku

Tvrdá fakta

Poprázdninové statistiky nehod zpravidla znamenají studenou sprchu a nejinak je tomu i letos. Z určitého úhlu statistika vypovídá o tom, jak se lidé bojí policejní represe. Loni, těsně po zavedení nového silničního zákona, nehodovost klesla a jakmile lidem otrnulo a přestali se bát, zase stoupla.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
chytrý horák 2.9.2007 2:49

Logika efektivních pravidel pro bezpečnost a plynulost dopravy je podobná jako logika Lafferovy křivky v ekonomii.

Nebudou-li pravidla žádná, bezpečnosti a plynulosti dopravy to neprospěje. Budou-li však pravidla (tím spíše nesmyslná) stanovena jako náhrada za jakýkoli pokus o vlastní svobodné rozhodnutí, bude efekt úplně stejný, protože přinejmenším ti, kteří jsou vlastního rozhodování schopni (a i přes masivní socialistickou degeneraci populace doufám, že nejde o výjimky) se vzepřou každému omezení svobody, které je větší než nezbytně nutné (nebo větší než malé?). Ještě víc než u pravidel to ale platí u zvůle. Jinak situaci, kdy si kdejaký blb může pomalovat silnici jak se mu zlíbí, a to bez jakékoli odpovědnosti, chápat nemohu. Dvěstě metrů špatně namalované čáry sem nebo tam... je to fuk. Pro řidiče platí ovšem zcela jiný metr. Přejetí plné čáry, byť o pár centimetrů, může být důvodem k nechutné šikaně. Srovnání sankce za omezení plynulosti dopravy u odpovědného úředníka a řidiče je snad ještě výmluvnější. Ještě jsem neslyšel o potrestání úředníka za třicítku, ponechanou před školou celé prázdniny, čímž zbytečně omezil několik desítek tisíc aut. Zato jsem už několikrát slyšel o řidičích, kteří omezili dopravu tím, že jeli příliš pomalu a byli po zásluze potrestáni. Příkladů bych mohl uvést bezpočet, ale kdo chce, vidí, kdo nechce, zůstane nedotčen, kdybych jich uvedl tisíc. Je pro mě opravdu těžké akceptovat takovouto míru zpupnosti a arogance státní moci. Jsem toho názoru, že spory o silniční zákon přesahují rámec dopravních zájmů. Také jsem přesvědčen, že pro jsou většinou lidé, kteří vítají pevnou ruku státu a restrikce "pro všechny" všeho druhu. Jejich snem jsou občané v lati, v jedné řadě. K docílení tohoto stavu je ovšem nutné posunout některé o pár kroků dopředu, některé naopak dozadu. Není těžké uhodnout, komu se do oné latě chce a komu ne.

Haf 2.9.2007 0:03

trochu zvláštní je, jak horlivě nakupujou radnice radary

těšej se na jednoduchej zdroj příjmů. Ujetý .Ubohý. Českej debilismus.

HK např.  nakoupí a osadí 70 radarů !!!

AeroKarel 2.9.2007 0:29

Re: trochu zvláštní je, jak horlivě nakupujou radnice radary

Jenže na radnici dosáhnete Hafe jako volič celkem snadno. Jen si nejsem jist, zda cvoků preferujících pokuty před plynulým bezproblémovým provozem nebude více!

AeroKarel 1.9.2007 22:36

". Pokud někdo jede v obci 50 nevím, proč by se měl někomu, kdo se chce předvádět, uhybat?"

Jo, tohle je charakteristické.

Protože si každý myslí, že se jen chce předvádět. Co když veze někoho do nemocnice, co když je tam ta padesátka nesmyslná .......

Dřív takový pospíchálek dal najevo že o něco jde a rozsvítil. Teď svítí každý, už se prd pozná, "výhoda".

Když někdo spěchá, uhnu mu. Pro svoji bezpečnost.

loula 1.9.2007 23:15

Re: ". Pokud někdo jede v obci 50 nevím, proč by se měl někomu, kdo se chce předvádět, uhybat?"

Argument, že někoho vezu do nemocnice, a proto překročím dovolenou rychlost, beru, a tento argument berou i policajti.(v takovém případě mohu řídit i pod vlivem alkoholu) Argument, že překročím rychlost, protože si myslím, že to omezení rychlosti je nesmyslné,. neberu a neberou jej ani policajti. Jinak ovšem souhlasím, že v zájmu své bezpečnosti uhnu.

