23.6.2024 | Svátek má Zdeňka


Diskuse k článku

Trest za úspěch

Ať platí bohatí, tak se dá vyjádřit smysl dohody uzavřené sociálními demokraty s komunisty. Lidé, kteří jsou delší dobu nemocní, budou na tom lépe podle nového systému nemocenské, projednávaného sněmovnou. Bude to stát dvě miliardy a ty stát vyždímá z lidí, kteří vydělávají devadesát a více tisíc měsíčně.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
jonáš 12.12.2005 1:12

Re: Jonáši, znáte teorii šíleného tesaře?

Jo, to je hezký, to si budu pamatovat. No a proč by mi mělo záležet, jestli mává modrou pilou Stihl nebo červenou Husquarnou, když stejně od něj potřebuju akorát fůrku soušek na topení? Můžu se soustředit na uměleckej dojem ;-)
Dana 12.12.2005 1:06

Re: Re: NoName,

Samozřejmě, že to toho by nějakým způsobem ještě se měl promítat určitým kvalitativním způsobem stav nemovitosti - ovšem pouze z hlediska technických hodnot - např, použitý stavební materiál, způsob výstavby, stáří dané stavby. Už rozhodně asi ne údržba domu. A pak bude také rozhodné nastavení sazeb daně z takto vypočteného základu...ale to je rozhovor na delší a úplně jinou dobu, než je jedna po půlnoci navíc, když se musí ráno vstávat do práce. Tak hezký den a doufám, že se o tomto problému ještě budeme mít příložitost pobavit. :-)))
jonáš 12.12.2005 1:05

Re: Re: Re: Jonáši, dobrovolně ano, lhát ne.

Taks tam aspoň zapomněl otazník ;-) ale vono mě to hlavně už moc netankuje, ta hra, aspoň při pohledu z místa k stání je to buď zaplacený nebo ty mančafty stojej oba za málo -- akorát ten jeden dobře seká patky, radost se na to dívat jak ty lenochy válcuje, klička smyčka, i když bych s nim na čundr nejel. Ale co já vim, třeba to tak má ve scénáři. Kdybych to měl prosimtě brát vážně, balil bych kufr už před rokem. Chléb a hry -- na chleba bude dycky a ty vaše nový hry jsou taky pěkně vypečený.
Dana 12.12.2005 1:02

Re: NoName,

Včelko, omlouvám se, nějak jsem nenašla váš první článek o dani z nemovitostí, ale protože tuhle věc znám tak trochu zpraxe, jen bych chtěla doplnit. Tzv. "hodnotový" způsob určení daně z nemovitostí je zřejmě správný. Ovšem bude se muset určit, co to je, hodnota pro daň z nemovitostí, rozhodně to nemůže být cena dle oceňovacích vyhlášek, slpíš určitá obdoba ceny tržní. Hlavní slovo a odpovědnost by zřejmě měla ležet na obci, která by měla vypracovat něco, jako cenovou mapu. Představuju si to tak, že bude zákonem určená nějaká základní hdnota - třeba 100 Kč za m2. Obec pak určí, zony, ve kterých vyhlásí přepočtové koeficienty tak, že v lukrativní zoně bude ten koeficient např. 4,5 a v nějaké místní části, kde není nebo je značně omezena občanská vybavenost, bude ten koeficient např. 0,2.
jura-p 12.12.2005 0:59

Re: Re: Jonáši, dobrovolně ano, lhát ne.

