3.5.2024 | Svátek má Alexej


Diskuse k článku

To už je příliš!

Včera se v Poděbradech konal pohřeb Milana Paumera, příslušníka československého protikomunistického odboje, který společně se skupinou bratří Mašínů utekl v roce 1953 z komunistického koncentračního tábora zvaného Československo.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Vandas 5.8.2010 11:36

Re: Pane Pavle!

Dobrý den pane Bílý. Starší jméno Iránu, Persie jsem použil nikoli ze staromilství, ale proto, že lépe vystihuje hegemonistické ambice dnešní vlády ajatoláhů. Irán je novotvar, poplatný šíitskému režimu, který má dočasnost, jako naše vlast "socialistická". Persie má význam v celé kulturní historii,mimo jiné, jako rodiště Zarathuštry, vizionáře monotheistického vidění světa.

V. Pavel 5.8.2010 11:59

Re: Pane Pavle!

Pane Bílý! Věřím, že vážený p. Vandas promine a nebude se cítit osobně napaden mým názorem ke zde řešené problematice. Operování Zarathuštrou, jakož i monoteismem, s cílem vysvětlit použití archaického pojmu Perzie v diskuzi o současném světě, podle mých znalostí, opřených o sobníh kvalifikační předpoklady, naprosto není charakteristické pro jedince s technickým vzděláním, kterým je získání titulu ing. arch. Sám toto vzdělání mám a osobně pochopitelně znám i větší počet obdobně kvalifikovaných kolegů. Obávám se, že zmíněná argumentace je charakteristická pro osoby sebevzdělávající se podle svých nahodilých možností a zálib, obohacených encyklopedickými znalostmi bez logické stavby a systému. Někdy bývají označováni pejorativně jako "pomatenci". Často trpívají pocitem nedostatku respektu k nim a projevují to různými formami a stupni agresivity, nebo naopak demonstrativní pasivitou. Např. ostentativní ignorancí toho, jehož domnělou neúctou se cítí být uraženi.

J. Anděl 5.8.2010 13:02

Re: Pane Pavle!

Nu, tento kouzelný text říká víc, než se zdá. Proč máte takovou potřebu kolegy v diskuzi lustrovat a hodnotit? Ačkoliv to je vlastně vaše věc, prostě vám to připadá podstatné, nebo vás to baví.

V. Pavel 5.8.2010 13:04

Re: Pane Pavle!

Anděli - proč máte takovou potřebu komentovat mé vstupy? Není to moje věc a vaše zbytečná starost?

J. Anděl 5.8.2010 13:32

Re: Pane Pavle!

No tak starost to určitě pro mě není :-)

Jestli nechcete, aby někdo ty vstupy komentoval, pište je někam, kde není tlačítko reagovat či odpovědět apod.Třeba to nechte vytisknout na plakát.

Jinak s věcnými texty problém nemám a občas i aktivně souhlasím. Hodnocení ostatních účastníků diskuze se mi líbí čím dál tím méně. Ostatně pro mě je to dobré, vidím, jak to vypadá a působí, a mohu se toho snáze sám v budoucnu vyvarovat.

V. Pavel 5.8.2010 13:42

Re: Pane Pavle!

Pane Anděli - váš názor vnímám jako legitimní a inteligentní. Je dobré umět se poučovat z toho, co se nám u druhých jeví jako chyby. Nemusíte ale nezbytně mé příspěvky pejorativně komentovat. Nemyslíte? 

J. Anděl 5.8.2010 14:45

Re: Pane Pavle!

Dobrá. Nechci se přít. Nechci ani sklouzávat k vulgaritám a nadávkám. To vůbec ne. Prostě diskutuji a nadhazuji tím téma, nakolik jsou domnělé vzdělání či charakter píšících pro tuto diskuzi podstatné a nakolik je vhodné se k tomu vůbec vyjadřovat. Pokud se mi podařilo zformulovat to příliš osobně, nebyl to úmysl a omlouvám se.

Není snadné vyladit na Neviditelném psu vhodný tón a způsob komentářů, aby byl zároveň věcný, zároveň si i udržel nějakou šťávu a snad i mírný emotivní náboj, aby se to dalo číst, a přitom se nikdy nikoho nedotknout.

Není to myslím snadné vůbec v médiu zvaném internetová diskuze, ve kterém se z nás všech prezentují jen písmenka, avšak není to dělané pro promyšlené souvislé texty. Takový obvykle zabere nějaký čas. Proto obsahově se to spíš podobá debatnímu kroužku, avšak absence fyzických lidí (které vidíte, slyšíte tón jejich hlasu, způsob pohledu do očí či přes levé rameno atp.) je zjevným nedostatkem. Proto zde nejčastěji dochází k velice hloupým nedorozuměním.

