1.6.2024 | Svátek má Laura


Diskuse k článku

Tvrdá fakta

Poprázdninové statistiky nehod zpravidla znamenají studenou sprchu a nejinak je tomu i letos. Z určitého úhlu statistika vypovídá o tom, jak se lidé bojí policejní represe. Loni, těsně po zavedení nového silničního zákona, nehodovost klesla a jakmile lidem otrnulo a přestali se bát, zase stoupla.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Petra. 2.9.2007 11:14

Re: Re: Re: Když vás hrdiny vídám na německých dálnicích

Trvám na tom, že je to přesné, neboť stokrát ověřené.

AeroKarel 2.9.2007 11:51

Re: Re: Re: Když vás hrdiny vídám na německých dálnicích

R^

taky Honza 2.9.2007 10:53

Re: Když vás hrdiny vídám na německých dálnicích

Příliš jednostraný pohled "cizince" ve vlastní zemi. Jde asi skutečně o systémovou nedostatečnost práce dopravní policie u nás. Vysvětlete mi, proč u nás jezdí (po překročení hranic), jako hovádka i cizí přislušníci? Třeba u němců jsem byl přesvědčen, že jsou to bývalí dederoni. Není tomu tak, po překročení našich hranic jezdí jako prasata i bavoráci.

Jiří K. 2.9.2007 11:00

Re: Re: Když vás hrdiny vídám na německých dálnicích

To je jednoduché Honzo. Problém je ve Vaší subjektivně nastavené optice, kterou rozlišujete kdo jede jako hovado či prase a kdo ne. Mnohým možná jako bezohledné hovado připadáte Vy - blokujete a zdržujete je třeba svojí bezohledně pomalou jízdou.

Time is money, to platí všude a na západ od nás namísto v korunách v eurech.

Vlad 2.9.2007 11:15

Re: Re: Re: Když vás hrdiny vídám na německých dálnicích

Kam pospícháte? Ve snaze ušetřit několik VTEŘIN zabít? Kvůli pár centům? Opravdu to chce psychiatra.

Draft Dodger Dubya Bush 2.9.2007 11:24

Re: Re: Re: Když vás hrdiny vídám na německých dálnicích

Time may be money for some people. However, perceiving time as money does not entitle anybody to break the law or drive like a pig and consequently endanger other people.

Pokud ridic nedela vyslovene naschvaly, nechapu co je to bezohledne pomala jizda. V miste kde je dovoleno predjizdet muze ridic aspirujici na vyssi rychlost pomaleji jedouciho predjet az do rychlostniho limitu (ktery muze dejme tomu byt v zajmu bezpecnosti pri predjizdeni mirne prekrocen - at nezeru)

Neni mozne aby si ridic arbitrarne urcoval jakou rychlosti muze on a ma nekdo jiny jet. Predpisy jsou hlavne proto aby chovani vsech bylo predikovatelne.

Esmerald 2.9.2007 11:50

Re: Re: Re: Když vás hrdiny vídám na německých dálnicích

Jiří K. - Pokud " Time is money ", pak vstávejte o 5 minut dříve než já a budete o těch 5 minut na silnici předemnou bez mého ohrožování a ještě budete bohatší než já o to, co si za těch 5 minut vyděláte. Tak se neválejte v posteli nebo u ranního Martini a koukejte vydělávat na SVÉM čase a ne na mém.!!

taky Honza 2.9.2007 12:02

Re: Re: Re: Když vás hrdiny vídám na německých dálnicích

1) Odpovídal jsem na žvásty dubového mužíčka.

2) Jezdím každý den, řadu let, pěkné štreky, auto nad dvě tuny, přívěs, celá Evropa.

3) Jezdím bez nehod a bezohledně podle značek.

4) Klidně se můžete o mé auto rozplácnout. Já Vás sice s nechutí, ale citlivě seškrábnu.

Jiří K. 2.9.2007 13:15

Re: Re: Re: Re: Když vás hrdiny vídám na německých dálnicích

1. A odpověděl jste také žvástem, byť možná z jiného úhlu pohledu.

2. Jezdím cca 33 let, ujeto cca 1 mil. km, z toho 32 let ( a ten 1 mil. mínus cca 20 tis. km) bez nehod, z toho posledních cca 20 let každý den, různé druhy osobních aut, občas tranzit nebo dříve Avia ještě dříve P-V3S, štreky krátké i dlouhé, zpravidla po ČR (hlavně jižní Čechy, Praha, Hradec Králové), občas Evropa, příhraniční Rakousko a Německo poměrně často.