Nenapsal, Jonáši, já jsem se taky jen zeptal, mě to z toho, co píšeš, dost vychází. Tak se ptám, v čem vidíš tu přednost, tu sílu osobnosti, nebo co vlastně. Já mám pocit, že Paroubek je žvanil, který mění názory tak rychle, že prostě nemohou platit jeho výroky obojí, takže prostě zpoloviny sype obyčejné lži a co je hlavní, je mu to zcela jedno. Jinak žádnou jeho přednost nevidím. Vzdělaný není, chytrý jen tak akorát, přesvědčení - směšné ho vůbec hledat, směřování - mimo toho, že chce podporu od komunistů, taky nic patrného. A že se vrací k bolševickým praktikám, taky spíše proto, že nic jiného neumí, než že by z přesvědčení. Tak kde je jeho kvalita. Genius průměrnosti a banality. To už tady bylo. A dopadlo to hodně zle. Tak kde je jeho kvalita? Fakt by mě to zajímalo.
pV. 12.12.2005 0:55

Re: Re: Re: průměrný měsíční co?

Ne :-)
jura-p 12.12.2005 0:48

Re: Re: No jo, tak to se omlouvám, Jonáši.

Není to pravda, Jonáši. Ti na stání sice nadělají nejvíce hluku, ale většina je na místech k sezení. Neřvou tolik, většinou neskandují, ale obyčejně hokej znají nejlépe. A vědí, co je faul.
Halladin 12.12.2005 0:32

Re: NoName,

Jednotná daň z nemovitostí ?
Zajímavé- pokud obec potřebuje jistou sumu peněz, a daň bude pro všechny stejná, tak se babka-penzistka v domku z hlněných cihel a s malou penzí dobře prohne....
Anebo to bylo myšleno jinak ?
Včelka 12.12.2005 0:30

Jurape,

Bursíkovi nedáváme hlasy ze sympatií, ale protože zkoušíme, jestli to funguje a taky abychom škodolibě nabourali tuhle pitomou anketu, ne? Já mu dala už tři, ale zobrazil se jenom jeden, tak tedy nevím.
jonáš 12.12.2005 0:24

Re: No jo, tak to se omlouvám, Jonáši.

Tak si konečně uvědomte, člověče, že na těch místech k stání je aspoň sedmdesát procent populace -- ne každej má na lóži. Vy ty volby snad chcete vážně projet, když nemáte po ruce vhodnou záplatu. A jestli máme mluvit o lžích a hulvátství, tak se mrkněte na záznamy, kolik toho vysypali za minulý týden dva kolegové ze sněmovny. Žádná nedělní škola --
Včelka 12.12.2005 0:23

NoName,

vždyť přesně o tom píšu, ne? Ne podle ceny a snížit jiné daně.
jura-p 12.12.2005 0:18

No jo, tak to se omlouvám, Jonáši.

Když jsou všichni politice mizerní, tak jak být nemizerný a přitom politikem? Jonáši, oni ti kvalitní do politiky taky moc nechtějí, protože by se stali mizernými politiky přece už z definice. Pro mě je Paroubek jedním z výtvorů tohoto očekávání mizernosti u politiků, do jisté míry je to člověk, který vzal na vědomí, že lidi od politiků nic dobrého nečekají. Je to takový populární faulař (zlý muž), jak si ho pěstovala některá kanadská mužstva pro diváky na stání.
Dana 12.12.2005 0:13

Re: Re: Re: Včelko,

tomu se také říká součinnost v daňovém řízení...Ale asi to nemá cenu, nemám čas číst všechny komentáře zpětně, něco mi unikne a vy z toho máte radost a pak mi tu lajete...Mějte se hezky a přeju vám lepší úřednice, než jsem já! :-)) Dobrou noc.
jura-p 12.12.2005 0:11

Jonáši, znáte teorii šíleného tesaře?

Produktivita je dnes tak vysoká, že i zcela nahodilé zásahy, ba i šílené zásahy do struktury vedou k tomu, že ekonomika se nezhroutí, dokonce mírně poroste dál. Když přijde šílený tesař na pilu a bude řezat stromy jak ho napadne, tak ať bude řezat, jak řezat, nejméně třetina jím nařezaného dřeva bude prodejná jako řezivo, které někdo potřebuje a zaplatí. Když zbytek prodá jako palivo nebo do papíren, nemusí si vést tak špatně.
jonáš 12.12.2005 0:09

Re: Jonáši, dobrovolně ano, lhát ne.