AeroKarel 1.9.2007 23:22

Re: Re: ". Pokud někdo jede v obci 50 nevím, proč by se měl někomu, kdo se chce předvádět, uhybat?"

Já nevím, proč ji ten, kdo mě chce předjet, překračuje a ani to zkoumat nehodlám. Uhnu, je-li kam. A občas i já překračuji. Ono je to občas opravdu nesmyslné. Obvykle je stanovená rychlost o cca 20km/h nižší, než je pro dané místo reálné. Zlatý důl pro každého, vlastnícího radar.

Jiří K. 2.9.2007 7:09

Re: ". Pokud někdo jede v obci 50 nevím, proč by se měl někomu, kdo se chce předvádět, uhybat?"

Proč by měl uhýbat?

Jednoduše proto, že slušně vychovaný člověk druhému uhne, jestliže vidí, že mu překáží, že ho zdržuje. Když to považujeme za normální vzorec chování při chůzi, proč to tolika lidem nedojde za volantem? Konec konců je to i pro toho pomalejšího řidiče bezpečnější, jesliže todo druhého nebude mít nalepeného za kufrem a ten mu po předjetí zmizí v dáli. Vlastě je to bezpečnější pro oba, v tom má Karel naprostou pravdu.

Zda se při tom jede zrovna 50 nebo 90 nebo 130 je úplně jedno, s podstatou problému to vůbec nesouvisí.

Ostatně ani vyhláška a výklady k ní nikde nehovoří o tom, že řidič je oprávněn blokovat druhého řidiče pokud sám jede přesně povolenou rychlostí a předjíždějící řidič by tedy musel překročit rychlostní limit.

Mistr Jan Hus 1.9.2007 22:03

Z Čechů se stala za posledních 16 let nekulturní bezohledná hov-da!

A ta potřebují mít nad sebou silnou policii jako koza drbání. A tu bohužel nemáme! ;-€;-O

PetrH 1.9.2007 22:15

Re: Z Čechů se stala za posledních 16 let nekulturní bezohledná hov-da!

Jo, ta komunistická kultura nám chybí. A StB nad námi. Hovado bolševický!(Y)

Mistr Jan Hus 2.9.2007 15:04

Re: Re: Z Čechů se stala za posledních 16 let nekulturní bezohledná hov-da!

Kultura je kultura, nemí ideonáboj modrý hnuse.;-D

AeroKarel 1.9.2007 22:29

Re: Z Čechů se stala za posledních 16 let nekulturní bezohledná hov-da!

Zřetelně chybí Zikmund, liška zrzavá!:-P

clay 213.29.115 1.9.2007 22:52

Re: Z Čechů se stala za posledních 16 let nekulturní bezohledná hov-da!

už jsem si stihl všimnout, že Mistrovi dost dlužíte

Jiří K. 2.9.2007 7:45

Re: Z Čechů se stala za posledních 16 let nekulturní bezohledná hov-da!

Totální nesmysl, Mistře Jene. Proč to sebemrskačství? Dozorem policejních drábů se také nic nevyřeší.

Za posledních 16 let se totiž stalo to, že s ještě prakticky socialistickým stavem komunikací jsme dosáhli kapitalistického stavu hustoty a intenzity provozu. V tom je podstatná část problému bezpečnosti na silnicích.

Chybí dálnice a jiné vícepruhové vozovky, na kterých by se dalo bezpečně předjíždět, chybí mimoúrovňové křižovatky a železniční přejezdy, chybí odbočovací pruhy na úrovňových křižovatkách, chybí obchvaty měst a obcí, v některých úsecích v obcích a městech chybí chodníky pro chodce, stezky pro cyklisty ...

Dostatečná není ani kvalita údržby vozovek, například vyžínání trávy kolem silnic a prořezávání ostatní zeleně, což znamenitě vytváří z původně přehledných úseků silnic úseky nepřehledné - dokonce mám pocit, že se to spíše zhoršilo. Zato nám podstatně přibylo úseků s plnými čarami a nebo s těmi nesmyslnými šikmými šrafy, čímž se spolehlivě likviduje těch pár posledních míst, kde se ještě dalo bezpečně předjíždět. Pak také významně přibylo rozbitých úseků a úseků s hlubokými vyjetými kolejemi, které jsou nebezpečné zejména za mokra a na náledí či sněhu.