3. Jak jsem již uvedl posledních 32 let a 1 mil. km bez nehod, a to ohleduplně, tak aby rychlost mého vozidla důsledně odpovídala stavu a povaze vozovky, stavu vozidla a abych byl schopen zastavit vozidlo na vzdálenost na jakou mám rozhled (respektive na poloviční, pokud se jedná o úzkou nepřehlednou silnici, na které je nedá protijedoucím vozidlům snadno vyhnout), jinými slovy tak, abych vozidlo za všech okolností zvládl a neohrozil tedy ostatní účastníky silničního provozu. Jak je na tom rychlost mého vozidla (nahoru i dolů) v porovnání s rychlostními limity je okolnost, kterou nesleduji vůbec, neboť je to z hlediska bezpečnosti všech účastníků silničního provozu (tedy především i mojí) věc naprosto irelevantní.

4. Děkuji, ale nebude to třeba, nehodlám Vaší citlivosti využít. Na to mám sebe i své vozidlo moc rád a nevím proč bych nám měl škodit jenom proto, že zrovna pojedete Vy. Nemám chuť ani důvod po 30 letech změnit své zvyklosti a začít jezdit s nehodami. Recipročně Vám ale nic neslibuji, ba naopak, pokud se o mé auto rozplácnete Vy, budu po Vás, jako viníkovi nehody  požadovat náhradu škody a důsledně požadovat Váš postih.

Jiří K. 2.9.2007 13:18

Re: Re: Re: Re: Re: Když vás hrdiny vídám na německých dálnicích

Ještě dodatek:

Viníky nehod především je totiž třeba tvrdě trestat. Bez ohledu na to, zda dodržují či nedodržují rychlostní limity, či zda předjíždějí či nepředjíždějí přes plnou čáru (pokud ji někdo náhodou napatlal na široký a přehledný úsek silnice). Nezabíjí totiž samotné dopravní předstupky, mrtvé na silnicích vytváří až skutečné dopravní nehody, dokonce i ty, při nichž vznikla škoda nižší než 50 (natož pak 500) tisíc Kč a které se již dnes nevyšetřují (navrhují nevyšetřovat).

Policie a zákonodárci se jak vidno vydali opačným směrem. Havárie myšlení.

Ladislav N. 2.9.2007 13:33

Re: Havárie myšlení.

Není náhodou možnost "nevyšetřování" dopravní nehody policií vázána (kromě limitu vzniklé škody) i na podmínku, že nedošlo ke zranění osob?

Jiří K. 2.9.2007 13:55

Re: Re: Havárie myšlení.

Ale to samozřejmě Ladislave je. Ale již při dnešním limitu škod (do 50 tisíc se vejdou třeba dva totálně zrušené Favority a to nemůže banální kolize) se nevyšetřují vážné dopravní nehody, při kterých se tentokrát náhodou nikdo nezranil či nezabil (a nebo se tak oba účastníci nehody raději dohodli, že se jim nic nestalo).

Příště už ten nevyšetřovaný a tudíž i nepotrestaný a nikde neevidovaný viník nehody takové štěstí mít nemusí. Zejména ho ovšem nemusí mít ostatní účastníci provozu, kteří budou mít tu smůlu a někde se s ním střetnou.

taky Honza 2.9.2007 15:28

Re: Re: Re: Když vás hrdiny vídám na německých dálnicích

1) Odpovídal jsem na žvásty dubového mužíčka.

2) Jezdím každý den, řadu let, pěkné štreky, auto nad dvě tuny, přívěs, celá Evropa.

3) Jezdím bez nehod a bezohledně podle značek.

4) Klidně se můžete o mé auto rozplácnout. Já Vás sice s nechutí, ale citlivě seškrábnu.

clay 2.9.2007 10:28

baltasar

Před horizontem vám to zakazuje litera zákona, takže se na čáru můžete klidně vyprdnout.

tak dejte odkaz nebo citujte, kde mi vyhláška zakazuje předjíždět na přerušované čáře

baltahsar 2.9.2007 22:41

Re: baltasar

tak minimálně byste mohl vědět, že už nějakej čas neplatí vyhláška, ale zákon .. a jinak ustanovení § 17 (5) Řidič nesmí předjíždět .. je pochopitelně nějakym čarám nadřazený, už proto že je uvedený dřív.