Teď ale zalhals, juro -- "kdo víc lže je lepší politik" jsem nigde nigdy ve střízlivym stavu při smyslech nenapsal. Nejvejš bych zplodil, že jsou všichni politici mizerní, ať lžou jak chtěj i nechtěj.
jonáš 12.12.2005 0:07

Závěrem

sem z dovolením pastnu cosi co jsem napsal v úplně jiné hospodě -- "většina nedorozumění plyne jako ve všech diskusích ze směšování, jak se to jeví, jak to funguje, jak by to fungovat mělo, jak se to zdůvodňuje a jak je to doopravdy" -- tož tak, zejtra je taky den a kapitalismus omluvenky nebere.
Dana 12.12.2005 0:06

Re: Nová Včelková určitě, Dano,

JOnáši - teď bez rejpání - nad tímhle návrhem se diskutuje už tak nějak 13 let..jen se ještě nedospělo k názoru, jakou sazbu nastavit...
Nika 12.12.2005 0:05

Re: Jonáši, takže vy ODS radíte, aby lhala víc jak Paroubek?

No to ods samozřejmě nesmí, to by bylo řevu... :-))
jura-p 12.12.2005 0:05

Jonáši, dobrovolně ano, lhát ne.

Nenuťte mi představu, že se politika bez hloupého a zbytečného lhaní nedá dělat. Vy dokonce tvrdíte, že kdo víc lže je lepší politik. Já si myslím, že to jde v politice tak jako v jiných oblastech života, to je skoro bez lhaní.
jonáš 12.12.2005 0:04

Re: Re: Re: Re: Vážně?

No vidíte. Tak může tam sedět? Nemůže, to dá rozum.
NoName 12.12.2005 0:04

Re: Re: Včelko,

Ale Dano, řeč je o jisté úvaze Včelky  na toto téma, kde se diskutovalo i o tom, jak by to MĚLO BÝT a řeči se vedou kolem této úvahy, ne o tom, jak to JE. Takže tenhle moment vám UNIKL.   A jinak, ano žiju tady a doufám, že kontrolujete daně na jiném finančním úřadě, než je já platím, protože to bych každé své daňové přiznání musel pětkrát dovysvětlit ...
ziralek 12.12.2005 0:02

filipe,filipe anketa

 je to neslusny davat sam sobe hlas a jeste tolik
Nika 12.12.2005 0:02

Re: Re: Re: Vážně?

Lojza chudák asi neumí tak pýthicky věštit, že zdroje jsou...
jonáš 12.12.2005 0:01

Nová Včelková určitě, Dano,

přece to praví pravičáci nenechaj na nějaký byrokracii a regulačních tabulkách -- to by nešlo. Neboj, vono to nehrozí.
jonáš 11.12.2005 23:59

Re: Re: No prosim

Jenže jsou roztříštěný -- to zas na toho Topolánka nebudou mít ;-)
jura-p 11.12.2005 23:59

Re: Re: Vážně?

On není z Horní Dolní, ale z Dolní části Jindřichova Hradce. Nebo z Horní části? Už si nepamatuju, asi je to jedno.
jonáš 11.12.2005 23:58

Re: Jonáši, takže vy ODS radíte, aby lhala víc jak Paroubek?

Se s tim nějak vyrovnejte -- šli jste do politiky dobrovolně, ne? ;-)
Nika 11.12.2005 23:57

Re: Re: Vážně?

A jako bych svoje daně nedala Lojzovi, chtěla bych je nedat i Špidlovi, jenže to bohužel jaksi musím... :-((
jonáš 11.12.2005 23:57

Re: Re: Vážně?

Jo? A proč tam teda Lojza nesedí?
Dana 11.12.2005 23:57

Re: Včelko,

NoName - vy žijete tady? Já jen, že mi nějak unilo, že se daň z nemovitostí počítá z ceny - vámi myšleno asi hodnoty...To jsou mi novoty....:-)