Takže milý Mistře, jako koze drbání se nám nedostává čeho? Jako koze drbání je nám třeba investic do silniční infrastruktury a také, když už tu síť dobudujeme, je třeba mít dost peněz na její řádnou údržbu a opravy.

jirka.s. 2.9.2007 8:34

Re: Re:Jako koze drbání....

....je nám potřeba odstranit ten přebytek komunistických hnusů jako je soudruh mistr jan!

Bzuk 1.9.2007 22:00

tak jsem si přečetl "chytrého horáka" a mám pocit,

že tohle je přesně ten prototyp kreténa, kvůli kterým se na silnicích umírá ...

AeroKarel 1.9.2007 22:31

Re: tak jsem si přečetl "chytrého horáka" a mám pocit,

Co já tak četl, kus pravdy má, "dodržovači" nesmyslných omezení opravdu bývají agresivní a nepružní. Jenže nejenom oni.

Dag Badman 1.9.2007 23:08

Re: Re: tak jsem si přečetl "chytrého horáka" a mám pocit,

Co je to "nesmyslné omezení"? Dvojitá plná? Zkuste zajet mezi Znojmo a Pohořelice a ověřit si na krásné rovné silnici, proč je tam dvojitá...

AeroKarel 1.9.2007 23:19

Re: Re: Re: tak jsem si přečetl "chytrého horáka" a mám pocit,

Jste si jist, že všude má své opodstatnění? Že všichni, kteří to značení vymýšlejí, jsou rozumní, neúplatní ..........

Pár míst. kde bych o smyslu dost pochyboval - a na obě strany, i o zákazu čehokoliv, i o nezákazu čehokoliv - bych také mohl ukázat. Tu silnici u Znojma neznám, takže lituji, nic k tomu nenapíši.

Proto píši maximálně obecně. To, co "chytrý horák" popisuje možné je. Občas i běžné.

Dag Badman 1.9.2007 23:32

Re: Re: Re: Re: tak jsem si přečetl "chytrého horáka" a mám pocit,

No jo, netušil jsem, že dopravní omezení si může někdo podplatit...

To, že jsou někde dopravní omezení nemusí být na první pohled zřetelné, například změněná charakteristika vozovky vlivem okolního prostředí, mostní konstrukce, atd.

Můžete sice namítat, že tam, kde jsou tato opatření úplně nesmyslná, tak se nemusejí dodržovat. Jenomže ne každý je s nesmyslností obeznámen, takže se bude chovat podle těchto omezení, což pak může vést k nehodě.

Jirka13 1.9.2007 23:32

Re: Re: Re: Re: tak jsem si přečetl "chytrého horáka" a mám pocit,

To je jasný, že to tak není. Ale Vy přece pokud to místo neznáte, nemůžete automaticky předpokládat, že ten kdo to maloval byl blbej, úplatnej, atd. Tady si všichni jedním dechem stěžují, jak ta justice, policie za nic nestojí, ale pokud se jedná o dodržování elementárního předpisu, (třeba blbýho, ale o kterých si tady kdo myslí, že je chytrej?), tak je tady skoro každý za to, aby se "bralo právo do vlastních rukou". Jen kdyby Vám nějakej horskej chytrák, nedejpámbu někoho přejel. To by tady zase všichni volali po tom, že tam ta policie nestojí, atd. Co vlastně všichni chcete?

baltahsar 2.9.2007 0:12

Re: Re: Re: Re: Re: tak jsem si přečetl "chytrého horáka" a mám pocit,

Aby tam ta policie stála, ale chytala jen ty ostatní .. přece :o)

AeroKarel 2.9.2007 0:36

Re: Re: Re: Re: Re: tak jsem si přečetl "chytrého horáka" a mám pocit,

Na požádání vám v Praze a okolí ukážu několik míst, kde je omezení skutečně nesmyslné. Takže já bych se moc rád spolehl, že existující značení jsou reálná, jenže jak, když ze zkušenosti vím, že cca 50% omezení reálných není.