Přeji vše dobré.

K. Janyška 5.8.2010 9:31

Kajan

Pavle, nechte toho hodnocení lidí tady ! Nemáte na to ! Dzp.

V. Pavel 5.8.2010 10:01

Re: Kajan

Janyško! Vyjadřuji zpravidla názor k některým příspěvkům a až potažmo k jejich autorům. Snažím se nikoho nejmenovat. Abych byl konkrétní - vaše příspěvky mi třeba obvykle připadají primitivně provokativní až hloupé. Např. vaše tvrzení, že A. Einstein byl "nezodpovědný magor". Nepřu se o to, zda na kritizování A. Einsteina vy osobně máte. Je mi to totiž 100% jasné!

K. Janyška 5.8.2010 10:06

Re: Kajan

Ano, byl to socialistický magor ! Pro svůj věhlas ve fyzice, podle Hayeka, velmi nebezpečným člověkem ! V souvislosti s jeho zločinnými, tedy socialistickými, názory a hloupostí lidstva ! Dzp.

V. Pavel 5.8.2010 10:10

Re: Kajan

Janyško! Přijde mi dosti komické, že někdo, cítící se povolaný označovat A. Einsteina hanlivými přídomky "magor" apod., jak činíte vy, mi zároveň vytýká, že nejsem kvalifikovaný k posuzování produkce některých přispěvatelů zde. Jako humor - dost dobré! :-)

K. Janyška 5.8.2010 10:16

Re: Kajan

Všichni socialisté jsou magoři nebo zločinci ! Že to nevědí, na věci nic nemění ! Dzp.

V. Pavel 5.8.2010 10:34

Re: Kajan

Janyško - jistě mne již z pokračování této naší diskuze omluvíte. Nespastřuji v tom již  žádný smysl. Mějte se!

K. Janyška 5.8.2010 9:02

Kajan

Přežít člověku umožňuje jen úspěšná adaptace na prosfředí, situaci a budoucí neznámé. Jeho prvním předpokladem   je možnost adaptovat se na lidský svět, tedy na SŘLI, svými vlastními adaptačními prostředky a zásobami !  Socialisté, ať už ti hloupí nebo záměrně zločinní,  však tuto možnost svým příkaznictvím odebírají ! V tom  je jejich zločin !

Technická zábrana změny SŘLI v organizaci, tedy v socialismus, spočíá v tom, že informace světa, potřebné k adaptaci jednotlivých lidí, vlastníme jen všichni dohromady, přičemž každý jen ty své ! Neexistuje síla, která by je mohla od nás každým okamžikem přebírat, aktualizovat je a modifikovat a zpětně nám říkat, co musíme a máme dělat !

Ježíšmarjá, jsem úplně vedle z toho, že tomu nerozumíte a že je to pro mne jen ztracený čas ! Dzp.

J. Anděl 5.8.2010 10:05

Re: Kajan

Nečetl jsem ještě úplně celou diskuzi, tak nevím, na co teď reagujete, ale není to ztracený čas. Dnes jste například napsal trochu víc, o čem to je, což je dobré. Tak třeba se zde popsaným téměř zcela souhlasím.

Proč jsem použil slovo téměř? Není tam nesouhlas, je to dáno jen tím, že jste uvedl jen část. Jsou-li lidé, jak píšete níže, neuvěřitelně hloupí, je potřeba se bránit a bránit životy své a svých blízkých. Proto základní pravidla, která také narušují spontaneitu, jsou vhodná, abychom se totálně nezničili navzájem.

Organizace jsou nezdolným systémem mentálního lidského světa. I v nejsocialističtějším systému však má jedinec (a vždycky měl) možnost z něj vystoupit. Vyžaduje to velkou odvahu a je zde riziko, že se nezavděčí všem. Aby člověk jednal, musí se vzdát touhy líbit se všem a dosáhnout pozitivního hodnocení svého chování společností. K aktuálnímu tématu - způsobů, jak vystoupit, je obecně vždycky víc. Někdy člověk vidí jen jednu možnou cestu. Je přirozené, že násilné činy vždycky vzbudí větší odezvu. Tím odmítám hodnotit. Já už jednou dvakrát zhřešil, nebudu házet kamením. Naše hodnocení činů skupiny Mašínových nic nezmění na jejich významu pro ně samé. Pokud to nedělali pro ovace davů. To posoudí Bůh resp. jejich svědomí.