hufv 2.9.2007 10:26

Nehody a úmrtí na silnicích jsou na celém světě

a snažit se to zvrátit tím, že nasadíme na každých 100 m silnice policajta je blbost. V jiných zemích se jezdí mnohem víc chaoticky a rychleji, předpisy jsou volnější a přesto tam tyto problémy nemají. Příklady mohou být Německo (neomezená na dálnici, 0,5 promile, 100 mimo obec, běžné že rychlost jedoucích aut je daná tím, jak rychle jedou ostatní a nikoliv značkou), Itálie a Francie (rychlá jízda v podstatě "bez pravidel", 0,5 promile). Tyto země znám a vím, o čem píšu. A jak tedy z toho?? Velmi slušná úroveň silnic. Značení, které odpovídá situaci (ne 40 na víceproudových silnicích mimo obec, jako u nás, takže když jedu v německu vím, že je potřeba jet právě tolik, kolik udává značka, zatímco u nás je to vždy tak o 20 km víc) a tím pádem se také dodržuje. Úroveň aut - u nás je nevíc úmrtí právě v autech, která nemají žádnou bezpečnostní výbavu. Š120 je rakev na kolečkách. Pokud narazí Š120 do volva 70 (znám případ právě z prázdnin - nedal přednost a boční náraz Š120 do volva v místě řidiče v 60 km), tak se řidič volva lekne a řidič Š120 je po smrti. Úroveň řidičů - jen málo řidičů je schopno jet podle situace a ne podle předpisu (který prostě situaci odpovídat vůbec nemusí). Pokud silničáři nezruší značku omezující rychlost a strejda jede 15 km za označenou dírou 30tkou, tak vytváří překážku a všichni ho musí objíždět atd...

Petra. 2.9.2007 10:34

Re: Nehody a úmrtí na silnicích jsou na celém světě

Co se týče Německa, Itálie a Francie, tak ty země znáte patrně jen z diskuzí, podobných té zdejší. Rychlá jízda bez pravidel ve Francii? Neomezená rychlost v Německu? Už jenom tohle stačí a dovedu si představit, co jste zač. Brebta a snílek.

Malý Aston 2.9.2007 11:29

Re: Re: Nehody a úmrtí na silnicích jsou na celém světě

Po dálnici na Paříž nastavím na tempomatu 130 km a kromě nějakého němčoura všichni jedou stejně.U nás nastavím tempomat na 135 km/hod a jsem pro většinu řidičů za debila.Kdo kecá o jízdě v Rakousku,Německu nebo Francii tak tam nikdy nebyl.Rozdíl je Itálie,ale to jsou cigáni a taky se tak chovají.:-D

Petra. 2.9.2007 11:42

Re: Re: Re: Nehody a úmrtí na silnicích jsou na celém světě

A přesto se i v Itálii jezdí příjemněji než tady :-)

hufv 2.9.2007 20:21

Re: Re: Nehody a úmrtí na silnicích jsou na celém světě

Ano, neomezená rychlost na dálnici v Německu.

A Francie - ano, na dálnici 130, jenže naprosto jinak se jezdí ve městech - především na jihu. V podstatě stejně jako v Itálii. Pokud to neznáte, neztrapňujte se  odsuzováním těch, kteří tam velmi často jezdí.

oakman 2.9.2007 10:24

Hezké, dětinské výmluvy

Když to čtu, tak všichni ti libertíni jsou většinou "lokální draci", kteří demonstrují svou sílu na určitém místě po cestě do a z práce. znají cestu, znají značení. Oni si mohu dovolit ty bohatýrská pravidla.

Problém nastane, když se místní suverén nedočká "pokory" od neznalého tranzitujícího řidiče, kterému nezbývá než jet podle cedulí.

Pánové, pravidla jsou úzus, takže nejen že vám říkají kolik máte jezdit, ale i jiní očekávají, že je budete respektovat. Vaše kecy o silných autech jsou jen žvásty lidí, kteří trpí nedostatkem inteligence a na silnici se snaží probourat tu bublinu průměrnosti, ve které žijí.

Jedinou výjimkou budiž dálnice, tam zastávám opačný princip - zkušenost z Německa je hodna následování - pokud nepředjíždíte, nemáte v rychlém pruhu co dělat. Na jakékoliv silnici bez středního dělícího pruhu je překračování rychlosti, předjíždní, kde to ostatní nečekají a hlavně vynucování si přednosti naprostým výrazem Křupanova, kterým projíždíme.

Pánové, jste nepředvídatelní, nemáte mnohdy vůbec odhad, prostě jen hrajete na to, že se někam vždy nacpete. Jste nebezpeční a hloupí, protože vaše "revoluce proti nesmyslům" je pouze a jenom výrazem vaší neschopnosti dodržovat pravidla a asociality - pravidla platí pro všechny kromě vás. Jedno je jisté, umírat na silnici budou kvůli vám nevinní.

Rodion Romanovich Raskolnikov 2.9.2007 10:43

Re: Hezké, dětinské výmluvy

Clovek majici ideologickou potrebu dokazovat si svobodu predjizdenim pres plnou caru je skutecne khokhot ktery svobodny nebude nikdy - naopak, nikdy se nevymani z restricki ktere na jeho putrefakujici mysl uplatnuje jeho putrefakujici mysl.

Jinak by me zajimalo jestli jsi konecne napsal rozumny prispevek diky tomu ze jsi prestal/zacal brat tvou oblibenou drogu nebo si po tech desetiletich konecne smocil pyj.

