27.6.2024 | Svátek má Ladislav


Diskuse k článku

Trapnost, ale čí hlavně?

O panu Čunkovi nemá smysl se bavit. Přišlo by mi trapné si na tom člověku cvičit vtip. Ale co je opravdu trapné je to, že se na ty jeho ubohosti přišlo nestandardním způsobem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
vlk 1.11.2007 19:53

Čumile, stručnost je Vaším druhým jménem :-)))

Předpokládám správně, že rozporujete má tvrzení, kde jste uvedl otázníky? Tedy:

"Morálka Vás nenakrmí, ani kdybyste se upřerozdělovat a unařizoval. Funkční společnost je základ, a teprve se zabezpečeným přežitím lze uvažovat o redistribuci nadbytků. Teprve potom můžeme svést boj o formu přerozdělování :-)))" - fajn, vysvětlete mi, jak vás nakrmí morálka...

"No a z hlediska kvantifikace voličské základny - když už spolu souhlasíme o vládě jako o obrazu morálky národa," - pokud mi něco neuniklo, máme všeobecné volební právo a volby jsou už téměř dvacet let u nás svobodné. Nezaznamenal jsem 1) žádné občanské nepokoje, signalizující, že by volby nebyly svobodné, 2) mizivou volební účast signalizující, že si občané nevybrali, ani 3) nějaké diametrální rozdíly v morální úrovni vlád (což je individuální). Zdá se mi, že polemizujete s okřídleným rčením, že každý národ má takovou vládu, jakou si zaslouží. (Machiavelli?)

Pokud jsem to špatně pochopil, buďte prosím stručnější a srozumitelnější...

Sedrman 1.11.2007 20:02

Re: Čumile, stručnost je Vaším druhým jménem :-)))

morálka ho nenakrmí, ale kecy  o morálce ho živí dost dobře. Jen nevím, zda má opravdu v náplni práce 24 hodin denně studovat veřejné mínění na Psu nebo se v práci prostě fláká. Je zralej na padáka.

vlk 1.11.2007 20:03

Nechtěl jsem tento příklad použít a zůstat ve věcné rovině...

Sedrman 1.11.2007 20:07

Re: Nechtěl jsem tento příklad použít a zůstat ve věcné rovině...

to je v pořádku, vy s ním debatujete, pokud se to tak dá nazvat. Mne ale otravuje se svými manipulativními štěky a protože o debatu s ním nestojím, klidně si dovolím také štěknout. Víc si nezaslouží.

vlk 1.11.2007 20:08

Já se ještě snažím,

ale musím připustit, že jeho způsob diskuze je silně nakažlivý...

vlk 1.11.2007 20:04

A pro jistotu ještě připojuji svůj dřívější překlad prvního tvrzení...

Pokud se živočišný druh nerozhodne spáchat sebevraždu, je jeho prvořadým (tedy bez jakéhokoliv posuzování morálních kritérií) cílem dosáhnout reprodukce a zajištění vhodných podmínek na přežití. Teprve za předpokladu úspěchu v tomto snažení je možno vymýšlet umělé kategorie omezujícíí sebe sama.

Je pochopitelně možno prohlásit, že na počátku nebylo nic, jen morálka se vznášela nad vodami.... Ale tuhle hru s Vámi hrát nebudu.

Psí vrah Čumil 1.11.2007 20:16

Re: A pro jistotu ještě připojuji svůj dřívější překlad prvního tvrzení...

Jste hodný, že to připomínáte, ale odkud jste vzal, že něco takového tvrdím???

vlk 1.11.2007 20:29

Pokud nadřadíte morálku nad přežití,

živočišný druh v prostředí omezených zdrojů nutně spáchá sebevraždu, neboť by svojí pouhou existencí vedl ke smrti jiných.

Halladin 1.11.2007 20:16

Re: A pro jistotu ještě připojuji svůj dřívější překlad prvního tvrzení...

Přesně tak, ale naopak ;-) A ten individualismus, a snížená solidarita se projevuje vymíráním.

Dnešní systém prostě z biologického hlediska nefunguje.

Takže je to přesně naopak je třeba "vymýšlet kategorie", aby se zajistilo přežití.

Šumavák 1.11.2007 20:22

Co chceš vymejšlet ?

Lidí je moc, planeta to nevydrží a pro zachování zdravé přírody je třeba stavy trochu redukovat!