SŘLI pod povrchem funguje vždy, i v totalitě. Stejně jako hoří oheň v parním kotli, i když jsou všechny brzdy na kolech utažené. Občas to bouchne.

K. Janyška 5.8.2010 10:14

Re: Kajan

Ono je to ještě jasnější a neodvolatelnější !

Spontánní řád lidské interakce je obsahem lidských myslí, lidských životů i lidského světa, jako celku !  Organizace jsou prvky spontánního řádu ! Organizaci lidského světa zajišťují vlastnosti SŘLI, tedy samoregulovatelnost, sebezáchovnost a sebepořadatelnost ! Jsme lidským velkostrojem, se kterým nemáme žádnou šanci něco udělat, jen se můžeme naučit vyhledávat a upřesňovat pravidla našeho chování, vyprodukovaná rovněž spontánním cestami ! Vymyslet a  nařídit  pravidlo správného chování je nemožné ! Dzp.

K. Janyška 5.8.2010 11:56

Re: Kajan

Pavle, kde jste ? Kde je Vám konec ? Dzp.

K. Janyška 5.8.2010 8:48

Kajan

Socialismus všech druhů, od Leninova, Stalinova, Hitlerova a  vůbec všech, je institucionalizovaným útokem na přirozenost lidského světa !  On je však odjakživa a navždy a neodvolatelně spontánním řádem lidské interakce a tuto podstatu nelze změnit !  Je zaködována v podstatě vesmíru a navazuje na jeho principy !!! 

Lidé jsou bezmezně hloupí ! V tom je jejich problém ! Dzp.

I. Hil 5.8.2010 8:51

Re: Kajan

A co nynější Eurosocialismus? Ještě dobrý?

K. Janyška 5.8.2010 8:54

Re: Kajan

Zločin téhož druhu ! Dzp.

K. Janyška 5.8.2010 8:44

Kajan

Není pravda, že nějaká ideologie je zločinná ! Ona nosit a používat vražedné zbraně nedovede ! To lidé, kteří se jí řídí a vyznávají ji !  To oni jsou vrahové nebo potenciální vrahové  ! Socialisté, tedy všechny jejich druhy, od fašistů, přes komunisty až po náboženské fanatiky a tzv. sociální demokraty jsou  zločinci !

John je směšný ve své "odvaze" když mu Filip v televizi nadává za to, jak si může dovolit nevzít komunistu na ministerstvo vnitra a on se v přímém televizním přenosu doslova podělá ! Dzp.

J. Scharf 5.8.2010 8:39

Ale ona nelhala

komunistická strana byla vrahem a v logice toho prohlášení tím vrahem stále je.

I. Hil 5.8.2010 8:43

Re: Ale ona nelhala

No dnes je to udělané mafiány mnohem chytřeji. Zlodějen, vražd i obětí režimu je daleko víc než za komunistů, jen za to nikdo neodpovídá

R. Tesařík 5.8.2010 9:04

Re: Ale ona nelhala

jste si tím naprosto jist?? Opravdu???

J. Slanina 5.8.2010 9:14

Re: Ale ona nelhala

Schválně, popovídej mi trochu o těch co se do dneška "zodpověděli" za toto: http://www.totalita.cz/seznamy/seznamy1.php

A můžeš přidat  takový zběžný seznam zavražděných tímto režimem, jenom třeba těch, na které si vzpomeneš.

I. Hil 5.8.2010 9:18

Re: Ale ona nelhala

Ano, pokud někdo spáchal zločin, měl být potrestán.

Nemluvil jsem o zavražděných tímto režimem, mluvil jsem o jeho obětech, třeba o těch, kteří si v důsledku bezvýchodnosti vzali život sami.

J. Slanina 5.8.2010 9:28

Re: Ale ona nelhala

Aha, a já si, bloud, myslel, že se bavíme o vraždách:

Zlodějen, VRAŽD i obětí režimu je daleko víc než za komunistů, jen za to nikdo neodpovídá.“

BTW:Moc se mi líbí to tvoje - "MĚL BY BÝT POTRESTÁN"

I. Hil 5.8.2010 10:02

Re: Ale ona nelhala

vemte si noviny...

J. Slanina 5.8.2010 10:47

Re: Ale ona nelhala

Tak noviny, říkáš. A mohl bys mi některé doporučit? Já jenom abych měl s tebou už jednou pro vždy úplně jasno. A pokud bys sem hodil ještě nějaký ten odkaz na určitý článek, to bych se pak už neudržel blahem.

R. Tesařík 5.8.2010 9:30

Re: Ale ona nelhala

no, tak mohl byste sem šoupnout seznámek?? Schválně. Vy si snad děláte kozy.