Jiří K. 2.9.2007 11:06

Re: Re: Hezké, dětinské výmluvy

Klišé, myšlenkové stereotypy a nevhodná paušalizace, to pro vás (v těchto dvou příspěvcích)pánové platí pro oba. Jak pro oakmana, tak pro Raskolnikova.

Petra. 2.9.2007 10:11

Směs charakterů za volanty

Množina všech řidičů má bohužel příliš mnoho podmnožin - od "vyježděných" frajerů typu chytrý horák až po důchodkyně, jedoucí ke kámošce na návštěvu. Aby to na silnicích úplně nezkolabovalo, tak na to máme právě dopravní předpisy. Aby člověk mohl předvídat, jak se okolí zachová. Přece jen jde o hodně a to, že si někdo o sobě myslí, že je lepší řidič, než někdo jiný, ho neopravňuje k bezohlednému chování. Předpisy mohu sice považovat za pitomost, ale v zájmu celku (jak děsné klišé, už to slyším!) je budu dodržovat.

chytrý horák 3.9.2007 14:52

Re: Směs charakterů za volanty

Je to jak u blbých, stále dokola. Pokud si, madam, neuděláte jasno, jaký je rozdíl mezi bezohledností a porušováním předpisů, budete psát kraviny. Tak naposledy: pokud jedu (nedodržujíce předpisy) a řídím se zdravým rozumem, když vidím bábu, která má evidentně plné ruce práce udržet se při třicítce na silnici, zpomalím a vyhnu se jí velikým obloukem, přičemž předvídám její chování. Tomu se říká ohleduplnost a rozhodně ji nemohu očekávat od oné baby, jakož ani od většiny ženských, které sice jezdí opatrně, pomalu a neagresivně, zato však maximálně bezohledně. Zpětné zrcátko používají zpravidla pouze na líčení a vozidla za nimi je nezajímají ani málo. Jak by potom na ně mohly brát ohled?

Taraszátaras 2.9.2007 10:07

Borrdel na českých silnicích

je výslednicí spolupůsobení několika důvodů: 1. líná a zkorumpovaná policie, která není schopna vynutit dodržování zákonů; 2. propad morálky po roce 89, všeobecný vzestup agresivního individualismu a snaha získat výhodu (byť i několika minut) na úkor druhého a za cenu ohrožení životů; 3. zločinný způsob chování zámožných frajerů, kteří i na silnici předvádí svou převahu, "uroveň" a nedotknutelnost (typický parrchant za volantem sedí v "podnikatelské" Oktávii nebo podobné plechovce); 4. nástup čerstvé krve v podobě postpubertálních idiotků, vychovaných počítačovými hrami, debbilními americkými filmy; 5. špatný stav silnic (nestačí kapacitně), mizerná údržba, nedostatečné až blbé značení.

Za vším hledej prachy.

cekon 2.9.2007 10:11

Re: Borrdel na českých silnicích

R^

Malý Aston 2.9.2007 10:18

Re: Borrdel na českých silnicích

Se vším souhlasím.Všechny příčiny já osobně vidím v postkomunistickém myšlení a to včetně chování policie a jejího vedení které se řídí Havlovým heslem nejsme jako oni. Jen u těch zbohatlíků a občanů,kteří mají nesouhlasím. Kdo má ten si již váží svého života a majetku.Kdo nic nemá ten se snaží ukázat i agresivním chováním že je boháč i když se veze v nějakém firemním auťáku.Započítávat do dopravních nehod puberťáky,kteří se ožerou a v nějaké staré škodovce se zruší o strom tam,kde nikdy žádna policie nestojí,není fér. A pokud je silnice špatná,nemusím jet 180 km/hod.:-D

Vlad 2.9.2007 11:26

Re: Re: Borrdel na českých silnicích

Asi nemáte úplnou pravdu. Bohatí se totiž dělí na ty, kdo jsou (nebo byli) bohatí už dlouho, třeba generace, a nepotřebují se tím vytahovat. Koukněte třeba na Karla Schwarzenberga, Radoslava Kinského, Kolowraty. A pak jsou zbohatlíci. Křupanská hovada často pocházející z vexlu, podvodů a privatizace typu Macek. Vědí, že jsou křupani. A potřebují si dokazovat, že jsou mistři světa. Něco jako onanie.

Rodion Romanovich Raskolnikov 2.9.2007 11:42

Re: Re: Re: Borrdel na českých silnicích

Takovym lidem se rika nouveaux riche (http://dictionary.reference.com/browse/nouveau%20riche). Nic noveho pod sluncem.

Prikladem debility tohoto typu na tomto foru jsou napriklad prispivatele "brouk" ci "dr. Turnovsky" s tim rozdilem ze jejich bohatstvi davane na odiv je s pravdepodobnosti hranicici s jistotou pouze virtualni.