 A co chci? Reálné předpisy, reálné místní omezení a tvrdý (a neúplatný) dohled na reálná omezení.

Geralt 2.9.2007 0:53

Re: Re: Re: Re: Re: Re: tak jsem si přečetl "chytrého horáka" a mám pocit,

Tahle debata je proste nesmysl. At je znaceni sebeblbejsi, tak ridic ho proste musi dodrzovat. Jestli chces zmenu, tak prosim, zajdi si na mistni odbor dopravy a podej stiznost. Ja si taky myslim, ze zakony o danich jsou nesmysl, ale platit je proste musim. Snazim se je zmenit tak, ze volim nekoho, kdo je chce zmenit.....

Proste ridic nemuze rozhodovat co je dobre a co spatne zanecni, musi se jim ridit. TECKA!

chytrý horák 2.9.2007 1:50

Re: Re: Re: tak jsem si přečetl "chytrého horáka" a mám pocit,

Nezlobte se, ale argumentujete opravdu jako imbecil. Skutečně chcete tvrdit, že veškeré dopravní značení je smysluplné, protože mezi Znojmem a Pohořelicemi je dvojitá plná správně? Jestli si tříbíte všechny názory s takovouto logikou, nedivím se tomu, že fandíte silničnímu zákonu. Nedivil bych se ani tomu, kdybyste volil ČSSD a byl proti radaru. Osvojování televizních světonázorů je typické pro duševní spodinu společnosti. Jen mě pořád překvapuje, že je vás tolik.

clay 213.29.115 1.9.2007 22:33

Re: tak jsem si přečetl "chytrého horáka" a mám pocit,

já jsem ho četl taky trochu jinak

Jiří K. 2.9.2007 7:17

Re: tak jsem si přečetl "chytrého horáka" a mám pocit,

Neřekl bych, v mnohém má pravdu. Možná jezdí už dost dlouho, má hodně najeto a je denně za volantem. Naučil se předvídat a posuzovat situaci především vlastní hlavou. Takoví řidiči zpravidla nejsou těmi, kvůli kterým se na silnicích umírá, prostudujte si statistiky.

Zato Vaše reakce Bzuku je typickým zkratem, jenom připitomělé klišé..

Ludwa 1.9.2007 21:56

Centrální plánování na silnicích

článek o tom, proč to se státními silnicemi takhle bude vždycky, viz zde.

Kanuk 1.9.2007 21:44

Pár poznámek k chytrému horákovi

1) Na mne to dělá dojem, že p. CH potřebuje stále dokazovat sobě a celému světu, že on není takový dement, jako ti, co malujou na silnici dvojité čáry a jezdí podle předpisů. Není to náhodou příznak komplexu míněcennosti?

2) Pan CH jezdí skutečně tak brilantně, že je zřejmé, že jenom pro předpojatost nějakého socana (uplaceného nějakým závistivcem) není pilotem v F1. Samozřejmě, jemu se nikdy nemůže nic stát, nikdy mu nemůže vběhnout do cesty děcko nebo vlézt do cesty nějaký dědek nebo bába.

3) Vůbec bych nebyl překvapen, kdyby se ukázalo, že p. CH je autorem onoho videa o cestě nějakého šílence z Prahy do Budějovic. To je zřejmě jeho trasa.

clay 213.29.115 1.9.2007 22:44

Re: Pár poznámek k chytrému horákovi

když jedu přímý přehledný úsek a vidím, že plná čára bude přecházet v přerušovanou, tak klidně předjedu ještě přes čáru a udělám tak pro bezpečnost silničního provozu víc, než kdybych čekal až na tu přerušovanou a zkrátil možný interval na předjíždění. Rozum na silnici prostě patří, začátek a konec čar jen zřídka odpovídá rozumné realitě. Naopak se stává, že vám přerušovaná čára dovoluje předjetí ještě takřka před horizontem, aniž byste viděli, co je za ním. A tady předjíždět, to je skutečný hazard se životy a pokud přiřízení chybí rozum a cit, pak to z vás dobrého řidiče neudělá.

baltahsar 2.9.2007 0:12

Re: Re: Pár poznámek k chytrému horákovi

Před horizontem vám to zakazuje litera zákona, takže se na čáru můžete klidně vyprdnout.