Nesleduješ moderní zelené trendy?

Halladin 1.11.2007 20:26

Re: Co chceš vymejšlet ?

:-D No, že by bylo třeba řešit přelidnění planety vymíráním Čechů dost pochybuju. :-D

Evropan (original) 1.11.2007 20:29

Re: Re: Co chceš vymejšlet ?

Cech nebo cernoch, Homo jako homo ;-)

clay 1.11.2007 20:32

Re: Re: Co chceš vymejšlet ?

každý musí přiložit polínko....nebo cihlu k cihle?;-D

Bzuk 1.11.2007 20:11

nic ve zlém :-)

pokud jste se ale rozhodl pustit s Čumilem do filosofie, uteče vám předdůchodový věk jak voda v potoce a nic nevyřešíte ....;-)

vlk 1.11.2007 20:12

No právě že se snažím zavést řeč na věcnou rovinu...

...ještě se nenašel takový filosof, který by trpělivě snášel bolest zubů ;-)

Šumavák 1.11.2007 20:18

a víte určitě,

že Šumil nění bežžubej ??

Psí vrah Čumil 1.11.2007 20:11

Re: Čumile, stručnost je Vaším druhým jménem :-)))

Hm, celý komentář o krmení se morálkou je IMHO nesmyslný krok stranou. Výchozí polemika byla o rozporu mezi vaším pojetím morálky jako nadstavby pragmatického pojetí světa, či jak jste to napsal a mou námitkou, že merkantilní pragmatická morálka není žádná nadstavba, ale imanentní výraz pragmatismu. A dále, že nelze připouštět na jedné straně jednu normu pojetí voličské morálky a poté ukládat zástupcům morálku jinou. Vaše glosa jsou jistě pravdivá, ale imho stejná, jako kdybyste mi sdělil, že zítra je pátek.

Opakuji - vláda NENÍ  obrazem morálky NÁRODA, vláda je obrazem zájmů a morálky těch voličů, kterou vyjadřují jimi zvolené politické strany, jež jsou tč. u moci.  Ani jedna z koaličních stran nemá takový elektorát, abyste jí mohl vystavit potvrzení, že vyjadřuje vůli a morální hodnoty NÁRODA jako celku. Kdyby tomu tak bylo, nikdy by Čunek nepadl, protože by ho nikdo neměl zájem shodit. Vláda je výslednicí momentálního rozložení voličských zájmů a zdaleka nevyjadřuje zájmy celého národa. V tom případě by v té vládě musely sedět všechny strany, co jich v této společnosti je. Je to tak složité?

Psí vrah Čumil 1.11.2007 20:27

Re: Re: Čumile, stručnost je Vaším druhým jménem :-)))

Asi je. Děkuji.

Evropan (original) 1.11.2007 19:47

ad moralka,

panove,uvedomte si, ze jedine co na svete nelze porusit jsou prirodni zakony,vsechno ostatni je pouha nadstavba,kdyz je nouze, jdou vsechny nadstavby do haje.

Šumavák 1.11.2007 20:06

To vykládejte Bursíkovi a zelenejm !

Všechno jde porušit.....

Evropan (original) 1.11.2007 20:08

Re: To vykládejte Bursíkovi a zelenejm !

Ve vztahu k Bursikovi potazmoke Goreovi jsem ponekud rozpolcen

Exalted 1.11.2007 20:07

Re: ad moralka,

Kdyby se šéf lidovců víc modlil,šlo by porušiti přírodní zákony. Ale on to asi zanedbal

Psí vrah Čumil 1.11.2007 19:40

No, vlku, chtěl jste to, tady to máte 1...

Vlk 14:24: „Dovolávání se pragmatismu není v případě na místě - naprostá většina marastu, ve kterém se nacházíme je způsobena právě ignorováním funkce morálky jako nadstavby pragmatismu, které slavně zvítězilo po II.světové válce a bohužel pokračuje dosud. - Než mne zařadíte do kategorie pravdaláska, zamyslete se nejprve nad použitým termínem morálka jako nadstavba pragmatismu.“

Psí vrah Čumil -14:35:  - morálka není nadstavbou pragmatismu, pragmatická kramářská morálka je jeho výrazem. Pořád vám to nedochází ?

14:38 - A pozor, vlku, političtí představitelé pragmatických voličů jsou jejich pragmatismu také zavázáni svou morálkou. Proto je tu tolik oddaných obhájců pana Čunka.

Vlk 14:39  Morálka Vás nenakrmí, ani kdybyste se upřerozdělovat a unařizoval. Funkční společnost je základ, a teprve se zabezpečeným přežitím lze uvažovat o redistribuci nadbytků. Teprve potom můžeme svést boj o formu přerozdělování :-))) (???? – pozn.Čumil)

Psí vrah Čumil 1.11.2007 19:41

Re: No, vlku, chtěl jste to, tady to máte 2...

PvČ 14:42 V tom případě, na co si stěžujete? Celý ten tragikomický případ páně Čunkův je jen výsledkem společenských poměrů. Vlastně mu nelze nic vyčítat, vždyť říkám, že je škoda, že nás opustí... 15:07 Jen IMHO děláte zásadní chybu, když se pokoušíte o dichotomii merkantilně založené pragmatické morálky na tu, kterou vyjadřují její praktičtí ekonomičtí uživatelé ( v daném případě podnikatelská skupina), a na tu, podle níž by se měli řídit jimi zvolení zástupci ve vládě, kteří vyjadřují zájmy svých pragmatických voličů.

PvČ 14:42 V tom případě, na co si stěžujete? Celý ten tragikomický případ páně Čunkův je jen výsledkem společenských poměrů. Vlastně mu nelze nic vyčítat, vždyť říkám, že je škoda, že nás opustí... 15:07 Jen IMHO děláte zásadní chybu, když se pokoušíte o dichotomii merkantilně založené pragmatické morálky na tu, kterou vyjadřují její praktičtí ekonomičtí uživatelé ( v daném případě podnikatelská skupina), a na tu, podle níž by se měli řídit jimi zvolení zástupci ve vládě, kteří vyjadřují zájmy svých pragmatických voličů.

Psí vrah Čumil 1.11.2007 19:42

Re: Re: No, vlku, chtěl jste to, tady to máte 3...

Vlk 15:16"...jaká morálka voliče, taková morálka jeho politického zástupce..." - naprosto souhlasím. Jenom bych dodal, že takto není predestinovám pouze profil této vlády, ale všech vlád vznilkých z voleb. … No a z hlediska kvantifikace voličské základny - když už spolu souhlasíme o vládě jako o obrazu morálky národa, (???? - PvČ) kterých voličů je více? Samostatných podnikatelů, o jejichž morálce tady vedete srdceryvné litanie, a nebo těch ostatních? ...Moc prosím, jestli máte nějaké výhrady či osobní útoky, které by mne nutily reagovat, nechte to na večer...

Psí vrah Čumil 1.11.2007 19:42

Re: Re: Re: No, vlku, chtěl jste to, tady to máte 3...

Zbytek si jistě najdete sám - není tak daleko...

Dana 1.11.2007 19:44

Re: Re: Re: Re: No, vlku, chtěl jste to, tady to máte 3...

a co jste tím chtěl říct?

Psí vrah Čumil 1.11.2007 19:48

Re: Re: Re: Re: Re: No, vlku, chtěl jste to, tady to máte 3...

Tím se nijak netrapte, Dano, vlk mne o něco požádal. Buď vám to vysvětlí sám, nebo si toho nevšímejte. Jo, sviním tu tím, máte pravdu, ale zase přibývá příspěvků k věci, takže majitelé mohou být spokojeni.

Dana 1.11.2007 20:00

Re: Re: Re: Re: Re: Re: No, vlku, chtěl jste to, tady to máte 3...

Čumile, diskuse na Psu je jako rozhovor v životě - plyne v určité době, za určitých podmínek, v určité atmosféře. Vracet se k útržkům, byť delším, v jiném čase, jiné atmosféře, je tak trochu ..teď nevím, jak to nazvat - asi nevypovidající. Ale toho si nevšímejte a pokud vás to uspokojuje, klidně pokračujte. Jde o počet příspěvků..mimochodem..ne? :-)

Psí vrah Čumil 1.11.2007 20:25

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: No, vlku, chtěl jste to, tady to máte 3...

Dano, my vás tady nemít, nevím, co bychom si počali:

Čumile, máte tam odpověď:

Autor: vlk IP: 88.101.160.xxx Datum: 01.11.2007 19:17

Vynechte hodnotící komentáře a vlastní interpretaci mých výroků, citujte mé tvrzení které rozporujete a učiňte z toho nový komentář...